abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157266142
Voor de duidelijkheid nog het volgende, de studente is niet vanaf de oever door een krokodil gegrepen. Nee, volgens alle artikelen hierover is de studente "in de rivier gevallen". Ja, je kunt maar pech hebben...
  maandag 2 november 2015 @ 12:12:27 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157266175
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:10 schreef gynaika het volgende:
Voor de duidelijkheid nog het volgende, de studente is niet vanaf de oever door een krokodil gegrepen. Nee, volgens alle artikelen hierover is de studente "in de rivier gevallen". Ja, je kunt maar pech hebben...
Ook als een krokodil je grijpt, val je in de rivier. Alleen helpt de krokodil een beetje.

En daarnaast weet je natuurlijk pas echt wat er is gebeurd, als je bewijzen hebt gevonden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157266332
Het slachtoffer heeft eerst haar onderbroek op het pad uitgetrokken en is daarna zonder onderbroek aan in het water gevallen (?!@*?!)
pi_157266428
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:21 schreef RapaNui het volgende:
Het slachtoffer heeft eerst haar onderbroek op het pad uitgetrokken en is daarna zonder onderbroek aan in het water gevallen (?!@*?!)
Ja, het is niet te bevatten...(?!@*?!)
  maandag 2 november 2015 @ 12:28:41 #105
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157266476
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 12:00 schreef Copycat het volgende:
De Panameze speurzaakjes staan zeker op een laag pitje?
Helemaal dood.
pi_157266533
quote:
Waar is de bron van dat onderbroekverhaal?
  maandag 2 november 2015 @ 12:32:39 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157266550
quote:
Want dat stond op Twitter!!!11!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 2 november 2015 @ 12:33:06 #108
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157266555
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:10 schreef gynaika het volgende:
We zien nu waarschijnlijk hetzelfde mechanisme als vorig jaar in Panama:

Als eenmaal duidelijk is dat het meisje is overleden, gaat men niet in eerste instantie op zoek naar de werkelijke toedracht, maar vooral naar een verklaring die voor de nabestaanden het meest dragelijk is. In Panama probeerden de ouders de schuld vooral bij anderen neer te leggen.

Dat wordt in deze zaak lastig, zo te zien. Maar een ongelukkige valpartij tijdens een onschuldige avondwandeling is wat draaglijker dan een geslaagde suïcide van een verwarde vrouw.
pi_157266961
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als eenmaal duidelijk is dat het meisje is overleden, gaat men niet in eerste instantie op zoek naar de werkelijke toedracht, maar vooral naar een verklaring die voor de nabestaanden het meest dragelijk is. In Panama probeerden de ouders de schuld vooral bij anderen neer te leggen.

Dat wordt in deze zaak lastig, zo te zien. Maar een ongelukkige valpartij tijdens een onschuldige avondwandeling is wat draaglijker dan een geslaagde suïcide van een verwarde vrouw.
nou ik heb foto's gevonden waaruit blijkt dat ze het reuze naar haar zin had en helemaal niet verward overkomt :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 2 november 2015 @ 13:00:01 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157267074
Wat een geweldige gave, dat je dat allemaal van een foto leest.
  maandag 2 november 2015 @ 13:04:07 #111
38496 Perrin
pi_157267157
quote:
Als iets je benen opeet, blijft je kleding niet altijd netjes zitten.
pi_157267211
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 13:00 schreef Copycat het volgende:
Wat een geweldige gave, dat je dat allemaal van een foto leest.
goh en jij hebt de gave om in te kunnen schatten welke gave een ander bezit ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 2 november 2015 @ 13:07:48 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157267234
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:06 schreef StaceySinger het volgende:

goh en jij hebt de gave om in te kunnen schatten welke gave een ander bezit ?
Nee. Ik kan lezen wat jij schrijft. En jij schrijft dat iets blijkt uit foto's die jij hebt gezien. Tja.
pi_157267257
quote:
3s.gif Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Ik kan lezen wat jij schrijft. En jij schrijft dat iets blijkt uit foto's die jij hebt gezien. Tja.
zo is het maar net
  maandag 2 november 2015 @ 13:25:51 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157267588
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nou ik heb foto's gevonden waaruit blijkt dat ze het reuze naar haar zin had en helemaal niet verward overkomt :)
Ik heb nog een foto van een lachende Breivik kort voor z'n niet zo verwarde daden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 2 november 2015 @ 13:26:26 #116
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157267595
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:45 schreef StaceySinger het volgende:
zo snel pakt een krokodil je niet hoor :)

Een nijkrokodil is overigens wat groter en agressiever.

Om het topic wat te illustreren, wat foto's die ik een paar jaar geleden in Murchisson Falls maakte tijdens een boottochtje op het betreffende stukje Nijl.

Dit is het "woeste water" dat AD vermeldt, dichtbij de echte watervallen.

De rivier zit dus op rustigere stukken vol met nijlpaarden:

En, zijn het geen Nijlpaarden, dan zijn het wel enorme krokodillen:

En dan zitten er dus ook nog enorme kuddes olifanten die verrekte goed zijn in camoufleren overigens.
Don't let my username fool you...
pi_157267614
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb nog een foto van een lachende Breivik kort voor z'n niet zo verwarde daden.
geluk ermee
pi_157267634
quote:

[..]

.... een verklaring die voor de nabestaanden het meest dragelijk is.
O ik zie het al, je doelt op FvdG
  maandag 2 november 2015 @ 13:29:13 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157267665
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

geluk ermee
Ik hoop dat ik ooit net zo goed foto's kan lezen als dat jij kant. Je bent een waar voorbeeld voor echte speurneusjes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 2 november 2015 @ 13:29:48 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157267677
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:25 schreef Dven het volgende:

Die zit haske onschuldig vast. De detectivejes uit Panama gaan daarmee aan de slag. Nadat ze deze puzzel hebben opgelost.
pi_157267685
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als iets je benen opeet, blijft je kleding niet altijd netjes zitten.
Als iets je benen opeet, blijft je kleding niet netjes op een pad liggen
  maandag 2 november 2015 @ 13:31:10 #122
38496 Perrin
pi_157267713
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:30 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als iets je benen opeet, blijft je kleding niet netjes op een pad liggen
Dat netjes heb je er zelf bijverzonnen?
pi_157269404
Ze zouden "torn pieces of clothing" aan de oever hebben gevonden. De fles zou ongeveer 6m van het water af hebben gelegen:
http://acholitimes.com/20(...)sing-dutch-national/

Is er ook een link naar dat Twitter bericht?
pi_157269462
Gingen deze studentes eigenlijk naar Oeganda vanwege idealistische motieven? Vanwege wellicht hun geneeskundige kennis? Om daar stage te lopen en tegelijkertijd "ontwikkelingshulp" te bieden?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157269598
quote:

[..]

De vraag wat er werkelijk is gebeurt lijkt mij normaal.
pi_157269619
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Gingen deze studentes eigenlijk naar Oeganda vanwege idealistische motieven? Vanwege wellicht hun geneeskundige kennis? Om daar stage te lopen en tegelijkertijd "ontwikkelingshulp" te bieden?
Wat is daar mis mee?
  maandag 2 november 2015 @ 15:08:29 #127
40566 Ericr
Livewrong
pi_157269704
Gelet op de loop van de Nijl daar richting Lake Albert met aangrenzend Congo zal een zoektocht wel heel lastig worden. Het is dan wel geen kolkende rivier maar het is niet heel ver van Lake Albert en Congo. Als er al iets aanspoelt zal het misschien aan de Congolese kant zijn waar ze wel iets anders aan hun hoofd hebben.
pi_157269715
De kans dat je iets overkomt is er gewoon in Afrika. Kijk alleen naar dieren.
pi_157269934
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Op zich niks.
Alleen is in dit geval (naast de triestheid van dit sterfgeval) het tegendeel bereikt. Helicopters en autoriteiten in Oeganda moeten zich inzetten. NL autoriteiten (ambassade en BuZa) zijn bezet. Allemaal "inzet" die ook rechtstreeks aan de opbouw van Oeganda besteed had kunnen worden. Wellicht bij volgende gevallen iets betere voorbereiding of anders een stage in een streekziekenhuis in Hengelo, later veel geld verdienen en dan schenken aan organisaties die gericht en adequaat hulp kunnen bieden.
pi_157269950
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Op zich niks.
Alleen is in dit geval (naast de triestheid van dit sterfgeval) het tegendeel bereikt. Helicopters en autoriteiten in Oeganda moeten zich inzetten. NL autoriteiten (ambassade en BuZa) zijn bezet. Allemaal "inzet" die ook rechtstreeks aan de opbouw van Oeganda besteed had kunnen worden. Wellicht bij volgende gevallen iets betere voorbereiding of anders een stage in een streekziekenhuis in Hengelo, later veel geld verdienen en dan schenken aan organisaties die gericht en adequaat hulp kunnen bieden.
Wat een onzin. Ik verwacht ook hulp. Sterker nog ik heb het gehad.
  maandag 2 november 2015 @ 15:22:26 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157269973
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het vreemde trekt vaak bij deze jonge mensen. In mijn eigen familie en kennissenkring ken ik ook vele voorbeelden van jongelingen rond de twintig, die om verder onduidelijke redenen opeens naar Australië of Vietnam willen. Op zich begrijp ik die fascinatie wel, alleen zijn het vaak kinderen zonder enige reiservaring, die bijvoorbeeld niet in staat zouden zijn per fiets in Maastricht te komen.

Nationale bekendheid heeft die boerenmeid uit Denekamp die "arme mensen" in Colombia wilde helpen. Heel lief, in eerste instantie, maar inmiddels wordt het wicht internationaal gezocht wegens moord en terrorisme.

Het debacle van die twee meiden in Panama is hier vorig jaar uitgebreid beschreven. Ook zij wilden daar "goed werk" doen, maar eenmaal ter plaatse werden ze gewoon weggestuurd. Toen zijn ze van arren moede maar een wandeling gaan maken in het nabijgelegen oerwoud... en nooit meer teruggekeerd.
pi_157270008
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het vreemde trekt vaak bij deze jonge mensen. In mijn eigen familie en kennissenkring ken ik ook vele voorbeelden van jongelingen rond de twintig, die om verder onduidelijke redenen opeens naar Australië of Vietnam willen. Op zich begrijp ik die fascinatie wel, alleen zijn het vaak kinderen zonder enige reiservaring, die bijvoorbeeld niet in staat zouden zijn per fiets in Maastricht te komen.

Nationale bekendheid heeft die boerenmeid uit Denekamp die "arme mensen" in Colombia wilde helpen. Heel lief, in eerste instantie, maar inmiddels wordt het wicht internationaal gezocht wegens moord en terrorisme.

Het debacle van die twee meiden in Panama is hier vorig jaar uitgebreid beschreven. Ook zij wilden daar "goed werk" doen, maar eenmaal ter plaatse werden ze gewoon weggestuurd. Toen zijn ze van arren moede maar een wandeling gaan maken in het nabijgelegen oerwoud... en nooit meer teruggekeerd.
Ja. Dat is bijzonder. Ik heb zelf tegenover dat soort mensen gestaan die boeddhist zijn.
pi_157270010
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik verwacht ook hulp. Sterker nog ik heb het gehad.
Maar heb je dan "netto" nog wel wat bijgedragen aan zo'n arm land?
pi_157270031
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar heb je dan "netto" nog wel wat bijgedragen aan zo'n arm land?
Ja. Ik heb kinderen school gegeven. Voor de rest maak ik niets uit.
  maandag 2 november 2015 @ 15:26:47 #135
40566 Ericr
Livewrong
pi_157270062
Het is nou ook weer niet dat er dagelijks Nederlanders in den vreemde worden verslonden door een wild dier. Dit lijkt meer op pure pech misschien gecombineerd met onervarenheid. Voor hetzelfde ging ze naar Spanje en sprong ze zonder zekering van een brug. Resultaat blijft hetzelfde. Ook maar niet meer naar Spanje dan?
pi_157270138
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:26 schreef Ericr het volgende:
Het is nou ook weer niet dat er dagelijks Nederlanders in den vreemde worden verslonden door een wild dier. Dit lijkt meer op pure pech misschien gecombineerd met onervarenheid. Voor hetzelfde ging ze naar Spanje en sprong ze zonder zekering van een brug. Resultaat blijft hetzelfde. Ook maar niet meer naar Spanje dan?
Juist.
pi_157270194
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:26 schreef Ericr het volgende:
Klopt. Oeganda is helemaal niet zo'n gevaarlijk land. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Naturheilmittel
pi_157270238
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:31 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Klopt. Oeganda is helemaal niet zo'n gevaarlijk land. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Je hebt er gewoon beesten die niet lekker vallen. Dat weet je als je er heen gaat.
pi_157270512
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik ooit net zo goed foto's kan lezen als dat jij kant. Je bent een waar voorbeeld voor echte speurkneusjes.
ftfy
Ja doei.
  maandag 2 november 2015 @ 15:56:19 #140
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_157270800
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:31 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Precies, ik voelde me misschien wel veiliger in Oeganda dan in downtown Rotterdam om maar eens iets te noemen.

Maar in de wildparken moet je alles wel serieus nemen, het is geen kinderboerderij. Wij moesten in een wildpark daar (Lake Mburo voor de kenners) ook 50 meter lopen om bij de douches en WC's te komen, maar dat zou geen probleem zijn omdat er geen direct gevaarlijke beesten zaten die je niet van een afstand aan ziet komen. Komt onze gids ons de volgende ochtend ophalen en vertelt hij trots dat de leeuwen weer zijn teruggekeerd en dat hij 's nachts een luipaard in de buurt had gehoord... Maar goed dat we dat niet van tevoren wisten. 's Nachts hoor je de nijlpaarden gewoon dicht langs je tent lopen overigens.
Don't let my username fool you...
  maandag 2 november 2015 @ 17:30:45 #141
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157272812
Nederlandse politie zoekt mee naar hol van de krokodil

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_zoektocht__.html

quote:
De politiemedewerkers nemen een drone mee die wordt ingezet bij de zoekactie. Volgens een woordvoerster van het ministerie van Buitenlandse Zaken zullen de drie dinsdagavond in het Afrikaanse land arriveren.
Ze zijn er gelukkig vlot bij.
  maandag 2 november 2015 @ 17:32:32 #142
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_157272839
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mooi werk man. Beetje rondjes vliegen met je drone in Afrika op kosten van de baas.
pi_157273055
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. Het is toch van de pot gerukt! Hoeveel NL ambtenaren moeten nog meer opdraven. Ministerie van BuZa is in rep en roer. De NL ambassada in Oeganda is al bezig met de zaak. Maar nee hoor. De NL politie heeft ook niks te doen en gaat ook maar naar Oeganda. Wij Europeanen voel ons al verantwoordelijk voor het wel en wee van onverwachte buitenlandse gasten die nog niet eens in Europa (laat staan Nederland) zijn (in de Middellandse zee), maar het is te veel gevraagd om vertrouwen te hebben in de Oegandese autoriteiten die volgens mij toch goed genoeg in staat zijn om alle strubbelingen die buitenlandse toeristen oplopen zelf te behappen.
Waarom moet Nederland toch weer de verantwoordelijkheid nemen van alle wereldburgers in alle contreien van onze aarde.
  maandag 2 november 2015 @ 17:56:24 #144
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157273224
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 00:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Er valt hier voorlopig ook nog niet veel uit te zoeken. Geen foto's, geen telefoon, geen informatie.
Waar is die El Matador, net nu ie nodig is :(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 2 november 2015 @ 18:00:54 #145
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157273284
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 17:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Waar is die El Matador, net nu ie nodig is :(
Ik heb hem vorige week al een dm gestuurd, geen reactie. Hij schijnt met pensioen te zijn.
  maandag 2 november 2015 @ 18:02:09 #146
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157273300
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. Het is toch van de pot gerukt! Hoeveel NL ambtenaren moeten nog meer opdraven. Ministerie van BuZa is in rep en roer. De NL ambassada in Oeganda is al bezig met de zaak. Maar nee hoor. De NL politie heeft ook niks te doen en gaat ook maar naar Oeganda. Wij Europeanen voel ons al verantwoordelijk voor het wel en wee van onverwachte buitenlandse gasten die nog niet eens in Europa (laat staan Nederland) zijn (in de Middellandse zee), maar het is te veel gevraagd om vertrouwen te hebben in de Oegandese autoriteiten die volgens mij toch goed genoeg in staat zijn om alle strubbelingen die buitenlandse toeristen oplopen zelf te behappen.
Waarom moet Nederland toch weer de verantwoordelijkheid nemen van alle wereldburgers in alle contreien van onze aarde.
Ik vermoed dat Pa Koetsier hoog in de boom zit en een lijntje met buza heeft.
pi_157273689
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 12:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar is de bron van dat onderbroekverhaal?
Daar ben ik ook naar op zoek.
pi_157273715
In 2012 zouden rebellen hebben gedreigd zich voortaan ook op blanken te richten:

The Foreign Office had already warned on Monday that the LRA may now be targeting "white people", referring to a hand-written letter apparently written by the LRA and passed to locals last month.

http://www.independent.co(...)nda-park-325756.html
pi_157274045
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:23 schreef RapaNui het volgende:
In 2012 zouden rebellen hebben gedreigd zich voortaan ook op blanken te richten:

The Foreign Office had already warned on Monday that the LRA may now be targeting "white people", referring to a hand-written letter apparently written by the LRA and passed to locals last month.

http://www.independent.co(...)nda-park-325756.html
Dat weet je dan als je daar gaat reizen.
pi_157279368
ander verhaal
A volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, Ms Federika, is reported to have left her friends
in the room to go for a short call in the nearby restrooms but never returned.

http://allafrica.com/stories/201510291601.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')