0,6 0,7 1,04% dat is toch niks?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:25 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Hoe wat waar, verklaar je nader
:-)quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:10 schreef obligataire het volgende:
Bij GvE heb ik ook zoiets. Zou ik nu ook niet zo gauw meer doen denk ik. Het loopt, het betaalt en duimen maar.....
#9062 https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9062
En waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
0,6 0,7 1,04% dat is toch niks?
Ik ook niet, maar ik denk nog een paar projecten en dan zal ik toch wel elke dag een betaling krijgen want de meeste dagen krijg ik al iets.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Saaie dag vandaag zeg, niets geïnvesteerd en ook geen betalingen ontvangen
Aan wie brengen ze dat in rekening?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:22 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
En waar haal je dat vandaan?Want daar zou ik niet in investeren. Zie bijvoorbeeld https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten.aspx
Ik zie het al, je hebt het over de kostenpercentages die de crowdfundplatformen in rekening brengen.
Ik ook vrij veel dagen van de maand, erg leuk om het binnen zien te komen. Aantal partijen bundelen het, daar moet ik dan weer inloggen en kijken welke partij wat heeft betaald.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik denk nog een paar projecten en dan zal ik toch wel elke dag een betaling krijgen want de meeste dagen krijg ik al iets.
Zie bijvoorbeeld dit project:quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Aan wie brengen ze dat in rekening?
En er is geen onderpand?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:29 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld dit project:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12013
Als ik 100 investeer (wat ik niet doe, want ik doe geen starters in de horeca) dan staat er een rente tegenover van 8.5%. De fee voor geld voor elkaar is 0,6%, dus blijft voor mij als investeerder een netto (effectief) rendement over van 7,9%.
Rentepercentage per jaar 8,5%
Effectief rentepercentage per jaar 7,9%
Totaal te ontvangen ¤ 116,40
Maandbedrag ¤ 2,45
Aantal maanden 48
Dat verschilt per project en crowdfundplatform, de ene keer zijn er meer zekerheden dan de andere keer. Ik zou zeggen, lees eens een paar topicreeksen terug of volg deze gedurende de week en kijk wat voor projecten er voorbij komen.quote:
Ga ik doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:41 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Dat verschilt per project en crowdfundplatform, de ene keer zijn er meer zekerheden dan de andere keer. Ik zou zeggen, lees eens een paar topicreeksen terug of volg deze gedurende de week en kijk wat voor projecten er voorbij komen.
De meeste platforms werken met een privé hoofdelijke aansprakelijkheid. We hebben onlangs gezien dat dit ook niet alles is. Vorige week was er een project op een platform waar nagenoeg geen onderpand was. Zover mij bekend werkt 1 platform met verpanding van activaquote:
Een tweede hypotheek lijkt me prettiger. Ik zet al geld weg via een kredietunie op die basis + dat ik de ondernemer twee keer per jaar audit en waar nodig bijstuur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:51 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
De meeste platforms werken met een privé hoofdelijke aansprakelijkheid. We hebben onlangs gezien dat dit ook niet alles is. Vorige week was er een project op een platform waar nagenoeg geen onderpand was. Zover mij bekend werkt 1 platform met verpanding van activa
Dat zal dan om iets andere bedragen gaan dan hierquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een tweede hypotheek lijkt me prettiger. Ik zet al geld weg via een kredietunie op die basis + dat ik de ondernemer twee keer per jaar audit en waar nodig bijstuur.
Moet er wel ruimte zijn en de eerste hypotheekhouder akkoord zijn. Verder moet je de investeerders dan juridisch samenvoegen in een bepaalde rechtsvorm om dit voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een tweede hypotheek lijkt me prettiger. Ik zet al geld weg via een kredietunie op die basis + dat ik de ondernemer twee keer per jaar audit en waar nodig bijstuur.
De investeerders moeten allemaal op de hypotheekakte. De notaris wordt gek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:56 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Moet er wel ruimte zijn en de eerste hypotheekhouder akkoord zijn. Verder moet je de investeerders dan juridisch samenvoegen in een bepaalde rechtsvorm om dit voor elkaar te krijgen.
Als het waar is uberhaupt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:56 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Dat zal dan om iets andere bedragen gaan dan hiermijn grootste investering in 1 project is 1500, de meeste 200 a 300.
Dat kan niet. Er ontstaat dan toch een rangorde lijkt me. Ze moeten dan samengaan in een bepaalde rechtsvorm om gelijke rang te hebbenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De investeerders moeten allemaal op de hypotheekakte. De notaris wordt gek.
CV?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:00 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Dat kan niet. Er ontstaat dan toch een rangorde lijkt me. Ze moeten dan samengaan in een bepaalde rechtsvorm om gelijke rang te hebben
Wel weer hoge kosten voor die kleine investeringen.quote:
Klopt. Nadeel is ook dat je in de praktijk volgend bent aan de eerste hypotheekhouder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel weer hoge kosten voor die kleine investeringen.
Ik heb en de kortingskaart en nog twee cadeaubonnen van 10 euro gekregen nadat ik een mail gestuurd had.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Fishpoint heb ik in geïnvesteerd via Symbid, ook geen kortingskaart gekregen, zelfs niet na een paar mailtjes. Verder zijn ze naar mijn mening ook erg slecht qua communicatie naar de investeerders toe, weinig vertrouwen in dat daar nog wat van terug komt om eerlijk te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |