Als je letterlijk tijdens het blogje lezen met een kop koffie in de hand je ontbijt er uit tyft dan zijn er wel wat meer problemen.quote:Pas toen ik het blog van Aafke las (journaliste Aafke Romeijn) zag ik hoe erg het was, Toen heb ik letterlijk staan kotsen. Maar het laat ook goed zien wat nou precies het probleem is."
Aanranding is een ernstig vergrijp en de laksheid waarmee de politie met dit soort zaken omgaat veroordeel ik ook. Het neemt alleen niet weg dat er van zaak tot zaak gekeken moet worden naar de precieze feiten. Zeker omdat het vrijwel altijd zaken zijn waarbij het enige woord bij de slachtoffer ligt, en het altijd op een kwestie van vertrouwen/wantrouwen aankomt. Er zijn tal van voorbeelden waarbij er onterecht teveel vertrouwen aan het verhaal van het 'slachtoffer' gegeven werd en iemand onschuldig werd berecht.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:23 schreef Myrr het volgende:
Dit soort reacties is ook de reden dat bijna niemand er over praat, dikke kans dat jullie moeders, zusjes, vrouwen en vriendinnen soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Maar ja, niet janken toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2015 02:39:55 ]
Tsja, bewijslast is nu eenmaal lastig rond te krijgen. Daarom pleiten sommige feministen ook voor omkering van de bewijslast in dergelijke gevallen: dan moet de man maar bewijzen dat hij de vrouw níet heeft verkracht/aangerand.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:21 schreef Myrr het volgende:
Moraal van het verhaal is niet hoe zij er mee om is gegaan, maar dat de politie vaak niets doet. M'n zus moest nog maar even goed nadenken of ze wel aangifte wilde doen en dat het een heel lang proces ging worden en ze alles wel heel zeker moest weten. Het werd eigenlijk uit haar hoofd gepraat, want het kwam er op neer dat ze er toch niets mee gingen doen. Sta je dan als 15 jarige.
Terecht wel zo filter je de fantasten eruit. Hoeveel levens er wel niet kapot worden gemaakt door valse beschuldigingenquote:Op woensdag 4 november 2015 02:21 schreef Myrr het volgende:
Moraal van het verhaal is niet hoe zij er mee om is gegaan, maar dat de politie vaak niets doet. M'n zus moest nog maar even goed nadenken of ze wel aangifte wilde doen en dat het een heel lang proces ging worden en ze alles wel heel zeker moest weten. Het werd eigenlijk uit haar hoofd gepraat, want het kwam er op neer dat ze er toch niets mee gingen doen. Sta je dan als 15 jarige.
quote:Op woensdag 4 november 2015 02:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, bewijslast is nu eenmaal lastig rond te krijgen. Daarom pleiten sommige feministen ook voor omkering van de bewijslast in dergelijke gevallen: dan moet de man maar bewijzen dat hij de vrouw níet heeft verkracht/aangerand.
Ghb-stroman.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:43 schreef Myrr het volgende:
Wordt je volgegoten met ghb, is het je eigen schuld want dan had je daar maar niet moeten zijn en 'dat proef je toch'. Ben je dronken dan had je maar niet dronken moeten worden.
oh dan ga ik mijn buurvrouw beschuldigenquote:Op woensdag 4 november 2015 02:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, bewijslast is nu eenmaal lastig rond te krijgen. Daarom pleiten sommige feministen ook voor omkering van de bewijslast in dergelijke gevallen: dan moet de man maar bewijzen dat hij de vrouw níet heeft verkracht/aangerand.
En mannen die aangerand zijn? Oh wacht alleen vrouwen kunnen aangerand wordenquote:Op woensdag 4 november 2015 01:38 schreef Myrr het volgende:
Anke Laterveer werd aangerand in haar eigen huis en schreef een aangrijpend blog over wat haar is overkomen. Ze roept vrouwen op sociale media op om ervaringen te delen.
Ik ken in ieder geval geen vrouwen die hier geen ervaring mee hebben.quote:Op woensdag 4 november 2015 06:46 schreef vipergts het volgende:
Ik ga dat toch eens vragen, want het artikel kwam op mij over dat iedere vrouw na de pubertijd meerdere keren betast worden. Ik vind dat echt onvoorstelbaar
Als jij je verhaal wil delen, mag dat vast wel hoorquote:Op woensdag 4 november 2015 07:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En mannen die aangerand zijn? Oh wacht alleen vrouwen kunnen aangerand worden
Even een balletje opwerpen:quote:Op woensdag 4 november 2015 07:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En mannen die aangerand zijn? Oh wacht alleen vrouwen kunnen aangerand worden
Lijkt me geen goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hetzelfde hier ook dichtbij meegemaakt. Dader was een man die in een instelling zit voor mensen met een beperking. Deed dit meerdere malen per jaar (politie wist meteen om wie het ging, nog voordat er uiterlijke kenmerken besproken waren) en zei al meteen er niets mee te gaan doen. ''Zo'n man valt niet te behandelen''......quote:Op woensdag 4 november 2015 02:21 schreef Myrr het volgende:
Hey,quote:Op woensdag 4 november 2015 10:20 schreef DrMabuse het volgende:
Verkrachters (meestal mannen) zijn zieke, abjecte en enge mensen is mijn mening.
Heb ik, als man, een enorme minachting voor.
Slachtoffers (meestal vrouwen) die daar tegen in verweer komen vind ik moedig.
Een vrouw die er al bloggend en twitterend een "sociaal" media spektakel van maakt begrijp ik niet.
Misschien omdat ik man ben.
Sterker nog zou je de vrouw dan ook van ontucht kunnen beschuldigen.quote:Op woensdag 4 november 2015 03:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ghb-stroman.Alsof er ook maar iemand is die zegt dat het jouw schuld is als je een daterapedrug krijgt toegediend. Hoogstens zal iemand je waarschuwen om nooit je drankje alleen te laten. Dat is geen schuld toewijzen, dat is wijze raad.
En over dronkenschap, dat is weer een heel ander verhaal. Als twee partijen dronken zijn en dan sex hebben is dat voor beiden een ervaring die beïnvloed is. Als je niet goed tegen drank kunt, moet je wel je eigen limiet kennen. Dat geldt ook voor mannen die losse handjes krijgen. Als je die avond gaat vechten vanwege de drank is er ook niemand die je als man vrijpleit. Had je maar minder moeten drinken. Denk dat je altijd in de gaten moet blijven houden wanneer iets echt gedwongen is en wanneer het gewoon een domme actie is van twee mensen. Spijt is geen reden om achteraf iemand te betichten van ontucht.
Zouden ze overal moeten doen. Morendo, jij hebt mijn konijn gemarteld en vermoord. Bewijs maar eens dat je het niet hebt gedaan.quote:Op woensdag 4 november 2015 02:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je zou als man dan bijna 24 uur per dag met een bodycam moeten gaan rondlopen.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zouden ze overal moeten doen. Morendo, jij hebt mijn konijn gemarteld en vermoord. Bewijs maar eens dat je het niet hebt gedaan.
Daarom ik naar mijn weten ook nietquote:Op woensdag 4 november 2015 07:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ken in ieder geval geen vrouwen die hier geen ervaring mee hebben.
Ik geloof dat je mijn opmerking verkeerd leest. Dus nog even andersom geformuleerd:quote:Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom ik naar mijn weten ook niet
Waarom denk je zelf dat de politie zich zo opstelt als ze zich opstellen?quote:Op woensdag 4 november 2015 02:21 schreef Myrr het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |