abonnement Unibet Coolblue
pi_157888987
Er was hier laatst iemand die een sleeve had gekocht voor z'n stofzuigerslang van z'n Starmix. Ik dacht bij Technoflex. Welk type sleeve is dat? Ik zit te kijken naar zoiets, maar word niet wijs uit al die soorten... :?

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:18 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat is de DCF885, de niet-koolborstelloze voorganger. Ik wil graag de DCF886, want koolborstelloos :)

Goedkoopste losse body: http://www.toolenzo.nl/de(...)slagschroevendraaier
Q1 volgend jaar komt de opvolger. De DCF887. Maar of je daar op wil wachten...
Kan januari zijn, maar ook april...
Heeft nog weer iets betere specs. In de US al aangekondigd en daar vanaf volgende maand te krijgen. Incl. de nieuwe compact drill DCD791 :)

  zaterdag 28 november 2015 @ 22:51:14 #177
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157890061
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:10 schreef Drexciyan het volgende:
Er was hier laatst iemand die een sleeve had gekocht voor z'n stofzuigerslang van z'n Starmix. Ik dacht bij Technoflex. Welk type sleeve is dat? Ik zit te kijken naar zoiets, maar word niet wijs uit al die soorten... :?

[..]

Q1 volgend jaar komt de opvolger. De DCF887. Maar of je daar op wil wachten...
Kan januari zijn, maar ook april...
Heeft nog weer iets betere specs. In de US al aangekondigd en daar vanaf volgende maand te krijgen. Incl. de nieuwe compact drill DCD791 :)

[ afbeelding ]
Heb je een linkje?
Bij dat spul moet je een iets kleiner maatje hebben dan de omtrek van de slang :) .
Het spul trekt namelijk zelf strak om de slang.
pi_157890148
Hmmm. Dan heb je wel 3 snelheden dit dat alles voor dezelfde prijs. Hoe lang duurt het voor zoiets naar deze kant van de plas komt?
Want omdat ik dus toch graag de complete set wil heb ik niks aan de USA variant. De losse lader is duurder dan het prijs- en vslutaverschil.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157890539
Hier pfd folder waar hij in staat, op pagina 8. ¤265 voor de tool in koffer, zonder accu's en lader :X
Dan maar het huidige model hoor :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157891322
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Bij dat spul moet je een iets kleiner maatje hebben dan de omtrek van de slang :) .
Het spul trekt namelijk zelf strak om de slang.
Excuus. Techflex bedoelde ik ;) (luister iets teveel techno denk ik) :P www.techflex.nl
Thanks voor de info. Wist ik niet. Wil er meteen een voedingskabel bij leggen. Het zelfde idee als die slang van Festool.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:55 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmmm. Dan heb je wel 3 snelheden dit dat alles voor dezelfde prijs. Hoe lang duurt het voor zoiets naar deze kant van de plas komt?
Want omdat ik dus toch graag de complete set wil heb ik niks aan de USA variant. De losse lader is duurder dan het prijs- en vslutaverschil.
En wat meer torque.
Is moeilijk te zeggen. Ene keer is EU eerder dan US en soms is het andersom.
Staat wel voor Q1 gepland, maar dat is januari-april.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Hier pfd folder waar hij in staat, op pagina 8. ¤265 voor de tool in koffer, zonder accu's en lader :X
Dan maar het huidige model hoor :')
Dat is een (toevallig?) typfoutje. Afbeelding en specs is van de DCF886.
De 886 is ook een goede machine. Heb zelf de 895, maar eigenlijk gebruik ik die 3-speed nooit. Staat altijd in stand 3. Rest is fingerspitzengefühl ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Drexciyan op 29-11-2015 00:03:05 ]
pi_157895981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:39 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Excuus. Techflex bedoelde ik ;) (luister iets teveel techno denk ik) :P www.techflex.nl
Thanks voor de info. Wist ik niet. Wil er meteen een voedingskabel bij leggen. Het zelfde idee als die slang van Festool.

[..]

En wat meer torque.
Is moeilijk te zeggen. Ene keer is EU eerder dan US en soms is het andersom.
Staat wel voor Q1 gepland, maar dat is januari-april.

[..]

Dat is een (toevallig?) typfoutje. Afbeelding en specs is van de DCF886.
De 886 is ook een goede machine. Heb zelf de 895, maar eigenlijk gebruik ik die 3-speed nooit. Staat altijd in stand 3. Rest is fingerspitzengefühl ;)
Ik las ergens dat de DCF886 de favoriet van de redactie zou zijn, ondanks de 3-speed van de DCF895. Zonder enige ervaring denk ik dus ook dat dat zo'n leuk voor de heb optie is die je eigenlijk niet nodig hebt. En omdat ik het ding ook niet iedere week ga gebruiken ga ik daar dus ook niet voor betalen. Zelfde geld voor de extra power, leuk dat de nieuwe nog beterderder is maar dat heb ik niet nodig. De reden dat ik niet de DCF885 wil is dat die nog koolborstels heeft, accuduur is me wel een paar tientjes waard :)
Straks eens uitvinden hoe PayPal werkt :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 29 november 2015 @ 11:33:00 #182
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157896113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:46 schreef bleiblei het volgende:
Omdat dit het aanschaf topic is, en niet het tips topic :P .
Zojuist een werkplaats schoonmaakset besteld

Hehe O-) O-)

quote:
[ afbeelding ]
De dikkere slang is erg handig bij freeswerk, ik merk dat de 27mm slang volslibt als ik de stofzuiger op mijn freestafel aan sluit. En een fatsoenljke zuigborstel ipv. van die flimsy plastic rommel die in de standaard reinigingsset zit.

Verder nog wat accessoire spul zodat ik centrotec spul kan gebruiken in combinatie met mijn Bosch accuboor :) .
Maareh, mooi spul ^O^
Is die container alleen bedoeld om die accessoires in te doen? Of er zit er verder nog wat duurders in? :D

En omdat dit het aanschaf topic is, en niet het "alleen reageren" topic :P
Ook maar weer iets gekocht. Stond gisteren een beetje kloten om met een gewone accuboor een gat in een muur te boren, en dat wilde niet echt lukken...



Met 2 stuks 6AH accu's :7 8-)

Verder nog wat (reserve) spul:



En omdat ik toch wel érg tevreden ben over de 10,8 volt lijn:



Hopelijk nog op tijd hier zodat ik het met Sinterklaas als kado aan mezelf erbij kan leggen *O*
  Moderator zondag 29 november 2015 @ 11:35:04 #183
45833 crew  Fogel
pi_157896144
Moet je al bijna een grotere bestelbus bestellen om al je boxxen kwijt te kunnen? :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157896385
Atmoz wat doe je eigenlijk met de apparaten die je min of meer dubbel hebt? Als ik het goed begrijp heb je nu een normale 18v en een koolborstelloze normale en nu ook nog één met klopboor dinges.
En waar in godsnaam betaal je het allemaal van 8)7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157896398
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe O-) O-)

[..]

Maareh, mooi spul ^O^
Is die container alleen bedoeld om die accessoires in te doen? Of er zit er verder nog wat duurders in? :D

En omdat dit het aanschaf topic is, en niet het "alleen reageren" topic :P
Ook maar weer iets gekocht. Stond gisteren een beetje kloten om met een gewone accuboor een gat in een muur te boren, en dat wilde niet echt lukken...

[ afbeelding ]

Met 2 stuks 6AH accu's :7 8-)

Verder nog wat (reserve) spul:

[ afbeelding ]

En omdat ik toch wel érg tevreden ben over de 10,8 volt lijn:

[ afbeelding ]

Hopelijk nog op tijd hier zodat ik het met Sinterklaas als kado aan mezelf erbij kan leggen *O*
Zaten ze met mijn 5,0Ah's hier van 'waar heb je t voor nodig' haha. Mooie dingen man!
pi_157896509
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:54 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zaten ze met mijn 5,0Ah's hier van 'waar heb je t voor nodig' haha. Mooie dingen man!
Grote accu's zijn ook zwaar, daarom wissel ik liever een keer tussen 2x 2Ah dan dat ik de hele dag met een 4Ah exemplaar loop te zeulen. Ik ben kantoorpik jeweetz, geen spierballen enzo :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157896622
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Grote accu's zijn ook zwaar, daarom wissel ik liever een keer tussen 2x 2Ah dan dat ik de hele dag met een 4Ah exemplaar loop te zeulen. Ik ben kantoorpik jeweetz, geen spierballen enzo :P
Vind die 5,0Ah's van milwaukee anders aardig meevallen qua gewicht, had ze zwaarder verwacht.
  Knikkerking zondag 29 november 2015 @ 12:09:05 #188
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157896681
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 11:35 schreef Fogel het volgende:
Moet je al bijna een grotere bestelbus bestellen om al je boxxen kwijt te kunnen? :D
Hehe, bestelbus :P
Heb er wel aan gedacht om die "later" (als ik hier verhuis) te gaan kopen ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Atmoz wat doe je eigenlijk met de apparaten die je min of meer dubbel hebt? Als ik het goed begrijp heb je nu een normale 18v en een koolborstelloze normale en nu ook nog één met klopboor dinges.
Tja, wat is dubbel he?! Ik heb de GSR 18VE-2-Li voor het zwaardere werk, de GSR 18-Li voor het lichtere werk (is ook een lekker lichte machine, precies goed op elkaar afgestemd), de GDR 18-Li om te schroeven, en dus nu deze GSB 18-VE-2-Li als draadloze klopboor. Niet echt iets wat dubbel is zegmaar. En bij m'n nieuwe bedrijf (Escape Rooms) worden ze vaak genoeg gelijktijdig gebruikt :)

quote:
En waar in godsnaam betaal je het allemaal van 8)7
Nou, zoals je wellicht al had gezien ben ik niet echt een stilzitter om het zo maar te zeggen O-) Geld komt niet vanzelf, maar als je hard werkt (én erin geloofd!!) gaat 't al de goede kant op....

En eerlijk = eerlijk. Bovenstaande is allemaal zakelijk gekocht. Dat kan nu sowieso wat makkelijker, dus dat zal ik in de toekomst steeds vaker doen. (niet dat ik nog veel gereedschap ga kopen, maar toch).

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:54 schreef FranticDJ het volgende:

Zaten ze met mijn 5,0Ah's hier van 'waar heb je t voor nodig' haha. Mooie dingen man!
Haha, tja ik krijg die 4AH accu's ook amper leeg, maar zeg nou zelf, 6AH is toch leuk? 8-)

[edit]

quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:01 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik ben kantoorpik jeweetz, geen spierballen enzo :P
Hehe, me 2 :D
Maar is het verschil tussen 2AH en 4AH dan écht zo groot?
Zal toch bijna niet merkbaar zijn ofwel?
pi_157896928
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:09 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe, bestelbus :P
Heb er wel aan gedacht om die "later" (als ik hier verhuis) te gaan kopen ^O^

[..]

Tja, wat is dubbel he?! Ik heb de GSR 18VE-2-Li voor het zwaardere werk, de GSR 18-Li voor het lichtere werk (is ook een lekker lichte machine, precies goed op elkaar afgestemd), de GDR 18-Li om te schroeven, en dus nu deze GSB 18-VE-2-Li als draadloze klopboor. Niet echt iets wat dubbel is zegmaar. En bij m'n nieuwe bedrijf (Escape Rooms) worden ze vaak genoeg gelijktijdig gebruikt :)

[..]

Nou, zoals je wellicht al had gezien ben ik niet echt een stilzitter om het zo maar te zeggen O-) Geld komt niet vanzelf, maar als je hard werkt (én erin geloofd!!) gaat 't al de goede kant op....

En eerlijk = eerlijk. Bovenstaande is allemaal zakelijk gekocht. Dat kan nu sowieso wat makkelijker, dus dat zal ik in de toekomst steeds vaker doen. (niet dat ik nog veel gereedschap ga kopen, maar toch).

[..]

Haha, tja ik krijg die 4AH accu's ook amper leeg, maar zeg nou zelf, 6AH is toch leuk? 8-)

[edit]

[..]

Hehe, me 2 :D
Maar is het verschil tussen 2AH en 4AH dan écht zo groot?
Zal toch bijna niet merkbaar zijn ofwel?

Ik werk ook hard en heb ook heus geen slechte baan, maar ik moet het dus wel zelf aanschaffen :P

Ga maar eens naar gewichten kijken, dat valt je nog tegen dan. Mijn 3Ah accu's zijn stukken zwaarder dan de 2Ah's. Misschien niet dubbel zo zwaar, maar wel een eind in die richting. Tussen 4Ah en 2Ah zit zo een kilo. Ga ff voor de gein de hele dag met een pak suiker leuren ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 29 november 2015 @ 12:35:27 #190
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157897122
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:23 schreef Bartholomeus het volgende:

Ik werk ook hard en heb ook heus geen slechte baan, maar ik moet het dus wel zelf aanschaffen :P

Ga maar eens naar gewichten kijken, dat valt je nog tegen dan. Mijn 3Ah accu's zijn stukken zwaarder dan de 2Ah's. Misschien niet dubbel zo zwaar, maar wel een eind in die richting. Tussen 4Ah en 2Ah zit zo een kilo. Ga ff voor de gein de hele dag met een pak suiker leuren ;)
Wat bedoel je precies met die kilo? Een Bosch 18v 4Ah weegt zelf maar 600 gram. Dan kan het verschil toch nooit 1 kilo zijn? Tenzij een 2Ah accu -400 gram weegt natuurlijk O-)
pi_157897237
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met die kilo? Een Bosch 18v 4Ah weegt zelf maar 600 gram. Dan kan het verschil toch nooit 1 kilo zijn? Tenzij een 2Ah accu -400 gram weegt natuurlijk O-)
Hmm dat dacht ik uit de specs van DeWalt begrepen te hebben, maar dat klopt dan dus niet. Hoe dan ook, ik schroef dus liever met mijn 2Ah accu's dan met de 3Ah broertjes :)

Edit: volgens DeWalt weegt de 2Ah versie 400g, de 4Ah versie 610g. En toch voelt het als een enorm verschil, maar dat zal dan wel komen door het gebrek aan spierballen :')
Ik ga wel ergens anders liggen zeiksnollen over het gewicht van accu's :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Bartholomeus op 29-11-2015 12:53:08 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 29 november 2015 @ 12:56:44 #192
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157897399
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 12:45 schreef Bartholomeus het volgende:

Hmm dat dacht ik uit de specs van DeWalt begrepen te hebben, maar dat klopt dan dus niet. Hoe dan ook, ik schroef dus liever met mijn 2Ah accu's dan met de 3Ah broertjes :)
Uiteraard! Ik werk daarom zelf de laatste tijd graag met de (nog veel lichtere) 10,8 volt serie. Het is allemaal net wat je aan 't doen bent, en hoe groot je klus is...

Wat ik me wel nog afvraag: op welke accu zouden de merken hun machines op "afstellen" als het om balans gaat? Een machine die topzwaar is (zoals die wat ik vandaag gekocht heb) zullen ze denk ik eerder ook een zware accu aanraden. En op een lichter apparaat weer visa versa. Of zou dat zo niet werken?
  zondag 29 november 2015 @ 13:02:48 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157897507
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe O-) O-)

[..]

Maareh, mooi spul ^O^
Is die container alleen bedoeld om die accessoires in te doen? Of er zit er verder nog wat duurders in? :D
Die systainer is om de slang en spullen op te bergen idd.
Beetje overkill, maar anders ligt het weer ergens in de schuur rond te slingeren en erger ik me er iedere keer aan.

quote:
Verder nog wat (reserve) spul:

[ afbeelding ]
Dat is wel een mooi setje boren, kan je ff vooruit! Is het qua prijs ook te doen?

Heb gisteren nog deze besteld:


29 euro, is geen geld gezien wat er in zit. En ben ik mooi compleet qua centrotec spul :Y .
Kwam dit setje ergens anders tegen voor 152 euro, maar dat lijkt mij wat onrealistisch 8)7 .
pi_157897512
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 12:56 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Uiteraard! Ik werk daarom zelf de laatste tijd graag met de (nog veel lichtere) 10,8 volt serie. Het is allemaal net wat je aan 't doen bent, en hoe groot je klus is...

Wat ik me wel nog afvraag: op welke accu zouden de merken hun machines op "afstellen" als het om balans gaat? Een machine die topzwaar is (zoals die wat ik vandaag gekocht heb) zullen ze denk ik eerder ook een zware accu aanraden. En op een lichter apparaat weer visa versa. Of zou dat zo niet werken?
Geen idee, maar de meeste machines zijn toch primair bedoeld om horizontaal gebruikt te worden. Als de zwaartepunten onder en boven dus maar bij het middelpunt van de handgreep zitten is het goed. Wat jij bedoelt wordt pas interessant als je boven of onder je aan het schroeven gaat. En maakt die 200g :+ dan echt het verschil?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157899922
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 11:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik las ergens dat de DCF886 de favoriet van de redactie zou zijn, ondanks de 3-speed van de DCF895. Zonder enige ervaring denk ik dus ook dat dat zo'n leuk voor de heb optie is die je eigenlijk niet nodig hebt. En omdat ik het ding ook niet iedere week ga gebruiken ga ik daar dus ook niet voor betalen. Zelfde geld voor de extra power, leuk dat de nieuwe nog beterderder is maar dat heb ik niet nodig. De reden dat ik niet de DCF885 wil is dat die nog koolborstels heeft, accuduur is me wel een paar tientjes waard :)
Straks eens uitvinden hoe PayPal werkt :P
Het voordeel, vind ik zelf, van de 895 t.o.v. de 886 is de interne bithouder. Die zit in de kop en heeft een aparte 'eject' button. Daardoor makkelijker wisselen van accessoire. En die 3-speed trok me eerst ook wel aan, maar gebruik het nooit. Komt nu standaard op de 887 die beide modellen moet gaan vervangen. Wel jammer dat de interne bithouder verdwenen is. Had gehoopt op een 896, maar die lijkt er niet te komen.

De 885 zou ik ook niet willen in deze tijd van brushless. Tenzij je portemonnee belangrijker is dan accuduur ;)
pi_157905740
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:05 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Het voordeel, vind ik zelf, van de 895 t.o.v. de 886 is de interne bithouder. Die zit in de kop en heeft een aparte 'eject' button. Daardoor makkelijker wisselen van accessoire. En die 3-speed trok me eerst ook wel aan, maar gebruik het nooit. Komt nu standaard op de 887 die beide modellen moet gaan vervangen. Wel jammer dat de interne bithouder verdwenen is. Had gehoopt op een 896, maar die lijkt er niet te komen.

De 885 zou ik ook niet willen in deze tijd van brushless. Tenzij je portemonnee belangrijker is dan accuduur ;)
Ik heb op YouTube filmpjes gezien van mensen die met één hand het bitje uit de 886 trekken, die aparte knop is dus ook geen sterk argument. Althans niet voor mij, voor wat die extra moet kosten. Dus het wordt de DCF886 :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157912129
Hmm. Ik kom net op het idee dat die set uit Engeland dus wel een UK stekker aan de lader gaat hebben. De stekker vervangen vergalt de garantie, maar van alleen de lader of van de hele set?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157912252
Dit voldoet toch ook?
[img]www.beststuff.co.uk/store/images/T/euro_uk_plug_adapter.jpg[/img]
  maandag 30 november 2015 @ 14:04:37 #199
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157920814
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:41 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmm. Ik kom net op het idee dat die set uit Engeland dus wel een UK stekker aan de lader gaat hebben. De stekker vervangen vergalt de garantie, maar van alleen de lader of van de hele set?
Verloop adaptertje? Behoud je de garantie en toch gewoon het gebruiken.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  maandag 30 november 2015 @ 14:20:49 #200
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_157921128
Heeft iemand nog een goed advies voor een mooi, compleet en vooral ook degelijk setje bitjes?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')