Wat een intens dom stuk ook weer. 'Humility', kom op zegquote:Op woensdag 4 november 2015 17:11 schreef JimmyManna het volgende:
Ook wel interessant leesvoer over dit verhaal.
https://joesaward.wordpre(...)lution-for-red-bull/
Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef aesop het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)-an-engine-for-2016/
Goed nieuws, en interessant om te volgen of RedBull meer uit de Renault weet te halen dan Renault zelf.
En of Toro Rosso met de pude ferrari een betere deal heeft.
Er zijn eigenlijk nauwelijks andere opties. Honda is onmogelijk doir Ron Dennis, Merc zit potdicht en Ferrari wil alleen oud leveren.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.
Toen ik de STR's in Austin zag rijden snapte ik wel dat Mercedes dat absoluut niet wilquote:Op donderdag 5 november 2015 17:53 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk nauwelijks andere opties. Honda is onmogelijk doir Ron Dennis, Merc zit potdicht en Ferrari wil alleen oud leveren.
Zonde. Want ik had graag Red Bull volgend jaar met dezelfde motoren gezien als Mercedes. Dan was er een mooie strijd ontstaan.
Dat redbull iets van een motor aan het ontwerpen is in building nr.9 zou wel kunnen kloppen. Maar een verbeterd Renault blok met Redbull ERS? Lijkt mij niet, grootste probleem is datgene wat in de cilinders gebeurt, daar moet brandstof omgezet worden in druk om de zuigers omlaag te duwen en uitlaatgassen om de turbo aan te drijven.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk.
Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:08 schreef JimmyManna het volgende:
Wel benieuwd hoe ze dat met die ontwikkelingstokens gaan doen. Want als dit twee losse inschrijvingen zijn, is Infinity dan gewoon een 'nieuwe fabrikant' en moet het dan net als Honda dit jaar het gemiddelde aantal tokens gebruiken dat de rest over houdt na de winter?
hoe zit het met de levensduur van motoren en vers bakken? is die nog veranderd tov dit jaar?quote:Op vrijdag 6 november 2015 00:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.
Okee. Helderquote:Op vrijdag 6 november 2015 00:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen.
RBR gaat blijkbaar wel de nieuwe Renault motor inzetten in Braziliëquote:Op zaterdag 7 november 2015 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
http://planetf1.com/news/illien-refutes-red-bull-rumours/
the soap continues
Begint meer en meer een reeële mogelijkheid te worden dat Red Bull merkloos gaat rondrijden. Toro Rosso dan met 2015-Ferrari en het probleem is weer een jaar opgeschoven.quote:Ferrari wil Red Bull helpen met ontwikkeling motor
Ferrari is bereid om Red Bull te helpen met het verkrijgen van een krachtbron voor het Formule 1-seizoen van 2016, zo heeft Ferrari-president Sergio Marchionne bekend gemaakt. Dit wil het team doen door hun kennis over het ontwikkelen en produceren van een motor te delen met Red Bull.
"De mogelijkheid van een samenwerking met Red Bull blijft een reële optie, maar niet in de zin dat ze dezelfde motor kunnen gebruiken als ons eigen team," vertelt Marchionne op Finali Mondiali in Mugello. "We kunnen onze hulp aanbieden bij het ontwikkelen van een krachtbron. Niet alleen voor Red Bull, maar ook voor andere teams."
Red Bull heeft sinds de breuk met Renault nog steeds geen motorleverancier voor 2016 gevonden en zou zelfs weer in gesprek zijn met de Franse fabrikant om toch nog één jaar verder te gaan met merkloze motoren. Het team zou deze motoren wel zelf moeten onderhouden en raceklaar maken.
Ik las dat ze al een tijdje geleden een aangepaste cilinder hebben geproduceerd en aan Renault hebben laten zien als mogelijke verbetering van de Renault motor. Renault zou deze aanpassing terzijde hebben geschoven en hun eigen wijzigingen doorgevoerd hebben. Misschien dat ze hier op verder gegaan zijn voor een eigen motor of één onder de vlag van VW.quote:Op maandag 9 november 2015 17:59 schreef Fer het volgende:
Als Marchionne dit zegt, kan het niet anders dan waarheid zijn, dat Redbull al bezig is met een powerunit. Ik denk dat ze een voorzetje deden som het project aan VW te kunnen verkopen en dat het Mercedes en Ferrari daarom opeens geen motor wilden leveren, uit angst dat hun technologie overgenomen zou worden.
Toch vraag ik mij af hoe Ferrari dit ziet. Als ze in Maranello bepaalde zaken uitgetest hebben, is het alleen nog maar een keuze om dit de delen met een ander of niet.
Het is eigenlijk ook wel interresant, om te kijken hoe die Ferrari ontwerpers bij Dalara aan het Haas chassis werken.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722quote:Red Bull on brink of new Renault Formula 1 engine deal for 2016
Red Bull and Renault are poised to continue their Formula 1 partnership into 2016, providing the former's owner Dietrich Mateschitz gives the green light, Autosport understands.
When Red Bull informed Renault it wanted to terminate its contract a year early, it believed it had secured a Mercedes supply for next season following high-level talks.
But the German manufacturer ultimately decided it did not want to enter into an agreement with Red Bull, and subsequent talks with Ferrari and then Honda came to nothing - the latter "very keen" but blocked by McLaren Group CEO Ron Dennis.
With alternatives exhausted, Red Bull sought new talks with Renault, which at no stage voided its side of the long-standing arrangement.
Autosport now understands the two companies are close to renewing the partnership, at least for 2016, potentially for longer, but with financial implications for Red Bull.
Renault-affiliated sponsors Infiniti and Total will remain on the RB12 next year, but then disappear from 2017 onwards.
Autosport understands the new contracts have already been exchanged, but another source added: "No decision has been made because it is Mateschitz who needs to make the call.
"The big boss hasn't decided yet whether Red Bull stays in Formula 1 or not, that is still up in the air."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |