Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat vluchtelingen geen Nederlanders zijn en daarom niet dezelfde rechten en plichten als Nederlanders hebben?quote:Op zondag 1 november 2015 14:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet een toerist die verklaring ook tekenen?
Ik snap het echt niet. Welke wet wordt overtreden door alleen vluchtelingen die verklaringen te laten ondertekenen?quote:Op zondag 1 november 2015 15:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doe je nou of je het niet begrijpt, of snap je het echt niet?
Artikel 1 van de Grondwet.quote:Op zondag 1 november 2015 15:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Welke wet wordt overtreden door alleen vluchtelingen die verklaringen te laten ondertekenen?
Je kan niet zo maar 1 artikeltje uit de grondwet pakken en dat op alles van toepassing laten zijn. Als dat zo zou zijn leg me dan eens uit waarom een toerist in Nederland geen stemrecht heeft? Waarom een kind van 3 minder rechten heeft dan een volwassene?quote:
Dat vraag ik toch niet. Ik vraag me af of andere buitenlanders, als toeristen, die verklaring ook moeten tekenen als ze in Nederland zijn. Zelf weet ik dat men zich al aan de wet moeten houden dus volgens mij heeft die verklaring geen enkel nut maar als je al een verklaring wil van buitenlanders dan zou je dat toch consequent moeten doorvoeren, dus bij iedereen.quote:Op zondag 1 november 2015 15:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat vluchtelingen geen Nederlanders zijn en daarom niet dezelfde rechten en plichten als Nederlanders hebben?
Toeristen blijven hier niet jaren of in het geval van Syrische vluchtelingen waarschijnlijk voor altijd. Je kan best aan de verschillende documenten waarmee buitenlanders in Nederland mogen verblijven verschillende voorwaarden stellen. Ik snap ook wel dat zo'n verklaring weinig nut heeft maar ik reageerde ook niet op het nut van die verklaring maar op de vraag of het wettelijk mogelijk is.quote:Op zondag 1 november 2015 15:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat vraag ik toch niet. Ik vraag me af of andere buitenlanders, als toeristen, die verklaring ook moeten tekenen als ze in Nederland zijn. Zelf weet ik dat men zich al aan de wet moeten houden dus volgens mij heeft die verklaring geen enkel nut maar als je al een verklaring wil van buitenlanders dan zou je dat toch consequent moeten doorvoeren, dus bij iedereen.
De verklaring is wel mogelijk (hoewel zinloos), maar de consequentie die eraan gehangen zou moeten worden is het niet.quote:Op zondag 1 november 2015 15:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Toeristen blijven hier niet jaren of in het geval van Syrische vluchtelingen waarschijnlijk voor altijd. Je kan best aan de verschillende documenten waarmee buitenlanders in Nederland mogen verblijven verschillende voorwaarden stellen. Ik snap ook wel dat zo'n verklaring weinig nut heeft maar ik reageerde ook niet op het nut van die verklaring maar op de vraag of het wettelijk mogelijk is.
Ik denk dat het wettelijk niet mogelijk is om iets te doen met die verklaring al zal het best mogelijk zijn die mensen iets te laten verklaren. Het is vreemd als die verklaring gebruikt zou kunnen worden om die mensen te veroordelen, dan zouden ze moeten meewerken aan hun eigen veroordeling en dat kan weer niet. Dus of het is een volkomen zinloos verhaal zonder gevolgen of het zal onmogelijk zijn die verklaring te eisen en het niet houden aan de verklaring strafbaar te maken. Het is ook twee keer straffen voor hetzelfde feit, bijv. naast de diefstal wordt iemand aangepakt omdat hij heeft verklaard niet te zullen stelen, alsof dat niet al in de wet besloten ligt.quote:Op zondag 1 november 2015 15:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Toeristen blijven hier niet jaren of in het geval van Syrische vluchtelingen waarschijnlijk voor altijd. Je kan best aan de verschillende documenten waarmee buitenlanders in Nederland mogen verblijven verschillende voorwaarden stellen. Ik snap ook wel dat zo'n verklaring weinig nut heeft maar ik reageerde ook niet op het nut van die verklaring maar op de vraag of het wettelijk mogelijk is.
Kwestie van politieke afspraken over maken. Je doet me denken aan bepaalde users met wie ik in het verleden discussies voerde NWS; altijd denken in onmogelijkheden in plaats van mogelijkheden. Erg vermoeiend. En ook erg improductief als het gaat om het oplossen van grote maatschappelijke problemen.quote:Op zondag 1 november 2015 14:56 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe wilde je dat doen, wanneer wilde je dat doen en welke omstandigheden wilde je iemands paspoort afnemen...
rechts-psychotische borrelpraat
Oké. Dan doe jij alsof de Grondwet niet bestaat. Prima.quote:Op zondag 1 november 2015 15:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je kan niet zo maar 1 artikeltje uit de grondwet pakken en dat op alles van toepassing laten zijn. Als dat zo zou zijn leg me dan eens uit waarom een toerist in Nederland geen stemrecht heeft? Waarom een kind van 3 minder rechten heeft dan een volwassene?
het topic gaat over een stuk vergane glorie die een klap van de molen heeft gekregen en denkt dat moslims massaal naar duitsland trekken omdat die 6 miljoen joden hebben vergast. En jouw soundbites komen weer terug op paspoorten afpakken van kutmarokkaantjes...quote:Op zondag 1 november 2015 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kwestie van politieke afspraken over maken. Je doet me denken aan bepaalde users met wie ik in het verleden discussies voerde NWS; altijd denken in onmogelijkheden in plaats van mogelijkheden. Erg vermoeiend. En ook erg improductief als het gaat om het oplossen van grote maatschappelijke problemen.
Ik denk dat je toch echt beter moet gaan lezen. In mijn eerste reactie in dit topic heb ik aangegeven waarom vluchtelingen in mijn optiek voor Duitsland kiezen. Verder reageerde ik inhoudelijk op de slotalinea's van Herbens verhaal.quote:Op zondag 1 november 2015 15:43 schreef Re het volgende:
[..]
het topic gaat over een stuk vergane glorie die een klap van de molen heeft gekregen en denkt dat moslims massaal naar duitsland trekken omdat die 6 miljoen joden hebben vergast. En jouw soundbites komen weer terug op paspoorten afpakken van kutmarokkaantjes...
sound-bites
quote:Op zondag 1 november 2015 15:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De verklaring is wel mogelijk (hoewel zinloos), maar de consequentie die eraan gehangen zou moeten worden is het niet.
Een verblijfsvergunning kan nu toch ook al ingetrokken worden bij een strafbaar feit? De voorwaarden voor het houden van een verblijfsvergunning bevatten die regels dus dat verhaal van "meewerken aan hun eigen veroordeling" is niet van toepassing want dat gaat nu ook al op zodra een vluchteling zijn handtekening zet onder een verblijfsvergunning.quote:Op zondag 1 november 2015 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het wettelijk niet mogelijk is om iets te doen met die verklaring al zal het best mogelijk zijn die mensen iets te laten verklaren. Het is vreemd als die verklaring gebruikt zou kunnen worden om die mensen te veroordelen, dan zouden ze moeten meewerken aan hun eigen veroordeling en dat kan weer niet. Dus of het is een volkomen zinloos verhaal zonder gevolgen of het zal onmogelijk zijn die verklaring te eisen en het niet houden aan de verklaring strafbaar te maken. Het is ook twee keer straffen voor hetzelfde feit, bijv. naast de diefstal wordt iemand aangepakt omdat hij heeft verklaard niet te zullen stelen, alsof dat niet al in de wet besloten ligt.
Dus ik denk ook dat het niet kan.
nou ja met nog een zinnetje ertussen hoe wrang het wel niet is dat ze eigenlijk toch voor duitsland kiezen. en wat dat verder met paspoorten afpakken te maken heeft, ja, soundbitesquote:Op zondag 1 november 2015 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch echt beter moet gaan lezen. In mijn eerste reactie in dit topic heb ik aangegeven waarom vluchtelingen in mijn optiek voor Duitsland kiezen. Verder reageerde ik inhoudelijk op de slotalinea's van Herbens verhaal.
Dan is het dus ook een onzin verhaal van die verklaring. Als je die verklaring gewicht wil geven moet je het niet houden aan de verklaring strafbaar maken en dan krijg je dus een probleem want dan straf je mensen wel extra.quote:Op zondag 1 november 2015 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[..]
Een verblijfsvergunning kan nu toch ook al ingetrokken worden bij een strafbaar feit? De voorwaarden voor het houden van een verblijfsvergunning bevatten die regels dus dat verhaal van "meewerken aan hun eigen veroordeling" is niet van toepassing want dat gaat nu ook al op zodra een vluchteling zijn handtekening zet onder een verblijfsvergunning.
Dat ze voor Duitsland kiezen (en waarom) is een ander onderwerp dan hoe asielzoekers zich hier gedragen. Mensen die hierheen komen en zich misdragen, wil ik kunnen aanpakken én kunnen uitzetten. Veel Nederlanders willen dat, trouwens.quote:Op zondag 1 november 2015 15:47 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja met nog een zinnetje ertussen hoe wrang het wel niet is dat ze eigenlijk toch voor duitsland kiezen. en wat dat verder met paspoorten afpakken te maken heeft, ja, soundbites
Die mensen zijn het gewend dat ze in Syrië gewoon kunnen roepen dat joden en christenen dood moeten zonder dat dat gevolgen heeft. Het moet gewoon in de wet geregeld worden (als dat al niet zo is) dat als ze dat hier gaan doen de verblijfsvergunning gelijk ingetrokken wordt. Zo'n verklaring is dan niet nodig. Aan de andere kant, misschien is het wel handig dat ze dat papiertje ter ondertekening krijgen en iemand ze het goed uitlegt. Je wilt ook niet dat ze na een paar maanden azc een huis krijgen en niemand ze verteld heeft dat dingen er hier heel anders aan toegaan.quote:Op zondag 1 november 2015 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan is het dus ook een onzin verhaal van die verklaring. Als je die verklaring gewicht wil geven moet je het niet houden aan de verklaring strafbaar maken en dan krijg je dus een probleem want dan straf je mensen wel extra.
Nooit geweten heb je daar een bron voor. Syrië was toch net iets anders dan een aantal andere landen in die regio.quote:Op zondag 1 november 2015 16:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Die mensen zijn het gewend dat ze in Syrië gewoon kunnen roepen dat joden en christenen dood moeten zonder dat dat gevolgen heeft.
Maar voor het geruststellen van de rechtse onderbuik weer wel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nooit geweten heb je daar een bron voor. Syrië was toch net iets anders dan een aantal andere landen in die regio.
http://www.boublog.nl/201(...)nen-president-assad/
Verder heeft dat verhaal natuurlijk niet te maken met die verklaring, als men de regels rond uitzetten wil aanpassen heeft men geen verklaring nodig, voor verbetering van de inburgering ook niet.
Men kan inderdaad weer niet wachten op meer bureaucratie.quote:Op zondag 1 november 2015 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar voor het geruststellen van de rechtse onderbuik weer wel.
dat heeft verder niets te maken met paspoorten afpakken.quote:Op zondag 1 november 2015 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ze voor Duitsland kiezen (en waarom) is een ander onderwerp dan hoe asielzoekers zich hier gedragen. Mensen die hierheen komen en zich misdragen, wil ik kunnen aanpakken én kunnen uitzetten. Veel Nederlanders willen dat, trouwens.
Assad is een massamoordenaar onder wiens bewind er ook flink wat gemarteld wordt. Met zo iemand als leider zijn mensen meer geneigd regels op te volgen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nooit geweten heb je daar een bron voor. Syrië was toch net iets anders dan een aantal andere landen in die regio.
http://www.boublog.nl/201(...)nen-president-assad/
Verder heeft dat verhaal natuurlijk niet te maken met die verklaring, als men de regels rond uitzetten wil aanpassen heeft men geen verklaring nodig, voor verbetering van de inburgering ook niet.
Tja, dat heb je nu eenmaal met mensen. Er lopen hier ook nogal wat mensen rond die anderen haten om de groep waartoe die mensen behoren.quote:Op zondag 1 november 2015 16:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar goed, misschien haten ze de christenen en joden niet in het openbaar maar dat zegt nog niet dat ze diep van binnen joden en christenen heel lief vinden.
Omdat ze het met de paplepel in gegoten krijgen. De Koran en de overige islamitische geschriften zeggen dat de moslim superieur is en de joden, christenen en andere ongelovigen inferieur zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:04 schreef Roces18 het volgende:
Maar waarom haten al die moslims zo erg de joden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |