Sorry, ik bedoelde natuurlijk "ik vind dat maar goed ook".quote:Op donderdag 5 november 2015 19:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je geeft niet aan dat jij dat vindt, je stelt dat het zo is. Dat is behoorlijk absoluut!!
Dat vind ik een zeer zwak argument. je stelt dat dat de enige manier is en daarom ben je tegen.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:06 schreef Molurus het volgende:
Ik. Het door de staat laten vermoorden van misdadigers dient met de grootste zorgvuldigheid te gebeuren. Alles minder dan de zorgvuldigheid die men in de VS betracht is rampzalig. En zelfs daar gaat ongelofelijk veel mis.
Dat laatste is op zichzelf al een reden om de doodstraf te verwerpen.
Waar vraag ik je dat? Maar voordat je over de manier waarop gaat praten moet je eerst open staan voor een eventuele doodstraf. En je valse argumentatie geeft een beeld weer dat laat zien dat je hoe dan ook tegen bent.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:06 schreef Molurus het volgende:
Bedenk het systeem maar. Ik ga dat niet voor je doen.
Ja man, en weer oude VW busjes rijden beschildert met bloemen en lekker allemaal blowen weet je.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:10 schreef wuuht het volgende:
beter gewoon niemand killen peace toggg jwz
Heb je ook statistieken waaruit dit blijkt?quote:Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Omdat je niet snel die drempel overgaat. Eenmaal eroverheen, maakt het een 2e keer makkelijker en voor de hand liggender. Als je het 1 keer doet zonder zelfverdediging maar simpelweg ego of lust, dan ben je een morele grens over gegaan die laat zien hoe weinig een leven voor je betekent. Daar moet je een maatschappij tegen beschermen.
De kans dat iemand een tweede keer moordt is wel veel hoger dan de kans dat iemand voor het eerst moordt.
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat je niet per se mag stellen dat deze het per definitie niet mogen bepalen.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:14 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik hieruit dat jij van mening bent dat slachtoffers de straf zouden moeten bepalen?
Die vraag was overbodig, als je terugleest zie je waaromquote:Op donderdag 5 november 2015 19:14 schreef Molurus het volgende:
En zou je alsnog de vragen die ik je eerder stelde willen beantwoorden? (Ten aanzien van moraliteit. Dit is de tweede keer dat ik je dat vraag, exclusief de oorspronkelijke vraag.)
Heb jij echt altijd statistieken nodig om iets te kunnen bevatten? Dan heb ik echt medelijden met je.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:16 schreef Molurus het volgende:
Heb je ook statistieken waaruit dit blijkt?
Tot het moment dat jij een goedkoop en betrouwbaar alternatief hebt bedacht staat het argument wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat vind ik een zeer zwak argument. je stelt dat dat de enige manier is en daarom ben je tegen.
Maar het is een valse argumentatie om te stellen dat dat de enige manier is.
Er zijn twee belangrijke redenen waarom ik tegen de doodstraf ben:quote:Op donderdag 5 november 2015 19:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waar vraag ik je dat? Maar voordat je over de manier waarop gaat praten moet je eerst open staan voor een eventuele doodstraf. En je valse argumentatie geeft een beeld weer dat laat zien dat je hoe dan ook tegen bent.
Wat stel je je daarbij voor, 'inspraak in de strafbepaling'?quote:Op donderdag 5 november 2015 19:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat je niet per se mag stellen dat deze het per definitie niet mogen bepalen.
Wellicht zou men er enige inspraak in kunnen hebben.
Als ik de vraag overbodig achtte dan zou ik hem niet 3 keer herhalen.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Die vraag was overbodig, als je terugleest zie je waarom
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ok, even stapje terug:
Denk jij dat moraliteit absoluut is?
Zo ja: waar baseer je dat op?
Zo nee: betekent dat dan dat elk moreel idee even legitiem is?
Wie claimt onderbouwt. Het is jouw claim, onderbouw het maar.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:19 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Heb jij echt altijd statistieken nodig om iets te kunnen bevatten? Dan heb ik echt medelijden met je.
Dat is geen claim ten aanzien van wat dan ook.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:19 schreef HongKongPhoey het volgende:
Wat als je vrouw zegt: Ik ben zo geil, kom we gaan neuqen. Dan vraag jij ook eerst om statistieken?
Ja, waarom niet?quote:Op donderdag 5 november 2015 19:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat stel je je daarbij voor, 'inspraak in de strafbepaling'?
quote:Op donderdag 5 november 2015 19:20 schreef Molurus het volgende:
Ok, even stapje terug:
Denk jij dat moraliteit absoluut is?
Zo ja: waar baseer je dat op?
Zo nee: betekent dat dan dat elk moreel idee even legitiem is?
En dar mijn antwoord. Ik stel niet dit is zo en dat is zo. Jij wel. Dus je moet het jezelf vragen en niet mijquote:Op donderdag 5 november 2015 18:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Jij bent nogal stellig, dus je spreekt vaak alsof het een absolute waarheid is.
Dan mag jij beginnen, want je claimt zelf ook continuquote:Op donderdag 5 november 2015 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie claimt onderbouwt. Het is jouw claim, onderbouw het maar.
Alleen dat stukje zit al vol met claims. Dus...... Wil je echt dat spelletje spelen?quote:Dat mensen dat voelen als een enorm onrecht maakt het nog niet onrechtvaardig.
Slachtoffers die meer moorden eisen als vergelding zijn in mijn beleving zelf ook een beetje ziek in hun hoofd. Daar hou ik rekening mee, maar dat is nog geen reden om ze hun zin te geven.
Het is niet aan de slachtoffers om de straf te bepalen. En dat is maar goed ook.
nope da's me nog niet eerder verteld. Vind het ook weer eens onzin. maar dat ben ik inmiddels van jullie gewend.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:22 schreef HongKongPhoey het volgende:
Edit: niet op de man, het is je al 1000 keer verteld
Volgens mij lees je mijn vraag verkeerd?quote:
Wederom, dat is niet de vraag die ik je stel.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:25 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
[..]
En dar mijn antwoord. Ik stel niet dit is zo en dat is zo. Jij wel. Dus je moet het jezelf vragen en niet mij
De enige feitenclaim die daar staat is de bewering dat het niet aan de slachtoffers is om de straf te bepalen. En met de huidige wetgeving is dat feitelijk juist.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dan mag jij beginnen, want je claimt zelf ook continu
[..]
Alleen dat stukje zit al vol met claims. Dus...... Wil je echt dat spelletje spelen?
Ik denk dat er meer rekening moet gehouden worden met de belangen van de slachtoffers en nabestaanden. En dan is overleg met de slachtoffers een goede manier ja.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:50 schreef Molurus het volgende:
Volgens mij lees je mijn vraag verkeerd?
Ik vraag je *wat* je je daarbij voorstelt. Met andere woorden: hoe zou dat in de praktijk moeten gaan WERKEN volgens jou, 'inspraak in strafbepaling'?
Dat de slachtoffers met de rechter gaan onderhandelen over de straf?
Ik stel die absoluten niet, dat doe jij. Dus je moet mij niet die vraag stellenquote:Op donderdag 5 november 2015 19:50 schreef Molurus het volgende:
Wederom, dat is niet de vraag die ik je stel.
Dat mensen graag andere mensen dood zien maakt het nog niet in hun belang om die andere mensen te executeren. Onzin.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer rekening moet gehouden worden met de belangen van de slachtoffers en nabestaanden. En dan is overleg met de slachtoffers een goede manier ja.
Maar wetten kunnen veranderd worden, en soms is dat ook hard nodig. Dus je daarachter verschuilen is goedkoop.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:52 schreef Molurus het volgende:
De enige feitenclaim die daar staat is de bewering dat het niet aan de slachtoffers is om de straf te bepalen. En met de huidige wetgeving is dat feitelijk juist.
Dan kom je dus uit bij vraag 2b:quote:Op donderdag 5 november 2015 19:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik stel die absoluten niet, dat doe jij. Dus je moet mij niet die vraag stellen
Ah, weer zo'n absolute stelling van jou. Waar blijven die statistieken>?quote:Op donderdag 5 november 2015 19:53 schreef Molurus het volgende:
Dat mensen graag andere mensen dood zien maakt het nog niet in hun belang om die andere mensen te executeren. Onzin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |