abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2015 @ 17:06:40 #26
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157316996
Waar ik eerst wel dacht dat Bernie Ferrari-units zou afdwingen voor RBR, denk ik dat het nu bij het oude gaat blijven. Alleen zal die Renault een andere naam krijgen als ie er bij RBR in gelepeld wordt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157317078
Ook wel interessant leesvoer over dit verhaal.

https://joesaward.wordpre(...)lution-for-red-bull/
  woensdag 4 november 2015 @ 17:28:36 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157317519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:11 schreef JimmyManna het volgende:
Ook wel interessant leesvoer over dit verhaal.

https://joesaward.wordpre(...)lution-for-red-bull/
Wat een intens dom stuk ook weer. 'Humility', kom op zeg :'). Dit is topsport geen kleuterschool.

Laat Renault maar eens wat 'humility' tonen voor het maken van een baggermotor twee jaar op rij, als toch iemand het moet doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2015 @ 14:11:06 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157335044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef aesop het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/

Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157339818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.
Er zijn eigenlijk nauwelijks andere opties. Honda is onmogelijk doir Ron Dennis, Merc zit potdicht en Ferrari wil alleen oud leveren.

Zonde. Want ik had graag Red Bull volgend jaar met dezelfde motoren gezien als Mercedes. Dan was er een mooie strijd ontstaan.
pi_157341911
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk nauwelijks andere opties. Honda is onmogelijk doir Ron Dennis, Merc zit potdicht en Ferrari wil alleen oud leveren.

Zonde. Want ik had graag Red Bull volgend jaar met dezelfde motoren gezien als Mercedes. Dan was er een mooie strijd ontstaan.
Toen ik de STR's in Austin zag rijden snapte ik wel dat Mercedes dat absoluut niet wil ;) Mercedes staat een beetje in z'n recht omdat ze al een paar contracten hebben.

Daarentegen vind ik het ronduit kinderachtig van Ron Dennis, beide teams zijn de underdog dit jaar dus zou een leuke (en eerlijke) strijd zijn geweest met de Honda motoren in 2016.
Maar hij durft het blijkbaar niet aan, dus beroept hij zich maar op een contract regel.
pi_157342440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.
Dat redbull iets van een motor aan het ontwerpen is in building nr.9 zou wel kunnen kloppen. Maar een verbeterd Renault blok met Redbull ERS? Lijkt mij niet, grootste probleem is datgene wat in de cilinders gebeurt, daar moet brandstof omgezet worden in druk om de zuigers omlaag te duwen en uitlaatgassen om de turbo aan te drijven.

Als ze dit kunnen verbeteren, heb je in principe al een nieuw blok. Het zou eerder voor de hand liggen dat er Renault ERS omheen geplaatst wordt.

Een ander probleem lijkt mij dat Mario Illien al,inzage heeft gekregen bij Renault, toen hij ingehuurd was als consultant. Als hij nu voor Redbull een eigen motor gaat bouwen, zal Renault zeggen dat hij hun kennis heeft gebruikt. Daar zou die IP strugles meer mee te maken hebben.

En dan nog, ik geloof niet dat Redbull een motor op hun naam wil, dat heeft het merk niet nodig. Beter verkopen ze project aan Ford of Hyundai, zodat zei het verder kunnen sponseren en marketing op zich kunnen nemen.
.
pi_157345841
Wel benieuwd hoe ze dat met die ontwikkelingstokens gaan doen. Want als dit twee losse inschrijvingen zijn, is Infinity dan gewoon een 'nieuwe fabrikant' en moet het dan net als Honda dit jaar het gemiddelde aantal tokens gebruiken dat de rest over houdt na de winter?
pi_157351561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:08 schreef JimmyManna het volgende:
Wel benieuwd hoe ze dat met die ontwikkelingstokens gaan doen. Want als dit twee losse inschrijvingen zijn, is Infinity dan gewoon een 'nieuwe fabrikant' en moet het dan net als Honda dit jaar het gemiddelde aantal tokens gebruiken dat de rest over houdt na de winter?
Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157351748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.
hoe zit het met de levensduur van motoren en vers bakken? is die nog veranderd tov dit jaar?
pi_157352929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 00:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.
Okee. Helder
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2015 @ 21:54:49 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157401130
quote:
RBR gaat blijkbaar wel de nieuwe Renault motor inzetten in Brazilië c_/
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2015 @ 14:55:18 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157425650
quote:
Ferrari wil Red Bull helpen met ontwikkeling motor

Ferrari is bereid om Red Bull te helpen met het verkrijgen van een krachtbron voor het Formule 1-seizoen van 2016, zo heeft Ferrari-president Sergio Marchionne bekend gemaakt. Dit wil het team doen door hun kennis over het ontwikkelen en produceren van een motor te delen met Red Bull.

"De mogelijkheid van een samenwerking met Red Bull blijft een reële optie, maar niet in de zin dat ze dezelfde motor kunnen gebruiken als ons eigen team," vertelt Marchionne op Finali Mondiali in Mugello. "We kunnen onze hulp aanbieden bij het ontwikkelen van een krachtbron. Niet alleen voor Red Bull, maar ook voor andere teams."

Red Bull heeft sinds de breuk met Renault nog steeds geen motorleverancier voor 2016 gevonden en zou zelfs weer in gesprek zijn met de Franse fabrikant om toch nog één jaar verder te gaan met merkloze motoren. Het team zou deze motoren wel zelf moeten onderhouden en raceklaar maken.
Begint meer en meer een reeële mogelijkheid te worden dat Red Bull merkloos gaat rondrijden. Toro Rosso dan met 2015-Ferrari en het probleem is weer een jaar opgeschoven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157429293
Als Marchionne dit zegt, kan het niet anders dan waarheid zijn, dat Redbull al bezig is met een powerunit. Ik denk dat ze een voorzetje deden som het project aan VW te kunnen verkopen en dat het Mercedes en Ferrari daarom opeens geen motor wilden leveren, uit angst dat hun technologie overgenomen zou worden.

Toch vraag ik mij af hoe Ferrari dit ziet. Als ze in Maranello bepaalde zaken uitgetest hebben, is het alleen nog maar een keuze om dit de delen met een ander of niet.

Het is eigenlijk ook wel interresant, om te kijken hoe die Ferrari ontwerpers bij Dalara aan het Haas chassis werken.
.
pi_157429344
Misschien is het een kwestie van de fabricatie? Kan me voorstellen dat RB niet de expertise/tools heeft om motoronderdelen te fabriceren/modelleren.
pi_157430147
Dat Redbull ontwikkelt op gebied van de verbrandingskamer en turbo en de hulp van buitenaf om het blok, krukas enz te maken, zou kunnen.
.
pi_157430867
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 17:59 schreef Fer het volgende:
Als Marchionne dit zegt, kan het niet anders dan waarheid zijn, dat Redbull al bezig is met een powerunit. Ik denk dat ze een voorzetje deden som het project aan VW te kunnen verkopen en dat het Mercedes en Ferrari daarom opeens geen motor wilden leveren, uit angst dat hun technologie overgenomen zou worden.

Toch vraag ik mij af hoe Ferrari dit ziet. Als ze in Maranello bepaalde zaken uitgetest hebben, is het alleen nog maar een keuze om dit de delen met een ander of niet.

Het is eigenlijk ook wel interresant, om te kijken hoe die Ferrari ontwerpers bij Dalara aan het Haas chassis werken.
Ik las dat ze al een tijdje geleden een aangepaste cilinder hebben geproduceerd en aan Renault hebben laten zien als mogelijke verbetering van de Renault motor. Renault zou deze aanpassing terzijde hebben geschoven en hun eigen wijzigingen doorgevoerd hebben. Misschien dat ze hier op verder gegaan zijn voor een eigen motor of één onder de vlag van VW.

Ik denk niet dat ze toen al voor VW bezig waren omdat ze in eerste instantie een Mercedes motor voor 5 jaar wilden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 15:00:37 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157448832
quote:
Red Bull on brink of new Renault Formula 1 engine deal for 2016
Red Bull and Renault are poised to continue their Formula 1 partnership into 2016, providing the former's owner Dietrich Mateschitz gives the green light, Autosport understands.

When Red Bull informed Renault it wanted to terminate its contract a year early, it believed it had secured a Mercedes supply for next season following high-level talks.

But the German manufacturer ultimately decided it did not want to enter into an agreement with Red Bull, and subsequent talks with Ferrari and then Honda came to nothing - the latter "very keen" but blocked by McLaren Group CEO Ron Dennis.

With alternatives exhausted, Red Bull sought new talks with Renault, which at no stage voided its side of the long-standing arrangement.

Autosport now understands the two companies are close to renewing the partnership, at least for 2016, potentially for longer, but with financial implications for Red Bull.

Renault-affiliated sponsors Infiniti and Total will remain on the RB12 next year, but then disappear from 2017 onwards.

Autosport understands the new contracts have already been exchanged, but another source added: "No decision has been made because it is Mateschitz who needs to make the call.

"The big boss hasn't decided yet whether Red Bull stays in Formula 1 or not, that is still up in the air."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722

Toch een branded Renault dus. Het zou me echter niks verbazen als Red Bull komend jaar alsnog een overstap gaat maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')