Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen uit Nederland zijn ook notoire bijstandstrekkers. Past dus prima bij de rest van ons land.
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:55 schreef Homey het volgende:
Naast de morele discussie of je massa migranten moet of zult 'opvangen', en hoe het beestje welke naam krijgt, heb je natuurlijk ook de financiele discussie.
Is de maatschappij bereid om de kosten te dragen die massa immigratie van mensen die grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Zo ja, tot op welke hoogte? Hebben die mensen naast rechten op sociale voorzieningen ook plichten en verantwoordelijkheden? Hoe worden zij daaraan gehouden?
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef Homey het volgende:
Mensen uit de regio van Syrie en Irak zijn notoire bijstandstrekkers, blijkens het CBS. Dat belooft niet veel goeds voor de nieuwkomers uit die landen.
Linkje? Trouwens je weet dat iedereen die hier geboren is een nederlander is? Dus ook al hebben ze een ander kleurtje en ouders met andere roots ze zijn nederlander.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, uit de grafiek van het CBS blijkt dat Nederlanders nauwelijks in de bijstand zitten. Heb je het CBS artikel wel gelezen?
Voor het financiėle plaatje maakt dat natuurlijk weinig uit. Dat er een grote groep is met een afstand tot de arbeidsmarkt, lijkt me wel een feit.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Dat blijkt uit de CBS statistieken. De link heb ik al gegeven, als je met je linkermuisknop op klikt krijg je nieuw tabblad op je scherm met het artikel. Moet lukken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef Japie77 het volgende:
De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder
Hoezo er zijn bijna geen nederlanders met een bijstandsuitkering?![]()
Het is een combinatie denk ik. Het hypocriete is dat iedereen roept dat ze aan het werk moeten, maar vrijwel niemand neemt ze aan. Ook hier speelt de 'niet in mijn achtertuin' een kwalijke rol. Overigens hebben werkgevers, inclusief de overheid, wel hun redenen, want vrijwel alle migranten zijn laagopgeleid, spreken de taal totaal niet, en zijn slecht in Engels. Ook hun andere culturele achtergrond kan parten spelen. Al met al verklaart dat de opvallende statistieken die in het CBS artikel naar voren komen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar willen ze niet werken of komen ze niet aan het werk?
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen grotendeels afhankelijk raken van de overheid? Volgens de wet mogen vluchtelingen niet werken of naar school terwijl de meesten dat wel graag willen. Laten ze dat eerst eens veranderen.
Verder zullen de meeste gewoon aan het werk gaan en dus niet afhankelijk blijven van de overheid.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de Nederlanders die fel tegen het opnemen van asielzoekers zijn zelf rondkomen op een uitkering. Het zou mij niet verbazen als dat hoger is dan het landelijk gemiddelde.
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Homey het volgende:
[..]
De overheid heeft de totale monopolie op de immigratie. AZC's worden uit de grond gestampt door de overheid, en de voorzieningen waar de migranten volledig op leunen zijn van de overheid. De meesten zullen juist niet aan het werk gaan, was het maar zo. Of ze willen niet, of de afstand tot de arbeidsmarkt is te groot.
Het is een totaal ander model dan in Libanon, waar ik eerder dit jaar was. Daar kennen ze geen AZC's, als Syriers het land binnenkomen moeten ze meteen aan de bak. Eigen broek ophouden, los van de staat. Je hebt wel grote tentenkampen aan de grens, maar die worden eerder door de VN en vrijwilligersorganisaties gerund.
Dit zijn een hoop jij-bakken, maar goed. De grenzen zijn altijd open wat mij betreft, Nederland is een handelsnatie. Toch kan je met open grenzen selectie aan de poort hanteren, wat er nu totaal niet is. Als je zonder paspoort op Schiphol aankomt mag je het land ook niet in, dan is er sprake van een dichte grens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wat wil jij zelf nou eigenlijk? Wat is jouw idee over de oplossing voor dit probleem? Jij wilt de grenzen sluiten toch?
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Het staat je vrij om op onderzoek uit te gaan.
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
In afwachting van de cijfers, ben je het met me eens dat die groep nogal hypocriet is?
Leugens.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind je dat raar dan, die uitkeringstrekkers weten ook donders goed dat straks hun uitkering minder wordt of helemaal verdwijnt door de asielzoekers. Ook op de banenmarkt aan de onderkant worden ze de dupequote:Op dinsdag 3 november 2015 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
quote:Grote vechtpartij tussen asielzoekers in vluchtelingenkamp Heumensoord, Nijmegen
In de nacht van maandag op dinsdag zijn zo’n twintig asielzoekers met elkaar op de vuist gegaan in het Nijmeegse vluchtelingenkamp Heumensoord. Volgens De Gelderlander ontstond de vechtpartij toen een dronken Eritreėr een groepje kaartende Syriėrs lastigviel.
De ruziemakende asielzoekers zouden elkaar hebben bekogeld met stoelen en met stenen.
Vijf politieauto’s werden uiteindelijk bij Heumensoord gesignaleerd. Volgens de politie vielen er geen gewonden maar volgens andere bronnen moesten twee asielzoekers naar het ziekenhuis om zich aan verwondingen te laten behandelen.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)eumensoord-nijmegen/
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik snap ergens je gedachtegang, maar ik vind betitel het eerder als rationeel. De nadelen en kosten van massa immigratie komt bij die groep te liggen namelijk. De meeste AZC's worden geplaatst in arme wijken en er ontstaat veel verdringing in de sociale huurwoningen waar uitkeringstrekkers afhankelijk van zijn. Het zijn directe concurrenten in hun ogen die Nederland en masse aandoen, dat moeten ze simpelweg niet hebben.
Ik vind het veel hypocrieter van de politieke elite en de BN'ers die prediken dat Nederland zoveel mogelijk mensen moet 'opvangen' maar zelf nergens de pijn van voelen. Zij wonen in juist de wijken waar geen AZC's worden geplaatst, en genieten van belastingconstructies waardoor de kosten (in de vorm van lastenverzwaringen) niet bij hen terechtkomt.
Precies.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De groep die wij de onderkant van de maatschappij noemen wordt overigens steeds groter, door automatisering en efficientie. Arbeid wordt steeds goedkoper door concurrentie: oostblokkers, werkwillende asielzoekers.
Grote bedrijven profiteren er alleen maar van, betalen nauwelijks belasting en schuiven de rekening door naar onderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |