Ja, de aanslagbreedte is de benodigde vrije breedte aan weerszijden van de sectionaaldeur.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:42 schreef fietsie het volgende:
Ueberduitser, bedoel je met aanslagbreedte een vrije ruimte tussen de muur (zwart) en de rails (rood) ?
[ afbeelding ]
Legenda:
- Zwart = muur
- Schuin zwart = deur
- Zwart boogje = draairichting deur
- Rood = rails voor "topwieltje" huidige garagedeur
- Blauw = huidige metalen garagedeur
Hmmmm... die 9 cm valt daar niet eenvoudig vandaan te toveren.. mjah, door kleiner maken gat van de deur natuurlijk wel, maar dan moet er ook aan het kozijn het nodige gebeuren, en kom ik vast niet uit op een standaardmaat...quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja, de aanslagbreedte is de benodigde vrije breedte aan weerszijden van de sectionaaldeur.
Kozijn? Die naast de overheaddeur bedoel je?quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hmmmm... die 9 cm valt daar niet eenvoudig vandaan te toveren.. mjah, door kleiner maken gat van de deur natuurlijk wel, maar dan moet er ook aan het kozijn het nodige gebeuren, en kom ik vast niet uit op een standaardmaat...
De schuur is gebouwd door een amateur bouwer die totale lak aan de bouwtekening heeft gehad, en er is ook door geen enkele instantie geen enkele vorm van toezicht uitgeoefend.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Kozijn? Die naast de overheaddeur bedoel je?
Lekker is dat hè? Wat is de totale breedte maat dan?quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schuur is gebouwd door een amateur bouwer die totale lak aan de bouwtekening heeft gehad, en er is ook door geen enkele instantie geen enkele vorm van toezicht uitgeoefend.
In te tekening die ik bij de gemeente heb opgehaald staat bij het gat van de overheaddeur een klein muurtje van 10cm en dan een houten kozijn
(Zo staan er wel meer details in, zoals stalen balken op plekken waar in werkelijkheid hout zit e.d.)
In werkelijkheid is er gewoon een 5cm dikke balk tegen de binnenmuur van de schuur gebout, waar de huidige overheaddeur in is vastgeschroefd met een 6 tal dikke kruiskopschroeven. Die balk benoemde ik met kozijn.
Ik meet straks ff op + foto's van de situatie.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Lekker is dat hè? Wat is de totale breedte maat dan?
Moet ik dit dan lezen als: moet je aan beide zijden dus 5cm extra hout aanbrengen ergo dan wordt de dagmaat 2.27x2.14 ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:27 schreef ueberduitser het volgende:
Het makkelijkste is nu een geïsoleerde dubbele deur toe te passen.
In die maten van je past wel een sectionaaldeur, maar moet je links en rechts toch echt 90mm aanslag maken.
met 5cm extra hout haal je het niet hoor, dat zal 10cm moeten zijn denk ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Moet ik dit dan lezen als: moet je aan beide zijden dus 5cm extra hout aanbrengen ergo dan wordt de dagmaat 2.27x2.14 ?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:01 schreef fietsie het volgende:
Klinkt alsof ik de schuur daar moet leeghalen en een sectionaaldeurenboer op audientie moet vragen of die een oplossing weet...
Want ik wil van die tochtige blikken bende af (zit nu PUR rondom...)
Novoferm heeft bijvoorbeeld zulke dubbele deuren. Die isoleren niet minder dan sectionaaldeuren hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:27 schreef ueberduitser het volgende:
Het makkelijkste is nu een geïsoleerde dubbele deur toe te passen.
Snap ik, maar het doel was om ergens een oude gedemonteerde sectionaaldeur op de kop te tikken en deze pas te maken. Want nieuwprijzen vallen buiten het budget..quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:10 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
[..]
Novoferm heeft bijvoorbeeld zulke dubbele deuren. Die isoleren niet minder dan sectionaaldeuren hoor.
Dat had je er niet bij verteld.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Snap ik, maar het doel was om ergens een oude gedemonteerde sectionaaldeur op de kop te tikken en deze pas te maken.
Want nieuwprijzen vallen buiten het budget.
en dat is???quote:En opendraaiende deuren zijn niet praktisch gezien het gewenste gebruik
Offtopic:quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 07:54 schreef fietsie het volgende:
De situatie:
[ afbeelding ]
Binnen staat het op het moment helemaal vol, ik heb met moeite een fotootje van de muur + metalen profiel van deur kunnen maken..
[ afbeelding ]
Bovenaan links de rail waar het topwieltje in rolt...
Dagmaat van de garagedeur (gemeten aan de buitenkant): 2.37x2.14
Nou ik -dacht- dat nieuwprijzen pasten in het budget op basis van wat "vanaf prijzen" die ik gezien had. Maar "vanaf" betekent "exclusief 1000,- aan noodzakelijke montage accessoires" in deze markt lijkt het wel.quote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 12:32 schreef wiltoyo het volgende:
Komt die loopdeur ook in de schuur uit?
Je zou die hele deur weg kunnen halen en over de hele breedte een sectionaal deur plaatsen waar een loopdeur inzit.
Dan heb je waarschijnlijk meer mogelijkheden om een sectionaaldeur kwijt te kunnen.
We gebruiken die deur als voordeur, ook al komt ie in de schuur uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:31 schreef derLudolf het volgende:
Als je nou beide deuren eruit haalt kun je het pas maken. Eventueel met de loopdeur in de sectionaaldeur
hmm.... ik in ons vorige huis voor een ISO20 zo'n ¤1200,- incl. BTW kwijt voor een nieuwe deur incl. aandrijving.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou ik -dacht- dat nieuwprijzen pasten in het budget op basis van wat "vanaf prijzen" die ik gezien had. Maar "vanaf" betekent "exclusief 1000,- aan noodzakelijke montage accessoires" in deze markt lijkt het wel.
Ja rond de 12 a 1300 euro kwam eerst. Ik had een honderdje of 6 in mijn hoofd,quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:54 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
hmm.... ik in ons vorige huis voor een ISO20 zo'n ¤1200,- incl. BTW kwijt voor een nieuwe deur incl. aandrijving.
hoe kwam je daar bij dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had een honderdje of 6 in mijn hoofd,
Bezoek aan 2 sloop-bedrijvenquote:
Er zijn ook mooie deuren met loopdeur. Valt alleen wel buiten budget denk ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
We gebruiken die deur als voordeur, ook al komt ie in de schuur uit.
En een deur in een sectionaaldeur krijg ik mijn vrouw niet echt warm voor...
Mijn echte voordeur zit met bouten vast op het moment omdat ik die nog moet vervangen door een inbraak proof exemplaar
Is een spiraalveer die je moet opspannen. Je past de spanning aan op je deur. Een kanteldeur heeft een setje veren (pakket) dat qua spanning afgestemd is op je deur. Je hebt bij een sectionaaldeur dus een "verenpakket" wat altijd "past"...quote:Op zondag 1 november 2015 17:32 schreef Makrolon het volgende:
Sectionaaldeur heeft ook veren aan de bovenkant zitten hoor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |