abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157221529
Gebruikt iemand Dragon Naturally Speaking?

DNS is een computer programma waarmee je o.a. tekst voor bijvoorbeeld een word document kan inspreken ipv in hoeft te typen. (Dag, toetsenbord.)

Ik heb nooit geweten dat dit bestaat en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wat moeilijkheden mee kan krijgen, als ik het doe. Maar voor mensen die gehandicappend zijn en niet kunnen typen, is het een wereld technologie.

Hieronder een clip:
pi_157221607
Wow, Flashback naar de jaren 90. Bestaat dat programma nog steeds?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157222281
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef petervenkman22 het volgende:
Ik heb nooit geweten dat dit bestaat en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wat moeilijkheden mee kan krijgen, als ik het doe.
Waarom? Behalve dat het nogal storend is voor de mensen om je heen, maar in privéomgeving kan dat toch gewoon?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_157231147
Ik denk aan de volgende dingen die een hele tijd fout kunnen gaan bij mij, n.a.v. bovenstaande filmpje.
- In het filmpje is duidelijk te zien dat je bij het "schrijven", verbaal aan moet geven wanneer je een punt of komma gebruikt door die woorden ook te zeggen. Lijkt mij al een hele andere ervaring.
- Alhoewel ze geniaal hebben nagedacht over tussentijds communiceren met mensen door de commando's "Go to sleep" en "wake up" te geven, lijkt mij dat ook een ingewikkelde situatie. Ook thuis. (Telefoon, huisdier, noodsituaties.)
- Ik denk dat ik - en weer puur ik - op een snelle manier moe kan worden, d.m.v. veel praten.

Dit geld niet voor "Google gesproken zoekopdracht", daar maak ik gebruik van alhoewel dat maar een paar woorden zijn per opdracht. Zal ook niet gelden voor Cortana, dat werkt bij mij niet na het wijziging van het nodige taal en regio instellingen. Spraak herkenning doet het ook niet bij mij.

Overigens kijk ik wel uit naar wanneer ik volledige commando's kan geven aan mijn PC, inclusief de optie dat ik zelfs mijn eigen PC een naam kan geven en kan zeggen "PC naam, ga offline."
  zondag 1 november 2015 @ 14:22:49 #5
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_157244977
Mooi programma maar helaas nog steeds niet helemaal goed uitgewerkt. Geen volledige spraakbesturing dus nog altijd muis en tb nodig. Gebruik het zelf niet maar ken vooral mensen die er veel teksten mee dicteren (en vervolgens door een assistent laten redigeren..)
pi_157278140
Ik vraag me af of je met dit programma ook je eigen commando's kan geven aan de pc.

Als ik met een 10 jaar oude webcam al tekst in kan spreken om google een simpele* zoek opdracht te laten maken, dan zou ik ook commando's kunnen programmeren om bijvoorbeeld programma's op te kunnen starten:

" PC start word" start programma " word.exe"
" Quit and save word" bewaart en sluit word.

Mijn voorkeur zou gaan naar Engelse taal.
pi_157286189
Heeft nooit niet goed gewerkt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_157286338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:
ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het veelvuldig werd gebruikt en gewoon goed werkte; alles staat of valt met een gedegen training van het programma
pi_157287295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:51 schreef mschol het volgende:
ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het veelvuldig werd gebruikt en gewoon goed werkte; alles staat of valt met een gedegen training van het programma
Dat is zeker waar. Als je er heel erg veel tijd in besteed dan kon het een behoorlijk goed resultaat opleveren. Was wel heeeel veel tijd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:39:29 #10
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157296671
quote:
Maar het is wel mogelijk, wat dacht je dan hoe ze bij BBC de ondertiteling deden?
Ze hebben daar alles bijna ondertiteld door een computer. :s)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157308343
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:39 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Maar het is wel mogelijk, wat dacht je dan hoe ze bij BBC de ondertiteling deden?
Ze hebben daar alles bijna ondertiteld door een computer. :s)
Met behulp van Dragon Naturally Speaking?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_157308384
quote:
De meeste ziekenhuizen werken ermee. Zit in menig EPD ingebakken.
Artsen doen bijna geen verslagen meer tikken maar inspreken.
Daar werkt het nagenoeg perfect. Ook met een zwaar accent.

Het is een persoonlijke omgeving dus snappen hoe het werkt en met name de correcties punctueel doorvoeren in het begin is heel belangrijk.
pi_157308999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:23 schreef Godtje het volgende:

De meeste ziekenhuizen werken ermee. Zit in menig EPD ingebakken.
Artsen doen bijna geen verslagen meer tikken maar inspreken.
Daar werkt het nagenoeg perfect. Ook met een zwaar accent.

Het is een persoonlijke omgeving dus snappen hoe het werkt en met name de correcties punctueel doorvoeren in het begin is heel belangrijk.
Okee okee. I stand corrected. _O_ :D
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_157378281
quote:
Nooit niet. Dus altijd wel. :')
  zaterdag 7 november 2015 @ 11:44:05 #15
131603 Afwazig
Serious business
pi_157378545
Heb me hier toevallig pas in verdiept voor een man die vanaf zijn nek verlamd is. Overal waar ik informatie inwon werd mij verteld dat dit pakket heel goed werkt mits het juist is geconfigureerd. Dit wil zeggen dat er eerst een paar uur teksten ingesproken moeten worden zodat de software de stem goed herkent.

Daarnaast werd mij verteld dat de duurdere versies van dit pakket ook veel opties hebben met betrekking tot zelf stemcommando's maken en een actie hieraan koppelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')