abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2015 @ 19:50:15 #26
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157343063
Fruit bevat bepaalde leuke fytochemicaliën die mogelijk interessante dingen doen; ellaginezuur (appels), quercitine (kersen) etc

En vezels, maar die haal je ook wel uit groente.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157343398
Ik kan me niet voorstellen dat je uit de 100 soorten beschikbare appels er geen 1 lekker vind.
Ik hou ook niet van de standaard Elstar, en een Jonagold vind ik niet fantastisch, maar een Braeburn gaat er supergoed in.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157343409
Fruit is gezond dat heb ik ook meegekregen. Dus ik eet het wel. Al is de laatste keer alweer maanden geleden. Heb nu peren en sinaasappels op het aanrecht staan. Het gekke is dat ik er geen behoefte aan heb. En mijn lichaam het fruit blijkbaar niet mist. Anders had ik al wel een zak appels op. Ik vraag mij af hoe dit kan. Als fruit zo goed is. Waarom verlangt mijn lichaam er dan niet naar?
  donderdag 5 november 2015 @ 20:02:38 #29
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157343479
Alsof je lichaam altijd aanvoelt wat goed voor je is :')
Na 1 handje chips schreeuwt mijn lichaam om de rest van de zak ook naar binnen te kanen, maar of dat nou zo gezond is :')
Dus gewoon elke dag een appel vreten :Y)
pi_157343698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou....

Ze vangen vrije radicalen weg. Zonder mis je erg veel bescherming.
Fruit is vooral een makkelijke bron voor veel zaken. Het kan ook via andere wegen, maar dan zou je wel gericht en bewust moeten eten en meer van bepaalde andere zaken (groente) moeten eten.
Fruit bevat hele vitaminen complexen in de juiste balans voor opname. Maar wat 1 of 2 sinaasappellen aan goedheid bieden is niet genoeg voor een lichaam. Vitamine c zit er maar weinig in dus zul je moeten supplementeren. Maar met wat vraag ik mij dan af. De manier waarop fruit geteelt wordt doet ook af aan de kwaliteit. En de manier waarop het wordt opgeslagen ook. Goedkope vitamine C is daarentegen ook alleen ascorbinezuur. Niet de hele vitamine C. Best een vraagstuk. Wil je je lichaam goed voeden zul je mandenvol groenten en fruit morten eten. En dat is niet te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 05-11-2015 20:28:20 ]
  donderdag 5 november 2015 @ 20:15:08 #31
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157343843
Vit C zit overal en nergens in als conserveermiddel.
Vitamine C-tekort komt hooguit voor onder zwervers, studenten en ondervoede bejaarden :')
pi_157344247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:15 schreef PatatFriet het volgende:
Vit C zit overal en nergens in als conserveermiddel.
Vitamine C-tekort komt hooguit voor onder zwervers, studenten en ondervoede bejaarden :')
Ascorbinezuur is alleen dat anti-oxidant. Blijkbaar is dat voldoende. C complex lijkt mij beter. Wie weet zou dat een heel verschil maken. En opeens heb je geen osteoporose meer of slechte aderen. Maarja alleen de anti oxidant zit overal en nergens in en blijkbaar is dat voldoende.
  donderdag 5 november 2015 @ 20:29:47 #33
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157344320
Ik hoor iets met een klok en een klepel, maar in grote lijnen klopt het wel dat fruit (of groente) in z'n geheel (vezels, vitamines en een heleboel andere leuke stofjes) meer gezondheidseffecten sorteert dan wanneer één enkel stofje uit fruit in grote hoeveelheden wordt ingenomen.

Dus ga die appels eten mang :Y)
pi_157360230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:50 schreef PatatFriet het volgende:
Fruit bevat bepaalde leuke fytochemicaliën die mogelijk interessante dingen doen; ellaginezuur (appels), quercitine (kersen) etc

En vezels, maar die haal je ook wel uit groente.
Kijk, dat soort informatie zoek ik. :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je uit de 100 soorten beschikbare appels er geen 1 lekker vind.
Ik hou ook niet van de standaard Elstar, en een Jonagold vind ik niet fantastisch, maar een Braeburn gaat er supergoed in.
Misschien moet ik maar eens een appelproeverij doen. :)
pi_157360382
En fruit verwerken in andere gerechten? Dat kan zelfs rauw in salade's e.d..
Als je denkt dat wat meer fruit eten beter zou zijn voor je en je bent niet zo van de losse appels eten is het misschien een oplossing om het anders te eten, appeltje door de sla heen, wat rozijntjes erbij, uitgebakken spek, misschien wat kaas, honing mosterd dressing... En hopla, je hebt wat fruit binnen via een makkelijke en simpele salade.
Varkenshaas met appel is ook al erg lekker, banaan/abrikoos/ananas in een zuurkoolschotel, bobotie en ga zo maar door...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157361220
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Kijk, dat soort informatie zoek ik. :Y

[..]

Misschien moet ik maar eens een appelproeverij doen. :)
Pectine in peren appels schrobben je darmen. En helpen koolhydraten te verteren. Zo ook tomaat en banaan.
pi_157361821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:58 schreef erodome het volgende:
En fruit verwerken in andere gerechten? Dat kan zelfs rauw in salade's e.d..
Als je denkt dat wat meer fruit eten beter zou zijn voor je en je bent niet zo van de losse appels eten is het misschien een oplossing om het anders te eten, appeltje door de sla heen, wat rozijntjes erbij, uitgebakken spek, misschien wat kaas, honing mosterd dressing... En hopla, je hebt wat fruit binnen via een makkelijke en simpele salade.
Varkenshaas met appel is ook al erg lekker, banaan/abrikoos/ananas in een zuurkoolschotel, bobotie en ga zo maar door...
Dat is wel een goed idee, ja. Thaise salade met mango, chutneys, etc.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:34:40 #38
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_157364884
Appeltje snijden in stukjes, wat kaneel erover en dan even warm maken in de magnetron :9. Eventueel wat rozijntjes erbij. Heerlijk. Ik ben zelf ook geen appelfan namelijk, maar zo eet ik wel graag een appel.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_157382251
Bananen happen makkelijk weg. Een portie druiven is ook zo gekocht. Bij mij geldt: een dag zonder fruit is een dag niet geleefd.

Als je genoeg groenten binnenkrijgt, is er niks aan de hand als je weinig fruit eet. Fruit bevat dezelfde voedingstoffen als groente, echter met wat meer (fruit)suiker.
pi_157388934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:34 schreef Diconnected het volgende:
Appeltje snijden in stukjes, wat kaneel erover en dan even warm maken in de magnetron :9. Eventueel wat rozijntjes erbij. Heerlijk. Ik ben zelf ook geen appelfan namelijk, maar zo eet ik wel graag een appel.
Kaneel eet ik regelmatig met kwark, met een beetje zoetstof voor de smaak.

Maar appels met kaneel en rozijntjes lijkt me al snel te zoet worden. Plus dat ik geen magnetron heb. :P

Bedankt voor de tip wel, want het lijkt me wel lekker. Sloopt de magnetron trouwens niet de nuttige voedingsstoffen van de appel?

Nu ik erover nadenk, genoot ik wel altijd zeer van de gestoofde peren van mams, al zie ik dat meer als snoep dan fruit. Zal waarschijnlijk ook even gezond zijn. :D
pi_157394951
Kaneel krijg ik nooit goed gemengd met kwark. Dus dan proef ik er niks van (kaneelpoeder). Hoe doe jij dat ?

Banaanmelk. 1 rijpe banaan met beetje water in de blender. Je hoeft er niets aan toe te voegen ( nouja kaneel mischien). Heerlijk.
pi_157395603
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 01:55 schreef Tamabralski het volgende:
Kaneel krijg ik nooit goed gemengd met kwark. Dus dan proef ik er niks van (kaneelpoeder). Hoe doe jij dat ?
Bij mij mengt t heel makkelijk? :?
pi_157418121
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2015 07:54 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij mij mengt t heel makkelijk? :?
Dat kaneelpoeder mengt voor geen meter in een dikke substantie zoals kwark. Verder proef ik er niets van. Het verdwijnt gewoon door de kwark. Afentoe krijg je droge kaneelklonten. Toegegeven kwark met kaneel klinkt wel lekker.
pi_157418162
Een sapmachine kopen en het fruit mixen met groente? Dan heb je niet dat het superzoet is maar je krijgt wel alles binnen :)
pi_157418339
I.p.v fruit mag je ook groenten eten, bv een komkommer, of een paprika, zit veel vit c in paprika overigens... Peper schijnt ook gezond...
Elke dag verse groenten en dan een lepeltje of 2 extra
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_157418354
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 00:38 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat kaneelpoeder mengt voor geen meter in een dikke substantie zoals kwark. Verder proef ik er niets van. Het verdwijnt gewoon door de kwark. Afentoe krijg je droge kaneelklonten. Toegegeven kwark met kaneel klinkt wel lekker.
Weet niet wat voor kwark of kaneel jij mengt, maar bij mij gaat het uitstekend. Met meerdere soorten kaneel. Een 0% youghurt die ik onlangs kocht daarentegen... nope.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:47 schreef Elvi het volgende:
Een sapmachine kopen en het fruit mixen met groente? Dan heb je niet dat het superzoet is maar je krijgt wel alles binnen :)
Behalve vezels. Met die hoeveelheid suikers kan je evengoed een glas frisdrank nuttigen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
I.p.v fruit mag je ook groenten eten, bv een komkommer, of een paprika, zit veel vit c in paprika overigens... Peper schijnt ook gezond...
Elke dag verse groenten en dan een lepeltje of 2 extra
Broccoli schijnt heel veel vitamine C te bevatten. Komende week wil ik overdag salades eten met komkommer, tomaten, paprika, olijven, augurken etc. Daarbij wat vlees, vis of omelet. S'avonds vlees, vis, omelet, groenten (als broccoli, prei, boontjes etc). Gepaard met melk en een vitaminepil, kom ik dagelijks denk ik aan voldoende voedingstoffen (al schijnen vitaminepillen niet zoveel te doen).

Binnenkort voeg ik ook weer rijst, pasta, aardappel en brood toe aan m'n dieet.

[ Bericht 26% gewijzigd door Gray op 09-11-2015 01:26:13 ]
pi_157418431
Tosti banaan.
Pizza hawaii
pi_157418437
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2015 01:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Weet niet wat voor kwark of kaneel jij mengt, maar bij mij gaat het uitstekend. Met meerdere soorten kaneel. Een 0% youghurt die ik onlangs kocht daarentegen... nope.

[..]

Behalve vezels. Met die hoeveelheid suikers kan je evengoed een glas frisdrank nuttigen.
vezels verdwijnen niet zomaar he.
pi_157418481
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 01:22 schreef tailfox het volgende:
Tosti banaan.
Pizza hawaii
Ananas hou ik niet van, tosti banaan raak ik van verstopt. :D

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 01:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

vezels verdwijnen niet zomaar he.
Nee, maar je kan ze wel slopen. 'Juicen' is daarom helemaal niet zo gezond al men soms denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')