abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157161734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Immigratiebewegingen vinden over het algemeen nooit plaats naar gebieden waar het zo kut is..

maar altijd naar groeigebieden en in de meeste gevallen zijn bv westerse gebieden er vooral van op vooruit gegaan...
Er zijn een hoop periodes en gebieden uit de geschiedenis te vinden waar een migratiebeweging een periode van sterke groei inluidde/ermee samenging... ook bv in de nederlandse geschiedenis.

Of dacht je dat bv Amerika het zo heel veel slechter gekregen heeft van de massa-immigratie uit europa begin vorige eeuw? (die overigens toen ertoe leidde dat er een sterke anti-immigratie beweging opkwam die maar vond dat die 'armelui' amerika kapot zouden maken en enkel criminaliteit brachten)
Historisch perspectief is goed, echter hadden ze destijds het voordeel om geen Twitter te hebben waarmee ze gebombardeerd werden met allerlei doemverhalen over de vluchtelingen, en hun reactie op die informatie vervolgens een selffulfilling prophecy werd.

Zoals al eerder opgemerkt: het is vooral de ophef die tot nu toe voor problemen zorgt.
Naturheilmittel
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:02:51 #77
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157162142
Ik hoor zou juist op de radio dat de arme vluchtelingen in de Nederlandse winkels willen betalen met briefjes van ¤500. Die worden echter in de meeste winkels niet geaccepteerd.

Dat is natuurlijk regelrechte discriminatie van mensen die het al zo moeilijk hebben.
pi_157162959
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En het is een bekend gegeven dat massa-immigratie de leefbaarheid verbetert, riiiiiiight.
Want jij dacht dat in Duitsland, Belgie, Zweden en Zwitserland de autochtonen het laagbetaalde vieze werk gingen doen? Echt?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:50:29 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157162999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Want jij dacht dat in Duitsland, Belgie, Zweden en Zwitserland de autochtonen het laagbetaalde vieze werk gingen doen? Echt?
Op jou reageer ik niet meer inhoudelijk.
pi_157163045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik zou alleen willen dat het aantal mensen in Nederland afneemt. ....
Dat zouden meer Europese landen wel willen van Nederland.

Nederland, die onbeduidende staat...die er helemaal niet meer toe gaat doen. 8 miljoen doodsbange blanke bejaarden.

Een heus droomscenario, ja...
pi_157163089
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:50 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Op jou reageer ik niet meer inhoudelijk.
Je hebt NOOIT inhoudelijk gereageerd. Ook niet op anderen trouwens.

Logisch, een draad eerder dacht je immers nog serieus dat de Duitse bevolking zonder immigratie steeg. Vervelend als je dan de harde cijfertjes ziet.
Waarna je beduusd afdroop...
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:55:30 #82
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157163095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Je hebt NOOIT inhoudelijk gereageerd. Ook niet op anderen trouwens.

Logisch, een draad eerder dacht je immers nog serieus dat de Duitse bevolking zonder immigratie steeg. Vervelend als je dan de harde cijfertjes ziet.
Waarna je beduusd afdroop...
Wat een fantasie. Jij bent of een hele goede troll of echt niet helemaal 100%. Gezien je obessie met youtuberappertjes neig ik naar het laatste.
pi_157163172
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een fantasie. ...
pi_157163221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik hoor zou juist op de radio dat de arme vluchtelingen in de Nederlandse winkels willen betalen met briefjes van ¤500. Die worden echter in de meeste winkels niet geaccepteerd.

Dat is natuurlijk regelrechte discriminatie van mensen die het al zo moeilijk hebben.
Ze zitten goed bij kas :o
pi_157164437
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat MAG jij vinden.

Je kunt voor de grap eens door Bulgarije reizen en met eigen ogen zien hoe "zegenrijk" KRIMP is.
Done. Bulgarije is een prachtig land.
Bulgarije is ook een arm land. Daardoor hebben ze de middelen niet om krimp in goede banen te leiden.
pi_157164503
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen? Je moet dan eerst een hoop mensen verhuizen zodat de leegstand geconcentreerd is dat je überhaupt kan slopen. En dan moet je dus huizen afbreken, straten opbreken, waterleidingen, rioleringen en elektriciteitsvoorzieningen afkappen. Allemaal werk dat geen cent aan inkomsten oplevert. Wie gaat dat allemaal doen, als de beroepsbevolking krimpt terwijl de hoeveelheid bejaarden die zorg nodig hebben juist toeneemt?
Vele besparingen op onderwijs, kinderopvang. Asielzoekers niet meer accepteren bespaart miljarden, ontwikkelingshulp, cultuursubsidies; er valt genoeg te bezuinigen. 90% erfbelasting op onroerendgoed, zodat er veel geld vrij komt voor sloop van wijken en voor het compenseren van burgers die te maken krijgen met grote waardedalingen. Door veel lagere woonlasten zal de sociale huursector overbodig worden, evenals huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek -> besparingen! Ik stop nu, want dit is offtopic.

Waar we mee moeten beginnen is het sluiten van grenzen.

Ook als je niet vindt dat krimp een zegen is, is vergrijzing bestrijden via "vluchtelingen" onzin. Als je via immigratie vergrijzing wilt bestrijden (wat niet kan, voordat je dit hebt gedaan in een land als Nederland dan heb je hier op termijn 100 miljoen mensen wonen), ga dan een systeem met green cards invoeren in plaats van een willekeurige horde illegalen binnen halen.

Oud maar interessant artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-geen-plaats.dhtml
Om direct vergrijzing te bestrijden met immigranten, dan zal het inwonertal oplopen tot 30 miljoen. Die over 50 jaar ook met pensioen gaan... Onmogelijk dus. Enige oplossing: Gecontroleerde krimp en TIJDELIJKE gastarbeid.

[ Bericht 16% gewijzigd door JanKorteachternaam op 28-10-2015 19:08:39 ]
pi_157164666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vele besparingen op onderwijs, kinderopvang. Asielzoekers niet meer accepteren bespaart miljarden, ontwikkelingshulp, cultuursubsidies; er valt genoeg te bezuinigen.
Leuk bedacht, alleen klopt er niks van. Ga maar eens in Saksen-Anhalt kijken ofzo, hoe het daar ervoor staat met nauwelijks allochtonen en met 'vele besparingen op onderwijs en kinderopvang' door de vergrijzing en bevolkingskrimp.
pi_157164686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Leuk bedacht, alleen klopt er niks van. Ga maar eens in Saksen-Anhalt kijken ofzo, hoe het daar ervoor staat met nauwelijks allochtonen en met 'vele besparingen op onderwijs en kinderopvang' door de vergrijzing en bevolkingskrimp.
Overbevolking levert veel grotere schade. Ga die kosten maar eens op een rijtje zetten.

En nauwelijks allochtonen? Dus ook amper criminaliteit, lage kosten sociale zekerheid, lagere zorgkosten. Dat Saksen-Anhalt klinkt als een paradijs.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:09:20 #89
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157164717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:00 schreef riazop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je kan gewoon echt niet fatsoenlijk lezen hé. Hilarisch dit.
pi_157165291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

90% erfbelasting op onroerendgoed, zodat er veel geld vrij komt voor sloop van wijken en voor het compenseren van burgers die te maken krijgen met grote waardedalingen.
Ook weer leuk bedacht maar totaal onzinnig. In gebieden met sterke bevolkingskrimp weet je maar nooit of een huis dat je erft überhaupt verkoopbaar is. Wie weet raak je het aan niemand kwijt omdat er simpelweg geen mensen meer over zijn om het aan te verkopen. Je zou wel gek zijn om dan zo'n erfenis aan te nemen en een dikke hypotheek op te nemen om erfbelasting over een evt. onverkoopbaar huis te betalen.

Wat je in feite probeert, is om de sloop van overbodige, onverkoopbare huizen te betalen uit de opbrengsten van de verkoop ervan. Dat gaat natuurlijk niet werken.
pi_157165516
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook weer leuk bedacht maar totaal onzinnig. In gebieden met sterke bevolkingskrimp weet je maar nooit of een huis dat je erft überhaupt verkoopbaar is. Wie weet raak je het aan niemand kwijt omdat er simpelweg geen mensen meer over zijn om het aan te verkopen. Je zou wel gek zijn om dan zo'n erfenis aan te nemen en een dikke hypotheek op te nemen om erfbelasting over een evt. onverkoopbaar huis te betalen.

Wat je in feite probeert, is om de sloop van overbodige, onverkoopbare huizen te betalen uit de opbrengsten van de verkoop ervan. Dat gaat natuurlijk niet werken.
Daar heb ik in voorzien. Ga nog maar eens lezen. Ik ben jouw puberale reacties spuugzat.
pi_157165591
quote:

90% erfbelasting op onroerendgoed,
In een land dat snel krimpt is og helemaal niets meer waard.
pi_157165610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

En nauwelijks allochtonen? Dus ook amper criminaliteit,
bouwfraude en bakencrisis waren allochtone hobbies? echt?
pi_157165611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar heb ik in voorzien. Ga nog maar eens lezen. Ik ben jouw puberale reacties spuugzat.
Gast, ik heb ervoor gestudeerd en ik werk in krimpgebieden. Ik zie met m'n eigen ogen hoe het daar ervoor staat. Ga mij niet puberaal noemen omdat de werkelijkheid niet zo is als jij het je fantaseert.
pi_157165696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

.... Dat Saksen-Anhalt klinkt als een paradijs.
Daarom maken de mensen daar ook dat ze weg komen
pi_157165714
quote:

[..]

En nauwelijks allochtonen? Dus ook amper criminaliteit, lage kosten sociale zekerheid, lagere zorgkosten. Dat Saksen-Anhalt klinkt als een paradijs.
Vandaar ongetwijfeld dat er netto jaarlijks zo'n 5000 mensen naar andere deelstaten (met doorgaans veel meer allochtonen trouwens) vertrekken.
pi_157174867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Gast, ik heb ervoor gestudeerd en ik werk in krimpgebieden. Ik zie met m'n eigen ogen hoe het daar ervoor staat. Ga mij niet puberaal noemen omdat de werkelijkheid niet zo is als jij het je fantaseert.
Je roept voortdurend 'nee', 'nee', of je beticht mij van van alles, je leest selectief en ik kan jouw reacties niet meer serieus nemen. Ik kan ook alleen maar raden wat jij wel wil: Afgaande op wat jij allemaal schrijft waarschijnlijk een Nederland met 14 miljoen extra moslims en een totaal van 31 miljoen inwoners.
pi_157175707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik kan ook alleen maar raden wat jij wel wil: Afgaande op wat jij allemaal schrijft waarschijnlijk een Nederland met 14 miljoen extra moslims en een totaal van 31 miljoen inwoners.
Een sterk en vitaal Nederland dat groeit en bloeit. Een bevolkingsgroei van tussen de 1 en 2 procent lijkt me uitstekend.

Wat mensen voor geloof hebben, als ze al geloven, interesseert me verder geen reet.
pi_157176767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 01:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Een sterk en vitaal Nederland dat groeit en bloeit. Een bevolkingsgroei van tussen de 1 en 2 procent lijkt me uitstekend.

Wat mensen voor geloof hebben, als ze al geloven, interesseert me verder geen reet.
Wel eens van exponentiële groei gehoord?
Met een bevolkingsgroei van 1,5% hebben we binnen 50 jaar al 34 miljoen inwoners hier. Leuk, een sterk en vitaal Nederland waarvan de meeste mensen in flats moeten wonen :r
Groei is waanzin, zelfs als het "maar" 1,5% is. Wie pleit voor 1% á 2% bevolkingsgroei per jaar heeft geen enkel besef van wat exponentiële groei doet. De meeste populaties zoals de Afrikaanse groeien veel harder, met alle gevolgen van dien. Alle wereldproblemen lossen zichzelf op als iedere vrouw maximaal 2 kinderen baart.
pi_157176966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je roept voortdurend 'nee', 'nee', of je beticht mij van van alles, je leest selectief en ik kan jouw reacties niet meer serieus nemen. Ik kan ook alleen maar raden wat jij wel wil: Afgaande op wat jij allemaal schrijft waarschijnlijk een Nederland met 14 miljoen extra moslims en een totaal van 31 miljoen inwoners.
Nee. Doe es niet zo kinderachtig door alles tot in het extreme te trekken. Gewoon geen groei en geen krimp, wat dacht je daarvan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')