Crop dan gewoon heel dat linker stuk er af.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:15 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
[ link | afbeelding ]DSC02316 by Roger, on Flickr
Mijn eerste macrofoto vanmiddag geschoten, lastiger dan ik dacht zonder statiefDoordat er een briesje stond en dat vliegje ontiegelijk klein was lukte het me niet om hem 100% scherp te krijgen ( zag ik later pas helaas, anders had ik een nieuwe gemaakt). Al met al is 'ie niet verschrikkelijk slecht toch? Wat vinden jullie?
Ik doelde meer op de vlieg zelf, zijn kop is helaas niet zo scherp als de rest van het lichaampje. Volgende keer beter, misschien dat het met statief ook wat beter gaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Crop dan gewoon heel dat linker stuk er af.
Gebruik ook eens een kleiner diafragma (hoger f-getal) zoals f/8 of f/11 icm een statief. Dat scheelt al in de scherptedieptequote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:34 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de vlieg zelf, zijn kop is helaas niet zo scherp als de rest van het lichaampje. Volgende keer beter, misschien dat het met statief ook wat beter gaat.
ja snap ik. Maar het linker gedeelte leid echt super af. Het eerste waar je naar kijkt bij deze foto is naar die niet scherpe bloem. Terwijl je bedoeling is om dat beestje te zien. Dus ik zou gewoon een stuk er afhalen. Dus heb je die afleiding niet meer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:34 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de vlieg zelf, zijn kop is helaas niet zo scherp als de rest van het lichaampje. Volgende keer beter, misschien dat het met statief ook wat beter gaat.
Goed idee inderdaad, dat maakt het weer een stukje makkelijker!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:37 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Gebruik ook eens een kleiner diafragma (hoger f-getal) zoals f/8 of f/11 icm een statief. Dat scheelt al in de scherptediepte!
Aah zo ja, daar heb je gelijk in. Misschien was het beestje ook net iets te klein.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja snap ik. Maar het linker gedeelte leid echt super af. Het eerste waar je naar kijkt bij deze foto is naar die niet scherpe bloem. Terwijl je bedoeling is om dat beestje te zien. Dus ik zou gewoon een stuk er afhalen. Dus heb je die afleiding niet meer.
Prachtigquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:34 schreef TripleZ het volgende:
[ link | afbeelding ]Sea of purple, Posbank The Netherlands by Simon van Ooijen, on Flickr
Heb ik die al eens gezien op tweakers?quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:34 schreef TripleZ het volgende:
[ link | afbeelding ]Sea of purple, Posbank The Netherlands by Simon van Ooijen, on Flickr
Niet van mij, maar ik heb hem wel net ook op tweakers gezetquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Heb ik die al eens gezien op tweakers?
Ah ok. Maar die is niet van deze tijd toch lijkt me aangezien de heide nog paars is?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:07 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Niet van mij, maar ik heb hem wel net ook op tweakers gezet
Heel mooi!quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:34 schreef TripleZ het volgende:
lekkere visplaat!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Vrienden van Amstel Live.
Mooi! Maar dat vind ik eigenlijk wel bij het meerendeel van de foto's die je maaktquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:38 schreef Uncle het volgende:
[..]
lekkere visplaat!
Hier eentje vanuit Oostenrijk![]()
[ afbeelding ]
Jij mag gewoon niet meer mee doen!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Vrienden van Amstel Live.
Te gast op de rollenzolder?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Weer eens een ander perspectief
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2016 21:09 schreef Uncle het volgende:
Grote meer ligt dicht maar is nog niet officieel vrij gegeven. Dat weerhoudt de rijders er niet van om het pikzwarte ijs toch onder zich door te laten glijden...![]()
Wat ene machtig mooie plaat zeg![]()
[ afbeelding ]
nice hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:25 schreef gonzo1979 het volgende:
mooie shots!
ik doe er even eentje zonder kleur:
[ afbeelding ]
de rest van de serie staat hier
Wow,quote:Op maandag 8 februari 2016 11:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Videoclip opnemen in de koepelgevangenis te Breda. Dan moet je natuurlijk even op de grond gaan liggen en de gehele gevangenis erop zetten
[ afbeelding ]
Godv.. wat een plaat. Deze zou ik zo aan de muur hangen hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:38 schreef Uncle het volgende:
[..]
lekkere visplaat!
Hier eentje vanuit Oostenrijk![]()
[ afbeelding ]
Heel gaafquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:24 schreef H4ppy het volgende:
Geschoten op een Kiev 4 camera uit 1969![]()
[ link | afbeelding ]Unknown by Gregory, on Flickr
Deze zou ik zo aan de muur hangen!quote:Op maandag 8 februari 2016 11:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Videoclip opnemen in de koepelgevangenis te Breda. Dan moet je natuurlijk even op de grond gaan liggen en de gehele gevangenis erop zetten
[ afbeelding ]
ja?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:50 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Deze zou ik zo aan de muur hangen!
ik moest meteen aan Ramses Shaffy denkenquote:
en deze is échtquote:Op [quote]
[b]Op zondag 24 januari 2016 21:09 schreef Uncle het volgende:
Grote meer ligt dicht maar is nog niet officieel vrij gegeven. Dat weerhoudt de rijders er niet van om het pikzwarte ijs toch onder zich door te laten glijden...![]()
Wat ene machtig mooie plaat ijs zeg![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2016 11:18 schreef Pizzahut het volgende:
Vorig jaar naar Sri Lanka geweest met een uitstapje naar Horton Plains. Kwam deze net weer tegen.
[ afbeelding ]
Sky on fiiiiiiiiiire!!! Nette plaatquote:Op donderdag 3 maart 2016 16:08 schreef Semmmm het volgende:
Zonsopgang bij Kinderdijk op 1 maart.
[ link | afbeelding ]Kinderdijk by Sem Wijnhoven, on Flickr
Ziet er keurig uit, altijd een leuke locatie daarquote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:18 schreef DonJames het volgende:
Toerist in eigen land, de vuurtoren op Marken.
[ afbeelding ]
Fraai. Daar moet ik ook weer eens heen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:18 schreef DonJames het volgende:
Toerist in eigen land, de vuurtoren op Marken.
[ afbeelding ]
Ik heb er een paar van vlak bij die brug... Wel grappig, maar niet de moeite waard meerquote:Op zondag 6 maart 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport 12-08-2015 by Iemand91, on Flickr
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
Ben eigenlijk nooit echt tevreden maar deze drie vond ik wel wat hebben van m'n trips naar Schiphol.
Bij de tweede vind ik de lucht en wolken iets bijzonders hebben; lijkt meer alsof het vanaf grote hoogte is genomen.
De eerste is zeker tof te noemenquote:Op zondag 6 maart 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport 12-08-2015 by Iemand91, on Flickr
Ben eigenlijk nooit echt tevreden maar deze drie vond ik wel wat hebben van m'n trips naar Schiphol.
Bij de tweede vind ik de lucht en wolken iets bijzonders hebben; lijkt meer alsof het vanaf grote hoogte is genomen.
kijk ik nou naar een rode filter of was het echt zo rood? Wel echt toffe foto!quote:Op zondag 3 april 2016 21:23 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
De eerste is zeker tof te noemen!
Eentje van mij uit Zuid-Afrika, rhinos!
[ link | afbeelding ]
Beautiful, endangered creatures in the South-African wild by Leon, on Flickr
Witbalans aangepast, en Nik color effects toegepast. Het was een prachtige zonsondergang, ik heb hem iets dikker aangezetquote:Op zondag 3 april 2016 22:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
kijk ik nou naar een rode filter of was het echt zo rood? Wel echt toffe foto!
Schitterend!!!quote:Op zondag 3 april 2016 21:23 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
De eerste is zeker tof te noemen!
Eentje van mij uit Zuid-Afrika, rhinos!
[ link | afbeelding ]
Beautiful, endangered creatures in the South-African wild by Leon, on Flickr
Dit vind ik echt heel erg tofquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:38 schreef Nikmans het volgende:
HDR kloterij met mijn nieuwe lens, beetje woeste lensflare in nummer twee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Nicequote:Op maandag 2 mei 2016 20:59 schreef Bblurker2 het volgende:
Gisteren heb ik deze geschoten in Rome, tijdens het blauwe uurtje (redelijk in het begin).
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit vind ik echt heel erg tofErgens in BelgiëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als dit:
Beetje aan het experimenteren met mijn nieuwe lens, 90% ofzo weggetyfdMaar oefening baart kunst
Ga weg
Gaaf, ze zijn wel goed gelukt zeg! Scherper had niet gekund lijkt het wel hahaquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ergens in België
Net als dit:
[ afbeelding ]
Beetje aan het experimenteren met mijn nieuwe lens, 90% ofzo weggetyfdMaar oefening baart kunst
Hahaha, was al bang voor een antwoord als datquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ergens in België
Net als dit:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hahaha, was al bang voor een antwoord als dat
Wel erg mooi geworden man
Thanks boysquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Semmmm het volgende:
[..]
Gaaf, ze zijn wel goed gelukt zeg! Scherper had niet gekund lijkt het wel haha
Wat voor een lens heb je gebruikt?
Dat kan die man welquote:
Mooie wolkjes welquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik deed het even rustig aan en fotografeerde de lucht
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |