Ja zeg, dat is ook lekker makkelijk als Lauren geen enkele keer de kans krijgt een solo te zingen. Dat is dan gewoon bewust Lauren wegwerken.quote:Op zondag 1 november 2015 13:20 schreef Banaanhangwagen het volgende:
-marthe is ook voor studio100 een verrassing en is lauren voorbij aan het steken. Als ze zo doorgaat is lauren haar plek kwijt.
Hey, dat was ook mijn complottheorie!quote:-dan is nog het 'probleem' dat nora heel populair was. En om het enige moslim meisje te wippen, zou kritiek kunnen opleveren. Dus is nora vorige week heel negatief neergezet zodat iefereen zal begrijpen dat ze eruit gaat."
Sowieso. Als je ziet hoe vaak Nora, Demi en Lisa met elkaar hebben moeten zingen is het duidelijk dat zij nooit als serieuze optie zijn gezien.quote:De Studio100 voorkeur zie je ook terug in de groepen die ze vormen voor de groepsopdrachten steeds.
Zeker, ik vond het zo hartverscheurend om mijn jeugdidool zo verdrietig te zien. Demi zou echt de perfecte opvolgster van Karen zijn geweest, maar helaas.quote:Op zondag 1 november 2015 13:56 schreef Japepk het volgende:
Ik vraag me af of voor dit 'doel' liveshows eigenlijk wel het juiste format zijn geweest. Beter hadden ze nog twee, of zelfs 3 bootcamp afleveringen gedaan, met aan het eind de optredentjes. Dan hadden we de deelnemers veel meer kunnen zien groeien. Wie weet waren er dan wel meer 'Marthes' geweest en had je een veel duidelijker beeld van je uiteindelijke trio gehad. Nu is er volgens mij nog veel te veel verdeeldheid. Je had dan telkens de hele week televoting kunnen doen, net zoals dat gebeurde voor de eerste liveshow.
Wie weet zaten er bij de schifting van 10.000 luchtballonnen wel wat prachtige talenten die nu zijn afgerekend. Dat proces had meer en beter uitgesmeerd kunnen worden volgens mij. Nu heb ik het idee dat er af en toe geforceerd en overhaast beslissingen moeten worden gemaakt. Sowieso, waarom moesten er deze show 2 meiden afvallen, waarom niet nog een liveshow volgende week? Dan hadden alle échte talenten nog één kans gehad om zich te laten zien. Nora was vorige week al afgeschreven.
Het valt me ook op hoe Karen steeds ondersneeuwd lijkt te worden in de jury. Krijgt als Demi-fan haar zin niet (haar quote na Demi's optreden zegt toch alles?), en tijdens de bootcamps leek de discussie binnen de jury Karens mening ook een beetje aan de kant te schuiven af en toe.
+1.quote:Op zondag 1 november 2015 13:56 schreef Japepk het volgende:
Ik vraag me af of voor dit 'doel' liveshows eigenlijk wel het juiste format zijn geweest. Beter hadden ze nog twee, of zelfs 3 bootcamp afleveringen gedaan, met aan het eind de optredentjes.
Ik heb het idee dat ze tussen de audities en de bootcamp wat meer research gedaan hebben naar de meisjes hun achtergrond en in die ronde sommigen er snel uit wilden.quote:Nu is er volgens mij nog veel te veel verdeeldheid. Wie weet zaten er bij de schifting van 10.000 luchtballonnen wel wat prachtige talenten die nu zijn afgerekend.
Met 9 kan je drie trios doen, met 8 vier duos, maar met 7 heb je een overblijver.quote:Sowieso, waarom moesten er deze show 2 meiden afvallen, waarom niet nog een liveshow volgende week? Dan hadden alle échte talenten nog één kans gehad om zich te laten zien.
Justice 4 Liesbeth. Gewoon omdat het meisje met de beste stem uit die hele auditieronde er uit vliegt zonder dat we één seconde van haar optreden hebben gezien. Dat moet Miguel Wiels geweest zijn, die er bij kwam en zei "is dat weer een idee van Karen geweest?". Dat is dan weer mijn complottheorie. #justice4liesbethquote:Op zondag 1 november 2015 14:08 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Zeker, ik vond het zo hartverscheurend om mijn jeugdidool zo verdrietig te zien. Demi zou echt de perfecte opvolgster van Karen zijn geweest, maar helaas.
Ik denk zeker dat als ze die 1000 lucht ballonnen shifting langer hadden uitgesmeerd, er andere talenten waren. Hanne had er toen voor mij al uit moeten liggen. Jantien en Anouk vond ik toen erg leuk, maar misschien waren hun ook te oud. En ook jammer van Liesbeth.
Dat moet haast wel. Er zaten echt wel meisjes bij de audities waar ik vrolijker van werd en die een interessanter K3-hoofd hadden dan non-entiteiten als Annelore of Adriënne, of ja, zelfs Suzan - waarvan ik toen echt dacht dat men haar niet zou door laten.quote:Op zondag 1 november 2015 14:08 schreef nick333 het volgende:
Ik heb het idee dat ze tussen de audities en de bootcamp wat meer research gedaan hebben naar de meisjes hun achtergrond en in die ronde sommigen er snel uit wilden.
Als Studio 100 echt per se zo graag een moslima bij K3 wou, dan hadden ze daarvoor bewust een casting voor moeten doen achter gesloten deuren. Bij dit programmaconcept moesten ze het doen met wat hen werd voorgeschoteld. Al is er off-screen natuurlijk sowieso ook al een casting gebeurd vooraleer deze meisjes op beeld mochten komen.quote:Op zondag 1 november 2015 14:29 schreef Poedelpoes het volgende:
Nou over de audities nog even; ik vond het eerlijk gezegd nog best raar dt er zo weinig niet blanke meisjes mee deden (die dan echt goed waren). Maar nadat ik dag dat ze al die tekenfilm hebben gemaakt, kunnen ze moeilijk een meisje met een andere afkomst in de groep gooien die niet op de t tekenfilm figuur lijkt. Stel je voor live shows met betere moslima's of zelfs donkere meisjes die misschien wel populairder waren konden zijn dan Hanne. :l
Overigens begint die tekenfilm op 2 nov in Frankrijk op tv.
Daarom, ik vind het een beetje in jezelf snijden. Om dan op tv te gaan zeggen "Ja, we hebben moeite met de Moslim markt binnen te halen" en er vervolgens heel weinig voor te doen.quote:Op zondag 1 november 2015 14:34 schreef bogtrotter het volgende:
Als Studio 100 echt per se zo graag een moslima bij K3 wou, dan hadden ze daarvoor bewust een casting voor moeten doen achter gesloten deuren. Bij dit programmaconcept moesten ze het doen met wat hen werd voorgeschoteld. Al is er off-screen natuurlijk sowieso ook al een casting gebeurd vooraleer deze meisjes op beeld mochten kome
Dat hoop ik ook.quote:Op zondag 1 november 2015 12:55 schreef Manusje_v_a het volgende:
Zelf hoop ik trouwens op een trio van Jindra, Marthe en Lauren. Dan heb je in mijn ogen de beste combinatie van talent en K3 gehalte, binnen de beperkingen die van toepassing zijn (een blonde, een zwarte en een rode en 2 Vlaamse meisjes en 1 Nederlandse. Ik geloof namelijk nooit dat er 2 Nederlandse meisje in K3 terecht komen).
Dries neemt alvast niet de moeite om Jindra te taggenquote:Op zondag 1 november 2015 14:42 schreef nick333 het volgende:
It's happening! https://instagram.com/p/9it7i9LvDx/
Volgens mij moeten ze de hele week een muts dragen :-) https://instagram.com/p/9ixG49LvKm/
Kan me echt niet vinden in de meeste punten. Dat Nora is gewipt is echt lachwekkend. Ze was overduidelijk de slechtste van de kandidaten en ze is vorige week niet negatief neergezet maar zong gewoon slecht. Dikverdiend naar huis.quote:Op zondag 1 november 2015 13:20 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Iemand op het Viva forum had vorige week ook al zo'n analyse:
"Studio100 heeft een duidelijke voorkeur en ze sturen enorm in bijvoorbeeld hun commentaren, de liedkeuze, de samenstelling van de groepjes en ga zo verder. Niet omdat het publiek kiest dus maar omdat het publiek achter de uiteindelijke keuze moet staan.
Als je een beetje doorhebt hoe zon programma werkt, kun je elke keuze (ook van publiek die dus echt wel eerlijk stemmen) voorspellen.
Voorbeelden (en bevestigd door medewerkers van het programma die ik ken):
-eerste voorkeur was lauren-hanne-klaasje. Die zijn enorm positief neergezet de eerste afleveringen
-marthe is ook voor studio100 een verrassing en is lauren voorbij aan het steken. Als ze zo doorgaat is lauren haar plek kwijt. Mooi verhaal natuurlijk ook zon meisje uit de eigen stal en wat een goede pr voor het koor! Dus ze krijgt het mooiste liedje, het mooiste kleedje en de jury moet huilen ...
-klaasje maakt de verwachtingen niet waar. Dat zorgt voor enige paniek want Lisa en demi passen niet in het plaatje en er moet toch minimaal een Nederlandse in. Dus charme offensief voor Jindra en dat wordt behoorlijk uitgespeeld. Jindra is vooralsnog nog steeds de reserve trouwens.
-dan is nog het 'probleem' dat nora heel populair was. En om het enige moslim meisje te wippen, zou kritiek kunnen opleveren. Dus is nora vorige week heel negatief neergezet zodat iefereen zal begrijpen dat ze eruit gaat."
De Studio100 voorkeur zie je ook terug in de groepen die ze vormen voor de groepsopdrachten steeds.
Er is veel te zeggen over het jury-commentaar. We hadden Gert hiervoor nog niet echt aan het woord gezien over Hanne, maar uit het commentaar van vrijdag bleek juist dat hij hiervóór niet zo enthousiast was over Hanne. (meisje van de buren, had hij eerder in een zeer negatieve context gebruikt bij 1 van de andere audities) En dat was nieuw voor mij. Ik heb het idee dat Kristel en Karen vooral enorm enthousiast zijn geweest over Hanne, dat bleek al uit de allereerste auditie. In de eerste aflevering na de audities werd een kort fragment getoond waarbij Josje erg negatief was over Hanne. Volgens mij is het dus 50/50.quote:Op zondag 1 november 2015 13:30 schreef Maartel het volgende:
Ik kan me in een hoop van die dingen vinden, alleen dat Jindra charme offensief zie ik écht niet (ze zouden zó veel meer kunnen doen qua nummerkeuze/styling/belichting etc om haar veel beter uit de verf te laten komen), en Hanne wordt juist nog steeds zo veel mogelijk als ster neergezet.
Zelfs dat 'kritischere commentaar' van Gert werkte naar een positieve noot toe, met daarvoor net genoeg kritiek om de kijker juist aan het stemmen te krijgen.
Als er intern (of bij Gert alleen) echt twijfels zijn is het verreweg de makkelijkste optie om Hanne en Marthe met dezelfde kleur haar de finale in te laten gaan.quote:Op zondag 1 november 2015 14:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Er is veel te zeggen over het jury-commentaar. We hadden Gert hiervoor nog niet echt aan het woord gezien over Hanne, maar uit het commentaar van vrijdag bleek juist dat hij hiervóór niet zo enthousiast was over Hanne. (meisje van de buren, had hij eerder in een zeer negatieve context gebruikt bij 1 van de andere audities) En dat was nieuw voor mij. Ik heb het idee dat Kristel en Karen vooral enorm enthousiast zijn geweest over Hanne, dat bleek al uit de allereerste auditie. In de eerste aflevering na de audities werd een kort fragment getoond waarbij Josje erg negatief was over Hanne. Volgens mij is het dus 50/50.
Geinig dat jij dat ook geobserveerd had. Volgens mij was Gert daar ook helemaal niet enthousiast over. Ik zoek nog steeds naar een wetenschappelijke verklaring voor de plotselinge populariteitsboost daarna, want ik heb Hanne sinds die eerste ronde echt geen geweldige optredens zien geven.quote:Trouwens, Hanne lag er bijna uit in die ronde van het bootcamp. Josje zei dat Kristel de enige was die Hanne leuk vond, en ze was ook de tekst kwijt. Lauren werd door Miguel en Karen als beste gekozen. Het is vreemd dat ze dan toch Hanne naar voor geschoven hebben.
Ze ziet er echt wel leuk uit. Maar dat giechelen moet ze wel mee stoppen.quote:Op zondag 1 november 2015 14:57 schreef Poedelpoes het volgende:
Dancing Jindra passing through.
[ afbeelding ]
Lijkt me een duidelijk gevalletje 'ze deed het goed, dus uitzenden zou het nog onterechter maken dat ze naar huis gaat.. maar ze past niet in het beoogde plaatje'.quote:Op zondag 1 november 2015 14:20 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
Justice 4 Liesbeth. Gewoon omdat het meisje met de beste stem uit die hele auditieronde er uit vliegt zonder dat we één seconde van haar optreden hebben gezien.
En dat is toch ook zo? Ze zou erg uit de toon vallen in dat sportfilmpje.quote:Op zondag 1 november 2015 15:07 schreef Maartel het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijk gevalletje 'ze deed het goed, dus uitzenden zou het nog onterechter maken dat ze naar huis gaat.. maar ze past niet in het beoogde plaatje'.
Rood haar, met haar eigen kleur was ze in die periode nooit zo populair geworden.quote:Op zondag 1 november 2015 15:01 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Geinig dat jij dat ook geobserveerd had. Volgens mij was Gert daar ook helemaal niet enthousiast over. Ik zoek nog steeds naar een wetenschappelijke verklaring voor de plotselinge populariteitsboost daarna, want ik heb Hanne sinds die eerste ronde echt geen geweldige optredens zien geven.
Wel realistisch blijven inderdaad. Niemand zou echt gelukkig worden van Liesbeth in K3. Dan kun je nog zo fenomenaal zingen, maar zelfs de kinderen gaan dat niet leuk vinden.quote:Op zondag 1 november 2015 15:09 schreef showtimer het volgende:
[..]
En dat is toch ook zo? Ze zou erg uit de toon vallen in dat sportfilmpje.
Nee, ik verwachtte haar ook absoluut niet in K3 te zijn, maar 't is ook wel duidelijk dat men haar enkel kon weg krijgen als men haar niet toonde omdat er op haar performance wellicht niets aan te merken was. Jammer, gewoon, ik wou nog wel wat meer zien en haar er dan uit zien gaan op basis van iets anders waar ze op zou falen (maar als ze daar dan per ongeluk ook goed in bleek te zijn, ja, dan was dat een probleem)quote:Op zondag 1 november 2015 15:15 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wel realistisch blijven inderdaad. Niemand zou echt gelukkig worden van Liesbeth in K3. Dan kun je nog zo fenomenaal zingen, maar zelfs de kinderen gaan dat niet leuk vinden.
Is het lullig? Jazeker. Is het de harde wereld? Jep.
Hmja. Ze heeft niet echt een eerlijke kans gekregen ja. Maar als ik nou terugdenk aan alle kandidates die er tot nu toe uit zijn gevlogen dan is er geen een geweest waarvan ik denk dat die in de uiteindelijke K3 had gehoord. Ook Jantien niet, die iedereen goed scheen te vinden, maar wat ik echt helemaal niets vond.quote:Op zondag 1 november 2015 15:20 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
Nee, ik verwachtte haar ook absoluut niet in K3 te zijn, maar 't is ook wel duidelijk dat men haar enkel kon weg krijgen als men haar niet toonde omdat er op haar performance wellicht niets aan te merken was. Jammer, gewoon, ik wou nog wel wat meer zien en haar er dan uit zien gaan op basis van iets anders waar ze op zou falen (maar als ze daar dan per ongeluk ook goed in bleek te zijn, ja, dan was dat een probleem)
Dan komt Miguel weer klagen over dat Groningse accent wat ie ook bij Josje deed in K2 Zoekt K3quote:Op zondag 1 november 2015 16:12 schreef female81 het volgende:
Als ik de auditie van Elise terug zie, heb ik toch het idee dat ze die wat langer een kans hebben moeten geven. Ze zong beter dan meerdere dames die de laatste zes hebben gehaald, bovendien had ze er echt het koppie voor.
Misschien zaten ze bij Studio 100 een beetje in de maag met dat kasteel dat ze kort voor de audities gekocht had ("die heeft helemaal geen tijd voor K3").
Kasteel gekocht? Dat heb ik even gemist. Ik kon me Elise überhaupt niet meer herinneren maar als ik haar auditie terugkijk dan was dat zo te zien zeker niet slecht. Maar ik vind het nou ook weer niet echt een K3-meisje.quote:Op zondag 1 november 2015 16:12 schreef female81 het volgende:
Als ik de auditie van Elise terug zie, heb ik toch het idee dat ze die wat langer een kans hebben moeten geven. Ze zong beter dan meerdere dames die de laatste zes hebben gehaald, bovendien had ze er echt het koppie voor.
Misschien zaten ze bij Studio 100 een beetje in de maag met dat kasteel dat ze kort voor de audities gekocht had ("die heeft helemaal geen tijd voor K3").
Ja, dat vertelde ze toen in de uitzending.quote:Op zondag 1 november 2015 16:23 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Kasteel gekocht? Dat heb ik even gemist. Ik kon me Elise überhaupt niet meer herinneren maar als ik haar auditie terugkijk dan was dat zo te zien zeker niet slecht. Maar ik vind het nou ook weer niet echt een K3-meisje.
Bij 10.000 luchtballonnen was ze ineens gekleed als een 30-jarige zakenvrouw. En ik denk niet dat ze hoge nummers aankan (Willem-Alexander is een erg laag nummer).quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef female81 het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde ze toen in de uitzending.
En meer archetypisch K3 dan dit meisje kan je ze naar mijn idee juist niet vinden.
quote:Op zondag 1 november 2015 16:24 schreef female81 het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde ze toen in de uitzending.
En meer archetypisch K3 dan dit meisje kan je ze naar mijn idee juist niet vinden.
Danique! <3quote:Op zondag 1 november 2015 16:51 schreef Poedelpoes het volgende:
Ik vind trouwens wel hilarisch dat die Danique, Roline en Anouk nu bij Djumbo sollicitieren.
Haha dat was die miss Nederland die totaal niet knap was.quote:Op zondag 1 november 2015 16:55 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Danique! <3
Wie was Roline ook alweer?
Karel? Het is ook maar wat je wil zien natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2015 17:18 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Klaasje is echt evil. Karel gaf Marthe een compliment en kijk hoe misgunnend Klaasje kijkt:
Heb je ook nog een filmpje van die misgunnende blik? Want ik zie geen misgunnende blik, vooral een gespannen blik.quote:Op zondag 1 november 2015 17:18 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Ik vind dat Marthe en Lauren sowieso bij de nieuwe K3 moeten. Op de derde plaats Hanne of Lisa, die twee gun ik het nog.
Maar ik heb echt een hekel aan Jindra en Klaasje. Al is Jindra wel goed, als ze eens stopt met dat uitermate geforceerde lachen.
Klaasje is echt evil. Karel gaf Marthe een compliment en kijk hoe misgunnend Klaasje kijkt:
[ afbeelding ]
Sowieso heb ik het niet zo op ogenschijnlijk brave christelijke meisjes die toch een hoop kapsones hebben. Buiten haar ogen is ze ook niet bepaald knap. En dan die ouders
Ik kan haar echt niet knap vinden buiten dat ze mooie ogen heeft. Je kan natuurlijk objectief kijken en dan heeft ze vast wat kenmerken die iemand "knap" maken.quote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Heb je ook nog een filmpje van die misgunnende blik? Want ik zie geen misgunnende blik, vooral een gespannen blik.
Verder, wat betreft haar uiterlijk. Wat is er in vredesnaam niet knap aan Klaasje? Snap echt niet hoe je dat kan zeggen. Klein neusje, mooi blond haar, mooie huid, mooi ovaal gezicht. Als Klaasje niet knap is dan kunnen we echt stoppen met praten.
Ik weet dat er al veel gediscussieerd is over schoonheidskenmerken maar kom op. Dit lijkt me toch echt geen subjectieve discussie. Er zijn schoonheidskenmerken die vrijwel iedereen mooi vindt zoals een ovaal gezicht, een fijn gezicht, een mooie lach, blauwe ogen, een mooie huid, mooi haar etc.
Er zijn ook schoonheidskenmerken die vrijwel iedereen minder mooi vindt zoals een grote moedervlek, een puisterige huid, een scheve/kromme/grote neus, etcetera.
Als je daar naar kijkt kun je Klaasje toch niet niet knap vinden?
Hm dat kan. Misschien zou je inderdaad onderscheid kunnen maken tussen knap en aantrekkelijk. Want dat is denk ik wat je bedoelt. Heb je overigens nog een linkje van de video dat Klaasje misgunnend kijkt?quote:Op zondag 1 november 2015 17:28 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik kan haar echt niet knap vinden buiten dat ze mooie ogen heeft. Je kan natuurlijk objectief kijken en dan heeft ze vast wat kenmerken die iemand "knap" maken.
Maar het is meer de uitstraling en een soort geniepigheid wat echt een afknapper is en waardoor ik haar persoonlijk niet als knap kan beschouwen.
http://tvblik.nl/k3-zoekt-k3/show-9quote:Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Hm dat kan. Misschien zou je inderdaad onderscheid kunnen maken tussen knap en aantrekkelijk. Want dat is denk dat ik wat bedoelt. Heb je overigens nog een linkje van de video dat Klaasje misgunnend kijkt?
Zwart, rood en blond zijn de kleuren van de Belgische vlag. Daaromquote:Op zondag 1 november 2015 17:02 schreef DumpTruck het volgende:
Ik snap niet waarom ze persé Blond-Zwart-rood willen. Voor nieuwe merchandise is Zwart-Bruin-Blond of Rood-Bruin-Blond ook gewoon 3 duidelijk andere kleuren.
Dan verkopen ze de restanten Karen of Kathleen/Josje poppen maar gewoon tijdens de afscheidstournee.
Dat is waar. En toch kun je op basis van 8 weken beeldmateriaal natuurlijk echt wel het een en ander zeggen. Haar reactie na de uitschakeling was echt vrij asociaal. Ze vond zichzelf duidelijk de beste en sloot zich af van Hanne en Demi. Kwam dat echt door de manier waarop ze in beeld werd gebracht? Ik geloof van niet.quote:Op zondag 1 november 2015 17:48 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Twitter en Facebook zitten ook vol met figuren die Jindra arrogant vinden omdat 'ze dat gevoel gewoon bij haar hebben', en het verder niet kunnen onderbouwen.![]()
Wij kennen al die meiden nauwelijks joh. we zien enkel een paar gemonteerde shots en wat flarden van interviewtjes.
Klopt ja, dat was de oorspronkelijke gedachte erachter.quote:Op zondag 1 november 2015 17:53 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Zwart, rood en blond zijn de kleuren van de Belgische vlag. Daarom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |