abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157256248
Wat een pretogen heeft L., Chanty!! Wat leuk en wat wordt hij groot inderdaad! Erg leuk om hem weer te zien volgende week.

Exode, neem je tijd & rust. :* .

De Halloweenkindjes van Nikki. :D . O+ . Wel leuk dat het zo leeft in jullie wijk.

Dyre, daar heb je echt geen invloed op vrees ik. Een uitspraak als 'ze is nog het enige kindje van haar leeftijd dat dit doet' daar kun je zo weinig mee. Of niks eigenlijk. Behalve dan misschien denken: oh hoe komt het dat die van mij het nog wel doet, etc. Zij trekt zich daar natuurlijk niks van aan. :P . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157264423
Hier geen halloween geweest (gelukkig, ik vind het zelf al te eng..). Maar ik verwacht wel wat voor Sint Maarten. Heb ik vroeger ook gedaan en vind ik erg leuk..

Ik vroeg een tijdje terug iets over tandjes hier. Nou meneer heeft er iets mee gedaan en is nu druk bezig alle tandjes bij elkaar te sparen. Op zijn eerste verjaardag had hij zijn eerste tand (kiesje) en vlak daarna zijn eerste snijtand, allebei in de bovenkaak. Nu 3 weken later heeft hij 2 kiezen en 3 tanden in de bovenkaak (en 1 tand staat te dringen) en in de onderkaak nu 1 kies en de 2e is bijna door.
Hij heeft dus een wat aparte volgorde, maar is druk bezig met een inhaalslag.
pi_157264966
Dyre, mijn kind stopt ook nog alles in zijn mond. Inclusief andere kindjes :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157265085
Dot, out of the blue:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 november 2015 @ 11:08:07 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157265145
SPOILER
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157265236
Dot wat erg zeg -O-
Ik hoop dat de peutergroep of misschien idd een go uitkomst biedt
pi_157265302
Tjee wat naar Dot.

[ Bericht 55% gewijzigd door watmoetikkiezen op 02-11-2015 11:33:14 ]
  maandag 2 november 2015 @ 11:24:57 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157265347
SPOILER
pi_157265469
Nja, het stomme is dat hij het daar echt ontzettend leuk vindt. Hij gaat er met veel plezier naartoe, gaat meteen spelen, de juf krijgt een knuffel en hij is ontzettend vrolijk bij het ophalen en vaak dan ook gewoon heerlijk bezig. Regelmatig ook met andere kindjes, maar dit zijn dan vaak wel de wat oudere, stevigere kindjes.

Maar ik vind idd dat de verwachtingen wel wat hoog zijn voor een 1,5-jarige. Hij weet niet dat hij nog maar 1 kans heeft en wat er allemaal gebeurd achter de schermen, dus ik vind eigenlijk dat we het nog een paar weken aan zouden moeten kunnen kijken en dan de overgang naar de peuters wat geleidelijker aanpakken, maar ik voelde die ruimte niet echt helaas.

Qua werk is het wel te regelen ja, want hij gaat maar 1 dag en wij hebben de luxe dat we allebei vrij zijn op vrijdag, dus mijn vriend kan zijn werkdag verplaatsen naar de vrijdag en dan is er niks meer aan de hand. Boodschappen doen is dan alleen een wat grotere uitdaging in mn eentje :P

En vanaf zn tweede mag hij bij ons naar de peuterspeelzaal. Ik wil hem nu iig niet naar weer een nieuwe omgeving doen, dus als het niks wordt vrijdag dan houden we hem gewoon even thuis. Sowieso is de dreumesgroep hier al erg klein, maximaal 6 kindjes en nu met een juf en een stagiaire, dus ook gewoon toezicht.

Misschien dat ik dan toch wat meer ouder-kind activiteiten moet gaan ondernemen voor het contact met andere kindjes, zoals het Mamacafé of Muziek op Schoot. Daar heeft hij echt nog wel groei in te maken, want hij kan ook heel verontwaardigd 'Nee, nee, nee, nee!' roepen als een kindje iets pakt of iets doet dat hij van zichzelf vindt. Nu is dit ook de leeftijd natuurlijk, maar ik zou het vervelend vinden als hij nu door gebrek aan contact met andere kindjes hierin niet de ontwikkeling door kan maken die je zou willen zien
  maandag 2 november 2015 @ 11:41:37 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157265572
Fijn dat jullie die ruimte hebben Dot.

Over dat laatste zou ik me echt niet druk maken. Hij is 1,5 ;) Bedenk ook dat vroegahhh (toen wij klein waren) het heel normaal was dat je pas met 2/ 2,5 jaar naar de peuterspeelzaal ging en dan pas echt in contact kwam met andere kindjes. Ik ben er zelf niet minder sociaal op geworden (vind ik :+). Wat niet wegneemt dat het natuurlijk heel erg leuk is om hem op andere manieren met kindjes in contact te laten komen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157265583
Snap dat je het voor hem wat langer aan zou willen zien en m wat meer kansen zou willen geven.. Dat verdient hij ook wel.
Aan de andere kant. Als ik de moeder van dat andere kindje zou zijn zou ik er ook wel klaar mee zijn. Die kan er ook niets aan doen en gaat zich op een gegeven moment ook onveilig voelen. Dat kan natuurlijk ook niet.

Je zou gewoon willen dat ze snappen waar het door komt en dat kunnen voorkomen (niet alleen op t laatst ingrijpen, maar gewoon al daarvoor). Zorgen dat hij de behoefte niet voelt ofzo.. jammer dat t zo gaat.

Zou me over dat laatste inderdaad niet druk maken. Maar ja, als je ziet dat hij het wel echt leuk vind om met andere kindjes te spelen wil je m dat natuurlijk niet afnemen.
pi_157265659
Bij de peuters zijn er andere kindjes he :) Ik snap dat het niet werkt bij de dreumessen zo.

En dat voorkomen is denk ik heel lastig, want het is echt uit het niets. Er is geen specifieke aanleiding van iets afpakken oid, maar het lijkt hem allemaal gewoon ineens even te druk te worden en dan is dit zijn uitlaatklep. Ja, wij zien wel, want hij wordt dan wat onrustiger etc, maar wij hebben dan de ruimte om hem even mee naar buiten te nemen oid. Maar thuis uit hij zich dan in baldadigheid als gooien met speelgoed en niet bijten.

En dat is waar Chanty :)
pi_157265749
Nou als hij alleen kleinere kindjes bijt, blijft t bij de peuters misschien gewoon bij speelgoed gooien. Peuters zijn onderling ook al wel goed in corrigeren, dat maakt t voor hem misschien ook wel makkelijker om te begrijpen dat hij t anders moet aanpakken. Nou ja, hoop inderdaad dat t helemaal goedkomt en hij bij de peuters op zijn plek is. Want hij is daar natuurlijk wel echt de jongste!

hebben ze trouwens genoeg capaciteit om m op de peutergroep te hebben? Onze dochter is ook vóór haar 2e op n peutergroep begonnen ivm met verhuizing (en dan 4weken baby/dreumesgroep en dan over was niet echt handig). Maar ik begreep dat ze dan 2 peuterplekjes bezet hield ivm andere leidster/kind ratio verplichtingen..
pi_157265826
Ja, die weerbaarheid en betere communicatie bij de peuters was ook ons idee idd. Op de vrijdag hebben ze wel plek ja, dus als het idd werkt zouden we ook wat moeten schuiven, maar is het wel op te vangen :)
pi_157269133
Ben het ook eens met Chanty. Het is echt normaal voor zijn leeftijd dat iets als 'samen spelen' nog niet bepaald makkelijk of automatisch gaat. Ja, het bijten is vervelend, maar het staat volgens mij echt los van een sociale ontwikkeling. Als hij het doet om zich af te reageren in een voor hem overweldigende situatie dan heeft het meer dus met die prikkels te maken.

Vind de opstelling van het kdv ook wel echt discutabel. Aan de andere kant: als zij zo slecht om kunnen gaan hiermee dan is het ook gewoon geen goede plek voor jullie en voor hem.
Misschien is een gastouder inderdaad wel beter? Wat rustiger en minder kindjes.

Nouja, misschien is bij de peuters spelen toch ook een oplossing. Succes in ieder geval!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157269429
Lastig hoor Dot, hoop dat het bij de peuters beter gaat!

En mnoh O+ Mijn ouders appen net een foto van logeerdreumes bij mijn vader op de rug in de Tula in het bos *; Draagopa O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157273909
Jeetje, Dot. Wat een gedoe. Maar, misschien wat werkgeneuzel voor mij hoor, maar m.i. horen die leidsters dit gewoon te kunnen handteren. Ik vind het wegsturen van het kind een discutabele zet. Het is, hoe sneu ook voor stip en dat meisje, heel normaal gedrag. Je kan toch ook niet elk kind dat een mep verkoopt, wegsturen? Kinderen zijn niet moeilijk, kinderen hebben het soms ergens moeilijk mee. En daarmee moet een kdv zo'n kind helpen, vind ik. Maar het kan natuurlijk zijn dat de groep stip niet past. Ben benieuwd hoe het bij de peuters gaat!
pi_157274634
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje, Dot. Wat een gedoe. Maar, misschien wat werkgeneuzel voor mij hoor, maar m.i. horen die leidsters dit gewoon te kunnen handteren. Ik vind het wegsturen van het kind een discutabele zet. Het is, hoe sneu ook voor stip en dat meisje, heel normaal gedrag. Je kan toch ook niet elk kind dat een mep verkoopt, wegsturen? Kinderen zijn niet moeilijk, kinderen hebben het soms ergens moeilijk mee. En daarmee moet een kdv zo'n kind helpen, vind ik. Maar het kan natuurlijk zijn dat de groep stip niet past. Ben benieuwd hoe het bij de peuters gaat!
Ik wilde dit ook typen maar jij verwoord het beter. :P
S. 2014
J. 2016
pi_157274685
Dan sluit ik me er ook nog even bij aan.
Maar verdraaid vervelend voor jullie Dot, hoop dat er gauw rust komt :*
pi_157275908
Aaah jm, dat klinkt zo lief!

Dot, wat balen zeg dat het zo gaat. Ben benieuwd hoe het gaat in andere groep.

R is zo lief aan het spelen met de IKEA garage. O+ vol aandacht, en dansen, soort druk stappen, als een muziekje van een muziekmakend speelgoed af gaat _O-
pi_157279313
quote:
Jeetje, Dot. Wat een gedoe. Maar, misschien wat werkgeneuzel voor mij hoor, maar m.i. horen die leidsters dit gewoon te kunnen handteren. Ik vind het wegsturen van het kind een discutabele zet. Het is, hoe sneu ook voor stip en dat meisje, heel normaal gedrag. Je kan toch ook niet elk kind dat een mep verkoopt, wegsturen?
Het zou wat zijn als scholen op die manier alle kinderen zouden wegsturen als die even wat
'uitdagender' gedrag vertonen.
  maandag 2 november 2015 @ 21:53:39 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157279656
Dot, je verhaal is deels herkenbaar. Bij S was het wel minder heftig als ik het zo lees, maar die kon ook soms ineens vrij fysiek reageren op kleinere kinderen toen hij nog op de babygroep zat als bijnapeuter. Hij mocht wel eens meedraaien op de peutergroep en/of BSO en daar ging het veel beter.

Eenmaal definitief op de peutergroep met leeftijdsgenoten ging het bijna altijd goed en sinds we verhuisd zijn zit hij op een groep met vooral kinderen die net een paar maanden ouder zijn en dat gaat altijd goed.

Sowieso lijkt hij eroverheen gegroeid (of het is uit zn routine nu hij een tijd met grotere kinderen heeft gezeten).

Ik hoop dat het voor jullie ook zo gaat werken.
pi_157284763
quote:
Kinderen zijn niet moeilijk, kinderen hebben het soms ergens moeilijk mee.
O+
pi_157285431
quote:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar als de wil er niet is bij het kdv ga ik het niet pushen.
SPOILER
Thanks Spees! Ik dacht idd ook al dat jullie grote S ooit hadden aangeleerd om even een kussen aan te vallen, dus ik ga Stip ook een speenkoord meegeven zodat hij altijd z'n speen kan pakken. Hopelijk geeft hem ook dat mondgevoel dat hij blijkbaar nodig heeft.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:57:50 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157285608
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar als de wil er niet is bij het kdv ga ik het niet pushen.
SPOILER
Thanks Spees! Ik dacht idd ook al dat jullie grote S ooit hadden aangeleerd om even een kussen aan te vallen, dus ik ga Stip ook een speenkoord meegeven zodat hij altijd z'n speen kan pakken. Hopelijk geeft hem ook dat mondgevoel dat hij blijkbaar nodig heeft.
Wat goed onthouden! Wij hebben hem idd aangeleerd om in een kussen te bijten en te slaan. En voor het KDV hebben we hem zijn eigen stressbal laten uitkiezen die hij dan mee mocht nemen zodat hij ook daar altijd iets had om even in te knijpen of slaan als hij boos was (daar had hij last van na de geboorte van zijn zusje en de eerste week na de verhuizing). Uiteindelijk was alleen het idee dat hij die mee had al genoeg, het was al heel snel over :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')