kijk eens op Ravelry.comquote:Op maandag 28 december 2015 15:35 schreef Amnistia het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik ben opzoek naar een gratis patroon van een kikker.
Zo iets als op de foto hieronder..
Of misschien een andere kikker..
Heb al 450 keer op Google gekeken en kan gewoon geen leuk en gratis patroon vinden.
[ afbeelding ]
Ja ik verkocht boven verwachting goed. Zelf koop ik nooit wat in die categorie, dan denk ik 'dat kan ik zelf ook wel maken'. Blijkbaar denkt niet iedereen zo...quote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef sibella2 het volgende:
Die beer![]()
En poes, leuk dat je zelfgemaakte spulletjes dan ook meteen verkocht worden?
Iemand nog een basis haakboek tip?
Zie niet echt een leuke knuffel eigenlijkquote:Op maandag 28 december 2015 16:44 schreef NijntjesUk het volgende:
http://www.ravelry.com/pa(...)ility=free&sort=best
Staan wat leuke tussen!
En gewoon dat ene patroon los kopen? Ziet eruit als zoomigurumi? Die kun je ook los kopen allemaal.quote:Op maandag 28 december 2015 18:33 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Zie niet echt een leuke knuffel eigenlijk![]()
Fijn voor jou in dit geval! Kan me voorstellen dat velen nog niet een bepaald niveau hebben om bepaalde haakprojecten te maken.quote:Op maandag 28 december 2015 18:31 schreef poes81 het volgende:
[..]
Ja ik verkocht boven verwachting goed. Zelf koop ik nooit wat in die categorie, dan denk ik 'dat kan ik zelf ook wel maken'. Blijkbaar denkt niet iedereen zo...
quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef sibella2 het volgende:
Haaknoob hier. Ben dus begonnen met de heer. Bij het lijfje haak je ronde toeren waarbij je steeds een aantal steken meerdere. Nu bij toer 8 lees ik pas dat het het einde van een toer vast maakt met een halve vaste en extra losse, ik heb dus steeds doorgemaakt, zonder halve vaste en losse ertussen, maar gewoon meteen de volgende steek. Het ziet er wel goed uit, gaat dit problemen opleveren? Ik heb echt geen zin om alles weer uit te halen
Bij amigurumi is in de rondte haken vaak beter dan sluiten met een halve vaste. Dan ontstaat er namelijk geen zichtbare naadquote:
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Bij amigurumi is in de rondte haken vaak beter dan sluiten met een halve vaste. Dan ontstaat er namelijk geen zichtbare naad
Klopt ja, het is ook echt trial and error. Ik ben van nature erg ongeduldig en verre van perfectionistisch, dus dit is een goede training.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:30 schreef tumtummetje88 het volgende:
Ik heb mezelf het haken aangeleerd met amigurumi, ik vond rechte lapjes enz. te saai! Ik had dus altijd geleerd dat je gewoon toer na toer na toer moest haken, zonder een toer te sluiten. De eerste keer dat ik een patroon had waar dat wel in moest, ik heb er ontzettend lang over gedaan erachter te komen hoe dat dan weer moest! Zo zie je maar weer dat iedereen opstartprobleempjes heeft, en dat die probleempjes bij niemand hetzelfde zijn
Mooi!quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:03 schreef trui het volgende:
Drops Paris is juist 'gewoon' katoen, vrij stug en voor kleding lijkt het me snel wat te dik. Ik zou dan liever voor wol of een mix van wol en katoen kiezen. of iets met wat acryl erdoor.
Drops Cotton Merino is erg fijn voor zoiets denk ik (50% katoen, 50% merino wol)
Een volledig Merino garen kan ook, die zijn er in verschillende diktes te krijgen.
Phildar Partner 6 valt wel onder 'worsted', en bestaat uit deels wol, deels acryl (ik weet niet de precieze verhoudingen).
Heb zelf van Merino Extra Fine een sjaal & muts gemaakt voor een (achter)neefje. Heerlijk zacht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |