ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Wat gaat het gevolg zijn? Goedkope catering op stations waar niemand meer komt omdat autorijden simpelweg goedkoper geworden is?
Wat er met de retail gaat gebeuren is nog giswerk, maar het kan best zijn dat de NS in de toekomst minder kan investeren en sowieso gaat het dividend dat de staat zal ontvangen stevig naar beneden.
Nou nee. De staat zal eisen dat er hetzelfde geld binnen komt dus de tarieven gaan een procentje of 30 omhoog. Dat er dan misschien minder mensen geneigd zullen zijn om de trein te nemen ziet NS alleen maar als een zichzelf oplossend probleem. Nooit meer gezeur over capaciteit en volle treinen, lekker verder slapen.
Op vrijdag 6 november 2015 09:19 schreef Dr_Flash het volgende: Nou nee. De staat zal eisen dat er hetzelfde geld binnen komt dus de tarieven gaan een procentje of 30 omhoog. Dat er dan misschien minder mensen geneigd zullen zijn om de trein te nemen ziet NS alleen maar als een zichzelf oplossend probleem. Nooit meer gezeur over capaciteit en volle treinen, lekker verder slapen.
Dat is als je een kromme redenatie volgt ja. Gewoon minder uitkeren aan de aandeelhouder die dan beseft dat hij zichzelf in de vingers gesneden heeft. Reizen moet niet onbetaalbaar worden
Begin steeds meer het vertrouwen in De Dijs te verliezen. Niet zo handig om retail af te stoten aangezien het een goede incentive is voor NS om het beter te doen. Blije klanten kopen nou eenmaal meer.
inb4 het gejank dat NS toch een bedrijf is dat niet naar zijn klant luistert.
Dat is als je een kromme redenatie volgt ja. Gewoon minder uitkeren aan de aandeelhouder die dan beseft dat hij zichzelf in de vingers gesneden heeft. Reizen moet niet onbetaalbaar worden
Nou ja, wat ik al eerder zei: er zijn gewoon te weinig, lees geen, mensen die EN over de centen gaan EN belang hebben bij goed OV. Hooguit bij goed OV in plaatsen waar veel kiezers wonen. Maar in bijvoorbeeld Zeeland bestaat het OV praktisch al niet meer.
he bah hopen dat dit niet waar is men was juist bezig om te zorgen dat wij, het rijdend personeel, een kortingspas zouden krijgen voor de eettentjes als alternatief voor de bedrijfskantine die niet kostendekkend draaien
Er gaan een paar formules naar een andere exploitant, dat is al een tijdje bekend, dat gaat met name om formules waar marktpartijen het beter kunnen zoals hamburgers bakken (Burger King) en La Place welke beiden naar HMS host gaan. HMS host gaat ook samen met NS experimenteren met nieuwe formules.
Ik geloof nog niet zo direct dat de NS de rest van de hand doet, dat is net zoiets als de kip met de gouden eieren slachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Tussen Roosendaal en het Belgische Essen werden snelbussen ingezet. Bij de spoorwegovergang op de Bergsebaan in Nispen konden auto’s daarom niet passeren.
Dus omdat er bussen werden ingezet konden er geen auto's passeren? Is de spoorwegovergang precies 1 bus breed ofzo?
Dus omdat er bussen werden ingezet konden er geen auto's passeren? Is de spoorwegovergang precies 1 bus breed ofzo?
nee de trein blokkeert de overweg. De auto's konden de overweg niet passeren. Belgen hebben een kut-idee van hoe Nederlands werkt. EN treinen heelhouden kunnen ze ook niet. Kutlui.
He Duck, is er ook een weekend iets voor Pass Navigo? Ik ga over twee weken zaterdag heen zondag terug en moet voor die twee dagen een metroticket hebben. Heb eventueel een Pass Navigo.
Ja hoe zit dat. Ik heb uitgerekend dat zwart rijden goedkoper is dan mijn abbonement. Maar als je meerdere keren gepakt word, krijg je dan een treinverbod?
weet iemand trouwens wat de fietsenstalling op het station in Zutphen per maand kost? Want gratis buiten is er niet echt bij zag ik. Heb hem gisteravond even tegen zo'n betonnen paal aan gegooid, maar dat ziet er niet uit als een permanente oplossing. Als het weer vanmiddag beter wordt ga ik toch even naar die stalling kijken.
Op vrijdag 6 november 2015 11:40 schreef b2py het volgende: He Duck, is er ook een weekend iets voor Pass Navigo? Ik ga over twee weken zaterdag heen zondag terug en moet voor die twee dagen een metroticket hebben. Heb eventueel een Pass Navigo.
Dan moet je een weekkaart nemen a 21 euro, 10 metroritten en je hebt m eruit. En als je van en naar de luchhaven gaat is het al helemaal snel terugverdiend (7.70 per enkele reis)
Op vrijdag 6 november 2015 11:44 schreef Leonos het volgende: Ja hoe zit dat. Ik heb uitgerekend dat zwart rijden goedkoper is dan mijn abbonement. Maar als je meerdere keren gepakt word, krijg je dan een treinverbod?
Nee. Behalve als je medereizigers in hun nek gaat kotsen en dat soort dingen. Dat hebben ze liever niet, gewoon. Voor de rest boeit het ze geen reet of je linksom of rechtsom melkkoe wilt zijn.
Op vrijdag 6 november 2015 11:44 schreef Leonos het volgende: Ja hoe zit dat. Ik heb uitgerekend dat zwart rijden goedkoper is dan mijn abbonement. Maar als je meerdere keren gepakt word, krijg je dan een treinverbod?
Vroeger had je treintarief, ik had altijd een envelopej met gepast geld in mn binnenzak mocht ik de sudokubrigade tegenkomen, je had die koppen moeten zien 'Tel maar na, het is gepast'.
Dan moet je een weekkaart nemen a 21 euro, 10 metroritten en je hebt m eruit. En als je van en naar de luchhaven gaat is het al helemaal snel terugverdiend (7.70 per enkele reis)
Zo'n 24 uurs ticket die ik eerder voorbij zag komen is niet goedkoper?
Vroeger had je treintarief, ik had altijd een envelopej met gepast geld in mn binnenzak mocht ik de sudokubrigade tegenkomen, je had die koppen moeten zien 'Tel maar na, het is gepast'.
Op vrijdag 6 november 2015 11:44 schreef Dr_Flash het volgende: weet iemand trouwens wat de fietsenstalling op het station in Zutphen per maand kost? Want gratis buiten is er niet echt bij zag ik. Heb hem gisteravond even tegen zo'n betonnen paal aan gegooid, maar dat ziet er niet uit als een permanente oplossing. Als het weer vanmiddag beter wordt ga ik toch even naar die stalling kijken.
o Dagkaart: ¤ 1,30 o Strippenboekje: ¤ 11,50 o Maandkaart: ¤ 14 o Jaarkaart: ¤ 105
Maar wat verderop op die pagina:
quote:
Gratis stallen In de NS stallingen in Amersfoort Mondriaanplein, Amersfoort Schothorst, Amsterdam Amstel, Beverwijk, Breda, Delft, Helmond, 's-Hertogenbosch, Houten, Houten Castellum, Maarssen, Utrecht Jaarbeursplein en Zutphen stalt u uw fiets gratis voor de eerste 24 uur.
Waarom dan een dagkaart verkopen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Komen rond half 2 aan in Parijs op zaterdag, zondagmiddag weer weg. Blijven binnen zone 1-3 en waarschijnlijk wat kerstachtige dingen bezoeken oid. Lafayette etc
Op vrijdag 6 november 2015 12:14 schreef b2py het volgende: Komen rond half 2 aan in Parijs op zaterdag, zondagmiddag weer weg. Blijven binnen zone 1-3 en waarschijnlijk wat kerstachtige dingen bezoeken oid. Lafayette etc
Op vrijdag 6 november 2015 11:44 schreef Leonos het volgende: Ja hoe zit dat. Ik heb uitgerekend dat zwart rijden goedkoper is dan mijn abbonement. Maar als je meerdere keren gepakt word, krijg je dan een treinverbod?
Dat zou wel terecht zijn trouwens.
In Engeland slepen ze je gewoon voor het gerecht als je meerdere keren gepakt wordt wegens zwartrijden. De eerste keer proberen ze te schikken, de tweede keer ook nog wel, maar daarna houdt het echt wel op.
Op vrijdag 6 november 2015 12:44 schreef Ajaxfan het volgende: Ik zit uit te zoeken voor Canada maar wat is het OV systeem daar knudde. Alleen de regio Greater Toronto heeft al 20 OV bedrijven ofzo.
Er is wel een chipkaart die bij allemaal geldig is volgens mij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is wel een chipkaart die bij allemaal geldig is volgens mij.
PRESTO inderdaad. Ongelukkige is dat ik geen auto kan rijden en dus een gigantische puzzel heb om fatsoenlijk inzichtelijk te krijgen wat waar rijd en hoe vaak.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Voor alle andere stations waar géén eerste 24 uur gratis regel geldt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zutphen is gratis stallen. Staat de fiets langer dan 10 dagen, dan moet je dit bij de beheerder aangeven, dan kan je 'm in een 'lang stallen' gedeelte plaatsen. Daar betaal je wel geld voor.
Op vrijdag 6 november 2015 13:52 schreef MTL het volgende: Zutphen is gratis stallen. Staat de fiets langer dan 10 dagen, dan moet je dit bij de beheerder aangeven, dan kan je 'm in een 'lang stallen' gedeelte plaatsen. Daar betaal je wel geld voor.
Ehm. WAAR dan? Ik zie nergens klemmen. Alleen een hippe fancy geldkostende ondergrondse parkeergarage.
Op vrijdag 6 november 2015 14:06 schreef greavy het volgende: Pasen 2016 is spoor 4 in Utrecht definitief een kopspoor. Stootjuk komt waar nu 4B begint
Het treinverkeer rond Weesp is na een urenlange storing weer normaal. Vanochtend was er een seinstoring als gevolg van mislukte werkzaamheden in de nacht.De treinenloop werd later zo goed als stilgelegd om 150 meter kabel aan te leggen.Mensen die van of naar Amsterdam of Schiphol wilden,reisden om via Utrecht.
Op vrijdag 6 november 2015 14:19 schreef Dr_Flash het volgende: Maar ik zal zo eens even naar Zutphen om de boel te gaan regelen met die fiets. Kan nog mooi in de daluurtjes
En dan gewoon uittjekken als je weer intjekt, degressie je weets!
Op vrijdag 6 november 2015 14:19 schreef Dr_Flash het volgende: Maar ik zal zo eens even naar Zutphen om de boel te gaan regelen met die fiets. Kan nog mooi in de daluurtjes
Is daar je nieuwe klus?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Als de enige bij het bakbordje 10 staan op Zwolle ri. Groningen. Heerlijk die rust voorin en de lach van de machinist toen hij exact voor mijn voeten stopte met zijn 10 bakken VIRM. Reizen met de trein is niet altijd een drama.
Nee, fiets nu aangeboden bij de fietsenmakert die ook in die stalling zit. Dus maandag een gemaakte fiets en hij staat het hele weekend bewaakt. Anders had ik op mijn eerste dag tegen een platte voorband aan staan kijken
Nee, fiets nu aangeboden bij de fietsenmakert die ook in die stalling zit. Dus maandag een gemaakte fiets en hij staat het hele weekend bewaakt. Anders had ik op mijn eerste dag tegen een platte voorband aan staan kijken
Ik zeg altijd maar zo, beter een platte voorband dan een platte...
Dikke pret op het spoor, dankzij een overwegstoring bij Eijsden bonjourde de NMBS iedereen in Visé eruit waarna het een uur duurde voordat er een (te kleine) bus kwam. Die bus kwam uiteraard net ná vertrek van IC in Maastricht aan waardoor ik nu weer eens van Plan V mag genieten
Op vrijdag 6 november 2015 18:49 schreef J.B. het volgende: Dikke pret op het spoor, dankzij een overwegstoring bij Eijsden bonjourde de NMBS iedereen in Visé eruit waarna het een uur duurde voordat er een (te kleine) bus kwam. Die bus kwam uiteraard net ná vertrek van IC in Maastricht aan waardoor ik nu weer eens van Plan V mag genieten
Je waagt jezelf in de derde wereld. you create misery Have your cake and eat it
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kan ik op een of andere manier achterhalen wat de rijtijden zijn van goederentreinen? Ik woon nu heel dicht bij Rotterdam Zuid en ik ben benieuwd op wat voor tijden de goederentreinen doorkomen.
Op vrijdag 6 november 2015 22:07 schreef RichardHammond het volgende: Kan ik op een of andere manier achterhalen wat de rijtijden zijn van goederentreinen? Ik woon nu heel dicht bij Rotterdam Zuid en ik ben benieuwd op wat voor tijden de goederentreinen doorkomen.
ja hoor, er zijn hier genoeg mensen die dat weten. Alleen rijden ze NOG minder op tijd dan poppetjestreinen.
Wel geplande goederenpaden, maar dat wil niet zeggen dat daar standaard goederentreinen rijden. Er is plek voor, maar die paden worden niet volcontinu bezet. Richting Rotterdam Centraal is het rond :09 en :39, de andere kant op is het gepland rond :27/:57 dacht ik.
Oja, top service van de DB Dit weekend gaan we met 9 man naar Hamburg, bezoek brengen aan Miniatur Wunderland. Op de terugreis hadden we een iets langere overstap op Hamburg gepland door een IC eerder naar Osnabrück te nemen. Echter, er zijn dringende werkzaamheden gepland. Die trein die wij geboekt hadden rijdt niet. Werd ik maandag persoonlijk gebeld, het werd uitgelegd en er werden alternatieven geboden (geld terug, trein eerder/later naar Osnabrück en daar weer volgens schema verder etc). Wij hebben voor een IC later gekozen waardoor we gewoon vanaf Osnabrück weer ons schema aan kunnen houden. Gezien de vervangende tickets niet meer op tijd toegestuurd konden worden, heb ik een e-mail gekregen die ik even moet tonen aan het loket met mijn oude "Hoofd"-ticket van de Gruppenreise, en dan printen zij voor mij het vervangende ticket uit. Ook hebben wij nu een zitplaatsreservering erbij gekregen.
Op vrijdag 6 november 2015 22:29 schreef greavy het volgende: Oja, top service van de DB Dit weekend gaan we met 9 man naar Hamburg, bezoek brengen aan Miniatur Wunderland. Op de terugreis hadden we een iets langere overstap op Hamburg gepland door een IC eerder naar Osnabrück te nemen. Echter, er zijn dringende werkzaamheden gepland. Die trein die wij geboekt hadden rijdt niet. Werd ik maandag persoonlijk gebeld, het werd uitgelegd en er werden alternatieven geboden (geld terug, trein eerder/later naar Osnabrück en daar weer volgens schema verder etc). Wij hebben voor een IC later gekozen waardoor we gewoon vanaf Osnabrück weer ons schema aan kunnen houden. Gezien de vervangende tickets niet meer op tijd toegestuurd konden worden, heb ik een e-mail gekregen die ik even moet tonen aan het loket met mijn oude "Hoofd"-ticket van de Gruppenreise, en dan printen zij voor mij het vervangende ticket uit. Ook hebben wij nu een zitplaatsreservering erbij gekregen.
Eigenlijk is dat niet meer dan normaal. Best triest dat we dit speciaal vinden
En daar is de derde afgewezen GtbV-claim voor Intershitty Defect, want "niet genoeg vertraging".
Ga weg stel laaienlichters, ik was 15 minuten later in Breda dan gepland omdat die godverdomde kuttrein weer eens niet reed, volgens jullie eigen regeltjes heb ik dan recht op een vergoeding dus keer die dan ook uit. Dat jullie het "speciale ICd-formulier" dan alsnog in de normale GtbV-backend hangen is niet mijn probleem tenslotte.
Maar goed, @NS_online heeft de vorige twee claims opnieuw ingediend waarna ze wel werden uitgekeerd, ze hebben zojuist hetzelfde gedaan met claim 3. Jammer dat ik er zelf achteraan moet jagen
Op zaterdag 7 november 2015 00:09 schreef James1988 het volgende: En daar is de derde afgewezen GtbV-claim voor Intershitty Defect, want "niet genoeg vertraging".
Ga weg stel laaienlichters, ik was 15 minuten later in Breda dan gepland omdat die godverdomde kuttrein weer eens niet reed, volgens jullie eigen regeltjes heb ik dan recht op een vergoeding dus keer die dan ook uit. Dat jullie het "speciale ICd-formulier" dan alsnog in de normale GtbV-backend hangen is niet mijn probleem tenslotte.
Maar goed, @NS_online heeft de vorige twee claims opnieuw ingediend waarna ze wel werden uitgekeerd, ze hebben zojuist hetzelfde gedaan met claim 3. Jammer dat ik er zelf achteraan moet jagen
De liberalisatie van het grensverkeer geld dat alleen voor 1 partij? Of mag je samenwerken met met meerdere partijen? Stel dat ns een lijn opzet naar duitsland mogen ze op basis van gekijkwaardige samenwerking, samenwerken met een duitse personenvervoerder? Of moeten ze dat helemaal alleen doe om onder die specifieke regel te vallen.
Stel je voor ns en benex zetten een verbinding op, dan zou je formeel kunnen stellen dat beide partijen niet grensoverschrijdend werken maar tot de grens.
Dit is een theoretische gedachte.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Er was 30 oktober op BNR in het programma 'The Friday Move' een uitgebreid interview met de Directeur van Arriva. Ze willen nog steeds over de HSL gaan rijden (Vanaf ongeveer 28 min) http://www.bnr.nl/?service=player&type=column&audioId=2698207
Oh ik ken het, vandaag al wilde plannen gemaakt voor morgen, en dan als de wekker gaat dat ding tegen de muur gooien en nog eens omdraaien, en wakker worden als het te laat is
Op zaterdag 7 november 2015 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik lees trouwens dat als je dalvoordeel hebt en je laad samenreiskorting op je kaart, dalvoordeel alsnog overrulled, klopt dat echt?
Op zaterdag 7 november 2015 14:02 schreef Merode32 het volgende: De liberalisatie van het grensverkeer geld dat alleen voor 1 partij? Of mag je samenwerken met met meerdere partijen? Stel dat ns een lijn opzet naar duitsland mogen ze op basis van gekijkwaardige samenwerking, samenwerken met een duitse personenvervoerder? Of moeten ze dat helemaal alleen doe om onder die specifieke regel te vallen.
Stel je voor ns en benex zetten een verbinding op, dan zou je formeel kunnen stellen dat beide partijen niet grensoverschrijdend werken maar tot de grens.
Dit is een theoretische gedachte.
Grensverkeer is slechts gedeeltelijk geliberaliseerd maar het mag natuurlijk in samenwerking met.
Oh ik ken het, vandaag al wilde plannen gemaakt voor morgen, en dan als de wekker gaat dat ding tegen de muur gooien en nog eens omdraaien, en wakker worden als het te laat is
Ja, die fase die ik een jaar of 5-6 geleden had Inmiddels MAAK ik niet eens meer plannen
Ach, ik kocht donderdag een "Dagkaart Fiets", en wist niet of ik moest inchecken. Goed het scherm van de verkopende automaat in de gaten gehouden. Staat er op het eind: "VERGEET NIET IN TE CHECKEN!!!!1111!!!!EinsEins!!"
Precies wat ik wilde weten
Vervolgens blijkt bij elk paaltje "Inchecken niet mogelijk BLIEP BLOEP BLIEP"
Vraag ik het later aan een conducteur: Nee hoor, hoeft niet!
Nou, bedankt voor de informatievoorziening weer vuile grafschijtNS met vlekken erop.
Op zaterdag 7 november 2015 14:02 schreef Merode32 het volgende: De liberalisatie van het grensverkeer geld dat alleen voor 1 partij? Of mag je samenwerken met met meerdere partijen? Stel dat ns een lijn opzet naar duitsland mogen ze op basis van gekijkwaardige samenwerking, samenwerken met een duitse personenvervoerder? Of moeten ze dat helemaal alleen doe om onder die specifieke regel te vallen.
Stel je voor ns en benex zetten een verbinding op, dan zou je formeel kunnen stellen dat beide partijen niet grensoverschrijdend werken maar tot de grens.
Ja, kan. Maar dan heb je het over een vervoerder die op zoek is naar creatieve manieren om de reiziger van dienst te kunnen zijn op een manier dat die reiziger er ook echt iets aan heeft
Ach, ik kocht donderdag een "Dagkaart Fiets", en wist niet of ik moest inchecken. Goed het scherm van de verkopende automaat in de gaten gehouden. Staat er op het eind: "VERGEET NIET IN TE CHECKEN!!!!1111!!!!EinsEins!!"
Precies wat ik wilde weten
Vervolgens blijkt bij elk paaltje "Inchecken niet mogelijk BLIEP BLOEP BLIEP" [ afbeelding ]
Vraag ik het later aan een conducteur: Nee hoor, hoeft niet!
Nou, bedankt voor de informatievoorziening weer vuile grafschijtNS met vlekken erop.
Ja, kan. Maar dan heb je het over een vervoerder die op zoek is naar creatieve manieren om de reiziger van dienst te kunnen zijn op een manier dat die reiziger er ook echt iets aan heeft
[..]
En daar zal het bij blijven
Ik dacht voornamelijk ns heeft nu 15 jaar lopen klote met nmbs als het gaat om vervoer naar belgie, was het niet simpeler geweest als ns de samenwerking was aangegaan met een belgische goederenboer? Dlc? Of denk ik dan te creatief?
Volgens moet het voor een goederenboer toch relatief eenvoudig zijn om zich te gaan begeven in de reizigerstreinen, ze hebben immers al een heleboel belangerijke papieren en moeten slechts vergunningen voor het vervoeren van reizigers bemachtigen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nee uiteraard niet, maar ik denk wel dat je een flinke voorsprong hebt/een groot traject kan overslaan als je al rijd, in vergelijking met bijvoorbeeld arriva die vanaf nul moest beginnen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Poor you.Vanochtend 14 bakken VIRM tussen Zwolle en Utrecht
oude tijden herleven dus, want in het laatste jaar voor de Hanzelijn reed het op werkdagen dagelijks tussen die beide plaatsen. In de spits 8 bakken Groningen en zes Leeuwarden.