Fruit bevat hele vitaminen complexen in de juiste balans voor opname. Maar wat 1 of 2 sinaasappellen aan goedheid bieden is niet genoeg voor een lichaam. Vitamine c zit er maar weinig in dus zul je moeten supplementeren. Maar met wat vraag ik mij dan af. De manier waarop fruit geteelt wordt doet ook af aan de kwaliteit. En de manier waarop het wordt opgeslagen ook. Goedkope vitamine C is daarentegen ook alleen ascorbinezuur. Niet de hele vitamine C. Best een vraagstuk. Wil je je lichaam goed voeden zul je mandenvol groenten en fruit morten eten. En dat is niet te doen.quote:Op donderdag 5 november 2015 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou....
Ze vangen vrije radicalen weg. Zonder mis je erg veel bescherming.
Fruit is vooral een makkelijke bron voor veel zaken. Het kan ook via andere wegen, maar dan zou je wel gericht en bewust moeten eten en meer van bepaalde andere zaken (groente) moeten eten.
Ascorbinezuur is alleen dat anti-oxidant. Blijkbaar is dat voldoende. C complex lijkt mij beter. Wie weet zou dat een heel verschil maken. En opeens heb je geen osteoporose meer of slechte aderen. Maarja alleen de anti oxidant zit overal en nergens in en blijkbaar is dat voldoende.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:15 schreef PatatFriet het volgende:
Vit C zit overal en nergens in als conserveermiddel.
Vitamine C-tekort komt hooguit voor onder zwervers, studenten en ondervoede bejaarden
Kijk, dat soort informatie zoek ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:50 schreef PatatFriet het volgende:
Fruit bevat bepaalde leuke fytochemicaliën die mogelijk interessante dingen doen; ellaginezuur (appels), quercitine (kersen) etc
En vezels, maar die haal je ook wel uit groente.
Misschien moet ik maar eens een appelproeverij doen.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je uit de 100 soorten beschikbare appels er geen 1 lekker vind.
Ik hou ook niet van de standaard Elstar, en een Jonagold vind ik niet fantastisch, maar een Braeburn gaat er supergoed in.
Pectine in peren appels schrobben je darmen. En helpen koolhydraten te verteren. Zo ook tomaat en banaan.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Kijk, dat soort informatie zoek ik.
[..]
Misschien moet ik maar eens een appelproeverij doen.
Dat is wel een goed idee, ja. Thaise salade met mango, chutneys, etc.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:58 schreef erodome het volgende:
En fruit verwerken in andere gerechten? Dat kan zelfs rauw in salade's e.d..
Als je denkt dat wat meer fruit eten beter zou zijn voor je en je bent niet zo van de losse appels eten is het misschien een oplossing om het anders te eten, appeltje door de sla heen, wat rozijntjes erbij, uitgebakken spek, misschien wat kaas, honing mosterd dressing... En hopla, je hebt wat fruit binnen via een makkelijke en simpele salade.
Varkenshaas met appel is ook al erg lekker, banaan/abrikoos/ananas in een zuurkoolschotel, bobotie en ga zo maar door...
Kaneel eet ik regelmatig met kwark, met een beetje zoetstof voor de smaak.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:34 schreef Diconnected het volgende:
Appeltje snijden in stukjes, wat kaneel erover en dan even warm maken in de magnetron. Eventueel wat rozijntjes erbij. Heerlijk. Ik ben zelf ook geen appelfan namelijk, maar zo eet ik wel graag een appel.
Bij mij mengt t heel makkelijk?quote:Op zondag 8 november 2015 01:55 schreef Tamabralski het volgende:
Kaneel krijg ik nooit goed gemengd met kwark. Dus dan proef ik er niks van (kaneelpoeder). Hoe doe jij dat ?
Dat kaneelpoeder mengt voor geen meter in een dikke substantie zoals kwark. Verder proef ik er niets van. Het verdwijnt gewoon door de kwark. Afentoe krijg je droge kaneelklonten. Toegegeven kwark met kaneel klinkt wel lekker.quote:
Weet niet wat voor kwark of kaneel jij mengt, maar bij mij gaat het uitstekend. Met meerdere soorten kaneel. Een 0% youghurt die ik onlangs kocht daarentegen... nope.quote:Op maandag 9 november 2015 00:38 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dat kaneelpoeder mengt voor geen meter in een dikke substantie zoals kwark. Verder proef ik er niets van. Het verdwijnt gewoon door de kwark. Afentoe krijg je droge kaneelklonten. Toegegeven kwark met kaneel klinkt wel lekker.
Behalve vezels. Met die hoeveelheid suikers kan je evengoed een glas frisdrank nuttigen.quote:Op maandag 9 november 2015 00:47 schreef Elvi het volgende:
Een sapmachine kopen en het fruit mixen met groente? Dan heb je niet dat het superzoet is maar je krijgt wel alles binnen
Broccoli schijnt heel veel vitamine C te bevatten. Komende week wil ik overdag salades eten met komkommer, tomaten, paprika, olijven, augurken etc. Daarbij wat vlees, vis of omelet. S'avonds vlees, vis, omelet, groenten (als broccoli, prei, boontjes etc). Gepaard met melk en een vitaminepil, kom ik dagelijks denk ik aan voldoende voedingstoffen (al schijnen vitaminepillen niet zoveel te doen).quote:Op maandag 9 november 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
I.p.v fruit mag je ook groenten eten, bv een komkommer, of een paprika, zit veel vit c in paprika overigens... Peper schijnt ook gezond...
Elke dag verse groenten en dan een lepeltje of 2 extra
vezels verdwijnen niet zomaar he.quote:Op maandag 9 november 2015 01:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Weet niet wat voor kwark of kaneel jij mengt, maar bij mij gaat het uitstekend. Met meerdere soorten kaneel. Een 0% youghurt die ik onlangs kocht daarentegen... nope.
[..]
Behalve vezels. Met die hoeveelheid suikers kan je evengoed een glas frisdrank nuttigen.
Ananas hou ik niet van, tosti banaan raak ik van verstopt.quote:
Nee, maar je kan ze wel slopen. 'Juicen' is daarom helemaal niet zo gezond al men soms denkt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |