abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157393575
Ik hoop dat de Nederlandse ouders de kinderen niet vergeten te vertellen wie sinterklaas is.
pi_157393609
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat de Nederlandse ouders de kinderen niet vergeten te vertellen wie sinterklaas is.
Ik hoop het ook, al zou het als het in vergetelheid valt de ouders wel een paar cent kunnen besparen.
pi_157396233
Zwarte Piet is here to stay! Top! ^O^
quote:
Al 1000 intochten mét Zwarte Piet in Nederland

Het gaat steeds beter met Zwarte Piet! Inmiddels is duidelijk dat Nederland gitzwart ziet van de intochten met Zwarte Piet. Sinterklaas komt zeker niet alleen en al helemaal niet met gulden-middenweg-Pieten. Piet blijft zo zwart als roet!

Mijlpaal: 1000 intochten met Zwarte Piet

Met de Limburgse stad Weert erbij, kwam het aantal intochten een paar dagen geleden nog op 900 uit. Met Zevenkamp, een wijk in Rotterdam, komt dat aantal in een recordtijd uit op 1000 zwarte intochten! Een fantastisch resultaat van de Pietenbrigades in heel Nederland, die Piet graag zwart houden. Zoals grote inspirator Robijntje al eens zei: “wat zwart is, moet zwart blijven.” Nederland houdt zich graag aan deze inmiddels legendarische uitspraak. 😉

Steeds meer intochten melden dat ze Piet zwart houden. Op deze kaart is te bekijken waar er zwarte intochten te vinden zijn. Er is er altijd eentje bij jou in de buurt!
Honderden Zwarte Pieten bij mega-intochten

Inmiddels is duidelijk dat er bij een groot deel van de intochten alles aan gedaan wordt om deze zo zwart als roet te laten verlopen. Zoals in Roosendaal, waar 250 Zwarte Pieten worden ingezet om alle kinderen en hun ouders te vermaken bij de intocht van de Goedheiligman. Sinterklaas komt ook in Drenthe niet alleen. De Drentse hoofdstad Assen krijgt maarliefst 400 Zwarte Pieten.

Op zoek naar een Zwarte Piet of Sinterklaas kostuum? Nu kopen = 14 november dragen!

Een enorm feest dus en een schril contrast met de Sintocht in Meppel, die wordt georganiseerd door het ultracorrecte Sinterklaasjournaal van de NTR. Daar worden geen Zwarte Pieten verwacht, maar alleen Schoorsteenpieten. Uiteraard laat Nederland niet zomaar gebeuren: inmiddels wordt opgeroepen om massaal, verkleed als Zwarte Piet, naar Meppel te komen op zaterdag 14 november 2015. Zo kan de NTR niet om Zwarte Piet heen.
http://www.zwartepieterma(...)e-piet-in-nederland/

En de 'zwarte' kaart: https://www.google.com/ma(...)Op77u2o.kDDm4mjPzxaU
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 8 november 2015 @ 09:59:40 #179
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157396250
quote:
Goede zaak.
Fade to Black
pi_157397067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:43 schreef Lunatiek het volgende:
Volgens "zwarte vrouwen" is aanpassen van Zwarte Piet zinloos.

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
en daar heeft ze helemaal gelijk in
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 12:26:12 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157398090
warrig artikel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 8 november 2015 @ 16:02:16 #182
3542 Gia
User under construction
pi_157403698
Nog een week en dan komt ie!
pi_157403724
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:02 schreef Gia het volgende:
Nog een week en dan komt ie!
Zonder de racistische variant van de Pieten zou het veel beter zijn.
pi_157403731
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:13 schreef mschol het volgende:

[..]

en daar heeft ze helemaal gelijk in
Gewoon afschaffen dat feest inderdaad.
pi_157403753
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
En dat andere Nederlandse ouders hun kinderen vertellen dat sinterklaas niet bestaat en ZP racistisch is.
pi_157403886
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Gewoon afschaffen dat feest inderdaad.
Ik denk dat de multiculturele samenleving nog eerder wordt afgeschaft dan de traditie van Zwarte Piet. Ik kan in ieder geval niet wachten.
pi_157404157
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 16:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En dat andere Nederlandse ouders hun kinderen vertellen dat sinterklaas niet bestaat en ZP racistisch is.
Ga je je verwachtingen dat zwarte piet binnen een paar jaar afgeschaft is naar beneden bijstellen, nu blijkt dat zwarte piet populairder is dan ooit?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157404303
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:08 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ik denk dat de multiculturele samenleving nog eerder wordt afgeschaft dan de traditie van Zwarte Piet. Ik kan in ieder geval niet wachten.
Ik heb als kind nooit uitgekeken naar de jaarlijkse viering van de Zwarte Pieten traditie. Wel naar het Sinterklaas feest. Die Pieten zijn altijd grappig geweest, niks minder, maar zeker ook niks meer.
pi_157404488
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb als kind nooit uitgekeken naar de jaarlijkse viering van de Zwarte Pieten traditie. Wel naar het Sinterklaas feest. Die Pieten zijn altijd grappig geweest, niks minder, maar zeker ook niks meer.
Als kind vond ik Zwarte Piet juist het leukst. Er zijn zelfs avonden geweest dat ik in het donker onder een tafel ging zitten om hem binnen te zien komen :') Nee, voor mij was Zwarte Piet minstens zo belangrijk als Wod... uhh Sinterklaas.
pi_157404608
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:25 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Als kind vond ik Zwarte Piet juist het leukst. Er zijn zelfs avonden geweest dat ik in het donker onder een tafel ging zitten om hem binnen te zien komen :') Nee, voor mij was Zwarte Piet minstens zo belangrijk als Wod... uhh Sinterklaas.
Ik vond het maar rare figuren. Sloegen de deur bijna uit de voegen om aan te kondigen dat ze binnen zouden komen, bekogelden je vervolgens met snoepgoed en sprongen als een mislukte aap in de rondte.

Maar, de Pieten-rol is de afgelopen decennia wel aan verandering onderhevig geweest, nu schijnen het meer kindervrienden te zijn in plaats van kinderbekogelaars, die klaar stonden met de roe en de gereserveerde zak voor Spanje. De sint was altijd wel chill trouwens.
pi_157404850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ondertussen is het volgende feestje inmiddels ook discriminerend:

[..]

[ afbeelding ]
Enkele jonge racisten.

_O-
_O- maar eigenlijk diep triest. |:( :')

Ik zou dan ook meteen het Katholieke geloof afschaffen. Andersgelovigen voor het hoofd stoten kun je niet maken. :')
pi_157407220
Het wordt dit jaar met de intocht van Sinterklaas in Meppel op de NOS wrs wel aardig heftig? Ze hebben nu een postertje onder de titel "Freedom ride to Meppel".

Vuistje erbij. :{.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 08-11-2015 18:42:29 ]
I´m back.
pi_157407451
Freedom ride, echt, gewoon echt?
Heb echt net woorden geschreven die ook hier toepasbaar zijn...

Wat een rare wereld leven we toch in, beter gezegd, wat een rare mensenwereld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157407494
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:49 schreef erodome het volgende:
Freedom ride, echt, gewoon echt?
Heb echt net woorden geschreven die ook hier toepasbaar zijn...

Wat een rare wereld leven we toch in, beter gezegd, wat een rare mensenwereld.
Ik vind de foto nogal agresso (vuist/vuil kijken) overkomen van die twee. En de poster "freedom ride" asltublieft zeg, liggen donkere mensen hier aan een ketting of zo?

Overigens "freedom ride" hebben ze gepikt van de burgerrechtenbeweging in de VS in de jaren 60, ook weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 08-11-2015 18:56:22 ]
I´m back.
pi_157407794
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

Overigens "freedom ride" hebben ze gepikt van de burgerrechtenbeweging in de VS in de jaren 60, ook weer.
Vandaar mijn 'echt, gewoon echt?'.
De vuist e.d. past bij het thema van de freedomride, vind het erg ver gaan je daarmee te vereenzelvigen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157407853
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 19:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Vandaar mijn 'echt, gewoon echt?'.
De vuist e.d. past bij het thema van de freedomride, vind het erg ver gaan je daarmee te vereenzelvigen.
Freedom reide is een term die ze gewoon schaamteloos overgenomen hebben van de burgerrechtenbeweging in de VS uit de jaren 60. Toen ging het voor die mensen en hun Helper Whiteys (ook veel joden btw) wel ergens om vergeleken met het Zwarte Piet-probleem hier.
Ik vind het dus schaamteloos om te denken dat je als mensen van kleur net zo gediscrimineerd werd/wordt als black ppl in de VS.
I´m back.
pi_157408559
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Freedom reide is een term die ze gewoon schaamteloos overgenomen hebben van de burgerrechtenbeweging in de VS uit de jaren 60. Toen ging het voor die mensen en hun Helper Whiteys (ook veel joden btw) wel ergens om vergeleken met het Zwarte Piet-probleem hier.
Ik vind het dus schaamteloos om te denken dat je als mensen van kleur net zo gediscrimineerd werd/wordt als black ppl in de VS.
Men vereenzelvigt zich met donkeren in de VS en probeert vervolgens een Amerikaans probleem in Nederland op te lossen. 8)7
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_157408694
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
Het wordt dit jaar met de intocht van Sinterklaas in Meppel op de NOS wrs wel aardig heftig? Ze hebben nu een postertje onder de titel "Freedom ride to Meppel".

[ afbeelding ]

Vuistje erbij. :{.

[ afbeelding ]

Hier past slechts één commentaar op: :') :') :')
  zondag 8 november 2015 @ 20:16:40 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157409757
quote:

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
Mijn nekharen staan recht overeind van dit artikel. Zonder de context op Nederland aan te passen wordt het hele rassenhoofdstuk van de social justice beweging van de engelssprekende wereld even geïmporteerd. Bijna 1 op 1.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 8 november 2015 @ 21:49:56 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157413392
quote:
13s.gif Op zondag 8 november 2015 20:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn nekharen staan recht overeind van dit artikel. Zonder de context op Nederland aan te passen wordt het hele rassenhoofdstuk van de social justice beweging van de engelssprekende wereld even geïmporteerd. Bijna 1 op 1.
Er zitten een aantal tussen die je meer van racisme kunt beschuldigen dan dat ze voor gelijkheid staan. Zo triest dat stelletje.
Wederom ook weer 'wij willen bepalen hoe een blanke feest viert' is zo schrijnend. Alsof blanken gaan bepalen hoe Kwaku of Surinaams Carnaval gevierd moet gaan worden.

quote:

[..]
Peter R. de Vries en Tanja Jess die op tv pleiten voor een ander uiterlijk van Zwarte Piet –„gevaarlijk”, vindt Arzu Aslan. „De juiste posities moeten worden bekeken door de juiste mensen. Je kunt pas werkelijk spreken van emancipatie als Zwarte Piet verandert omdat een zwarte zegt dat hij moet veranderen; anders is het een gunst van een witte.”
Nog een keer?
quote:
Je kunt pas werkelijk spreken van emancipatie als Zwarte Piet verandert omdat een zwarte zegt dat hij moet veranderen; anders is het een gunst van een witte.”
Sorry? Emancipatie is er samen uit komen, niet dat opeens diegene die zich lager voelde dan de ander, opeens gaat zeggen wat er moet gaan gebeuren. Dat is omgekeerde wereld, geen emancipatie.
Dat oogpunt is gewoon blackpride principe en is precies weer zo'n scherp randje waarom je er niet aan moet toegeven. Nu is het zwarte piet wat ze willen weg krijgen, en straks is het de schadevergoeding van de slavernij waar het uiteindelijk allemaal om draait. De blanke afstammelingen van slavenhouders moeten boeten.
De titel ook, precies wat ze willen. Geen gelijkheid, nope.

Samen met dat zielige 'freedom ride to meppel' en dit soort oproepen, gaat het helemaal goed komen...

Edit:
pic lijkt dood, dan via de link zelf:
http://www.dumpert.nl/med(...)_pieten_stompen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Red_85 op 08-11-2015 23:10:04 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: