Dat waren de afspraken, beetje vreemd om het landen te gaan verwijten dat ze zich daaraan houden.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als ieder land in de EU het zou doen zou de aanzuigende werking sterk verminderen.
Leuk, maar een aandeel kan je ook uitdrukken in andere zaken dan geld.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, dat geld of die hulp kun je immers niet bij asielzoekers verhalen.
De afspraak was sober beleid te voeren. Dat Zweden vindt dat sober beleid in Hongarije ontoereikend is is niet zo relevant.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat waren de afspraken, beetje vreemd om het landen te gaan verwijten dat ze zich daaraan houden.
jij bent makkelijk om te praten merk ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed om te horen dat het opnemen van allerlei nationaliteiten en vluchtelingen het gewoon mogelijk is een rijk land te zijn. Ik merk hier vaak wat onrust, dat vluchtelingen onze welvaart zouden afpakken. Bedankt dat je die onrust een beetje weg hebt kunnen nemen
Dat is dan aan de EU om daarover te onderhandelen als ze dat niet willen betalen. Maar het is een fonds wat speciaal voor dat soort lasten is opgericht dus dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar een aandeel kan je ook uitdrukken in andere zaken dan geld.
De afspraak was dat landen humane opvang regelen. Dat laten een aantal landen liggen.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De afspraak was sober beleid te voeren. Dat Zweden vindt dat sober beleid in Hongarije ontoereikend is is niet zo relevant.
Je eigen land en familie in de steek laten, verscheidene veilige landen oversteken, en door grenzen heen walsen met honderdduizenden voor geld, is pas de definitie van gierigheidquote:Op donderdag 5 november 2015 18:28 schreef Mathemaat het volgende:
Terecht, dat ze geld willen![]()
Gierige EU-landen
Dat zeg ik, wie is Zweden om te bepalen dat Hongarije geen adequate opvang heeft. En nu janken om geld, wat een farce.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De afspraak was dat landen humane opvang regelen. Dat laten een aantal landen liggen.
Dat heeft de EU zelf al eerder bepaald.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wie is Zweden om te bepalen dat Hongarije geen adequate opvang heeft.
Als we ze nu laten stikken kunnen we over 5 jaar blonde Zweedse vrouwen als vluchteling opnemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:18 schreef Odaiba het volgende:
Ik wil best wat geld doneren als ik even een zweeds tienermeisje mag lenen voor een weekend.
En al die culturele verrijking mislopen? vergeet het maar meer meer meer meer!!!!quote:Op donderdag 5 november 2015 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Als wij nu mooie voorzieningen faciliteren in Zweden voor de gelukzoekers dan kunnen we de walkers bij binnenkomst direct doorsturen naar Zweden
Dat is racisme.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:24 schreef deedeetee het volgende:
Moeten ze het Deense voorbeeld volgen : halveer de uitkeringen van die migranten. Ze willen zélf zo royaal zijn met hun geld dan niet piepen als het opraakt.
Aangezien altijd gesteld wordt dat migranten (dat zijn het) de economie versterken stel ik voor dat Zweden fors gaat betalen aan Europa. En dan heb ik het over honderden miljarden: Die kunnen dan mooi geïnvesteerd worden in projecten die mensen steunen die niet de economische vruchten van deze migratie plukken maar wel de lasten mogen dragen: Zoals de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vangen ook relatief gezien veel vluchtelingen op toch? Dan lijkt zo'n aanvraag me ook niet heel vreemd.
Een flinke crisis er overheen zou ook wonderen doen. Er zijn er die beweren dat de credietbubbel, het verschil tussen de waarde van aandelen en de werkelijke economie en nog tal van andere zaken (Die ik gemakshalve even terzijde laat in verband met off topic)wel eens tot problemen kunnen leiden. Voor zover dat nu al niet gebeurt.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:42 schreef LXIV het volgende:
[...]Dat is de enige manier om een shock-effect te creeren bij de Europese bevolkingen. [...]
quote:Op donderdag 5 november 2015 20:30 schreef LXIV het volgende:
De Zweden worden nog rijk met al die ingenieurs, tandartsen,hersenchirurgen et cetera. Is Stockholm al aan het boomen vanwege alle startups?
Laten we het land Zweden gewoon helemaal aan de islam geven. Dan kunnen wij de Zweden hier en in Duitsland wel opvangen. Dat zouden er voor Nederland zo'n 800.000 zijn. Dat schaffen we wel.
Het land Zweden zal enorm opbloeien zonder het institutionele racisme dat aan blank bewind eigen is.
Hoe groot de weerslag is op de Zweedse welvaart is pas te meten over een paar jaar, lijkt me. Maar ik geef graag m'n ongelijk toe mocht Zweden nog steeds zo goed draaien over pakweg 5 jaar als dat het tot nu toe deed.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:57 schreef Toefjes het volgende:
Wel raar dat Zweden in veel topics het schrikbeeld is. Hét voorbeeld van hoe het niet moet en alles qua integratie fout gaat.
Willen ze een paar euro, dan is het opeens een rijk land
Enkel als het systeem ernaar is, en dat is niet het geval in landen als Zweden.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:14 schreef berko13 het volgende:
Ik dacht dat vluchtelingen de economie stimuleren?
Ik volg puur de Zweedse logica.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
volgens mij haal je racisme en discriminatie door elkaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |