abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157465899
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 04:33 schreef Japie77 het volgende:
Reageer daar maar eens op. Pure drugs al die medicijnen. Zegt een expert. Maar dat zal ook wel weer geen betrouwbare bron zijn.....
Nou, laat ik even uitleggen hoe een normaal persoon zijn eigen mening vormt op basis van opleiding, betrouwbare bronnen, boeken, tijdschriften etc.

Zo'n eigen mening is heel flexibel, daarom zeg ik ook altijd; principes zijn net borsten, nooit zo stevig als ze eruit zien.

Deze dame heeft gewoon gelijk (mits de cijfers juist zijn, dat sommetje wil ik nog wel even zien), dat er te veel mensen door medische fouten -die vaak ook nog eens verborgen worden- om het leven komen. Ik heb zelf daar ooit eens een topic over geopend, dus je kunt me niet betrappen op enige schijnheligheid denk ik:

GC / Misstanden ziekenhuis melden

Waar ik te kennen geef dat ik me ook ongerust maak over het 'wereldje' waarin ik vacuüm ben gezogen en nooit meer uit kom.

Het is een feit, ook al zijn het niet 17.000 mensen, dat mensen overlijden als gevolg van medische fouten. Nu kán dat gebeuren, hoewel elk leven één teveel is natuurlijk, maar wat mij met name tegen de borst stuit is hóe de medische wereld hiermee omgaat. Dat is soms (zoals je kunt lezen in bovenstaande topic) schrijnend te noemen. Daar geef ik je dus geen ongelijk in.

Tijdens het zoeken, kwam ik nota bene dit topic tegen: LIF / HPV vaccin

Dus het zit als volgt: ik vorm mijn mening zoals ik hierboven heb uitgelegd. Die mening is dus niet alleen maar 'lang leve de gezondheidszorg!'. Nee, er is veel mis. Teveel.

Maar dat betekent niet automatisch dat ik, zoals sommige gebruikers hier, ELKE arts daarom maar haat en ELKE wetenschapper een eikel vind of ELK medicijn maar vergif vind.

Binnenkort open ik denk ik een topic over de geestelijke gezondheidszorg. Wilde dit al eerder doen, maar is mij ontschoten. Dankzij deze discussie moest ik er weer aan denken; hoe intrinsiek invalide de geestelijke gezondheidszorg en dan met name de psychiatrie is.

Dat geeft die dame in jouw filmpje eigenlijk ook aan; psychoactieve medicatie zijn glad ijs en daar wordt vaak te onvoorzichtig mee omgesprongen. Dit houdt dus óók niet in dat ik elk psychofarmacum maar troep vind en niemand psychofarmaca moet krijgen, want een substantieel deel van de psychiatrische patiënten heeft er wel degelijk baat bij.

Zie je nu hoe een mening genuanceerd kan zijn? Dat niet alles zwart-wit is zoals jij en Lambiekje vaak doen beweren?

Ik hoop het stiekem een beetje... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door starla op 11-11-2015 11:00:54 ]
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')