http://www.nu.nl/beurs/41(...)-fiscale-aftrek.htmlquote:ING heeft vorig jaar belangrijke onderdelen geschreven van de wet die Nederlandse banken een fiscale aftrek van 350 miljoen euro per jaar geeft op een nieuw type obligatie.
Dat meldde NRC woensdag op basis van interne documenten van het ministerie van Financiën. Ook ABN Amro-topman Gerrit Zalm was betrokken bij het proces.
Het gaat daarbij om zogenoemde coco's, een afkorting voor contingent convertibles.
Uit de documenten blijkt volgens de krant dat ING het ministerie aanraadde de aftrek alleen bij de Europese Commissie te melden als men denkt „dat het staatssteunrisico wel meevalt”.
Het is verplicht een vermoeden van staatssteun bij de Europese Commissie te melden. Dijsselbloem zou bewust niet gemeld hebben dat er in samenwerking met de banken zelf naar formuleringen is gezocht om de Commissie op een dwaalspoor te brengen.
Door: AFN
Net als vakbondslobby's, Milieu lobby's, consumentengroepen, etc etc etc bedoel je?quote:Op woensdag 4 november 2015 09:32 schreef TUFKAL het volgende:
Het is toch al jaren bekend dat bedrijfslobby's de politieke agenda bepalen?
Ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als vakbondslobby's, Milieu lobby's, consumentengroepen, etc etc etc bedoel je?
Nee niet ABN. Dat is een VVD bolwerk.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
Nou, dat Dijsselbloem in de financiële sector gaat werken, daar kun je wel een weddenschapje op afsluiten inderdaad.
Bij welke bank hij een commissariaat gaat bekleden is echter nog de vraag. Ik zet mijn geld op ABN.
Ze schrijven in ieder geval niet mee.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als vakbondslobby's, Milieu lobby's, consumentengroepen, etc etc etc bedoel je?
Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vind is dat ze het willen stilhouden voor de Europese Commissie. Ze weten dat dit ongeoorloofde staatssteun is.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ze schrijven in ieder geval niet mee.
Als drugsgebruikers zich zouden kunnen concentreren hadden ze ook een lobby kunnen starten.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
Is er in Amerika dan ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als drugsgebruikers zich zouden kunnen concentreren hadden ze ook een lobby kunnen starten.
Dat betwijfel ik ten zeerstequote:Op woensdag 4 november 2015 09:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ach ING's, Unilever's, Shell's van de wereld bepalen alles. Wat het nog erger maakt is dat iemand als Dijsselbloem daarin meegaat.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vind is dat ze het willen stilhouden voor de Europese Commissie. Ze weten dat dit ongeoorloofde staatssteun is.
Dat denk ik wel.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er een aantal politieke partijen die bezig zijn om het drugsbeleid te versoepelen. O.a. betreffende XTC.quote:
Dat kan. Je kan je ook inlezen over welke lobby groepen echt invloed hebben op de nationale politiek alsmede in Brussel.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste
Je snapt wel mag ik hopen dat hier tegen de wet in is gehandeld?quote:Op woensdag 4 november 2015 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf de dubbele standaard over lobby's erg vermakelijk vinden.
Dat verschilt nogal per onderwerp.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat kan. Je kan je ook inlezen over welke lobby groepen echt invloed hebben op de nationale politiek alsmede in Brussel.
Ja, boeren en milieugroepen hebben weinig over financiële producten te lobbyen natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2015 09:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal per onderwerp.
Maar je snapt toch ook wel dat men daar niet heel open over is?quote:Op woensdag 4 november 2015 09:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat kan. Je kan je ook inlezen over welke lobby groepen echt invloed hebben op de nationale politiek alsmede in Brussel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |