abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157270714

Hellfest is een metalfestival dat sinds 2006 jaarlijks in de Franse gemeente Clisson, in het département Loire-Atlantique plaatsvindt. Een deel van de organisatie wordt verzorgd door de organisatoren van Furyfest. Het festival duurt 3 dagen en vindt dit jaar plaats van 17-19 juni

De eerste lading acts bevat:

De 3-daagskaarten zijn inmiddels allemaal uitverkocht. Per dag verwelkomt het festival zo'n 50.000 bezoekers.

De optredens vinden plaats op 6 podia:

Main Stage 1 & 2: hard rock / thrash
Temple Stage: doom / pagan metal / black metal
Altar Stage: death metal / grind
Valley Stage: sludge / stoner
Warzone Stage: punk / HxC

Terrein indeling 2015:

Site: http://www.hellfest.fr/
Facebook: https://www.facebook.com/hellfest
Twitter: https://twitter.com/hellfestopenair

Historie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TS is in 2016 voor het eerst present. Wie gaat er nog meer / is hier weleens geweest?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 15:54:12 ]
pi_157270904
#WEETJES

King Diamond speelt "Abigail"
Paradise Lost speelt "Draconian Times"
Ghost brengt een productie speciaal gemaakt voor Hellfest
Eerste Franse show ooit voor Sixx AM
pi_157270993
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 16:00 schreef Loveless85 het volgende:
#WEETJES

King Diamond speelt "Abigail"
Paradise Lost speelt "Draconian Times"
Ghost brengt een productie speciaal gemaakt voor Hellfest
Eerste Franse show ooit voor Sixx AM
Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben .

Melvins is trouwens wel een aanrader
pi_157272196
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben .

Melvins is trouwens wel een aanrader
Ik hoop 't ook, grote nadeel hier zijn natuurlijk de Fransen en hun gebrek aan talenkennis. Melvins staat ook op het lijstje, al vrees ik dat door de vele podia er wel wat stevige keuzes gemaakt gaan worden. Lees overigens op de Hellfest fora dat er nog gezocht wordt naar een derde headliner. Metallica was gepolst maar willen zich nu toch écht richten op het nieuwe album.
pi_157273181
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 16:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik hoop 't ook, grote nadeel hier zijn natuurlijk de Fransen en hun gebrek aan talenkennis. Melvins staat ook op het lijstje, al vrees ik dat door de vele podia er wel wat stevige keuzes gemaakt gaan worden. Lees overigens op de Hellfest fora dat er nog gezocht wordt naar een derde headliner. Metallica was gepolst maar willen zich nu toch écht richten op het nieuwe album.
Hmmz zou kunnen. Pinkpop heeft nog duidelijk een headliner nodig, de Britse festivals moeten nog met namen komen, Werchter heeft ook nog duidelijk wat nodig. Rock Am Ring heeft met Black Sabbath/Volbeat ook niet de duurste headliner te pakken denk ik, dus die zouden ook een van die acts als LNS programmeren en er dan nog wat onder gooien.

Het is dat een stukje uit elkaar ligt, maar anders zou ik overigens geen enkele meerwaarde zien in Download Festival Parijs. .
pi_157291622
Zeg Loveless, ga je eigenlijk meer voor het bovenste gedeelte? Of verdiep je jezelf ook aan de onderkant van het affiche. Er staat voor mij heel veel onbekends ook op het programma moet ik zeggen.
pi_157291696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Zeg Loveless, ga je eigenlijk meer voor het bovenste gedeelte? Of verdiep je jezelf ook aan de onderkant van het affiche. Er staat voor mij heel veel onbekends ook op het programma moet ik zeggen.
Beslis ik eigenlijk vaak pas als ik het blokkenschema zie en weet of ergens gaatjes zijn. Wil nu al best veel zien, al zijn er ook wel dingen die ik (vrij recentelijk) al eens heb gezien dus wel te skippen zijn. Ook hoop dingen die ik wel van naam ken en wel even een blik wil werpen (Paradise Lost, Melvins)

De voornaamste namen bevinden zich voor mij in kolommetje 1 en 3 van de poster uit de OP.
pi_157292382
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Beslis ik eigenlijk vaak pas als ik het blokkenschema zie en weet of ergens gaatjes zijn. Wil nu al best veel zien, al zijn er ook wel dingen die ik (vrij recentelijk) al eens heb gezien dus wel te skippen zijn. Ook hoop dingen die ik wel van naam ken en wel even een blik wil werpen (Paradise Lost, Melvins)

De voornaamste namen bevinden zich voor mij in kolommetje 1 en 3 van de poster uit de OP.
The Toy Dolls zijn soms ook best geinig :P. Niet hoogstaand maar wel goed voor een feestje. Maar zet net het lijstje over de tikken voor het "wat tourt er" topic en voor mij staat er toch heel veel onbekends.
pi_159673559
Hopelijk vandaag nieuwe acts. Ze zouden deze week iig met 'nieuws' komen, en ga er vanuit dat ze dat niet in het weekend doen. Als het goed is zit dit er sowieso bij:

Killswitch Engage
Magma
Sunn O)))
Vintage Trouble
Bad Religion
Unsane

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 09:44:48 ]
pi_159674007
Vintage Trouble vind ik dan weer niks voor Hellfest :P.

Maar goed ik hoop voor je dat er niet al teveel spannende namen meer bijkomen. Anders krijg je veel te veel clashes :P.
pi_159748439
hellfestopenair twitterde op zondag 07-02-2016 om 15:45:52 Check our network every day ! It's coming Really really soon ! https://t.co/ST5ezJXziE reageer retweet
Ik zet m'n geld op Jane's Addiction als laatste headliner. 8-)
pi_159748471
Hebben elk jaar een erg mooie line up!
pi_159748486
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:52 schreef Loveless85 het volgende:
hellfestopenair twitterde op zondag 07-02-2016 om 15:45:52 Check our network every day ! It's coming Really really soon ! https://t.co/ST5ezJXziE reageer retweet
Ik zet m'n geld op Jane's Addiction als laatste headliner. 8-)
Headliner ja?
pi_159748545
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Headliner ja?
Ja, ik verwacht wel echt een kleinere head dan de andere twee. Misschien iets als Bon Jovi, maar zou me niks verbazen als het Jane's Addiction is. Helemaal prima ook.
pi_159748591
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, ik verwacht wel echt een kleinere head dan de andere twee. Misschien iets als Bon Jovi, maar zou me niks verbazen als het Jane's Addiction is. Helemaal prima ook.
Als je andere festivals kijkt zou het me een beetje verbazen. Dan zou ik toch gewoon Volbeat laten headlinen bijvoorbeeld.

Benieuwd wat er deze week gaat komen :)
pi_159748617
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:02 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Als je andere festivals kijkt zou het me een beetje verbazen. Dan zou ik toch gewoon Volbeat laten headlinen bijvoorbeeld.

Benieuwd wat er deze week gaat komen :)
Mwah, als ze Ritual de lo Habitual in z'n geheel doen, zie dat liever headlinen dan Volbeat. Maar das persoonlijk.
pi_159750476
pi_159750534
En de uiteindelijke line-up:

Twisted Sister dus gepromoveerd naar headliner.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 12:09:18 ]
pi_159750747
Nice
pi_159750821
Geen Deftones, das wel huilen :'(
pi_159750860
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:21 schreef Loveless85 het volgende:
Geen Deftones, das wel huilen :'(
Doen vast nog wel een zaal showtje (013 of iets dergelijks)
pi_159750884
Zou een goeie zijn voor 013 :Y
pi_159753810
Toch een zeer net affiche :)
pi_159754665
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch een zeer net affiche :)
Ja hoor, ben nog steeds tevreden, ondanks het ontbreken van een 'grote' derde headliner en Deftones.
pi_159754944
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja hoor, ben nog steeds tevreden, ondanks het ontbreken van een 'grote' derde headliner en Deftones.
Ik denk toch dat een aantal Europese festivals ver in onderhandeling zijn geweest met toch nog een grote band als Tool of Guns 'N Roses.

Bij Download schuiven ze Korn naar boven, hier schuiven ze Twisted Sister naar voren. Rockavaria heeft ook niet de gewenste namen zien te krijgen. Reading/Leeds laat tweede headliner ook niet echt bekend maken (daar ging GnR vrij sterk rond in de geruchtenmolen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')