Natuurlijk zijn het maar een handjevol klapkosti's dus hoezo is dit nieuws?quote:AIVD: NVU wil gewelddadige afrekening met huidige politici
DEN HAAG - De Nederlandse Volks-Unie (NVU) heeft een geheime agenda en verhulde intenties. Dat zegt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een vanmorgen verschenen rapport.
NVU-leider Constant Kusters.
Het pand van de AIVD in Zoetermeer. FOTO ANP
NVU-leider Constant Kusters zegt binnenskamers heel andere dingen dan in het openbaar en vraagt dat ook van zijn aanhang, volgens de AIVD. De dienst neemt aan dat de NVU streeft naar een eenpartijstaat naar NSDAP-model, de partij van Adolf Hitler. ,,Na het realiseren van dat antidemocratische doel wacht een gewelddadige afrekening met de huidige politici'', zegt de AIVD.
Geringe dreiging
In Nederland is de dreiging van extreem rechts en rechts-extremisme tegen de democratische rechtsorde overigens tamelijk gering. De slagkracht van de stromingen is volgens de AIVD beperkt doordat ze organisatorisch versnipperd zijn, een kleine achterban hebben en onderling grote meningsverschillen kennen.
Steeds minder aanhangers
Het aantal actieve aanhangers van extreem rechts en rechts-extremisme daalt, zo blijkt uit het onderzoek van de AIVD. Drie jaar geleden werd hun aantal nog op zeshonderd geschat, inmiddels ligt hun aantal naar schatting op minder dan driehonderd. Dit komt door scheuringen en het uiteenvallen van groepen, aldus de dienst.
Je moet groot dromen, maar als je niet eens kiesdrempels van gemeenteraden haalt is het nogal onrealistisch om te speculeren over wat te doen wanneer je de macht van het hele land hebt.quote:Op zondag 1 november 2015 21:14 schreef Toefjes het volgende:
Ze hebben een geheime agenda, waar ze het maar niet over eens kunnen worden?
Jij gaat zeker tegen de muur, wrs hebben ze je online naam al in de database. Lol.quote:Op zondag 1 november 2015 21:14 schreef Toefjes het volgende:
Ze hebben een geheime agenda, waar ze het maar niet over eens kunnen worden?
Wel ambitieus om de NSDAP als voorbeeld te nemen. Afkortingen onthouden van meer dan 3 letters is een uitdaging voor deze groep.quote:Op zondag 1 november 2015 21:15 schreef Wintar het volgende:
[..]
Je moet groot dromen, maar als je niet eens kiesdrempels van gemeenteraden haalt is het nogal onrealistisch om te speculeren over wat te doen wanneer je de macht van het hele land hebt.
Dan hebben we het hier maar goed als we tegen de muur mogen. Bij IS word je onthoofd met een bot mesje, dat lijkt me nog veel kariger.quote:Op zondag 1 november 2015 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij gaat zeker tegen de muur, wrs hebben ze je online naam al in de database. Lol.
Bij mij ook hoor, maar daar doen ze wat langer over, kan ik snel vluchten naar Vlaanderen..
Niet bot mesje hoor.quote:Op zondag 1 november 2015 21:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan hebben we het hier maar goed als we tegen de muur mogen. Bij IS word je onthoofd met een bot mesje, dat lijkt me nog veel kariger.
Is dat andersom ook waar dan?quote:Op zondag 1 november 2015 21:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ik wens die onrendabele mindervaliden van de NVU veel succes.
Ze zullen niet erg ver komen.
Ja, gelukkig wel, de AIVD staat in dienst van de Gutmensch gelukkig, ik als Gutmensch vaar er wel bij.quote:Op zondag 1 november 2015 21:22 schreef RolandArthur het volgende:
Gelukkig heeft de AIVD haar werk weer gedaan. Nu kunnen we weer rustig slapen. :/
Hebben ze vernieuwingen doorgevoerd? Het zou het allemaal een stuk humaner maken.quote:Op zondag 1 november 2015 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet bot mesje hoor.
Ik ga dat filmpje dat k drie dagen geleden zag niet posten, maar nee, geen bot mesje, niet bot en geen mesje.
quote:Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wel ambitieus om de NSDAP als voorbeeld te nemen. Afkortingen onthouden van meer dan 3 letters is een uitdaging voor deze groep.
De AIVD werk niet zo zeer voor een bepaalde partij maar meer voor henzelf. Daarom is het meer politieke politie: daar zit de macht en het geld.quote:Op zondag 1 november 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel, de AIVD staat in dienst van de Gutmensch gelukkig, ik als Gutmensch vaar er wel bij..
Volgens mij heb je geen flauw idee wat ze doen. Moslimradicalen uitroken is niet echt werk wat de Gutmensch doet, nietwaar?quote:Op zondag 1 november 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel, de AIVD staat in dienst van de Gutmensch gelukkig, ik als Gutmensch vaar er wel bij..
Tja 300 sukkels zijn een bedreiging omdat ze wat politici tegen de muur willen zetten. Maar als er straks een trein word opgeblazen moet er een parlementaire enquete komen omdat ze willen weten hoe dat nu heeft kunnen gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2015 21:22 schreef RolandArthur het volgende:
Gelukkig heeft de AIVD haar werk weer gedaan. Nu kunnen we weer rustig slapen. :/
Zijn er dus geen hoogopgeleiden lid van NVU, of slimme en geile en fysiek gezonde mensen?quote:
Ja precies. Want ze krijgen oh zoveel geld en hebben oh zoveel macht.quote:Op zondag 1 november 2015 21:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De AIVD werk niet zo zeer voor een bepaalde partij maar meer voor henzelf. Daarom is het meer politieke politie: daar zit de macht en het geld.
Het antwoord op jouw vraag is simpel: Dan geven ze Wilders de schuld en is het dossier gesloten.quote:Op zondag 1 november 2015 21:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tja 300 sukkels zijn een bedreiging omdat ze wat politici tegen de muur willen zetten. Maar als er straks een trein word opgeblazen moet er een parlementaire enquete komen omdat ze willen weten hoe dat nu heeft kunnen gebeuren.
Geen flauw idee. Ook een hoogopgeleide atleet maakt van de NVU geen efficiente terroristengroepering.quote:Op zondag 1 november 2015 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er dus geen hoogopgeleiden lid van NVU, of slimme en geile en fysiek gezonde mensen?
Ik maak me meer zorgen om de rendabiliteit van de AIVD. Hoeveel mankracht heeft dit wel niet gekost? Alsof er geen grotere problemen zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 21:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ik wens die onrendabele mindervaliden van de NVU veel succes.
Ze zullen niet erg ver komen.
Maar toch wel Gutmensch gericht dan toch? Ik vind als Gutmensch dit bericht heel behulpzaam nl. Ik heb mijn exit-scenario al bedacht. We hoeven op elk moment van de dag maar 4 km te fietsen en dan zijn we veilig. Desnoods laten we onze lichten op de fiets uit, we zitten binnen een half uur in veilig gebied voorlopig.quote:Op zondag 1 november 2015 21:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De AIVD werk niet zo zeer voor een bepaalde partij maar meer voor henzelf. Daarom is het meer politieke politie: daar zit de macht en het geld.
Boeiend. Die inschatting kunnen ze zelf wel maken.quote:Op zondag 1 november 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de rendabiliteit van de AIVD. Hoeveel mankracht heeft dit wel niet gekost? Alsof er geen grotere problemen zijn.
En daar heb ik ze over horen meeuwen. Maar is het nu inmiddels gehalveerd?quote:Op zondag 1 november 2015 21:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja precies. Want ze krijgen oh zoveel geld en hebben oh zoveel macht.
Hun verdomde budget was laatst bijna gehalveerd.
De AIVD wordt al decenia lang ingezet om zogenaamd ¨rechtse mensen¨ te intimideren en ondervragen. Laatstgenoemde dan gelukkig wel onder het genot van een hapje en drankje betaald door de dienst in een restaurant naar keuze. De insteek is altijd geweest dat de AIVD zich richt op mensen met politieke ideëen die afwijken van wat Den Haag en Brussel willen bereiken. De enige reden dat ze nu wat breder kijken (zelfs naar moslims) is omdat radicale moslims dreigen het bevolkingvervangingsbeleid van de EU te verstoren. Dat dient immers onopgemerkt en gemoedelijk te gebeuren.quote:De oh zo machtige dienst bungelt ergens onderaan qua politieke macht.
Het wát? Heb je een linkje naar dat beleidsplan?quote:Op zondag 1 november 2015 21:38 schreef RolandArthur het volgende:
het bevolkingvervangingsbeleid van de EU
Dat je het weet hè.quote:Op zondag 1 november 2015 21:39 schreef I-care het volgende:
Fijn dat we zo op de hoogte gehouden worden.
Het lijkt me eigenlijk dat organisaties opsporen die van plan zijn geweld te gebruiken om de rechtsorde omver te werpen toch wel een van de belangrijkste taken van een veiligheidsdienst is.quote:Op zondag 1 november 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de rendabiliteit van de AIVD. Hoeveel mankracht heeft dit wel niet gekost? Alsof er geen grotere problemen zijn.
Blijkbaar niet. Misschien moeten ze onder druk van bepaalde politieke partijen het rechts-extremisme in de gaten houden. Ik zie al tientallen jaren rechts-extremistische demonstraties waar zeker wel tientallenquote:Op zondag 1 november 2015 21:34 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Boeiend. Die inschatting kunnen ze zelf wel maken.
De hele dag radicalen in de Schilderswijk volgen gaat ook vervelen.
Beetje onverwachts, maar altijd zeer gewenst!quote:
Het beleidsplan willen ze niet geven, ook een WOB verzoek werkt niet daar waar het de EU betreft. Gelukkig kunnen we inmiddels zien dat het plan werkt: Ga eens een tochtje maken door Amsterdam West en aanschouw de verhouding autochtone bewoner en vervangingbewoner. Dan weet je genoeg.quote:Op zondag 1 november 2015 21:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het wát? Heb je een linkje naar dat beleidsplan?
Als bijbaantje klus ik bij als griffioen-vanger. Die kom je nooit tegen, maar dat komt omdat ik mijn werk heel goed doe.quote:Op zondag 1 november 2015 21:30 schreef Toefjes het volgende:
Gezien het aantal terroristische aanslagen in Nederland levert de AIVD gewoon heel goed werk af.
Hoe voelt dat nu, om te weten dat je de AIVD achter je aan hebt?quote:Op zondag 1 november 2015 21:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het beleidsplan willen ze niet geven, ook een WOB verzoek werkt niet daar waar het de EU betreft. Gelukkig kunnen we inmiddels zien dat het plan werkt: Ga eens een tochtje maken door Amsterdam West en aanschouw de verhouding autochtone bewoner en vervangingbewoner. Dan weet je genoeg.
Nou, veel vaart maken ze dan ook niet, als ze nu pas Amsterdam-West gekoloniseerd hebben.quote:Op zondag 1 november 2015 21:43 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het beleidsplan willen ze niet geven, ook een WOB verzoek werkt niet daar waar het de EU betreft. Gelukkig kunnen we inmiddels zien dat het plan werkt: Ga eens een tochtje maken door Amsterdam West en aanschouw de verhouding autochtone bewoner en vervangingbewoner. Dan weet je genoeg.
Meeste mensen hebben niet de mazzel dat ze bij de grens met België wonen. Ik kan jullie ook niet helpen, want wrs word ik als ik hier nog ben als eerste tegen de muur gezet. Dus ik ga even voor mijn eigen gezin dan. Ik wil an sich niet verder vluchten en verzet bieden, als die Vlamingen dan maar niet mee gaan met gekke Bart.quote:Op zondag 1 november 2015 21:42 schreef I-care het volgende:
[..]
Beetje onverwachts, maar altijd zeer gewenst!
quote:Op zondag 1 november 2015 21:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Als bijbaantje klus ik bij als griffioen-vanger. Die kom je nooit tegen, maar dat komt omdat ik mijn werk heel goed doe.
Als de AIVD genoeg middelen en mankracht had wel. Onder de huidige omstandigheden lijkt het me dat ze hun tijd beter kunnen besteden dan het volgen van een paar malloten met Hitler-snorretjes.quote:Op zondag 1 november 2015 21:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt me eigenlijk dat organisaties opsporen die van plan zijn geweld te gebruiken om de rechtsorde omver te werpen toch wel een van de belangrijkste taken van een veiligheidsdienst is.
Maar hé, wie ben ik.
En aan wat had jij ze dan precies willen zien werken?quote:Op zondag 1 november 2015 21:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als de AIVD genoeg middelen en mankracht had wel. Onder de huidige omstandigheden lijkt het me dat ze hun tijd beter kunnen besteden dan het volgen van een paar malloten met Hitler-snorretjes.
Doe eens een gok.quote:Op zondag 1 november 2015 21:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En aan wat had jij ze dan precies willen zien werken?
Het in de gaten houden van teruggekeerde jihadisten en al aanwezige moslimfundamentalisten.quote:Op zondag 1 november 2015 21:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het uitzetten van zoveel mogelijk asielzoekers?
En jij denkt dat ze dat niet doen, want...?quote:Op zondag 1 november 2015 21:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het in de gaten houden van teruggekeerde jihadisten en al aanwezige moslimfundamentalisten.
?? Hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 1 november 2015 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nu, om te weten dat je de AIVD achter je aan hebt?
Niet op de manier dat ze het zouden willen doen omdat ze mankracht tekort komen.quote:Op zondag 1 november 2015 21:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat niet doen, want...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |