Ik merk dat gezouten boter inderdaad echt makkelijker smeert.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:30 schreef mrPanerai het volgende:
^ Dat idd, bij mijn moeder staat de "goede" boter gewoon in de kast bij het brood, smeert makkelijker.
Nee?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik merk dat gezouten boter inderdaad echt makkelijker smeert.Dan is het dus toch voor de eettafel en dat andere voor bereidingen.
nee het is gewone boter, maar die staat echt meer dan een week gewoon zacht in de keukenkast.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik merk dat gezouten boter inderdaad echt makkelijker smeert.Dan is het dus toch voor de eettafel en dat andere voor bereidingen.
Waar gebruiken jullie gezouten boter dan voor?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:38 schreef mrPanerai het volgende:
He
[..]
nee het is gewone boter, maar die staat echt meer dan een week gewoon zacht in de keukenkast.
Dat gaat niet zo hard, hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Bederft ongezouten boter buiten de koelkast dan niet?
Ik koop het alleen op vakantie in Engeland, voor op de toast.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok.Vind gezouten boter lekkerder trouwens.
Gezouten grasboter op een pistoletje met ham of kaas.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik koop het alleen op vakantie in Engeland, voor op de toast.
Zonde. En vies.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:24 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Als het bederft, haal je buitenste laagje er toch gewoon af?
Net als kaas?
uiteindelijk wel, ligt eraan hoeveel je gebruiktquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hier staat altijd een pakje boter buiten te koelkast. Gaat wel op voor het bederft. Als je bang bent dat het niet snel genoeg opgaat snijd je gewoon een helft of kwart van een pakje af en leg je een deel in de botervloot en de rest leg je dan gewoon in de koelkast.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik kom in mijn eentje meestal wel door een pakje per week.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:58 schreef sirdanilot het volgende:
Ik bewaar ongezouten boter toch echt in de koelkast. Tenzij je een groot gezin hebt waarbij het er snel doorheen gaat, gaat het uiteindelijk toch ranzig worden.
Gezouten koop ik eigenlijk nooit, maar kan me idd voorstellen dat het wat langer goed blijft buiten de koelkast.
ook voor smeren op brood.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waar gebruiken jullie gezouten boter dan voor?
Dan gebruik je het gewoon te weinig, dan is het natuurlijk zinloos om het buiten de koelkast te bewaren.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:58 schreef sirdanilot het volgende:
Ik bewaar ongezouten boter toch echt in de koelkast. Tenzij je een groot gezin hebt waarbij het er snel doorheen gaat, gaat het uiteindelijk toch ranzig worden.
Gezouten koop ik eigenlijk nooit, maar kan me idd voorstellen dat het wat langer goed blijft buiten de koelkast.
Vind dat ik al genoeg vet vreten eet, dus meer boterconsumptie hoeft van mij nou niet bpeaaldquote:Op woensdag 4 november 2015 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan gebruik je het gewoon te weinig, dan is het natuurlijk zinloos om het buiten de koelkast te bewaren.
Boeiend.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind dat ik al genoeg vet vreten eet, dus meer boterconsumptie hoeft van mij nou niet bpeaald
Jij bent bijna net zo aardig als RobinOokquote:
En jij vindt op deuren kennelijk nogal leuk. Ja, als je weinig boter eet, wordt je boter op den duur ranzig als je het buiten de koelkast bewaart. Goh.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jij bent bijna net zo aardig als RobinOok![]()
Ik eet niet 'weinig' boter, ik eet gewoon niet zo veel boter als een huishouden met 2 volwassenen en 2 kinderenquote:Op woensdag 4 november 2015 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij vindt op deuren kennelijk nogal leuk. Ja, als je weinig boter eet, wordt je boter op den duur ranzig als je het buiten de koelkast bewaart. Goh.
Heb je wel eens geprobeerd een pakje boter te halveren, of in drieën te doen? Het is maar een idee, peas-for-brains.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik eet niet 'weinig' boter, ik eet gewoon niet zo veel boter als een huishouden met 2 volwassenen en 2 kinderen
Of een papzak in z'n eentje
Ja hoor anderhalve week ongeveer... iets korter... dan wordt het ranzig..dat proef je ook dus...quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Ongezouten boter kun je ook wel in een botervloot buiten de koelkast bewaren.
Het botert niet zo met je lidwoord.quote:Op vrijdag 6 november 2015 00:01 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Gezouten boter op een afgebakken broodje, en dan het boter zien smelten...![]()
Ben je sarcastisch?quote:Op vrijdag 6 november 2015 20:12 schreef technofreak86 het volgende:
Ik smeer 's ochtends koelkast koude boter op brood dat net uit de vriezer komt, werkt prima en tegen de tijd dat je het wil eten is het al lang ontdooit. Geen botervloot bij nodig. Het liefst gezouten trouwens.
Wel als je brood nog bevroren is gary.quote:Op vrijdag 6 november 2015 22:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch?Dat is toch niet te smeren zonder je brood kapot te maken?
Dat is waar. Niet aan gedacht, omdat ik mijn brood nooit invries.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:06 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Wel als je brood nog bevroren is gary.
Vers ontdooid of brood van gister, net wat je lekkerder vindt. Dagvers is hier geen optie.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is waar. Niet aan gedacht, omdat ik mijn brood nooit invries.
Hier wel.quote:Op vrijdag 6 november 2015 23:11 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Vers ontdooid of brood van gister, net wat je lekkerder vindt. Dagvers is hier geen optie.
Hehehe, lekker ongezouten jij!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |