En hij zat nog zo te genieten van z'n ijsjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
Volgende keer beterquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Had al helemaal een TT klaar![]()
Rusbots Roll out
Erdoganquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:25 schreef Domingesto het volgende:
Er komen steeds duidelijkere signalen binnen dat Turkije de YPG/J beschoten heeft in Tell Abyad en Kobane. Lijkt mij een vorm van ordinaire provocatie. Daarnaast wordt er bericht dat YPG boten die de Eufraat proberen over te steken naar Cerablus/Jarablus zijn beschoten. Lijkt me dat Erdo probeert te voorkomen dat z'n safezonein handen komt van de PYD. Plus het feit dat z'n Daesh vriendjes zo hun aanvoer kwijt raken.
Ziet er niet zo snugger uit, groot zal het gemis niet zijnquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Neeeeee niet Brian.
[ afbeelding ]
Rust in vrede pik.
Terecht, terreurorganisaties zo dicht bij de grens moet je goed onder de duim houden.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:25 schreef Domingesto het volgende:
Er komen steeds duidelijkere signalen binnen dat Turkije de YPG/J beschoten heeft in Tell Abyad en Kobane. Lijkt mij een vorm van ordinaire provocatie. Daarnaast wordt er bericht dat YPG boten die de Eufraat proberen over te steken naar Cerablus/Jarablus zijn beschoten. Lijkt me dat Erdo probeert te voorkomen dat z'n safezonein handen komt van de PYD. Plus het feit dat z'n Daesh vriendjes zo hun aanvoer kwijt raken.
BIJE KURDISTAN! BIJE ROJAVA!quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Terecht, terreurorganisaties zo dicht bij de grens moet je goed onder de duim houden.
YPG is een door de Amerikanen gelieerde militie. Het wordt ondersteund door de Amerikanen en geniet grote steun vanuit het westen. Erdo overziet ook wel de consequenties als hij hier mee verder gaat, hoop ik voor m. Het blijft dus maar een beetje bij provoceren, geen 'bombardementen'. Bije Kurdistan bradaquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En nu? Turkije bombardeert gewoon lekker verder waar nodig.
Lekker boeien wie ze ondersteunt, als ze ook maar een stap richting Turkije zetten zijn ze de klos. Daarnaast zijn ze over de grens ook niet veilig gezien de bombardementen in Irak en Syri.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:39 schreef Domingesto het volgende:
[..]
YPG is een door de Amerikanen gelieerde militie. Het wordt ondersteund door de Amerikanen en geniet grote steun vanuit het westen. Erdo overziet ook wel de consequenties als hij hier mee verder gaat, hoop ik voor m. Het blijft dus maar een beetje bij provoceren, geen 'bombardementen'. Bije Kurdistan brada
Echt bijzonder vlotten wil het plan van Erdo anders niet.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Terecht, terreurorganisaties zo dicht bij de grens moet je goed onder de duim houden.
Alsof ze dat zouden doenquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lekker boeien wie ze ondersteunt, als ze ook maar een stap richting Turkije zetten zijn ze de klos. Daarnaast zijn ze over de grens ook niet veilig gezien de bombardementen in Irak en Syri.
Maar het is wel nice, Turkije kan gewoon bommetjes gooien op de YPG zonder dat er een reactie is hehe.
Nou? Ze koppen nog erg vaak Turkse bommen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Echt bijzonder vlotten wil het plan van Erdo anders niet.
Daar heb je trollie trollie weerquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
haha, altijd gelijk huile huile
hadden ze maar geen terrorist moeten worden
met pesmerge kan iedereen goed opschieten, en Turkije steunt ze zelfs mocht het nodig zijn
maar ypg en pkk kan je beter afmaken, zelfde als isis
Provoceren? YPG-ers worden gewoon afgeschoten en gebombardeerd. Is niks "provoceren" aan. Het is de YPG en PKK die nog een dreiging is voor Turkije, die krijgen dan ook de volle ladingquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:50 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Alsof ze dat zouden doenHet blijft bij een beetje provoceren, beetje van een afstandje schieten. Bommetjes komen er niet. We weten wel aan wie's kant Turkye Turkye staat. Daeshies worden namelijk met rust gelaten. Erdo's faal geopolitiek heeft geen lang leven beschoren
ga jij biji biji doenquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:51 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Daar heb je trollie trollie weer
Ze worden niet 'afgeschoten'. Er wordt wat geschoten door de Turken vanuit Akakale. Akakale is dat Turkse grensstadje tegenover Tell Abyad. Tot nu toe vielen bij dat 'provoceren' alleen burgerslachtoffers. So far so goodquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Provoceren? YPG-ers worden gewoon afgeschoten en gebombardeerd. Is niks "provoceren" aan. Het is de YPG en PKK die nog een dreiging is voor Turkije, die krijgen dan ook de volle lading
Ga jij maar huilie huilie doen om je Daeshiesquote:
Ik heb het niet puur over dit incident maar goed.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:54 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Ze worden niet 'afgeschoten'. Er wordt wat geschoten door de Turken vanuit Serekaniye. Serekaniya is dat Turkse grensstadje tegenover Tell Abyad. Tot nu toe vielen bij dat 'provoceren' alleen burgerslachtoffers. So far so good
Ja, er viel n slachtoffer bij de YPG en dat is deze beste man. Vrijheidsstrijder, naar mijn idee. Rojava komt er wel, of Erdo het wil of niet.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het niet puur over dit incident maar goed.
Gister is deze YPG-er nog naar de eeuwige jachtvelden gezonden.
[ afbeelding ]
Heh, Assad zal niet zo happig zijn op een autonoom gebiedquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:59 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Ja, er viel n slachtoffer bij de YPG en dat is deze beste man. Vrijheidsstrijder, naar mijn idee. Rojava komt er wel, of Erdo het wil of niet.
Het blijft grappig dat sommige mensen denken dat Assad wel ff afstand gaat doen van een deel van z'n landquote:
Assad zit niet meer zo stevig in zn zadel heb ik van horen zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het blijft grappig dat sommige mensen denken dat Assad wel ff afstand gaat doen van een deel van z'n land
Koerden verafgoden Amerika en denken dat die alles voor hen gaan regelen. Daarom denken ze ook dat ze iedereen in de regio kunnen backstabben en naaien. Amerika komt ons wel weer redden. Gaat natuurlijk een keer keihard fout.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het blijft grappig dat sommige mensen denken dat Assad wel ff afstand gaat doen van een deel van z'n land
Als Assad verdwijnt kan Turkije een nieuwe regering steunen en kan Turkije met de Russen een samenwerkingsverband sluiten.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:02 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Assad zit niet meer zo stevig in zn zadel heb ik van horen zeggen. Ik support de Koerden, mag toch?
Amerika blijft de Koerden gebruiken voor hun vuile werk. YPG helemaal blij als ze een paar wapens krijgen en ze vechten de boel wel uit voor ze.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden verafgoden Amerika en denken dat die alles voor hen gaan regelen. Daarom denken ze ook dat ze iedereen in de regio kunnen backstabben en naaien. Amerika komt ons wel weer redden. Gaat natuurlijk een keer keihard fout.
#TerroristTurkeyquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:04 schreef IPA35 het volgende:
En dan gaan ze weer huilie doen op Twitter.
Slaafs volkje.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Amerika blijft de Koerden gebruiken voor hun vuile werk. YPG helemaal blij als ze een paar wapens krijgen en ze vechten de boel wel uit voor ze.
En in dat nieuwe Syri zal er ook wel plaats zijn voor een de facto Koerdisch autonoom gebied. De Russen zijn btw van plan om die 'terroristen' te ondersteunen. Erdo, havlayan kpek ısırmazquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Assad verdwijnt kan Turkije een nieuwe regering steunen en kan Turkije met de Russen een samenwerkingsverband sluiten.
Ja, in Iran staan ze al te springen als Assad weg is dat ze maar zo snel mogelijk een stuk aan de YPG geven.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:07 schreef Domingesto het volgende:
[..]
En in dat nieuwe Syri zal er ook wel plaats zijn voor een de facto Koerdisch autonoom gebied. De Russen zijn btw van plan om die 'terroristen' te ondersteunen. Erdo, havlayan kpek ısırmaz
Het is Turks btw patriarchje. De Iranirs kunnen zoveel willen, een volk laat zich niet voor altijd onderdrukken. Een ding kun je die Koerden wel meegeven, ze hebben een sterke drang naar vrijheidquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, in Iran staan ze al te springen als Assad weg is dat ze maar zo snel mogelijk een stuk aan de YPG geven.
ayy lmao
Ik gun ze die vrijheid iig. Dat Barzani en de KDP aan het touwtje van Turkije gehouden wordt, weet ik. Maar voor hoe lang nog? We'll see.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Niemand behalve de Koerden zelf hebben iets aan een autonoom Kurdistan.
Syri niet, Iran niet, Turkije niet. Als ze slim waren hadden ze net als Barzani de boel ingericht dat ze zelf wat konden verdienen maar toch deel uitmaakten van het land.
Ach zonder Barzani (of iemand die hetzelfde denkt) zullen de Koerden in Irak het een stuk moeilijker hebben. Moeten ze zelf verder wetenquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:12 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Ik gun ze die vrijheid iig. Dat Barzani en de KDP aan het touwtje van Turkije gehouden wordt, weet ik. Maar voor hoe lang nog? We'll see.
KDP heeft de touwtjes niet meer zo strak in handen. Interne strubbelingen tussen de Koerdische partijen, als je het nieuws in Iraaks Kurdistan een beetje volgt. Het is iig afwachten. Autocraten hebben niet het langste leven beschoren, dat blijkt maar weer eens.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ach zonder Barzani (of iemand die hetzelfde denkt) zullen de Koerden in Irak het een stuk moeilijker hebben. Moeten ze zelf verder weten
Van wat ik gelezen heb is dat er verkiezingen zouden moeten zijn maar dat Barzani dat niet wilt "vanwege de huidige situatie"quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:16 schreef Domingesto het volgende:
[..]
KDP heeft de touwtjes niet meer zo strak in handen. Interne strubbelingen tussen de Koerdische partijen, als je het nieuws in Iraaks Kurdistan een beetje volgt. Het is iig afwachten. Autocraten hebben niet het langste leven beschoren, dat blijkt maar weer eens.
Moet ik hem ook wel nageven, pakt hij slim aan. Maar blijft die wel plakken zodra de Daeshies verleden tijd zijn? En zo kun je door blijven redeneren, het is iig toekomstmuziek.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Van wat ik gelezen heb is dat er verkiezingen zouden moeten zijn maar dat Barzani dat niet wilt "vanwege de huidige situatie"
Heh, die blijft wel ff plakken denk ik.
Het duurt nog wel ff voordat ISIS weg is. Makkelijk nog een jaar of 5, tot die tijd zal Barzani flink vastgeplakt zitten.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:20 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Moet ik hem ook wel nageven, pakt hij slim aan. Maar blijft die wel plakken zodra de Daeshies verleden tijd zijn? En zo kun je door blijven redeneren, het is iig toekomstmuziek.
Mwah, ik schat n twee jaar en dan zijn ze wel verdreven uit Iraq. Lijkt een beetje voorbarig, maar als je het front in Irak een beetje bijhoudt, realistisch. Denk ook niet dat de meeste Koerden nog zitten te wachten om nog langer een onderdeel te zijn van Irak, maar achso.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het duurt nog wel ff voordat ISIS weg is. Makkelijk nog een jaar of 5, tot die tijd zal Barzani flink vastgeplakt zitten.
Als ze geen onderdeel van Irak zijn met wie gaan ze dan handel voeren etc? Grens met Turkije gaat dan, Irak zal er alles aan doen die grond terug te krijgen. Zitten ze danquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:25 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Mwah, ik schat n twee jaar en dan zijn ze wel verdreven uit Iraq. Lijkt een beetje voorbarig, maar als je het front in Irak een beetje bijhoudt, realistisch. Denk ook niet dat de meeste Koerden nog zitten te wachten om nog langer een onderdeel te zijn van Irak, maar achso.
Irak zal er alles... Met de nodige steun van wat shia milities en Iraneesjes kan die failed state nog net wat aapjes verdrijven. Je weet hoe Mosul gevallen is? Tot nu toe zijn de relaties tussen de Koerden en Irakezen redelijk. Erbil is een booming city, en er komen steeds meer buitenlandse investeerders op af. Die Koerden kunnen wel voor zichzelf zorgen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze geen onderdeel van Irak zijn met wie gaan ze dan handel voeren etc? Grens met Turkije gaat dan, Irak zal er alles aan doen die grond terug te krijgen. Zitten ze dan
De Koerden zijn overduidelijk de grote winnaars van het conflict. Hebben een redelijk autonome staat in het noorden van Syri, met mogelijkheden tot verdere expansie, en worden nu zowel politiek als militair gesteund door de VS en het Westen. Assad gaat het gebied nooit meer compleet in handen krijgen (de facto) en ook de Turken zullen er niet in slagen om de vorderingen terug te draaien.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:18 schreef UpsideDown het volgende:
Koerden zijn wel bazen, profiteren direct als er wat te halen valt. Ze pakken het veel slimmer aan dan vroeger.
Erbil is booming door de handel via Turkijequote:Op maandag 26 oktober 2015 22:31 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Irak zal er alles... Met de nodige steun van wat shia milities en Iraneesjes kan die failed state nog net wat aapjes verdrijven. Je weet hoe Mosul gevallen is? Tot nu toe zijn de relaties tussen de Koerden en Irakezen redelijk. Erbil is een booming city, en er komen steeds meer buitenlandse investeerders op af. Die Koerden kunnen wel voor zichzelf zorgen.
Mwah. De Turkse investeringen zijn idd van grote invloed geweest op de Koerdische regio, maar de regio zou in principe ook op zichzelf kunnen staan, zonder een integraal deel van Iraq te vormen. Wie weet wordt de grens dan niet gesloten? Als de Turkmenen maar met rust worden gelaten, komt dat Turkse geld er wel. Hoop in iig dat die zelfbenoemde kalief Erdo eens oprot bij deze verkiezingen, maar dat terzijde.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Erbil is booming door de handel via TurkijeGaat die poort dicht hebben ze een probleem.
De regio zou best op zichzelf kunnen staan maar of dat de gewenste situatie voor de Turkse overheid is, is een ander verhaal. De grenzen van Turkije zijn om kleinere problemen geslotenquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:43 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Mwah. De Turkse investeringen zijn idd van grote invloed geweest op de Koerdische regio, maar de regio zou in principe ook op zichzelf kunnen staan, zonder een integraal deel van Iraq te vormen. Wie weet wordt de grens dan niet gesloten? Als de Turkmenen maar met rust worden gelaten, komt dat Turkse geld er wel. Hoop in iig dat die zelfbenoemde kalief Erdo eens oprot bij deze verkiezingen, maar dat terzijde.
Goed dat die landverrader dood is.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Neeeeee niet Brian.
[ afbeelding ]
Rust in vrede pik.
Juist daarom dat Turkije steunt geeft aan ISIS.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:16 schreef Woestijnvos het volgende:
.
[..]
Juist daarom dat Turkije steunt geeft aan ISIS.
twitter:hxhassan twitterde op maandag 26-10-2015 om 21:33:34Pro-Assad pages confirm the death of Major General Izzadin Ibrahim in Deir Ezzor https://t.co/whLPGYqZxS reageer retweet
Hoe lang wil je als redelijk stabiele en welvarende regio nog onderdeel uitmaken van een failed state? Dat is afwachten. Back to Syria. Dit Turkse beleid van Erdo kenmerkt zich iig door: ''blaffende honden bijten niet''. Hij mag dan wel de YPG als terroristen afschilderen, door de rest van de wereld worden ze steeds meer gezien als betrouwbare en effectieve militie. Erdo's safezone komt er iig nooit. Terreinwinst voor de YPG iig wel.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De regio zou best op zichzelf kunnen staan maar of dat de gewenste situatie voor de Turkse overheid is, is een ander verhaal. De grenzen van Turkije zijn om kleinere problemen gesloten
Met de huidige opzet in Noord-Irak kunnen de Koerden een goed leven hebben, met autonomie denk ik niet.
Terreinwinst voor de YPG is nietszeggend. Niemand wil afstand doen van grond, dat gaat Assad of een opvolger ook niet doen. Men doet daar alsof ze vrij spel hebben maar dat ze met rust gelaten worden is puur vanwege de situatie in het land. De Koerden rustig houden komt de Syrische regering goed uitquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:24 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Hoe lang wil je als redelijk stabiele en welvarende regio nog onderdeel uitmaken van een failed state? Dat is afwachten. Back to Syria. Dit Turkse beleid van Erdo kenmerkt zich iig door: ''blaffende honden bijten niet''. Hij mag dan wel de YPG als terroristen afschilderen, door de rest van de wereld worden ze steeds meer gezien als betrouwbare en effectieve militie. Erdo's safezone komt er iig nooit. Terreinwinst voor de YPG iig wel.
Ook als die nieuwe Syrische regering er komt, zou die de Koerden niet meer buitenspel kunnen zettenquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Terreinwinst voor de YPG is nietszeggend. Niemand wil afstand doen van grond, dat gaat Assad of een opvolger ook niet doen. Men doet daar alsof ze vrij spel hebben maar dat ze met rust gelaten worden is puur vanwege de situatie in het land. De Koerden rustig houden komt de Syrische regering goed uit
SAA heeft geen enkele keus. Koerden zijn de facto onafhankelijkquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De relatie tussen de PYD en SAA is stabiel doordat FSA en ISIS nog een factor is. De SAA gedoogt de PYD, dat snap je toch wel?
het is R o j a v aquote:
quote:
We'll see.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Koerden zijn de facto onafhankelijk
Niemand erkent ze, met wie willen ze handelen? Ze kunnen ook geen olie verkopen wat willen ze doen? Wees verstandig en laat het gewoon onder Syriquote:
Niemand erkent wat precies? Rojava? De facto (in realiteit) wel door te erkennen dat een Koerdische partij er de dienst uitmaakt. Dat doen de Amerikanen, Russen en een boel andere landen. Dat niemand het 'de jure' heeft erkend doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Niemand erkent ze, met wie willen ze handelen? Ze kunnen ook geen olie verkopen wat willen ze doen? Wees verstandig en laat het gewoon onder Syri
Ze worden for godsakes gezien door de Amerikanen als betrouwbare bondgenoot, idem dito door de Russen. Ze hebben btw nooit een drang gehad naar onafhankelijkheid, alleen naar autonomie. Dat streven ze na, just like de KRG in Iraq.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Niemand erkent ze, met wie willen ze handelen? Ze kunnen ook geen olie verkopen wat willen ze doen? Wees verstandig en laat het gewoon onder Syri
De factoquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze het speeltje tussen de Russen en Amerikanen zijn? Niemand is en bij Amerika en Rusland geliefd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:10 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Ze worden for godsakes gezien door de Amerikanen als betrouwbare bondgenoot, idem dito door de Russen. Ze hebben btw nooit een drang gehad naar onafhankelijkheid, alleen naar autonomie. Dat streven ze na, just like de KRG in Iraq.
twitter:BosnjoBoy twitterde op maandag 26-10-2015 om 23:53:19So far 5 "#FSA" linked groups (Div.101, Jabhat Sham, Sultan Murad brigade, Suqour Al-Ghab) denied to me that manpads arrived to #Syria reageer retweet
Lijkt me onzin. De Abrams' die rondcrossen in Irak zijn die van het Irakese leger en die paar gestolen Abrams die volgens mij IS heeft, kunnen ze niet zo veel mee. Het lijkt me ook heel sterk dat er Abrams (gestolen of niet) in Syri zijn.quote:
Wees niet zo koppig, het is er al. Ze zijn bezig met de zogenaamde Rojava experiment. Een democratie gebaseerd op extreme decentralisatie. Ze hoeven niet onafhankelijk te zijn, met rust gelaten worden is genoeg voor hun beleidsstructuur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Aw jeez t gebied is geen rusland ofso, er leven ook arabieren, turkmenen en noemt t maar opquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 01:52 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wees niet zo koppig, het is er al. Ze zijn bezig met de zogenaamde Rojava experiment. Een democratie gebaseerd op extreme decentralisatie. Ze hoeven niet onafhankelijk te zijn, met rust gelaten worden is genoeg voor hun beleidsstructuur.
Feit blijft dat de Koerden de regionale en internationale machten tegen elkaar kunnen uitspelen, omdat iedereen plots relaties wilt met de Koerden in Syri.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:13 schreef johnson555 het volgende:
Feit blijkt dat de koerden een simpele speelbal zijn van grotere machten
Ik moet bij jullie aan Michael Scott denkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 01:52 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wees niet zo koppig, het is er al. Ze zijn bezig met de zogenaamde Rojava experiment. Een democratie gebaseerd op extreme decentralisatie. Ze hoeven niet onafhankelijk te zijn, met rust gelaten worden is genoeg voor hun beleidsstructuur.
Ze hoeven het niet te uit te spreken. Ze hebben het al.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik moet bij jullie aan Michael Scott denken
I DECLARE....AUTONOMY
Obama en Putin beven al voor de onderhandelingstechnieken van de YPG.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Feit blijft dat de Koerden de regionale en internationale machten tegen elkaar kunnen uitspelen, omdat iedereen plots relaties wilt met de Koerden in Syri.
Obama en Poetin hebben beide stabiele partners nodig in de Levant, en aangezien Assad's regeerschap aardig wankelt, de lokale Arabische groepen niet of nauwelijks betrouwbaar zijn, zitten de Koerden in een goede situatie om hun diplomatieke kaarten zo goed mogelijk uit te spelen. Vandaar dat ze plots overal worden uitgenodigd, van Europa tot aan Rusland. Bovendien hebben de Koerden in tegenstelling tot de andere actoren in het Midden-Oosten een goede imago in het Westen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Obama en Putin beven al voor de onderhandelingstechnieken van de YPG.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Obama en Poetin hebben beide stabiele partners nodig in de Levant, en aangezien Assad's regeerschap aardig wankelt, de lokale Arabische groepen niet of nauwelijks betrouwbaar zijn, zitten de Koerden in een goede situatie om hun diplomatieke kaarten zo goed mogelijk uit te spreken. Vandaar dat ze plots overal worden uitgenodigd, van Europa tot aan Rusland.
De FSA controleert niets meer dan gebakken lucht. De Koerden daarentegen controleren een redelijk groot stukje land in een strategisch belangrijk regio. Daarom worden ze uitgenodigd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens mij krijgt de FSA meer uitnodigen dan de Koerden.
Door wie?quote:Ook grappig dat steeds de Irakese overheid uitgenodigd is en nooit de KDP oid.
Dat komt omdat de YPG niet tegen het Syrische leger vecht, en die TOWs dus irrelevant zijn. ISIS heeft nauwelijks gepantserde voertuigen, op wat VBIEDs na. Het feit dat de FSA wel met TOWs wordt bewapend komt omdat internationale-en regionale machten belang hebben bij een verzwakking van Assad's grip op Syri. Je argument gaat dus niet op.quote:Het is dan ook niet raar dat de FSA de TOWs aangeleverd krijgen en niet de Koerden.
23/1/2015quote:
Iran werd ook niet uitgenodigd omdat een paar aan-de-VS-geallieerde-landen dat niet wilden, dus dat zegt niets.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
23/1/2015
Barzani: Kurds expected invitation to London anti-ISIS conference
http://rudaw.net/english/kurdistan/23012015
Mocht Assad of een andere Syrische overheid, ISIS verslaan gaat deze denkwijze pijnlijk worden als de YPG door de shredder van de SAA/Russen gaat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran werd ook niet uitgenodigd omdat een paar aan-de-VS-geallieerde-landen dat niet wilden, dus dat zegt niets.
De Koerden zijn veel meer dan een speelbal op het moment. Dat waren ze wellicht vroeger, maar ze zijn inmiddels uitgegroeid tot belangrijke partners voor regionale machten. En in tegenstelling tot andere actoren in de regio nemen ze niet klakkeloos bevelen aan van internationale-of regionale machten.
Niets meer dan wishful thinking.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mocht Assad of een andere Syrische overheid, ISIS verslaan gaat deze denkwijze pijnlijk worden als de YPG door de shredder van de SAA/Russen gaat.
Dat dacht ik ook van jouw uitspraken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets meer dan wishful thinking.
Ik spreek geen profetien uit. Ik zeg enkel wat er momenteel gaande is. Namelijk dat de Koerden de facto autonoom zijn, militair worden gesteund door de VS en welkom zijn in het Westen, Rusland en Iran.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook van jouw uitspraken.
En de volgende dag is iedereen vriendjes met de FSA of Assad. Klinkt bijna een natte droom dit, had gelijk de koerden een regional power genoemdquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Feit blijft dat de Koerden de regionale en internationale machten tegen elkaar kunnen uitspelen, omdat iedereen plots relaties wilt met de Koerden in Syri.
Jij slaat ook weer nonsense profetien uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 03:07 schreef johnson555 het volgende:
En de volgende dag is iedereen vriendjes met de FSA of Assad. Klinkt bijna een natte droom dit, had gelijk de koerden een regional power genoemd![]()
We hebben het over Syri.quote:De autonome gebied in Irak is bv niets meer dan een speelveld voor Turkse aannemers
Ook niet echt verbazingwekkend veel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 02:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
The major changes in the past 20 days: The SAA captured Athshan Tell Sukayk and Sukayk.
The opposition captured Lahaya and Ma'arkabeh.
Godverquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:13 schreef IPA35 het volgende:
ClapClap, zoek op FB: Spicy Saddam Memes.
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 07:56:36PM Davutoglu: Turkish military struck #YPG in Syria, near #ISIS-held Jarabulus - @nblaser18 https://t.co/9y22xlCd1a reageer retweet
ayy lmaotwitter:
Jij juicht maatregelen toe die IS in het zadel houden? Dankzij hun controle over Jarabulus kunnen er haatbaarden Syri in blijven komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 07:56:36PM Davutoglu: Turkish military struck #YPG in Syria, near #ISIS-held Jarabulus - @nblaser18 https://t.co/9y22xlCd1a reageer retweet
ayy lmaotwitter:
kom haten dan
Davutoglu
Waarom verdedigt Turkije IS?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
ayy lmaotwitter:
kom haten dan
Davutoglu
In IS zagen ze hun enige middel om de Koerden aan te pakken..wat zwaar mislukt is.quote:
Erdogan wil wel kalief worden?quote:
Turkije dwingt Rusland om Assad te dumpen als ze IS willen verslaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij juicht maatregelen toe die IS in het zadel houden? Dankzij hun controle over Jarabulus kunnen er haatbaarden Syri in blijven komen.
Nederlands, m'n jong. Je kan het.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije dwingt Rusland om Assad te dumpen als ze IS willen verslaan.
Davutoglu, wat een strateeg
2ran 4-ever
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 15:34:58Loy. sources: #SAA forces repelled a huge #IslamicState attack on #Safirah city near #Aleppo. #Syria https://t.co/47vAUjTnjP reageer retweet
twitter:Joyce_Karam twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 15:19:18#Breaking: General Dunford says Balance of Forces is in #Assad Advantage. #Syria https://t.co/SGcdX4V656 reageer retweet
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/659009375500111872quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:47 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:Joyce_Karam twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 15:19:18#Breaking: General Dunford says Balance of Forces is in #Assad Advantage. #Syria https://t.co/SGcdX4V656 reageer retweet
Turkije geeft eindelijk toe dat ze aan de haatbaardjeskant staan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij juicht maatregelen toe die IS in het zadel houden? Dankzij hun controle over Jarabulus kunnen er haatbaarden Syri in blijven komen.
Sowieso is Turkije gewoon een kutland. De mensen daar doen alleen maar aardig tegen je als er geld te verdienen valt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is meer dat de haat van Erdogan jegens de Koerden hem verblind. Dit is zo'n domme actie.
Drijft de Koerden meer naar Rusland waardoor die enkel sterker worden.
Ik ga voorlopig niet op vakantie naar Turkije iig. Mij te gevaarlijk.
Je kunt de swek niet hendelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:04 schreef Che_ het volgende:
#SummerinSyria
Helemaal van het padje die Assadisten.
Lol. Turkije dwingt Rusland tot niks. Historisch is Turkije altijd de bitch van Rusland geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije dwingt Rusland om Assad te dumpen als ze IS willen verslaan.
Davutoglu, wat een strateeg
2ran 4-ever
Shit gets real.twitter:bklapperAP twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 18:04:38US OFFICIALS: IRAN INVITED TO NEXT ROUND OF SYRIA TALKS (1st take) https://t.co/yMYpWCORSt reageer retweet
Ze gaan Assad slopen en een nieuwe regering brengen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:13 schreef Intellectueel het volgende:
Shit gets real.twitter:bklapperAP twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 18:04:38US OFFICIALS: IRAN INVITED TO NEXT ROUND OF SYRIA TALKS (1st take) https://t.co/yMYpWCORSt reageer retweet
Want? Ze hebben geen gebied ingenomen in Latakia?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:20 schreef firefly3 het volgende:
Haha wat een propaganda hieronder. Je ziet duidelijk dat dit in scene is gezet.
Al-Masdar News @TheArabSource
Republican Guard Forces Advance in Northeastern #Latakia http://www.almasdarnews.c(...)ortheastern-latakia/ … #Syria
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.co(...)s/659031410443841536
Met andere woorden: Iran begint moe te worden en slaat een andere weg in?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze gaan Assad slopen en een nieuwe regering brengen.
Rip
Luchtmacht voor ISIS mogen spelen voelt als trots voor sommigen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is maar waar je trots op bent. IS moet trouwens wel echt worden aangepakt nu. Assad en Rusland hebben ook een beetje verkeerd gegokt. Als ze niet oppassen wordt IS straks echt een levensgroot gevaar voor ze in Aleppo. Beter gaan ze een offensief rond Khanasser starten en IS helemaal de tering in bombarderen rond Aleppo. Dan maar even het Hama en Ghab front laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Luchtmacht voor ISIS mogen spelen voelt als trots voor sommigen.
WOW! een wijk wat een prestatie!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Mark – @markito0171
#Syria #Damascus Rebels control entire Ajmi neighborhood in #Harasta
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.com/markito0171/status/659036878772006912
Kijk hoe ze rennen. 1tje lacht zelfs wanneer ze moeten rennen voor de shotquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want? Ze hebben geen gebied ingenomen in Latakia?
Ze kiezen de makkelijke weg voor zekerheid. Blijf je aan Assad vasthouden en hij haalt het niet heeft Iran niks meer in Syri. Komen ze er samen uit voor een nieuwe leider heb je nog wat zeggenschap.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Met andere woorden: Iran begint moe te worden en slaat een andere weg in?
Dit gaat vigen niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:18 schreef IPA35 het volgende:
Godver, 5 Assyrirs van de MFS opgepakt in Homs voor het beramen van een aanslag in een Christelijk-Alawitische wijk. Hoe de fuck
You are either with us or against us.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:19 schreef IPA35 het volgende:
Eigen mensen opblazen hebben ze zeker van hun PKK matties geleerd...
Triestheid to the max extreme.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
You are either with us or against us.
Door wie?!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:18 schreef IPA35 het volgende:
Godver, 5 Assyrirs van de MFS opgepakt in Homs voor het beramen van een aanslag in een Christelijk-Alawitische wijk. Hoe de fuck
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:26 schreef vigen98 het volgende:
Zeker die vieze Koerden weer!Ik wist dat ik ze niet kon vertrouwen
MFS. De Assyrische Uncle Toms van de Berg-Turken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:26 schreef vigen98 het volgende:
Zeker die vieze Koerden weer!Ik wist dat ik ze niet kon vertrouwen
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spicy Saddam is mijn homepage
Thanks @IPA35
Doe die met Spongebob!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spicy Saddam is mijn homepage
Thanks @IPA35
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Koerden moeten niet stoer doenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:31 schreef Domingesto het volgende:
Stelletje Kurdifoben. Beestje bij zijn naam noemen
De laatste aflevering (USA) van Homeland al gezien?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze gaan Assad slopen en een nieuwe regering brengen.
Rip
twitter:maghrebiwtis twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 09:53:55ALLAHU AKBAR !!!!!Regime defense lines have fallen, the Islamic State has entered Safira city & controls districtshttps://t.co/KAqMejXoDY reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 14:14:13#Syria #Aleppo Activist deny the news that #ISIS #ISIL has entered #Safira, #SAA #NDF defending the attack https://t.co/8E1f4xeALh reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 15:34:58Loy. sources: #SAA forces repelled a huge #IslamicState attack on #Safirah city near #Aleppo. #Syria https://t.co/47vAUjTnjP reageer retweet
Zo'n vakantieresort, wie investeert daar nou in?quote:
Nop, moet nog beginnen aan seizoen. Komt Turkije er in voor?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De laatste aflevering (USA) van Homeland al gezien?
Nog niet maar wel een almanci in Berlijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nop, moet nog beginnen aan seizoen. Komt Turkije er in voor?
Nice, kan ik me eindelijk identificeren met Homeland.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nog niet maar wel een almanci in Berlijn
Wat nou teruggaan naar het Zagros gebergte? De Koerden leven al eeuwenlang in Rojava en hebben net zoveel recht op eigen bestuur als de Assyrirs/Arameen. Dat die laatste groep liever eieren voor zn geld kiest en de overtocht maakt naar Europa ipv te vechten voor 'hun' land, hun keuze. Ik support trouwens wel de Assyrische milities die onder de vleugel van de YPG meevechtenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:35 schreef vigen98 het volgende:
En als je de Koerden steunt waarom steun je niet hun echte land dan? Laat ze terugkeren naar de Zagros bergen want daar komen ze gewoon vandaanZe bezetten nu gewoon Assyrisch land tja kan het moeilijk ontkennen het is gewoon een feit
twitter:MSNBC twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 17:30:10BREAKING: U.S. will put boots on the ground in a direct fight against ISIS in Iraq and Syria https://t.co/6mPuDG2X7n https://t.co/9cxwYCXEL6 reageer retweet
Nu wordt het dus helemaal gevaarlijk. Straks Russen die 'per ongeluk' de Amerikaanse troepen bombarderen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:MSNBC twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 17:30:10BREAKING: U.S. will put boots on the ground in a direct fight against ISIS in Iraq and Syria https://t.co/6mPuDG2X7n https://t.co/9cxwYCXEL6 reageer retweet
Zelfs in Syri
De Assyrirs hebben geen keus ze krijgen geen wapens, tja hoe wil je dan vechten met stenen? Feit is gewoon dat Assyrirs gewoon geen Koerdisch bestuur toestaan het is gewoon van oudsher Assyrisch/Aramees en dat zal gewoon niet veranderen. Hoe zou jij het vinden wanneer Fransen hier massaal komen emigreren en dan even jou vertellen dat het niet langer jouw land is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:40 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Wat nou teruggaan naar het Zagros gebergte? De Koerden leven al eeuwenlang in Rojava en hebben net zoveel recht op eigen bestuur als de Assyrirs/Arameen. Dat die laatste groep liever eieren voor zn geld kiest en de overtocht maakt naar Europa ipv te vechten voor 'hun' land, hun keuze. Ik support trouwens wel de Assyrische milities die onder de vleugel van de YPG meevechten
Tis nog maar de vraag of het echt soldaten gaan zijn. De Amerikanen hadden al eerder mensen naar Irak gezonden maar die vochten niet mee maar waren advisors.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Nu wordt het dus helemaal gevaarlijk. Straks Russen die 'per ongeluk' de Amerikaanse troepen bombarderen.
Maarja goed dat er in ieder geval wat meer tegen IS gedaan wordt.
'direct fight' klinkt niet echt als adviseren toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tis nog maar de vraag of het echt soldaten gaan zijn. De Amerikanen hadden al eerder mensen naar Irak gezonden maar die vochten niet mee maar waren advisors.
Dunno, we zullen zienquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:45 schreef Infection het volgende:
[..]
'direct fight' klinkt niet echt als adviseren toch?
Wat is dat nou weer voor flauwe redenatie? Ik gaf al aan dat er Assyrische milities met alle liefde meevechten met de YPG en Peshmerga. De Assyrirs verdienen net zoveel recht op zelfbestuur (Ninawa vlakte) als de Koerden, maar face it; ze maken een steeds kleiner wordende minderheid uit. Ik weet van de deportaties af van de Assyrirs/Arameers door de Koerden, o.l.v. de Ottomaantjes. Maar dat is nu geschiedenis (die herdacht moet worden), maar geeft nog geen reden om een wrok te houden voor de Koerden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De Assyrirs hebben geen keus ze krijgen geen wapens, tja hoe wil je dan vechten met stenen? Feit is gewoon dat Assyrirs gewoon geen Koerdisch bestuur toestaan het is gewoon van oudsher Assyrisch/Aramees en dat zal gewoon niet veranderen. Hoe zou jij het vinden wanneer Fransen hier massaal komen emigreren en dan even jou vertellen dat het niet langer jouw land is.
Alsof de Koerden nu nog steeds goed zijn voor de Assyrirsquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:48 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor flauwe redenatie? Ik gaf al aan dat er Assyrische milities met alle liefde meevechten met de YPG en Peshmerga. De Assyrirs verdienen net zoveel recht op zelfbestuur (Ninawa vlakte) als de Koerden, maar face it; ze maken een steeds kleiner wordende minderheid uit. Ik weet van de deportaties af van de Assyrirs/Arameers door de Koerden, o.l.v. de Ottomaantjes. Maar dat is nu geschiedenis (die herdacht moet worden), maar geeft nog geen reden om een wrok te houden voor de Koerden.
Iig beter dan wat de Daeshies met eeuwenoude minderheden voor ogen hebben. Er zijn Assyrirs die meevechten met de Koerden in Syri en Kurdistan, kun jij niet ontkennen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Alsof de Koerden nu nog steeds goed zijn voor de AssyrirsWaarom denk je dat we moesten vluchten in Irak? Voor Saddam? Nee niet voor hem nee.
Dat klopt maar zeg nou zelf, willen ze wel zo graag met de Koerden samen vechten? Laatst werd een Assyrische commedant doodgeschoten door de YPG maar weet je wat voor straf die persoon krijg? Waarschijnlijk 5 jaar geloof ik. Als iemand iets bij de YPG deed kreeg die persoon de doodstraf. Ik zie de YPG gewoon als sukkeltjes, ze mogen beter zijn dan ISIS maar toch zijn het duivels!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:51 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Iig beter dan wat de Daeshies met eeuwenoude minderheden voor ogen hebben. Er zijn Assyrirs die meevechten met de Koerden in Syri en Kurdistan, kun jij niet ontkennen.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is maar waar je trots op bent. IS moet trouwens wel echt worden aangepakt nu. Assad en Rusland hebben ook een beetje verkeerd gegokt. Als ze niet oppassen wordt IS straks echt een levensgroot gevaar voor ze in Aleppo. Beter gaan ze een offensief rond Khanasser starten en IS helemaal de tering in bombarderen rond Aleppo. Dan maar even het Hama en Ghab front laten voor wat het is.
twitter:AFP twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 17:22:02#BREAKING US to boost air strikes against IS targets in Iraq, Syria: Carter reageer retweet
Maar veel Assyrirs vecht juist voor/met de PKK. Best wel kneuzerig hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De Assyrirs hebben geen keus ze krijgen geen wapens, tja hoe wil je dan vechten met stenen? Feit is gewoon dat Assyrirs gewoon geen Koerdisch bestuur toestaan het is gewoon van oudsher Assyrisch/Aramees en dat zal gewoon niet veranderen. Hoe zou jij het vinden wanneer Fransen hier massaal komen emigreren en dan even jou vertellen dat het niet langer jouw land is.
Ze konden zich ook aan de kant van de SAA zetten, maar dat deden ze niet. Dat jij de YPG af doet als sukkeltjes, doet er niets aan af dat het de meest betrouwbare en effectieve militie is in dit conflict. Die sukkeltjes hebben aardig wat broeders van jou uit de handen van Daesh gehaald.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat klopt maar zeg nou zelf, willen ze wel zo graag met de Koerden samen vechten? Laatst werd een Assyrische commedant doodgeschoten door de YPG maar weet je wat voor straf die persoon krijg? Waarschijnlijk 5 jaar geloof ik. Als iemand iets bij de YPG deed kreeg die persoon de doodstraf. Ik zie de YPG gewoon als sukkeltjes, ze mogen beter zijn dan ISIS maar toch zijn het duivels!
Dan moeten de overige troepen in Syri wel een mongolenkermis zijn als bij de YPG sukkeltjes zitten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat klopt maar zeg nou zelf, willen ze wel zo graag met de Koerden samen vechten? Laatst werd een Assyrische commedant doodgeschoten door de YPG maar weet je wat voor straf die persoon krijg? Waarschijnlijk 5 jaar geloof ik. Als iemand iets bij de YPG deed kreeg die persoon de doodstraf. Ik zie de YPG gewoon als sukkeltjes, ze mogen beter zijn dan ISIS maar toch zijn het duivels!
Veel Assyrirs vechten ook voor de SAA maar er is momenteel geen echte pure Assyrische legertje. Er is niet veel uit te kiezen het is kiezen uit het land vluchten of meevechten om er maar het beste van te maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:56 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Ze konden zich ook aan de kant van de SAA zetten, maar dat deden ze niet. Dat jij de YPG af doet als sukkeltjes, doet er niets aan af dat het de meest betrouwbare en effectieve militie is in dit conflict. Die sukkeltjes hebben aardig wat broeders van jou uit de handen van Daesh gehaald.
Als het resultaat een hoop dode haatbaardjes is, heb ik niets tegen dit wedstrijdje ver pissen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:56 schreef Mani89 het volgende:
Een wedstrijdje ver pissen tussen Putin en Obama om wie de meeste jihadi's kan opblazen, leuk man.
Is ook zo. Zeg nou zelf wat is het SAA nog waard? Het moraal is erg laag en ze laten massaal tanks etc achter. Kom op zegquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan moeten de overige troepen in Syri wel een mongolenkermis zijn als bij de YPG sukkeltjes zitten.
En eigenlijk is dit nog waar ook.
MFSquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Veel Assyrirs vechten ook voor de SAA maar er is momenteel geen echte pure Assyrische legertje. Er is niet veel uit te kiezen het is kiezen uit het land vluchten of meevechten om er maar het beste van te maken.
SAA is dan ook achterlijk in de verdediging. Er is reden dat ISIS altijd kan counteren en SAA soldaten lopen nog steeds rond op heuvels als easy targets.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Is ook zo. Zeg nou zelf wat is het SAA nog waard? Het moraal is erg laag en ze laten massaal tanks etc achter. Kom op zeg
SAA be like: Rise of the Machomanquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Is ook zo. Zeg nou zelf wat is het SAA nog waard? Het moraal is erg laag en ze laten massaal tanks etc achter. Kom op zeg
Alles behalve Sootoro/GPF ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Sootoro is wel beastMFS is geallieerd aan de YPG toch?
Nou, als ik jou was zou ik gewoon elke Assyrische militie steunen of ze nou aan de kant van de YPG vechten of de SAA. Hoop btw dat in Iraq na Sinjar eens Qaraqosh wordt bevrijd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Veel Assyrirs vechten ook voor de SAA maar er is momenteel geen echte pure Assyrische legertje. Er is niet veel uit te kiezen het is kiezen uit het land vluchten of meevechten om er maar het beste van te maken.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
SAA be like: Rise of the Machoman
[ afbeelding ]
Ja klopt, echt heel zwak was dat. Dat waren Christenen toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alles behalve Sootoro/GPF ja.
Er was ook een clubje in de riviervallei maar die is door de PKK/YPG gedwongen ontwapend toen ISIS werd teruggedreven.
Dat maakt het voor ze makkelijk als ze straks hun dorpen gaan platbranden en die grond gaan innemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja klopt, echt heel zwak was dat. Dat waren Christenen toch?
Ja heb er van gehoord ja zeer triest en bij de yezedi's is het ook het geval dat ze niet mochten vechten en hun commandant was zelfs gevangen genomenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er was ook een clubje in de riviervallei maar die is door de PKK/YPG gedwongen ontwapend toen ISIS werd teruggedreven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Khabour_Guardsquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Qaraqosh, Bartella en nog veel meer! Mosul in 2 splitsen en de Arabische verraders aan een kant laten en de rest aan onsquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:03 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Nou, als ik jou was zou ik gewoon elke Assyrische militie steunen of ze nou aan de kant van de YPG vechten of de SAA. Hoop btw dat in Iraq na Sinjar eens Qaraqosh wordt bevrijd.
De vraag is wat die boots gaan doen en wat ze met de SAA gaan doen. Of met JAN.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:04 schreef Nintex het volgende:
Gaat gezellig worden met de Amerikaanse boots on the ground straks. Vooral McCain die zijn 'moderate' rebellen wil beschermen tegen Assad's barrel bombs.
Het lijkt ook meer een soort van wedstrijdje verplassen tussen de VS en Rusland dan echt een constructieve oplossing. Hoewel Putin eindelijk zijn zin krijgt en de Amerikanen gaan helpen tegen ISIS.
Dat was Barzani, hun commandant was pro-Bagdad en gelieerd aan de PKK, directe concurrenten van de nationalistische KDP.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja heb er van gehoord ja zeer triest en bij de yezedi's is het ook het geval dat ze niet mochten vechten en hun commandant was zelfs gevangen genomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Barzani was mede schuldig dat de yezedi's werden geslacht, wat voor recht heeft hij nog dat hij de yezedi's nog kan vertellen wie ze willen of niet?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat was Barzani, hun commandant was pro-Bagdad en gelieeerd aan de PKK, directe concurrenten van de nationalistische KDP.
Daarom willen veel yezidi's ook niet bij de KRG.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Barzani was mede schuldig dat de yezedi's werden geslacht, wat voor recht heeft hij nog dat hij de yezedi's nog kan vertellen wie ze willen of niet?Die Barzani verdient enkeltje levenslang.
twitter:4rj1n twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 19:32:34#BREAKING YPG: Armored vehicle belonging to the Turkish army is targeting YPG/J positions around Gire Spi (Tal Abyad)#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Ze hebben n van de twee commandanten gedood en de andere wist te overleven. Die heeft toen een verklaring gedaan van wat er is gebeurd. Het schijnt dat in ieder geval een deel van de strijders zich heeft aangesloten bij de GPF.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd hoe dat praktisch gaat lopen straks. Rebellen groepen vechten regelmatig met elkaar, kan zo maar zijn dat de Koerden beginnen te vechten met een FSA-groep en de Amerikanen beide luchtsteun geven. Dat trucje hadden de Afghanen ook snel door, de buurman een grotere auto? Gewoon even zeggen dat hij van de Taliban isquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is wat die boots gaan doen en wat ze met de SAA gaan doen. Of met JAN.
Zou me niet verbazen een YPG'er straks 'perongeluk' de cordinaten van een Turkse legerpost doorgeeft aan het commandocentrum van de VS.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:4rj1n twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 19:32:34#BREAKING YPG: Armored vehicle belonging to the Turkish army is targeting YPG/J positions around Gire Spi (Tal Abyad)#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Omdat ze niet loyaal wilden zijn aan de YPG, alles wat niet aan hun loyaal is trappen ze er uit om eventuele onenigheid te voorkomen. Zo geven ze Arabieren die hun loyaliteit uitspreken juist wapens (Al-Sanadid bijvoorbeeld). Zo is ook een deel van de bevolking uit Tal Abyad de Turkse grens over geschopt is omdat ze pro-ISIS waren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groter is dat de VS "per ongeluk" de YPG bombardeert.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:16 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen een YPG'er straks 'perongeluk' de cordinaten van een Turkse legerpost doorgeeft aan het commandocentrum van de VS.
Kleine kans, ze zitten er vuistdiep in.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groter is dat de VS "per ongeluk" de YPG bombardeert.
Met de verschuivingen van deze week kan die vuist ineens eruit getrokken worden en flinke interne schade toedoen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kleine kans, ze zitten er vuistdiep in.
Eerder andersom, de YPG is hun enige houvast nog in Syri en die zullen ze niet loslaten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met de verschuivingen van deze week kan die vuist ineens eruit getrokken worden en flinke interne schade toedoen.
Onzin, ze willen zelfs met Iran aan tafel. Het aftreden van Assad zie ik eerder gebeuren. Dan kan men de nieuwe regering steunen van beide kanten en kan men samenwerken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eerder andersom, de YPG is hun enige houvast nog in Syri en die zullen ze niet loslaten.
En kabouters bestaan echt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, ze willen zelfs met Iran aan tafel. Het aftreden van Assad zie ik eerder gebeuren. Dan kan men de nieuwe regering steunen van beide kanten en kan men samenwerken.
Als Erdo nou slim is dwingt hij die pijpleiding af bij Bashar en stopt ie met het steunen van de Islamisten. En dan de Berg-Turken sandwichen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, ze willen zelfs met Iran aan tafel. Het aftreden van Assad zie ik eerder gebeuren. Dan kan men de nieuwe regering steunen van beide kanten en kan men samenwerken.
Erdo kan Assad niet meer steunen, teveel gezichtsverlies. Een nieuwe Syrische regering kan hij 100% steunen en dan hoeft hij FSA er niet eens direct bij te betrekken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als Erdo nou slim is dwingt hij die pijpleiding af bij Bashar en stopt ie met het steunen van de Islamisten. En dan de Berg-Turken sandwichen.
twitter:BosnjoBoy twitterde op zondag 25-10-2015 om 01:02:57#Hezbollah and the Syrian government allies will soon open a new front against rebels in #Syira, "Zabadani" scenario won't be repeated reageer retweet
twitter:BosnjoBoy twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:11:59@BosnjoBoy 2. Around 900 new soldiers arrived to Khan Arnabah town. At least 12 tanks have been seen entering Deir Adas village #Daraa prov. reageer retweet
twitter:BosnjoBoy twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:20:09@BosnjoBoy 3. The offensive will include 3 different prov. in #Syria, So far 3 locations are going to be captured in the first 24h reageer retweet
Assad kan geen kant meer op dus. Zelfs als hij zich over wil geven staan Rusland en Iran dat niet toe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze kiezen de makkelijke weg voor zekerheid. Blijf je aan Assad vasthouden en hij haalt het niet heeft Iran niks meer in Syri. Komen ze er samen uit voor een nieuwe leider heb je nog wat zeggenschap.
Of een schijnregering laten aantreden en Assad laten aftreden en hem een villatje in Iran geven aan de Perzische Golfquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Assad kan geen kant meer op dus. Zelfs als hij zich over wil geven staan Rusland en Iran dat niet toe.
Als ze Assad laten aftreden "verdwijnt" hij wel denk ik. Anders heb je nog mensen die hopen dat hij terugkomt en dat zou een nieuwe regering zwakker maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Of een schijnregering laten aantreden en Assad laten aftreden en hem een villatje in Iran geven aan de Perzische Golf
Tuurlijk verdwijnt hij, hij zou anders gearresteerd worden. Ondertussen mooi in een diplomatenvliegtuig van Iran lekker over landen vliegen zonder zorgen in een villa wonenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze Assad laten aftreden "verdwijnt" hij wel denk ik. Anders heb je nog mensen die hopen dat hij terugkomt en dat zou een nieuwe regering zwakker maken.
Assad is de man die het echt voor het zeggen heeft binnen het regime.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Assad en z'n naasten kunnen natuurlijk wel terecht in Iran, Rusland of een ander land waarmee hij op goede voet staat. Anders is dat natuurlijk voor de grote kring die aan hem trouw is.
Is Assad uberhaupt wel de man die het voor het zeggen heeft bij het regime? Of hij is een puppet en hebben anderen het echt voor het zeggen? Los van Rusland en Iran dan.
"de regering."quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Assad is de man die het echt voor het zeggen heeft binnen het regime.
Die loopt nog rond volgens mijquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe is het trouwens afgelopen met die neef van Assad die toen een luchtmachtofficier doodgeschoten heeft bij een verkeersruzie?
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 19:08:53#Syria AQ/JN last propaganda release shows fighters training with US provided M240 in Aleppo. Note the AQAP flag ! https://t.co/JxtUE5qYeM reageer retweet
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 19:08:53#Syria AQ/JN last propaganda release shows fighters training with US provided M240 in Aleppo. Note the AQAP flag ! https://t.co/JxtUE5qYeM reageer retweet
---twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 07:45:46Preparing plans for Iraq: Hamymeem is the Russian Pilot’s favorite destination My takehttps://t.co/NmEOGxiPah https://t.co/o4B0JC2MiD … reageer retweet
twitter:
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:22:50#SAA repelled the attack on Sfeiyra https://t.co/vgu4ITTInR despite #ISIS huge attack today. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:23:46Sources on the ground saying to me "no need for #Aleppo inhabitants to increase prices of fuel and food. Just a week more to wait". Let'see reageer retweet
twitter:
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 19:38:42#PT In case you didn't have enough reason to hate IS,here an IS fighter with @Crocs "shoes" ! #whatarethose https://t.co/k1YvMXDS2U reageer retweet
Als de KDP diezelfde Koerdische schoolboekjes zou uitbrengen zou de PYD er tegen protesteren. Je moet toch iets als je leven naar de klote is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Sit-in/Protest of the decision to impose a new curriculum (Kurdish Language) on schools in Hasakah
Basically the complaints people have is that students shouldn't be forced to learn a language and ideology if they are in a democratic system and they are protesting against being forced to learn and teach the Kurdish language in schools.
twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:16:55More pics from Idleb city #Syria of girls attending religious lessons organized by Jaish ElFateh/ AlMheisni. @akhbar https://t.co/64kvBWHVAn reageer retweet
fo shizzle!quote:
weer die jenanmoussaquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:56 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:16:55More pics from Idleb city #Syria of girls attending religious lessons organized by Jaish ElFateh/ AlMheisni. @akhbar https://t.co/64kvBWHVAn reageer retweet
twitter:MazenFreesyria twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 23:47:33#Unconfirmed #Aleppo Situation Map, #ISIS Advances and #FSA advances in #Aleppo to cut supply lines from many areas https://t.co/l93atuG8SQ reageer retweet
A rich and vibrant culture, the religion of peacequote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:56 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 20:16:55More pics from Idleb city #Syria of girls attending religious lessons organized by Jaish ElFateh/ AlMheisni. @akhbar https://t.co/64kvBWHVAn reageer retweet
Zolang IS-strijders door erdo worden onthaald, bewapend en naar Syri worden begeleid blijft er altijd ellende in dat gebied.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:37 schreef Intellectueel het volgende:
Die map is echt slecht.
Aleppo gaat goed komen. Het is wachten op het grote offensief van Iran en co.
twitter:LinaArabii twitterde op maandag 26-10-2015 om 02:50:10Rebel commander Zahran Alloush wants to torture & crush the heads of religious minorities. He's "moderate". #NotISIS https://t.co/1ZPQXan2yP reageer retweet
Bij het zien van die tweet kan ik helaas maar op n punt gefocused zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:24 schreef IPA35 het volgende:
twitter:LinaArabii twitterde op maandag 26-10-2015 om 02:50:10Rebel commander Zahran Alloush wants to torture & crush the heads of religious minorities. He's "moderate". #NotISIS https://t.co/1ZPQXan2yP reageer retweet
Op elk actie volgt een reactie. En op deze mogelijke impulsieve reactie van Turkije en KSA kan weer een leuke Russische tegenreactie op ontstaan. Dat we de PKK en Houthis ineens met veel geavanceerde wapens zien, waaronder ook MANPADs. Zullen de Turken en Saoediers dat aandurven? We gaan het zien.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:25 schreef Aloulu het volgende:
Ook in de BILD nu berichten dat het een kwestie van tijd is volgens bronnen in bepaalde FSA fracties dat Saudie Arabi via Turkije manpads levert.
Ik zeg en blijf erbij dat we ze zeker volgende zomer in Syri gaan zien.
De Noord-Afrikaanse nederigheid (bijna slaafsheid) jegens het Saoedische koningshuis is een bekend fenomeen.quote:Koning Salman is een goede koning, hopelijk blijft ie nog een tijdje gezond.
PKK gaat niet gebeuren, Turkije hoeft geen sleutelrol hierin te spelen. De Saurirs kunnen ze ook in Syri zonder de Turken krijgen. En de schepen die wapens naar de ingesloten houthi's in Jemen verschepen kunnen gewoon aan banden worden gelegd. Al eerder onderschept recent. Genoeg inlichtingen ervoor van partnerlanden die Iran nauwlettend volgen. En Saudie beheerst Jemen en diens wateren, zeker nu het een offensief heeft om de Houthi's terug te dringen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:28 schreef Intellectueel het volgende:
Op elk actie volgt een reactie. En op deze mogelijke impulsieve reactie van Turkije en KSA kan weer een leuke Russische tegenreactie op ontstaan. Dat we de PKK en Houthis ineens met veel geavanceerde wapens zien, waaronder ook MANPADs. Zullen de Turken en Saoediers dat aandurven? We gaan het zien.
Rationele overweging zou ik het eerder noemen. Koning Salman is minder gefocussed op de angst voor de "Moslimbroeders" en meer op de dreiging vanuit Teheran. Hij is bereid meer allianties aan te gaan om die dreiging in te dammen en er een hogere prijs voor te betalen. En dat is alleen maar positief. Daarnaast heeft KSA geld genoeg voor dit soort projecten en niet geheel onbelangrijk Isral aan diens zijde in de strijd tegen de dreiging vanuit het ayatollah-regime. Die strijd in Jemen tegen de ayatollah-slaven kan Isralische inlichtingen goed gebuiken overigens.quote:Nederigheid (bijna slaafsheid) jegens het Saoedische koningshuis is een bekend fenomeen.
Genoeg wegen om geavanceerde wapens in Jemen te smokkelen. Zie Gaza dat redelijk streng wordt bewaakt, maar waar Iran het nog steeds mogelijk acht om raketten en ander militair tuig in te smokkelen. Ook Jemen kan vanuit de zee middels kleine speedboten en ander manieren (zelfs via Oman) bereikt worden. Er ontglipt altijd wel iets.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:44 schreef Aloulu het volgende:
PKK gaat niet gebeuren, Turkije hoeft geen sleutelrol hierin te spelen. De Saurirs kunnen ze ook in Syri zonder de Turken krijgen. En de schepen die wapens naar de ingesloten houthi's in Jemen verschepen kunnen gewoon aan banden worden gelegd. Al eerder onderschept recent. Genoeg inlichtingen ervoor van partnerlanden die Iran nauwlettend volgen. En Saudie beheerst Jemen en diens wateren, zeker nu het een offensief heeft om de Houthi's terug te dringen.
Los gezien van quasi rationele overwegingen koesteren Noord-Afrikanen van nature een redelijk nederige houding jegens de Saoediers. Het gedrag dat voorkomt uit een minderwaardigheidscomplex jegens Arabieren. Los gezien daarvan is KSA de afgelopen decennia nog nooit zo instabiel geweest. Een instabiliteit dat veel verder rijkt dan het oog, daar verschillende facties binnen het koningshuis ontevreden zijn over de huidige koers en machthebbers; er met stijgende mate aanslagen worden gepleegd in het binnenland jegens politieagenten, westerlingen, sjiieten of militairen; Saoedi Arabie's financile middelen rap afnemen; de Arabische wereld door haar beleid in een ideologische en politieke crisis verkeerd, etc.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:44 schreef Aloulu het volgende:
Rationele overweging zou ik het eerder noemen. Koning Salman is minder gefocussed op de angst voor de "Moslimbroeders" en meer op de dreiging vanuit Teheran. Hij is bereid meer allianties aan te gaan om die dreiging in te dammen en er een hogere prijs voor te betalen. En dat is alleen maar positief. Daarnaast heeft KSA geld genoeg voor dit soort projecten en niet geheel onbelangrijk Isral aan diens zijde in de strijd tegen de dreiging vanuit het ayatollah-regime. Die strijd in Jemen tegen de ayatollah-slaven kan Isralische inlichtingen goed gebuiken overigens.
Gaza grenst aan een lawless Sinai-gebied waar het wemelt van de wapensmokkelaars waar de Egyptische autoriteiten geen vinger achter krijgen. Maar zelfs dan was Soedanese een belangrijke spil lang. Niet voor niets gebombardeerd . Nu echter eet Omar al Bashir uit de hand van Koning Salman. Zelfs Soedanese militairen recent in Jemen aangekomen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:51 schreef Intellectueel het volgende:
Genoeg wegen om geavanceerde wapens in Jemen te smokkelen. Zie Gaza dat redelijk streng wordt bewaakt, maar waar Iran het nog steeds mogelijk acht om raketten en ander militair tuig in te smokkelen.
En Jemen grenst maritiem aan allerlei instabiele Oost-Afrikaanse landen waar Iran al meer dan een decennia jaar lang present is en piraten van tijd tot tijd de dienst uitmaken. Waaronder Eritrea waar Iran volgens de berichten goede banden mee onderhoudt, en daardoor de Houthis kan bevoorraden:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:58 schreef Aloulu het volgende:
Gaza grenst aan een lawless Sinai-gebied waar het wemelt van de wapensmokkelaars waar de Egyptische autoriteiten geen vinger achter krijgen. Maar zelfs dan was Soedanese een belangrijke spil lang. Niet voor niets gebombardeerd . Nu echter eet Omar al Bashir uit de hand van Koning Salman. Zelfs Soedanese militairen recent in Jemen aangekomen.
Slechts tijdelijke aanwezigheid. Iran vindt uiteindelijk wel een weg.quote:Amerika heeft eerder al grote vlot naar de wateren rondom Jemen gestuurd met VN-backing omdat Iran rebellen bewapend. Dus dat zit gewoon snor met de Saudi-US coalitie en ervoor te zorgen dat de Iraanse imperialistische plannetjes in Jemen niet te grote vormen aannemen mbt het sturen van zware wapens. Wat nieuwe laarzen en munitie voor de houthis is dan niet leuk maar geen ramp natuurlijk. Maar belangrijkste is dat de partners van Koning Salman waaronder de US hun verantwoordelijk nemen in deze en dat doen ze. En dat is zeer positief.
Er zijn altijd interne strijdjes geweest onder die duizend inteeltbroers en zussen uit de koninklijke familie. Uiteindelijk wordt de opvolging altijd gesettled. Het is en blijft een tribaal land. Strijd is normaal, meerdere belangen onder die heersende families moet worden veilig gesteld. En tot op heden lukt het altijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:57 schreef Intellectueel het volgende:
Los gezien daarvan is KSA de afgelopen decennia nog nooit zo instabiel geweest. Een instabiliteit dat veel verder rijkt dan het oog, daar verschillende facties binnen het koningshuis ontevreden zijn over de huidige koers en machthebbers;
Met name op sjieten. En sinds 9/11 tot recent was het op een paar aanslagen van al-Qaida na juist best rustig. Het Saudische deradicaliseringsprogramma werd juist vaak geprezen.quote:er met stijgende mate aanslagen worden gepleegd in het binnenland jegens politieagenten, westerlingen, sjiieten of militairen;
Saudi Arabi heeft zo een financile buffer dat het er 1000 maal beter voor staat dan Iran en Rusland samen. En helemaal omdat het op de grootste oliereserves ter wereld slaapt. Een nogal machtige troef om andere landen die toevallig Bashar steunen te pesten aangezien hun economie best olie en gas-afhankelijk zijn.quote:Saoedi Arabie's financile middelen rap afnemen; de Arabische wereld door haar beleid in een ideologische en politieke crisis verkeerd, etc.
De interne strijd lijkt dit keer veel dieper te gaan, en komt ook nog eens in het openbaar door allerlei brieven die worden gepubliceerd van boze prinsen die menen dat de meerderheid aan koningsleden tegen Salman's beleid en regeerschap is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 03:16 schreef Aloulu het volgende:
Er zijn altijd interne strijdjes geweest onder die duizend inteeltbroers en zussen uit de koninklijke familie. Uiteindelijk wordt de opvolging altijd gesettled. Het is en blijft een tribaal land. Strijd is normaal, meerdere belangen onder die heersende families moet worden veilig gesteld. En tot op heden lukt het altijd.
Ook op westerlingen. De afgelopen maanden zijn westerse expats doel geweest van terreuraanslagen.quote:Met name op sjiieten. En sinds 9/11 tot recent was het op een paar aanslagen van al-Qaida na juist best rustig. Het Saudische deradicaliseringsprogramma werd juist vaak geprezen.
Demografisch minder complex, politiek minder ontwikkeld (de politieke geschiedenis van Iran en Turkije bijvoorbeeld is vele malen ouder), nauwelijks sociale, etnische en politieke pluriformiteit, etc. Bovendien hebben deze landen (m.u.v. KSA) zich gereformeerd.quote:Juist de Arabische monarchie blijken stabiel; Marokko, Jordani en Saudie Arabi. Ze kennen nauwelijks politieke onrust, noch een terrorismeprobleem dat de staat echt uitdaagt.
Iran's stabiliteit is niet gestoeld op cash-handouts zoals dat bij Saoedie wel het geval is. Men bezuinigt nu al op overheidsinstanties, kampt de Saoedische jeugd met enorme werkloosheid en ziet men haar financile buffer steeds verder inkrimpen. Met een mogelijk tekort binnen 5 jaar.quote:Saudi Arabi heeft zo een financile buffer dat het er 1000 maal beter voor staat dan Iran en Rusland samen. En helemaal omdat het op de grootste oliereserves ter wereld slaapt. Een nogal machtige troef om andere landen die toevallig Bashar steunen te pesten aangezien hun economie best olie en gas-afhankelijk zijn.
Egypte is sociaal en veiligheidswijs instabiel. Chaos regeert er van tijd tot tijd.quote:Ook is de Arabische wereld helemaal niet Door Saudisch beleid in puin. Ze hebben Sisi in het zadel geholpen. Daar ben jij ook blij mee.
Het westen wilt enkel haar maritieme havens behouden in Bahrein en de Perzische Golf.quote:Ze steunen daarnaast in Bahrein de monarchie die tegen een wilayat al faqih opstand geleidt vanuit Teheran vechten. Westen blij want niemand wil nog een ayatollah-republiek aan de andere kant van de Arabische Golf. Dan liever het moderne Bahrein van nu en relatief gematigd.
Je bedoelt los gezien van het feit dat het wahhabisme middels Saoedische steun in de hele regio is verspreid, en het Westen daar nu ook de vruchten van plukt?quote:Enige waar Saudie Arabi rebellen steunt is Syrie. In alle andere Arabische landen heeft Saudie Arabi een politiek die nauw samenloopt met het Westen en heersende veelal seculiere machthebbers steunt.
Dat zal best. Maar de kans dat KSA aan dit soort familieruzies en ontevredenheid ten onder gaat is echt wensdenken. Net zoals in Iran heet het te maken met interne machtsstructuren die botsen en tegen elkaar aanschuren. En net zoals het ayatollah regime in Teheran zit de koninklijke Saoedische al-Saud familie er over 30 jaar nog. Zonder grote problemen. Misschien wel met een gedumpte neef of twee vanwege het feit dat die te rebels werd maar dat is normaal.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 03:28 schreef Intellectueel het volgende:
De interne strijd lijkt dit keer veel dieper te gaan, en komt ook nog eens in het openbaar door allerlei brieven die worden gepubliceerd van boze prinsen die menen dat de meerderheid aan koningsleden tegen Salman's beleid en regeerschap is.
Zeker. Maar niet van zo'n aard en regelmatigheid dat ze in Riyadh nu opeens een "ernstig veiligheidsprobleem hebben dat de staat niet aan kan".quote:Ook op westerlingen. De afgelopen maanden zijn westerse expats doel geweest van terreuraanslagen.
Vrijwel alle monarchien hebben sowieso een redelijk parlementair systeem waar de Koning enige speelruimte toelaat om verschillende ideologische partijen wat ruimte te geven. Niet alle. Dat is weldegelijk iets wat toegeeft aan de politiek-ideologische pluriformiteit in die landen en de Arabische wereld. In Marokko regeert een "islamistische partij". Jordani en Koning herhaaldelijk geprobeerd de Moslimbroederschap mee te krijgen, maar ze weigerden in die val te lopen. In de Golfstaatmonarchien heb je ook verschillende blokken en daarnaast weldegelijk bijv. sjitische volksvertegenwoordigers in het parlement. Maar daarnaast ook sjitische moskeen. Iets wat in Iran met soennitisch moskeen nauwelijks tot niet het geval is.quote:Demografisch minder complex, politiek minder ontwikkeld (de politieke geschiedenis van Iran en Turkije bijvoorbeeld is vele malen ouder), nauwelijks sociale, etnische en politieke pluriformiteit, etc. Bovendien hebben deze landen (m.u.v. KSA) zich gereformeerd.
Egypte is en blijft een pauperland. Maar de Saoediers steunden de coupe op Morsi actief en daarmee ben jij ook blij. Ze gaven direct na de coupe miljarden aid aan Sisi en het is algemeen bekend dat de Saoediers hem direct steunden alsmede in goed vaarwater bij de Amerikanen probeerden te brengen. Voor de bhne dan.quote:Egypte is sociaal en veiligheidswijs instabiel. Chaos regeert er van tijd tot tijd.
Meer dan dat. Het Westen wil geen ayatollah-satelliestaat in hun eigen directe invloedssfeer. Logisch ook.quote:Het westen wilt enkel haar maritieme havens behouden in Bahrein en de Perzische Golf.
Saoedisch staatssalafisme is hoe verwerpelijk het blijft tegen geweld of aanslagen, en tegen het "foute salafisme" van al Qaida en IS. Het was Clinton die meende dat deze CIA-salafis juist gesteund moesten worden omdat ze zo aan de leiband liggen van de door Saoedi Arabi aangestelde staatsgeleerden. Alleen kom je als sjiet bij hun er ook slecht af. Daarentegen roepen ze niet op je dan af te maken. Dat is toch wat vergeleken bij de salafi broeders van IS en al-Qaida die dezelfde boekjes net iets anders lezen en wel de keel van een sjiet slijpen.quote:Je bedoelt los gezien van het feit dat het wahhabisme middels Saoedische steun in de hele regio is verspreid, en het Westen daar nu ook de vruchten van plukt?
Saudi-Arabi is de grootste sponsor van terrorisme wereldwijd. Denk je dat het toeval is dat zowat alle kapers van 9/11 Saudi waren? Daarnaast is uit wikileaks documenten gebleken en uitspraken van diverse Amerikaanse officials dat Saudi-Arabi ISIS steunt. De monarchie is compleet corrupt (zoek alle schandalen maar eens op) en het land is afgezakt van het rijkste land ter wereld in de jaren '70 per capita naar een middelmatig land per capita.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 03:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er zijn altijd interne strijdjes geweest onder die duizend inteeltbroers en zussen uit de koninklijke familie. Uiteindelijk wordt de opvolging altijd gesettled. Het is en blijft een tribaal land. Strijd is normaal, meerdere belangen onder die heersende families moet worden veilig gesteld. En tot op heden lukt het altijd.
[..]
Met name op sjieten. En sinds 9/11 tot recent was het op een paar aanslagen van al-Qaida na juist best rustig. Het Saudische deradicaliseringsprogramma werd juist vaak geprezen.
Juist de Arabische monarchien blijken stabiel; Marokko, Jordani en Saudie Arabi. Ze kennen nauwelijks politieke onrust, noch een terrorismeprobleem dat de staat echt uitdaagt.
[..]
Saudi Arabi heeft zo een financile buffer dat het er 1000 maal beter voor staat dan Iran en Rusland samen. En helemaal omdat het op de grootste oliereserves ter wereld slaapt. Een nogal machtige troef om andere landen die toevallig Bashar steunen te pesten aangezien hun economie best olie en gas-afhankelijk zijn.
Ook is de Arabische wereld helemaal niet Door Saudisch beleid in puin. Ze hebben Sisi in het zadel geholpen. Daar ben jij ook blij mee. Ze zijn een belangrijke steun voor monarchen in Jordani en Marokko. Vrij seculier. Iedereen blij in het Westen. Ze steunen in Libanon de seculiere Hariri kliek. Ze steunen daarnaast in Bahrein de monarchie die tegen een wilayat al faqih opstand geleidt vanuit Teheran vechten. Westen blij want niemand wil nog een ayatollah-republiek aan de andere kant van de Arabische Golf. Dan liever het moderne Bahrein van nu en relatief gematigd.
Enige waar Saudie Arabi rebellen steunt is Syrie. In alle andere Arabische landen heeft Saudie Arabi een politiek die nauw samenloopt met het Westen en heersende veelal seculiere machthebbers steunt.
Het enige wat SA op de been houd is olie. Wanneer dat op is gaat het goed mis.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Saudi-Arabi is de grootste sponsor van terrorisme wereldwijd. Denk je dat het toeval is dat zowat alle kapers van 9/11 Saudi waren? Daarnaast is uit wikileaks documenten gebleken en uitspraken van diverse Amerikaanse officials dat Saudi-Arabi ISIS steunt. De monarchie is compleet corrupt (zoek alle schandalen maar eens op) en het land is afgezakt van het rijkste land ter wereld in de jaren '70 per capita naar een middelmatig land per capita.
En het Westen. Als de CIA en MI6 in Saudi-Arabi zouden gaan stoken gaat het daar ook helemaal fout. Zo sterk is die machtsbasis daar niet dat dat overleefd zou worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Het enige wat SA op de been houd is olie. Wanneer dat op is gaat het goed mis.
Dat gebeurt nog wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het Westen. Als de CIA en MI6 in Saudi-Arabi zouden gaan stoken gaat het daar ook helemaal fout. Zo sterk is die machtsbasis daar niet dat dat overleefd zou worden.
Hoe betrouwbaar is wikileaks nu? De vraag is meer of er wel of geen nazi ufos bij betrokken waren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Saudi-Arabi is de grootste sponsor van terrorisme wereldwijd. Denk je dat het toeval is dat zowat alle kapers van 9/11 Saudi waren? Daarnaast is uit wikileaks documenten gebleken en uitspraken van diverse Amerikaanse officials dat Saudi-Arabi ISIS steunt. De monarchie is compleet corrupt (zoek alle schandalen maar eens op) en het land is afgezakt van het rijkste land ter wereld in de jaren '70 per capita naar een middelmatig land per capita.
Een hele Russische interventie en dan nog falen. Militair gezien bestaat er geen SAA meerquote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MazenFreesyria twitterde op dinsdag 27-10-2015 om 23:47:33#Unconfirmed #Aleppo Situation Map, #ISIS Advances and #FSA advances in #Aleppo to cut supply lines from many areas https://t.co/l93atuG8SQ reageer retweet
SAA
Niet alle bullshit op Twitter geloven, die stad is nog steeds stevig in handen van de SAA.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een hele Russische interventie en dan nog falen. Militair gezien bestaat er geen SAA meer
Ze hebben straks geen voorraad meer. Het zijn ratten die in de val zitten. Of mOet ick falende ratjus zegge.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet alle bullshit op Twitter geloven, die stad is nog steeds stevig in handen van de SAA.
Ja, want helikopters kunnen geen munitie droppen. Bovendien gaan de Iranirs aan hun offensief in Noord-Syri beginnen, samen met Iraakse Hezbollah, Afghaanse en Pakistaanse milities, Hezbollah en de SAA. Lokatie en exacte tijd onbekend. Het zou zo maar eens richting Khanasser kunnen zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze hebben straks geen voorraad meer. Het zijn ratten die in de val zitten.
Het is leuke folklore!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
A rich and vibrant culture, the religion of peace![]()
Eenieder die anders denkt ies rassiest![]()
#PvdA
#DWDD
#Pauw
Verkrachte vrouwen worden massaal in de gevangenis gegooid want ze hebben seks gehad buiten het huwelijk, mannen mogen meisjes van zes huwen...quote:In Soedie zijn ook hervormingen doorgevoerd, hetzij klein. Direct stemrecht lokaal, ook voor vrouwen. Sommigen universiteiten kennen minder rigide scheiding van seksen, tot ophef van de staatsgeleerden.
Precies.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zag hier laatst een overzicht voorbij komen met het 'break even point' per staat van de olieprijzen. SA geeft godsgruwelijk veel geld uit en zou olieprijzen van boven de 100 dollar nodig hebben om er winst op te maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Hopelijk wordt Latakia snel gezuiverd van alle terroristen.twitter:JulianRoepcke twitterde op woensdag 28-10-2015 om 09:25:20"Only air strikes"?!#RussianArmy column with Msta-B artillery passes #Latakia for the front.via @Charles_Lister https://t.co/spgJGEHjxS reageer retweet
En de VAE heeft nu al issues qua olie en wordt steeds minder belangrijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:51 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik zag hier laatst een overzicht voorbij komen met het 'break even point' per staat van de olieprijzen. SA geeft godsgruwelijk veel geld uit en zou olieprijzen van boven de 100 dollar nodig hebben om er winst op te maken.
De VAE doet ten minste wel aan diversificatie van haar economie, zeker Dubai waar de olie al op is. Saudi-Arabi doet helemaal niets. Ze investeren hun oliegelden niet in onderwijs, bedrijvigheid of andere zaken die de economie diverser maken. Nee, in plaats daarvan hebben ze nu een jaarlijks defensiebudget van 80 miljard dollarquote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:59 schreef HSG het volgende:
[..]
En de VAE heeft nu al issues qua olie en wordt steeds minder belangrijk.
En ze hebben 2 biljoen dollar op buitenlandse banken staan. M.a.w. al het geld wat binnen komt houden voor 90% zelf en de rest is voor het volk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VAE doet ten minste wel aan diversificatie van haar economie, zeker Dubai waar de olie al op is. Saudi-Arabi doet helemaal niets. Ze investeren hun oliegelden niet in onderwijs, bedrijvigheid of andere zaken die de economie diverser maken. Nee, in plaats daarvan hebben ze nu een jaarlijks defensiebudget van 80 miljard dollar
De koninklijke familie heeft het zeer goed voor elkaar daar inderdaad. Die hebben eigen banken, bedrijven, investeringen in bedrijven, aandelen, drugshandel in Libanon (quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef HSG het volgende:
[..]
En ze hebben 2 biljoen dollar op buitenlandse banken staan. M.a.w. al het geld wat binnen komt houden voor 90% zelf en de rest is voor het volk.
Als SA een land was met een non-corrupte liberale regering waar staat en kerk gescheiden was dan was het een paradijs.
En wat gebeurt er als een volk zwaar ontevreden is? Juist die komen in opstand. Gebeurd al in het noord-oost van het land waar de Sjiitische minderheid woont.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De koninklijke familie heeft het zeer goed voor elkaar daar inderdaad. Die hebben eigen banken, bedrijven, investeringen in bedrijven, aandelen, drugshandel in Libanon (). Die gaan het ook niet merken als de olieinkomsten opdrogen. Het gewone volk in Saudi-Arabi gaat het echter wel merken en begint het al te merken. Daar zijn ze zelf deels ook debet aan met een geboortegolf natuurlijk.
In die zin gaan ze het zeker merken ja... Laten we het hopen, Saudi-Arabi is niet bepaald een land waar de wereld veel aan heeft behalve olie.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:44 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als een volk zwaar ontevreden is? Juist die komen in opstand. Gebeurd al in het noord-oost van het land waar de Sjiitische minderheid woont.
Ja echt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bij het zien van die tweet kan ik helaas maar op n punt gefocused zijn.
Het offensief was toch al begonnen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, want helikopters kunnen geen munitie droppen. Bovendien gaan de Iranirs aan hun offensief in Noord-Syri beginnen, samen met Iraakse Hezbollah, Afghaanse en Pakistaanse milities, Hezbollah en de SAA. Lokatie en exacte tijd onbekend. Het zou zo maar eens richting Khanasser kunnen zijn.
Dat klopt, maar er zijn vele units uit Damascus en Latakia overgekomen die nog niks hebben gedaan. Die gaan weer een ander offensief starten nu:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het offensief was toch al begonnen?
Helaas geen tijd op mijn werk momenteel en druk vanavond. Als ik het niet vergeet en ik heb tijd dan zal ik wel ff kijken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zijn vele units uit Damascus en Latakia overgekomen die nog niks hebben gedaan. Die gaan weer een ander offensief starten nu:
http://www.almasdarnews.c(...)e-in-northern-syria/
Heb je overigens al de documentaire van frontline bekeken over het leven in de door Assad gecontroleerde gebieden door een Amerikaanse journalist? Dan kan je zien in wat voor ongekende vrijheid de mensen in Damascus leven. Deze man heeft overigens bepaald geen warm hart voor het Assad regime.
Doe maar, het vergroot je inzicht in dit conflict.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Helaas geen tijd op mijn werk momenteel en druk vanavond. Als ik het niet vergeet en ik heb tijd dan zal ik wel ff kijken.
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 28-10-2015 om 12:48:29Convoy of #Russia's troops traveling through Latakia, #Syria.BTR-80,R-166-0.5 radiostation, 152mm Msta-B howitzer. https://t.co/WeHTsrpb0j reageer retweet
Ik geloof best dat mensen vrij zijn, het leger en inlichtingendiensten hebben nu wel wat beters te doen dan burgertje pesten. Ze komen flink mensen tekort.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doe maar, het vergroot je inzicht in dit conflict.
Arabisch fokparadijsquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:51 schreef IPA35 het volgende:
46 man in een huis? Tsja, dat krijg je van incestueuze polygamie...
Het is al vaker gezegd: na een bombardement worden de terroristen ineens 'civil defense force' en gaan de witte helmpjes aan. Hoe kunnen ze anders altijd meteen ter plaatse zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:52 schreef Szura het volgende:
En allemaal civilians altijd. Bij een 'FSA Commander'. Tuurlijk.
Kan altijd erger, zoals een Syri onder leiding van wat extremistische soennieten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef firefly3 het volgende:
46 onschuldige mensen doden op de gok dat een fsa commandant thuis is. Ik voel me niet echt veilig bij die russen. Ze bombarderen gerust heel je straat plat.
Kenneth Roth @KenRoth
Russian airstrike had targeted FSA commander. He wasn't home. 46 (now dead) civilians were.
https://mobile.twitter.com/KenRoth/status/659042536024076288
De beelden die je ziet zijn ook beelden die je al voor de oorlog kon zien: sterker nog het verbaasde de maker in kwestie dat dit soort beelden nog steeds bestond TIJDENS de oorlog.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik geloof best dat mensen vrij zijn, het leger en inlichtingendiensten hebben nu wel wat beters te doen dan burgertje pesten. Ze komen flink mensen tekort.
Inclusief wat terechte kritiek richting Obama.quote:Putin’s Great Crime: He Defends His Allies and Attacks His Enemies
http://www.tabletmag.com/(...)ns-great-crime-syria
Dan gaan er weer een paar duizend dorpjes in de fik...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:24 schreef Teutonicus het volgende:
Volgens het UNWTO heeft Turkije ongeveer 25 miljard per jaar aan toerismeinkomsten, ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra PKK een paar mooie bommen gooit op Izmir en Antalya.![]()
Dan gaan er een hoop Russische toeristen dood en gaan de Russen alle YPG-ers afslachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:24 schreef Teutonicus het volgende:
Volgens het UNWTO heeft Turkije ongeveer 25 miljard per jaar aan toerismeinkomsten, ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra PKK een paar mooie bommen gooit op Izmir en Antalya.![]()
Assad is een extremistische siiet. Same shit.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:59 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Kan altijd erger, zoals een Syri onder leiding van wat extremistische soennieten.
Bovendien heiligt het doel de middelen. Assad blijft, met hulp van Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |