Dan nog was er geen sprake van negatief geneuzel mijns inziens. Alleen wat onzinnige posts waar ook ik me schuldig aan heb gemaakt. Al is dat meer in afwachting van het nieuwe thema.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:11 schreef Ener-G het volgende:
Niet de reacties op de foto's, maar letterlijk de laatste paar reacties in het topic.
Ik heb me ook voorgenomen om in principe alleen een inzending te plaatsen, en voor de rest alleen te oordelen in de daadwerkelijke beoordeling van de andere inzendingen.
Tof onderwerp maar de laatste maand is er echt geen negatief woord gezegd, zelfs bepklep die overgeslagen werd vatte het sportief opquote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:11 schreef Ener-G het volgende:
Niet de reacties op de foto's, maar letterlijk de laatste paar reacties in het topic. Daar kreeg ik een wat 'negatief' gevoel over, zoals deze reeks wel vaker ontspoort.
Het is een gevoel he, wat ie kreegquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Tof onderwerp maar de laatste maand is er echt geen negatief woord gezegd, zelfs bepklep die overgeslagen werd vatte het sportief op
Gevoel? Lijkt me wel lastig thema juistquote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:13 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Het is een gevoel he, wat ie kreeg
Interessant onderwerp wel
Misschien omdat je dat niet hebt xdxdquote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gevoel? Lijkt me wel lastig thema juist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:57 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Misschien omdat je dat niet hebt xdxdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha!quote:
Ach ik kan soms bot over komen, maar ben echt de rotste niet. Had misschien meer op mijn strepen gestaan als het iets officieel was of ik kans had om eerste te worden. Maar dat had dan misschien weer irritatie opgewekt ten koste van mijn puntenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Tof onderwerp maar de laatste maand is er echt geen negatief woord gezegd, zelfs bepklep die overgeslagen werd vatte het sportief op
Nice! bijna alsof ze door het door het gebouw heen gaanquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:56 schreef very het volgende:
Tof thema![]()
Mijn (voorlopige) inzending:
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat ie zo flets is.quote:Op maandag 2 november 2015 11:30 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Nice! bijna alsof ze door het door het gebouw heen gaan
Thanks! Dat vond ik dus ookquote:Op maandag 2 november 2015 11:30 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Nice! bijna alsof ze door het door het gebouw heen gaan
Tja...ik heb zelfs extra contrast eruit gehaald omdat ik dat eigenlijk in dit geval helemaal niet mooi vond.quote:Op maandag 2 november 2015 13:25 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ie zo flets is.
Ik vind die andere eerlijk gezegd veeel mooier.. en had nog iets van sfeer.. Zwart wit maakt het in dit geval een beetje dood, en saai.. Maar meningen verschillen natuurlijkquote:Op maandag 2 november 2015 18:07 schreef very het volgende:
Ok, toch maar even een nieuwe bewerking er tegenaan gegooid. Wat strakker wel zo:
[ afbeelding ]
Grafisch vind ik de nieuwe beter, maar snap je punt.quote:Op maandag 2 november 2015 19:46 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Ik vind die andere eerlijk gezegd veeel mooier.. en had nog iets van sfeer.. Zwart wit maakt het in dit geval een beetje dood, en saai.. Maar meningen verschillen natuurlijk
Nee joh de vorige was veel mooier.quote:Op maandag 2 november 2015 18:07 schreef very het volgende:
Ok, toch maar even een nieuwe bewerking er tegenaan gegooid. Wat strakker wel zo:
[ afbeelding ]
Ben er zelf nog niet helemaal over uit, gemengde gevoelens bij deze foto. Ik laat hem gewoon staan en misschien volgt er nog wel een heel andere inzendingquote:Op woensdag 4 november 2015 21:42 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk niet zo'n goede. snap wat je probeert, maar het werkt niet echt.
Sowieso met kleur. Vind het geen sterke zw.quote:Op maandag 9 november 2015 14:35 schreef CaseJunky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik twijfel nog welke van de 2...
Eens, Dit is nou typisch een voorbeeld van hoe zwart-wit NIET moet. In kleur mooi contrast, in z/w helemaal niet.quote:Op maandag 9 november 2015 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sowieso met kleur. Vind het geen sterke zw.
Hahaha en bedankt he xDquote:Op maandag 9 november 2015 14:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eens, Dit is nou typisch een voorbeeld van hoe zwart-wit NIET moet. In kleur mooi contrast, in z/w helemaal niet.
Persoonlijk word ik een beetje treurig van mensen (in het algemeen, niet specifiek de foto van CaseJunky) die denken "oh, ik heb een kutfoto, maar als ik hem omzet in z/w wordt het toch nog best arty". NEE!!
Mooiquote:
Snap het idee maar zou iets meer van onder afsnijden en van de linker kant.... Oogt wat minder rommelig en laat denk ik mooier zien wat je bedoeldquote:
Licht mij even in over hoe jij het onderwerp ziet? vind het een schitterende foto maar snap het niet zo goedquote:Op donderdag 12 november 2015 10:22 schreef Thrilled het volgende:
Had deze twee weken geleden al gemaakt en wilde nog verder zoeken naar ideetjes want het onderwerp is echt heel tof en kan je super veel mee, maar gisteren verstuikte ik mijn enkel dus ben ik niet meer zo mobiel![]()
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
Ik zie het bos en de bomen als negatieve ruimte, veel textuur met daarbij de mensen als nietig klein onderdeel van de natuur..quote:Op donderdag 12 november 2015 11:30 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Licht mij even in over hoe jij het onderwerp ziet? vind het een schitterende foto maar snap het niet zo goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Mss die takjes onderaan ff wegpoetsen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:17 schreef bepklep82 het volgende:
Hierbij dan mijn inzending.
Heb eventueel nog een alternatief, maar voorlopig hou ik het even hierbij.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef very het volgende:
Ik twijfel of de nieuwe inzending die ik heb liggen wel aan het thema voldoet.
Het is niet de klassieke negatieve ruimte foto, maar toch kan het m.i. wel zo geïnterpreteerd worden. Wat jullie?Ik vind 'm tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Negatieve ruimte' hoeft niet per se in te houden dat je 99,9% van het beeld 'leeg' laat en je onderwerp ergens aan een randje plaatst van het beeld, juist niet, zelfs.
Rule of thirds, golden ratio, centrale compositie, alles kan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Enige mogelijkheid die ik dan heb is er een stuk af te halen aan de onderkant, maar dan komt hij niet mooi meer uit.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mss die takjes onderaan ff wegpoetsen?
quote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef very het volgende:
Ik twijfel of de nieuwe inzending die ik heb liggen wel aan het thema voldoet.
Het is niet de klassieke negatieve ruimte foto, maar toch kan het m.i. wel zo geïnterpreteerd worden. Wat jullie?Ik vind hem ook tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft iets artistieks.
BAH!quote:Op donderdag 12 november 2015 12:52 schreef very het volgende:
Bij deze dan mijn nieuwe inzending
[ afbeelding ]
Dat wordt je volgende uitdagingquote:Op donderdag 12 november 2015 12:41 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Enige mogelijkheid die ik dan heb is er een stuk af te halen aan de onderkant, maar dan komt hij niet mooi meer uit.
Heb geen photoshop of iets dergelijks.Eigenlijk alle foto's die ik plaats komen zo van de camera.
Ik ben er zelf ook wel blij mee eigenlijkquote:Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
BAH!
nee wou dat ik er zelf op gekomen was
Dan mag de foto helaas niet meedoen..quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:04 schreef jm20101 het volgende:
Leuke wedstrijd! Wil ook wel een gokje wagen
De foto is in België gemaakt afgelopen zomervakantie.
[ afbeelding ]
Hoiquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:04 schreef jm20101 het volgende:
Leuke wedstrijd! Wil ook wel een gokje wagen
De foto is in België gemaakt afgelopen zomervakantie.
[ afbeelding ]
Oeps, te snel overheen gelezenquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:38 schreef very het volgende:
[..]
Hoi
De foto dient gemaakt te zijn tijdens de looptijd van de wedstrijd
grappig, ik had bijna een zelfde soort foto gemaaktquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:48 schreef MoChe het volgende:
Mijn inzending:
[ link | afbeelding ]Airplane by Meau, on Flickr
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Dat was mijn eerste inzendingquote:Op zondag 22 november 2015 16:16 schreef bepklep82 het volgende:
er was toch ook nog dat flatgebouw? of is die inzending vervangen?
ah ok.quote:
Haha no hard feelingsquote:Op zondag 22 november 2015 18:51 schreef JeroenLucas het volgende:
3 Punten: Thrilled Voor de duidelijkheid, ik vind dit echt een hele mooie foto, maar ik heb nog eens goed gekeken naar de foto, en ik kan er persoonlijk niet de negatieve ruimte in vinden. Vandaar "maar" drie puntjes.
Ik voel me vereerdquote:Op zondag 22 november 2015 19:56 schreef CaseJunky het volgende:
13Punten:Very
12Punten:Nielsgeode
11Punten:omeRon
10Punten:Cockwhale
9Punten:JeroenLucas
8Punten:Nalbandian
7Punten:MoChe
6Punten:Jed1game
5Punten:Koelkastje
4Punten:bepklep82
3Punten:MsMessy
2Punten:SunChaser
1Punten:Thrilled
Nummer 1 was wel moeilijk voor me... vond eigenlijk de hele top 4 in mijn lijstje wel een nummer 1 plekje waard
Eensquote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Koelkastje het volgende:
geweldige contributies deze maand!
De negatieve ruimte is uiteraard het zwarte wat alles omkaderdquote:Op maandag 23 november 2015 20:44 schreef Nalbandian het volgende:
very (prachtige plaat, alleen zie ik het thema niet voldoende terugkomen. Maar niettemin een prachtige foto!)
quote:''Negatieve ruimte' hoeft niet per se in te houden dat je 99,9% van het beeld 'leeg' laat en je onderwerp ergens aan een randje plaatst van het beeld, juist niet, zelfs.
Rule of thirds, golden ratio, centrale compositie, alles kan'
Ben al zeer tevreden met mijn tot nu toe 5e plek... met een telefoon fotokequote:Op dinsdag 24 november 2015 15:18 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat zeker!
Maar de top 3 moet nog stemmen dus dat is ook spannend!
Mijn telefoon foto doet het helaas iets minder goedquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:21 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Ben al zeer tevreden met mijn tot nu toe 5e plek... met een telefoon fotoke
haha ja maar jij zit wel echt op een machtig mooie locatie hoorquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:01 schreef JeroenLucas het volgende:
[..]
Mijn telefoon foto doet het helaas iets minder goed
Gezien de situatie daar in Europa ruil ik liever niet met je..quote:Op woensdag 25 november 2015 08:10 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
haha ja maar jij zit wel echt op een machtig mooie locatie hoor
ik wil best mijn plekkie ruilen om daar te mogen zijn
Op mijn telefoon lukt het nietquote:Op woensdag 25 november 2015 14:13 schreef very het volgende:
Of ik hier ga winnen weet ik niet, maar ik ben in ieder geval erg blij dat dezelfde foto het tot de top 25 heeft gered van de ruim 2000 inzendingen bij de AVROTROS foto wedstrijd.
Zouden jullie op mij willen stemmen?
Eeuwige dank valt jullie ten dele
Stemmen kan hier:
http://web.avrotros.nl/cultuur/kunst/overview/fotomaand-stemmen
De foto zal ook geëxposeerd worden in VondelCS op 5 december. Als ik win komt ie in het Haagse Fotomuseum te hangen
Niet? Ik weet dat ik zelf een zooi meldingen moest weg klikken en cookies moest accepteren voordat de foto's tevoorschijn kwamen.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:40 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Op mijn telefoon lukt het niet
Gedaan.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:13 schreef very het volgende:
Of ik hier ga winnen weet ik niet, maar ik ben in ieder geval erg blij dat dezelfde foto het tot de top 25 heeft gered van de ruim 2000 inzendingen bij de AVROTROS foto wedstrijd.
Zouden jullie op mij willen stemmen?
Eeuwige dank valt jullie ten dele
Stemmen kan hier:
http://web.avrotros.nl/cultuur/kunst/overview/fotomaand-stemmen
De foto zal ook geëxposeerd worden in VondelCS op 5 december. Als ik win komt ie in het Haagse Fotomuseum te hangen
Nee, lukt me momenteel niet. Stuur me morgenavond een DM, en ik zal op je stemmen (ondanks dat je me weinig punten gafquote:Op woensdag 25 november 2015 14:50 schreef very het volgende:
[..]
Niet? Ik weet dat ik zelf een zooi meldingen moest weg klikken en cookies moest accepteren voordat de foto's tevoorschijn kwamen.
Fenkjoequote:Op woensdag 25 november 2015 14:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Nee, lukt me momenteel niet. Stuur me morgenavond een DM, en ik zal op je stemmen (ondanks dat je me weinig punten gaf).
De mensen die puur stemmen op mooier zonder rekening te houden met het thema kunnen beter niet meedoen. Dan kan je beter een themaloze wedstrijd houden.quote:Op donderdag 26 november 2015 08:33 schreef CaseJunky het volgende:
Nog 1 stemmer dan is de boel weer compleet...
Vind wel grappig hoe de stemming zo uiteen loopt![]()
de 1 stemt naar aanleiding van techniek en thema en zo zie ik ook dat er echt mensen zijn die stemmen omdat ze de foto gewoon "mooier" vinden.
ik zie ze er toch tussen zitten hoorquote:Op donderdag 26 november 2015 10:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De mensen die puur stemmen op mooier zonder rekening te houden met het thema kunnen beter niet meedoen. Dan kan je beter een themaloze wedstrijd houden.
Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen dan van mening zijn dat mijn foto bijvoorbeeld niet aan het thema zou voldoen, terwijl dat volgens de thema bedenker wel het geval isquote:Op donderdag 26 november 2015 13:41 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
ik zie ze er toch tussen zitten hoor
maar ja daarnaast als je een foto inzend met een thema dan ga je er ook vanuit dat het al goed is
vind sowieso deze keer echt goed thema en veel mensen ook die meededen![]()
Tja net als het fotograferen zelf is ook het beoordelen een vaardigheid opzich. Ook dat valt te leren/oefenen. Het zou het mooiste zijn als iedereen een (beknopte) motivatie in plaats van alleen maar een lijstje met punten gaf. Maar iedereen doet het weer op zijn of haar manierquote:Op donderdag 26 november 2015 08:33 schreef CaseJunky het volgende:
Nog 1 stemmer dan is de boel weer compleet...
Vind wel grappig hoe de stemming zo uiteen loopt![]()
de 1 stemt naar aanleiding van techniek en thema en zo zie ik ook dat er echt mensen zijn die stemmen omdat ze de foto gewoon "mooier" vinden.
De bedenker van het thema bepaalt niet hoe wij iets interpreteren natuurlijk.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:54 schreef very het volgende:
[..]
Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen dan van mening zijn dat mijn foto bijvoorbeeld niet aan het thema zou voldoen, terwijl dat volgens de thema bedenker wel het geval is
Ondanks dat je misschien niet ziet wat het is, dan zie je toch alsnog wel de negatieve ruimte?quote:Op vrijdag 27 november 2015 00:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De bedenker van het thema bepaalt niet hoe wij iets interpreteren natuurlijk.
Ik heb geen idee naar waar ik zat te kijken persoonlijk
Nee eigenlijk niet. Ik zie een collage met ruime frames.quote:Op vrijdag 27 november 2015 01:58 schreef very het volgende:
[..]
Ondanks dat je misschien niet ziet wat het is, dan zie je toch alsnog wel de negatieve ruimte?
Ok. Het is geen collage, maar een flatgebouwquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik zie een collage met ruime frames.
Eensquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:57 schreef MoChe het volgende:
Ik denk dat een discussie met SunChaser niet echt de moeite waard is (of zinvol) dus laten we lekker snel verder gaan
Thanks voor de feedbackquote:Op donderdag 26 november 2015 21:44 schreef nielsgeode het volgende:
Beter laat dan nooit, mijn bijdrage bij deze:
13 punten - OmeRon: mooi dubbel contrast: licht/donker en scherp/motion blur
12 punten - Cockwhale: mooie plaat, maar voor mij is het net niet helemaal top, de kijkhoek is wat off voor mij.
11 punten - Koelkastje: geen gek idee, maar voor mij te veel spotlight en teveel 'vignetting'. Wel extra punten voor de originaliteit
10 punten - Jed1Gam: voor mij trekken de lijnen rechts de foto uit, vind ik echt jammer want de setting en het idee is geweldig
9 punten - Nalbandian: surfer is mooi neergezet, maar ik zou zelf echt meer tele gebruiken of zeker 75% van de pixels wegcroppen
8 punten - Thrilled: symmetrie vult voor mij de foto, waar is de ruimte die moet contrasteren met je onderwerp?
7 punten - CaseJunky: de keiharde scherpte in de stenen maakt het voor mij te onrustig. Bij ruimte hoort voor mij rust, dat lukt hier niet echt
6 punten - JeroenLucas: voor mij issie precies verkeerdom: negatieve vulling (de stenen) met positieve ruimte.
5 punten - SunChaser: ik mis lijnen. Onderste stuk met bebouwing, bovenste stuk met lucht. Er zit geen spanning in.
4 punten - MoChe: ik heb wat moeite met de beeldverhouding en het vliegtuig wat wel heel errug klein in beeld is.
3 punten - bepklep82: voor mij is de compositie off en in de hoek gedrukt. Idee is wel leuk.
2 punten - MsMessy: witbalans lijkt nogal off, weet niet goed wat ik ermee moet
1 punten - very: ik snap m niet
thanx, vandaar maar s even nieuw thema verzinnen. Vanmiddag heb ik een naaktshoot met een mooie dame dus ik zou (m/v)menselijk naakt kunnen doen, maar dan moet alles achter spoilers en daar ben ik het niet mee eensquote:
Plus dat niet iedereen 1, 2, 3 een naaktmodel kan regelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
thanx, vandaar maar s even nieuw thema verzinnen. Vanmiddag heb ik een naaktshoot met een mooie dame dus ik zou (m/v)menselijk naakt kunnen doen, maar dan moet alles achter spoilers en daar ben ik het niet mee eens
nee hoeft niet, dan halen ze het topic uit googleadsquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
thanx, vandaar maar s even nieuw thema verzinnen. Vanmiddag heb ik een naaktshoot met een mooie dame dus ik zou (m/v)menselijk naakt kunnen doen, maar dan moet alles achter spoilers en daar ben ik het niet mee eens
Je kan jezelf ook fotograferen natuurlijkquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:52 schreef very het volgende:
[..]
Plus dat niet iedereen 1, 2, 3 een naaktmodel kan regelen natuurlijk.
Hoezo ? als ik mijn grote teen fotografeer is ook menselijk naaktquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het met je grote teen gaat winnenquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:24 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Hoezo ? als ik mijn grote teen fotografeer is ook menselijk naakt
die hoeft niet achter een spoiler hoor
Tuurlijk kan dat, maar dat ga ik niet doen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je kan jezelf ook fotograferen natuurlijk
Zeg mijn grote teen kan wel zo uniek zijn dat het wint van een stel borsten hoorquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:30 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het met je grote teen gaat winnen
Oeh wel leukquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
geen teen maar wel nakendquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:30 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het met je grote teen gaat winnen
Naakt is niet per se fullfrontal hequote:Op vrijdag 27 november 2015 14:30 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar dat ga ik niet doen.
Ik hoop dat er inderdaad een ander thema komt, want anders sla ik een maandje over
Dat snap ik, maar het is gewoon niet mijn kop theequote:Op vrijdag 27 november 2015 15:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Naakt is niet per se fullfrontal he
Een been of een rug kan ook voldoen, zolang het onderwerp iets mensenlijk naakts heeft
heb wel inspiratie
Juist wel voor jou met jouw techniekquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:35 schreef very het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het is gewoon niet mijn kop thee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Juist wel voor jou met jouw techniek![]()
[ afbeelding ]Dat is niet mijn techniek. Nogmaals: de foto die ik maakte is geen collage, dit is gewoon hoe dat gebouw er in het donker uit ziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens krijg ik net een mail van ene Arnold Hoogendorp dat mijn foto plagiaat zou zijn en die vent heeft gelijk de AVROTROS en het gemeentemuseum ingelicht.
Foto's lijken inderdaad op elkaar, maar twee foto's van de euromast kunnen ook op elkaar lijken. Die vent gaat redelijk tekeer trouwens
WTF
![]()
People assume too much.
Deze? http://kunstwereldwijdnetwerk.nl/photo/windows-van-ypenburgquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef very het volgende:
[..]
Dat is niet mijn techniek. Nogmaals: de foto die ik maakte is geen collage, dit is gewoon hoe dat gebouw er in het donker uit ziet.
Overigens krijg ik net een mail van ene Arnold Hoogendorp dat mijn foto plagiaat zou zijn en die vent heeft gelijk de AVROTROS en het gemeentemuseum ingelicht.
Foto's lijken inderdaad op elkaar, maar twee foto's van de euromast kunnen ook op elkaar lijken. Die vent gaat redelijk tekeer trouwens
WTF
![]()
Je hebt hem toch niet verkocht of gepubliceerd in een blad of galeriequote:Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef very het volgende:
[..]
Dat is niet mijn techniek. Nogmaals: de foto die ik maakte is geen collage, dit is gewoon hoe dat gebouw er in het donker uit ziet.
WTF
![]()
Ken hem ja... heb wel eens met die kerel te maken gehad op FB ook soortgelijk gevalletjequote:
Serieus? Meer details aub.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:00 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Ken hem ja... heb wel eens met die kerel te maken gehad op FB ook soortgelijk gevalletje
Jou foto is zeker wel beter
Als het al bestaat dan is het natuurlijk niet origineel voor expositie. Tenzij je er een draai aan hebt gegevenquote:Op vrijdag 27 november 2015 17:07 schreef very het volgende:
[..]
Serieus? Meer details aub.
Wat betreft mijn situatie:
meneer schijnt al een keer in het gemeentemuseum te hebben gehangen (de eerste prijs voor de AVTROTROS wedstrijd is expositie in het fotomuseum daar direct naast), en sterker nog: in 2014 door dezelfde AVTROTROS KUNST geïnterviewd op televisie over deze foto.
Ik vrees dus dat mijn inzending dus nu bij voorbaat al kansloos is, en daar baal ik echt heel erg van.
Ik was bijna euforisch blij en heb zojuist een print van 40 euro ontvangen die ik zou gebruiken tijdens de expositie in VondelCS voor de jury van deze fotowedstrijd.
Jouw compositie is strakker en van ander stel ramen, dat zou die Arnold ook moeten zien. Het is duidelijk niet dezelfde foto. Veel ramen lopen op zijn foto door voorbij de rand. Maar dat er meer van dit soort foto's bestaan vind ik niet vreemd met zo'n gebouw. Het nodigt nou eenmaal uit om zo gefotografeerd te worden. Wel ernstig jammer voor je dat het zo op je bord komt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:07 schreef very het volgende:
[..]
meneer schijnt al een keer in het gemeentemuseum te hebben gehangen (de eerste prijs voor de AVTROTROS wedstrijd is expositie in het fotomuseum daar direct naast), en sterker nog: in 2014 door dezelfde AVTROTROS KUNST geïnterviewd op televisie over deze foto.
Ik vrees dus dat mijn inzending dus nu bij voorbaat al kansloos is, en daar baal ik echt heel erg van.
Ik was bijna euforisch blij en heb zojuist een print van 40 euro ontvangen die ik zou gebruiken tijdens de expositie in VondelCS voor de jury van deze fotowedstrijd.
We kunnen die Arnold natuurlijk een beetje pesten, ik moet morgen toch in die buurt zijn en kan dan ook wel een fototje maken en die op flikr en 500px zetten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:07 schreef very het volgende:
[..]
ik kan er rond 1900 of om 11.30 zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:25 schreef Koelkastje het volgende:
FOT-meet bij Marco Polo!
[ afbeelding ]
Haha, mooi verhaal weer.. hij kan doen wat ie wil.. maar hij heeft geen enkel recht.. plus jou foto is qua kwaliteit, kleuren en lijnen 100x beter, zal wel een jaloers mannetje zijn. Zou je er niet al te druk over maken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef very het volgende:
[..]
WTF
![]()
quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:25 schreef Koelkastje het volgende:
FOT-meet bij Marco Polo!
[ afbeelding ]
Volgens mij kan ie je niks maken hoor. Wat een zeikstraal dat ie direct met zo'n reactie komt. Typisch fotografen die copyright willen leggen op publiekelijk terrein. Laat hem lekker de tering krijgen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef very het volgende:
[..]
WTF
![]()
Allen bedankt voor de reacties en complimenten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Volgens mij kan ie je niks maken hoor. Wat een zeikstraal dat ie direct met zo'n reactie komt. Typisch fotografen die copyright willen leggen op publiekelijk terrein. Laat hem lekker de tering krijgen.
Ik wil dit eigenlijk echt flink aan de grote klok gaan hangen, want dit is toch niet normaal meer?quote:het gemeente museum heeft mij net
gemaild.
Dit naar aanleiding van mijn mail.
Het gemeente museum heeft de Avro gemaild om
de foto te verwijderen.
Sorry ik heb in januari een solo tentoonstelling in de
Haagsche Kunst Kring waar deze foto op aluminium wordt
Tentoongesteld.
Hier laat ik erbij.
Verder veel succes.
Groet,
Arnold Hoogendorp
ik zou in jouw plaats even bellen met de avro.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:09 schreef very het volgende:
[..]
Allen bedankt voor de reacties en complimenten.
Update:
[..]
Ik wil dit eigenlijk echt flink aan de grote klok gaan hangen, want dit is toch niet normaal meer?
Bedanktquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:15 schreef m1st1g het volgende:
[..]
ik zou in jouw plaats even bellen met de avro.
Algemeen: 035 - 6717 715
het gemeentemuseum is nogal zelfingenomen...quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:21 schreef very het volgende:
[..]
Bedankt
Al gedaan voordat ik deze mail kreeg, maar degenen die hierover gaan waren er niet meer. Mail is ook al gestuurd. Helaas wachten tot maandag om weer te bellen. En niet alleen de AVRO, maar ik ga ook het gemeentemuseum bellen om ze even flink de waarheid te vertellen. Zijn ze gek geworden ofzo?
Ik heb net nog wel even op je foto gestemd.... zijn ze helemaal van de pot gerukt?!quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:21 schreef very het volgende:
[..]
Bedankt
Al gedaan voordat ik deze mail kreeg, maar degenen die hierover gaan waren er niet meer. Mail is ook al gestuurd. Helaas wachten tot maandag om weer te bellen. En niet alleen de AVRO, maar ik ga ook het gemeentemuseum bellen om ze even flink de waarheid te vertellen. Zijn ze gek geworden ofzo?
Blijkbaar van het digitale wereldje nog weinig begrepen. Daarom dat ik ook sterk overweeg een zo groot mogelijk online offensief te starten tegen deze persoon. Ik hoor dus dat hij meer 'slachtoffers' maakt omdat hij de goede connecties heeft, maar het internet vergeet niks en daar zal ik dit dan ook zo breed mogelijk gaan uitmeten. Nu alleen even uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen en of het wel verstandig is het op te nemen tegen een 'professional' in de business (al zal het enige wat ik ga doen gewoon feiten benoemen zijn. Het modder gooien doet ie zelf, ik wil het alleen publiekelijk maken).quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:52 schreef MoChe het volgende:
Z'n website ook echt...
http://www.arnoldhoogendorp.nl/fotosculpturen.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoeveel mensen ik kan gaan spammen over foto's van de eiffeltoren die ik ook heb gemaakt.. Wat een trieste knakker..![]()
registreer een domeinnaam die makkelijk te vinden is, hoog in de zoekresultaten komt en waar je alles mooi, handig en overzichtelijk op kwijt kuntquote:Op vrijdag 27 november 2015 23:59 schreef very het volgende:
[..]
Blijkbaar van het digitale wereldje nog weinig begrepen. Daarom dat ik ook sterk overweeg een zo groot mogelijk online offensief te starten tegen deze persoon. Ik hoor dus dat hij meer 'slachtoffers' maakt omdat hij de goede connecties heeft, maar het internet vergeet niks en daar zal ik dit dan ook zo breed mogelijk gaan uitmeten. Nu alleen even uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen en of het wel verstandig is het op te nemen tegen een 'professional' in de business (al zal het enige wat ik ga doen gewoon feiten benoemen zijn. Het modder gooien doet ie zelf, ik wil het alleen publiekelijk maken).
quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:23 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
registreer een domeinnaam die makkelijk te vinden is, hoog in de zoekresultaten komt en waar je alles mooi, handig en overzichtelijk op kwijt kunt
quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:20 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
ditdoet-arnoldhoogendorp.nl
zowerkt-arnoldhoogendorp.nl
No way.. haha ik wist gisteren dat je hiermee zou komen. Echt zo'n telepatisch geval.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:34 schreef nielsgeode het volgende:
Het nieuwe thema is: portret
Je kan hier strikt of minder strikt in zijn en ik laat de stemmers bepalen of een foto wel of geen portret is. Ik vind een foto een portret als het onderwerp het gezicht van 1 persoon is. Als er meer dan 1 persoon in beeld is vind ik het een groepsportret. Het thema hier is heel duidelijk portret, geen groepsportret.
Succes iedereen!
Nieuw draadje openen gaat me vandaag niet meer lukken, zal ik morgen doen.
Wat is er mis met het thema?quote:Op zondag 29 november 2015 19:58 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
No way.. haha ik wist gisteren dat je hiermee zou komen. Echt zo'n telepatisch geval.
Niks. Ik wist in mijn achterhoofd dat je met zo'n soort thema aan zou komen.quote:
waarom dacht je dat?quote:Op zondag 29 november 2015 20:22 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Niks. Ik wist in mijn achterhoofd dat je met zo'n soort thema aan zou komen.
Jij neemt toch graag mensen op de foto?quote:
klopt, maar dan hoeven het nog niet direct portretten te zijnquote:Op zondag 29 november 2015 20:51 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Jij neemt toch graag mensen op de foto?
Ik zou deze informatie over Arnold Hoogendorp toch zeker even doorsturen naar het Gemeente Museumquote:Op zondag 29 november 2015 22:12 schreef very het volgende:
Nog even over die Arnold Hoogendorp. Leuk dat hij mij (onterecht) beticht van plagiaat, maar bij zijn werk valt ook een aardig vraagteken te zetten.
Foto van Arnold:
[ afbeelding ]
Foto van Aart Klein:
[ afbeelding ]
Dit wordt een nieuwe topic reeksquote:Op maandag 30 november 2015 00:52 schreef MoChe het volgende:
Arnold Hoogendorp klaagt schijnbaar wel vaker. Zo klaagt hij via zijn twitter al sinds december 2014 over z'n bank welke hij gekocht heeft bij bankstelXL
https://twitter.com/arnoldhoog1/status/564732794732294145
Uiteraard ga ik mijn foto niet zelf terugtrekken. Dat zou te makkelijk zijn voor Arnold.quote:Beste Ferry,
Dank dat je ons hebt ingelicht over deze situatie. En vervelend dat je hiermee te maken krijgt!
Wij houden ons als organisator liever op de achtergrond in deze discussie. Dat heeft er mee te maken dat er in de deelnamevoorwaarden van jou gevraagd is een 'originele' foto in te sturen (dus geen 'plagiaat'). Wij kunnen op basis van jullie beider verhalen niet beoordelen of daar sprake van is. Bedenk wel dat je als deelnemer verantwoordelijk bent voor de foto die je instuurt; als wij een claim van dhr. Hoogendorp ontvangen is dat voor jouw rekening... De deelnamevoorwaarden kun je hier nalezen: (http://web.avrotros.nl/cu(...)rijd/disclaimer.aspx).
Met dat in het achterhoofd is het aan jou om te beslissen of je jouw foto wil terugtrekken of niet. Mocht je behoefte hebben aan advies, dan adviseren wij je contact op te nemen met een jurist of advocaat gespecialiseerd in auteursrecht.
We vernemen graag je beslissing.
En aangezien jouw foto dus eerst bekend is bij het gemeentemuseum, Arnold Hoogendorp direct terug beschuldigen van plagiaat!quote:Op maandag 30 november 2015 14:56 schreef very het volgende:
Ik heb zojuist contact gehad met de AVRO. Dit is de reactie:
[..]
Uiteraard ga ik mijn foto niet zelf terugtrekken. Dat zou te makkelijk zijn voor Arnold.
En mocht hij een claim neerleggen dan gaan we die gewoon aanvechten.
Ook heb ik na dit mailtje nog even gebeld om te vragen of het inderdaad klopt dat het gemeentemuseum zelf heeft aangedrongen op verwijdering, maar daar wisten ze niks van.
Kan zijn dat dit dus puur bluf is geweest van Arnolds kant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, net een donkere muur met allemaal fotolijstjes eraanquote:Op zondag 29 november 2015 12:15 schreef m1st1g het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Krijg ik nu ook die mail van Arnold hoogendorp ?
quote:Op maandag 30 november 2015 15:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
En aangezien jouw foto dus eerst bekend is bij het gemeentemuseum, Arnold Hoogendorp direct terug beschuldigen van plagiaat!Hoe heette die man ook alweer? Volgens mij was het Arnold Hoogendorp, maar ik kan het me niet helemaal meer voor de geest halenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Darn, een "leren" bank kopen bij een winkel in de categorie Seats & Sofa's en verbaasd zijn dat het rotzooi is.... Leren "bankstellen" tussen de ¤ 359,- en ¤ 499,-quote:Op maandag 30 november 2015 00:52 schreef MoChe het volgende:
Arnold Hoogendorp klaagt schijnbaar wel vaker. Zo klaagt hij via zijn twitter al sinds december 2014 over z'n bank welke hij gekocht heeft bij bankstelXL
https://twitter.com/arnoldhoog1/status/564732794732294145
M.a.w. Arnold Hoogendorp liegt dus het hele verhaal bij elkaar.quote:Op maandag 30 november 2015 14:56 schreef very het volgende:
Ik heb zojuist contact gehad met de AVRO. Dit is de reactie:
[..]
Uiteraard ga ik mijn foto niet zelf terugtrekken. Dat zou te makkelijk zijn voor Arnold.
En mocht hij een claim neerleggen dan gaan we die gewoon aanvechten.
Ook heb ik na dit mailtje nog even gebeld om te vragen of het inderdaad klopt dat het gemeentemuseum zelf heeft aangedrongen op verwijdering, maar daar wisten ze niks van.
Kan zijn dat dit dus puur bluf is geweest van Arnolds kant.
Ik hoop het.quote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef m1st1g het volgende:
[..]
M.a.w. Arnold Hoogendorp liegt dus het hele verhaal bij elkaar.
Daar gaat dus sowieso mijn kans op winstquote:Beste Ferry,
Ik heb overleg gehad met de heer Tempel, directeur Gemeentemuseum/ Fotomuseum Den Haag en tevens onze juryvoorzitter. Hoewel het museum niet heeft geëist dat je je foto terugtrekt uit de wedstrijd, zou de heer Tempel het wel adviseren. Hij meende de foto al te herkennen en is - nu hij weet dat het om een andere foto gaat - van mening dat hij wel erg lijkt op de foto van de heer Hoogendorp.
De beslissing blijft aan jou maar wellicht dat deze mening van invloed kan zijn op je besluit.
Ik hoor graag wat je beslissing wordt.
Doenquote:Op maandag 30 november 2015 18:23 schreef very het volgende:
Wat is trouwens erg leuk vind is, en daar kom ik nu pas achter, is dat mijn moeder in april 2013 ook een soortgelijke foto op Facebook heeft gezet. Dus dat is nog VOOR de foto van Arnold Hoogendorp.
Dit is haar foto:
[ afbeelding ]
Misschien moet zij Arnold Hoogendorp maar eens een mailtje sturen van dezelfde strekking als wat hij naar mij stuurde. Hij verdient nu immers geld door die foto.
quote:Op maandag 30 november 2015 18:23 schreef very het volgende:
Wat is trouwens erg leuk vind is, en daar kom ik nu pas achter, is dat mijn moeder in april 2013 ook een soortgelijke foto op Facebook heeft gezet. Dus dat is nog VOOR de foto van Arnold Hoogendorp.
Dit is haar foto:
[ afbeelding ]
Misschien moet zij Arnold Hoogendorp maar eens een mailtje sturen van dezelfde strekking als wat hij naar mij stuurde. Hij verdient nu immers geld door die foto.
Hahaha! Baas.. 100% doen! Koekje van eigen deeg.quote:Op maandag 30 november 2015 18:23 schreef very het volgende:
Dit is haar foto:
[ afbeelding ]
Kortom.. Klaag de TROS en die Coño Arnoud aan als ze je foto eraf halen! hahaquote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef very het volgende:
Oh, en kijk deze foto, ook van mijzelf....geupload op 7 maart 2013:
https://www.instagram.com/p/WkpZPISanh/?taken-by=ferrypasschier
Dat klopt. En dat is HDZ Architecten, en daar heb ik destijds zelfs dit gebouw voor in 3d gevisualiseerd. Hij is ook op de hoogte van mijn foto en heeft erop gestemd.quote:Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef SunChaser het volgende:
Er is Iig gen plagiaat van de fotograaf
De copyright van het onderwerp ligt bij de architect
Ik zou deze screendump even sturen aan het museum... waarschijnlijk krijgt Arnold Hoogendorp dan ook vragen te beantwoorden.quote:Op maandag 30 november 2015 19:45 schreef very het volgende:
Oh, en kijk deze foto, ook van mijzelf....geupload op 7 maart 2013:
[ afbeelding ]
Mwa....daar wacht ik nog even mee. Dit is mijn troef. Ik heb een mail gestuurd naar Dhr. Tempel waarin ik verzoek om een persoonlijk gesprek. Mocht dit geweigerd worden, dan zie ik hem sowieso zaterdag tijdens de jurering van de foto's in Amsterdam, waar ik dit detail hem even zal voorleggen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:53 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik zou deze screendump even sturen aan het museum... waarschijnlijk krijgt Arnold Hoogendorp dan ook vragen te beantwoorden.
Goed plan.quote:Op maandag 30 november 2015 19:59 schreef very het volgende:
[..]
Mwa....daar wacht ik nog even mee. Dit is mijn troef. Ik heb een mail gestuurd naar Dhr. Tempel waarin ik verzoek om een persoonlijk gesprek. Mocht dit geweigerd worden, dan zie ik hem sowieso zaterdag tijdens de jurering van de foto's in Amsterdam, waar ik dit detail hem even zal voorleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Dat moet dan voor zaterdag gebeuren, en gezien de zoekresultaten nu voorzie ik daar geen problemenquote:Op maandag 30 november 2015 20:15 schreef bepklep82 het volgende:
Die kan nog leuk worden.
Kun je hier geen nieuw draadje voor openen zodat we het kunnen blijven volgen?
Zomaar een idee..
Wellicht niet verstandig om je troeven hier openbaar te stellen. Als hij of een ander via zijn naam hier terecht komt, dan is de troef al verspeeld.
Kan je de laatste zin veranderen in:quote:Op maandag 30 november 2015 20:41 schreef very het volgende:
[..]
Dat moet dan voor zaterdag gebeuren, en gezien de zoekresultaten nu voorzie ik daar geen problemen
quote:Op maandag 30 november 2015 20:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan je de laatste zin veranderen in:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh jongens...ik kan niet wachten tot zaterdag nu. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de directeur van het gemeentemuseum.People assume too much.
Maar het is dus nóg eerder door mij gedaan, dus nee...dat is niet heel erg logisch.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:32 schreef SunChaser het volgende:
Goede uitkomst toch. Dat de foto niet gaat winnen omdat het al eerder door iemand anders is gedaan is logisch.
Nee, alleen komt die drabber er goed mee weg. In feite is alles al een keer gedaan. Ik zag in een expositie die foto van die kerncentrale in belgie, die vervallen centrale, met een foto van binnenin voor een paarduizend hangen. Terwijl als je op de afbeelding googled iedereen dezelfde foto daar maaktquote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef very het volgende:
[..]
Maar het is dus nóg eerder door mij gedaan, dus nee...dat is niet heel erg logisch.
Deze dusquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, alleen komt die drabber er goed mee weg. In feite is alles al een keer gedaan. Ik zag in een expositie die foto van die kerncentrale in belgie, die vervallen centrale, met een foto van binnenin voor een paarduizend hangen. Terwijl als je op de afbeelding googled iedereen dezelfde foto daar maakt
Yepquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:57 schreef very het volgende:
[..]
Deze dus
[ afbeelding ]
(Ben hier afgelopen zaterdag geweest haha)
Edit. Laat maar zitten heb het al ergens anders gelezen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef very het volgende:
[..]
Maar het is dus nóg eerder door mij gedaan, dus nee...dat is niet heel erg logisch.
Wat wilde je weten? Over zaterdag?quote:Op maandag 7 december 2015 21:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Edit. Laat maar zitten heb het al ergens anders gelezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |