Mijn Bandit stond vorig jaar, toen ik de BMW had voor de winter, in de carport van mijn ouders onder zeil. Wel buiten dus, maar het scheelt al een hoop. Rondje van tevoren rijden met Euro 98 benzine (minder toevoegingen > minder bezinksel in de carbs), opbokken met beide wieltjes van de grond, ketting en alle openliggende lagers volbaggeren met vet en een hoes erover. In maart weer eronder uit gehaald, vliegroest eraf gewassen en lopen. Ging prima.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:03 schreef Skv het volgende:
Ha motorrijders, kort vraagje over stalling.
De afgelopen jaren had ik mijn motor in de winter bij mijn schoonouders in de garage staan. Deze is helaas nu vol met motoren van mijn schoonvader. Ik ben daarom benieuwd of (en zo ja hoe) jullie je motor stallen. Hij staat nu op straat, met zo'n all-weather hoes er overheen. Dit lijkt me wat summier voor een eventuele strenge winter.
Hoe gaan jullie hier mee om? Aan straat laten staan of in een stalling? En indien een stalling, heeft iemand een goedkope optie in de omgeving van Haarlem? Bedankt voor het meedenken
Mja, zo zijn er zoveel die na hun rijles in het topic verkondigen hun droomfiets te gaan kopen, dat wordt dan afgeraden, men doet het toch en heeft vervolgens spijt. Ik zie jouw post nog voor me, 'vanaf 100pk wordt het pas leuk'quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn redenatie. Maar ik zag dat je voor een beetje leuke fiets al gauw 200-250 per weekend betaalt.
Ik heb gewoon mijn droomfiets (type fiets dan) gekocht en kwam er gauw achter dat het niet mijn favoriete type fiets is. Maargoed; ik wou altijd een sportfiets en ik weet nu hoe die in de praktijk zijn.
fikszed.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:11 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb de luxe van een eigen garage én schuur in de tuin
dat was jij ook nietquote:Op maandag 26 oktober 2015 16:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had niet gezien dat ik hem volgooide, excu6
Dat laatste is nog wel een optie dan lijkt me. Heb helaas geen middenbok op de motor (alleen een zijstandaard). Maar goed weggestopt onder het afdak voor de fietsen, met daarover een hoes (en inderdaad nog even een ritje rondknallen met '98, ik rij normaal op 95) is wel een idee.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn Bandit stond vorig jaar, toen ik de BMW had voor de winter, in de carport van mijn ouders onder zeil. Wel buiten dus, maar het scheelt al een hoop. Rondje van tevoren rijden met Euro 98 benzine (minder toevoegingen > minder bezinksel in de carbs), opbokken met beide wieltjes van de grond, ketting en alle openliggende lagers volbaggeren met vet en een hoes erover. In maart weer eronder uit gehaald, vliegroest eraf gewassen en lopen. Ging prima.
De winter daarvoor heeft ie gewoon buiten in de sneeuw gestaan en pekel opgevangen van strooiwagens op straat, daar heeft ie oneindig veel meer van geleden.
Je hebt echt geen rateltakel nodig Met een katrollenstel heb je dat ding zo omhoog.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel plezier 10 meter hoog Misschien een luchttakel, met de hand ben je wel een stiefkwartiertje zoet
Ow, idd, zag mijn post 300 in een nieuw scherm, leek maar zoquote:Op maandag 26 oktober 2015 16:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat was jij ook niet
garage zou ik ook wel chill vinden, maar oprit+ schuur is ook prettig. Misschien de oprit nog maar eens overkappen. Auto staat nu onder een boom, ook niet ideaal.
Voor de securite zou ik mooi een kettingtakel pakken.. katrollen is een beetje 1928, en dan heb je een mega eind touw nodig; keertje of 5 inscheren lijkt me wel handig, dat is al 60 meter. Kettingtakel is goedkoper en veiliger.. duurt wel langer, dat wel.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt echt geen rateltakel nodig Met een katrollenstel heb je dat ding zo omhoog.
Da's zo'n 30 Euro per maand. Niet heel erg goedkoop.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat laatste is nog wel een optie dan lijkt me. Heb helaas geen middenbok op de motor (alleen een zijstandaard). Maar goed weggestopt onder het afdak voor de fietsen, met daarover een hoes (en inderdaad nog even een ritje rondknallen met '98, ik rij normaal op 95) is wel een idee.
Ga toch even zoeken naar een stalling om te weten wat dat kost.
Laat jij 'm in de winter buiten staan onder een afdak? Of in de schuur zelf?quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:37 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb een paar weken geleden bij mij in de tuin het pad verbreed en achter de schuur een stoepje gelegd waar de motor kan staan. Helaas niet genoeg rekening gehouden met de ietwat grotere draaicirkel van die XJ900, want die moet nu eerst een paar keer steken, waarbij het voorwiel mooi diep in de bagger komt te zitten Maargoed. als het zometeen koud wordt kan 'ie daar onder de hoes ietwat beter beschut staan dan buiten op de parkeerplaats.
Suzuki wil nog steeds niet starten
Buiten, maar zolang er geen sneeuw of ijzel ligt, rij ik ook gewoon door. 's Avonds staat ie dan achter de schuur, heeft ie van twee kanten beschutting, en onder een hoes. Vorig jaar reed ik op mijn Suzuki, die heeft gewoon de hele winter op de stoep aan een drukke weg gestaan, ook met de hoes erover 's avonds. Dat ding heeft een boel issues, maar pekel leek 'ie prima te kunnen hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Laat jij 'm in de winter buiten staan onder een afdak? Of in de schuur zelf?
3 tientjes is echt niet duur. Is dat een garagebox of iets geregeld met een motorzaak of zo?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:14 schreef Skv het volgende:
Ik heb 'n stalling voor 3 tientjes per maand, die in de buurt zit. Denk dat hij daar t/m maart naartoe gaat.
Daar kan ik geen hoogte van krijgen vooralsnog, maar het is ergens achterin een industrieterrein.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
3 tientjes is echt niet duur. Is dat een garagebox of iets geregeld met een motorzaak of zo?
Ik neem ook aan dat je hem niet op zijn staart zit, en dan bedoel ik niet dat je snel rijdt maar dat je het vermogen ook in bochten etc goed weet te gebruiken. Want de power is nooit een probleem aangezien je die zelf gewoon in de hand hebtquote:Op maandag 26 oktober 2015 16:28 schreef Catch22- het volgende:
O niet qua power hoor, dat mag wel wat meer zijn. Maar het is niet zo comfortabel met clip-ons.
Klopt. Eerst waren rotondes wel kut omdat ik ze niet snel genoeg nam en te laag in de toeren zat, maar als ik een beetje doorrij is dat geen issue meer.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:23 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat je hem niet op zijn staart zit, en dan bedoel ik niet dat je snel rijdt maar dat je het vermogen ook in bochten etc goed weet te gebruiken. Want de power is nooit een probleem aangezien je die zelf gewoon in de hand hebt
Ziet er wel oké uit, al kan ik zo geen KVK nummer vinden.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Daar kan ik geen hoogte van krijgen vooralsnog, maar het is ergens achterin een industrieterrein.
http://motorstalling023.nl
Op welke motor rijd jij eigenlijk?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:14 schreef Skv het volgende:
Ik heb 'n stalling voor 3 tientjes per maand, die in de buurt zit. Denk dat hij daar t/m maart naartoe gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |