abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2015 @ 09:43:07 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157106236
Postzegel gaat volgend jaar 73 cent kosten

quote:
De prijs van de gewone binnenlandse postzegel gaat volgend jaar met 4 eurocent omhoog naar 73 cent.

Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft PostNL daarvoor toestemming gegeven, werd maandag bekendgemaakt.

Eind september gaf de ACM aan dat PostNL de postzegelprijs minder mocht verhogen dan het bedrijf zelf wilde. Aan de hand van dat besluit deed PostNL vervolgens een nieuw voorstel, dat wel werd goedgekeurd.

Volgens het postbedrijf is de duurdere postzegel nodig om de aanhoudende krimp in het brievenverkeer te kunnen compenseren. Daarvoor worden ook omvangrijke bezuinigingen doorgevoerd, maar die zijn niet voldoende om de winst op peil te houden. Hogere tarieven zijn daarom noodzakelijk om de post ''in de toekomst betrouwbaar en bereikbaar te houden'', aldus PostNL.

De prijs van de postzegel werd begin vorig jaar al met 4 cent verhoogd naar 64 eurocent. In 2013 kostte een zegel voor de binnenlandse post nog 0,54 euro.

De prijs voor het bezorgen van een standaardpakketje in Nederland blijft 6,95 euro.
Grappig. Je zou verwachten dat de prijs zou dalen om een dienst aantrekkelijker te maken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157106335
Man man man ;(
pi_157106448
quote:
Volgens het postbedrijf is de duurdere postzegel nodig om de aanhoudende krimp in het brievenverkeer te kunnen compenseren.
Waar zit hem die krimp? Alleen bij het bezorgen of ook bij het verzenden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 oktober 2015 @ 09:58:20 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157106468
Ik kan me de laatste keer dat ik een postzegel heb gebruikt niet eens meer herinneren :')
Graag op anoniem
pi_157106500
zal ook wel zijn omdat de belastingdienst wegvalt als klant.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2015 @ 10:00:48 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_157106517
met 19 cent omhoog in twee jaar :{ :(.
daarom zetten ze er een 1 of 2 op, zodat je die vieze plannen niet doorhebt
:')
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:02:27 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157106547
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2015 09:58 schreef Twiitch het volgende:
Ik kan me de laatste keer dat ik een postzegel heb gebruikt niet eens meer herinneren :')
Ik ook niet maar ik vind het wel een aparte ontwikkeling. Product duurder maken maak je de dienst nog onaantrekkelijker terwijl ze dat wel ermee proberen te bereiken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157106650
Tsja, lijkt me logisch. Steeds minder post, maar de dienst kan (nog) niet geheel worden afgeschaft.

Daarbij moeten de Maserati van de huidige directeur en de oprotpremies van de voorgaande directeuren ook gewoon betaald blijven worden.
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:14:50 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_157106751
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:08 schreef hpeopjes het volgende:
Daarbij moeten de Maserati van de huidige directeur en de oprotpremies van de voorgaande directeuren ook gewoon betaald blijven worden.
Herna Verhagen rijdt in een BMW 5-serie :{w zelf, ook nog eens! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_157106759
"Betrouwbaar en bereikbaar"

Waarom lijkt er altijd alsof er in zulke gevallen een stel woorden worden gekozen die er niks mee te maken hebben?
pi_157106775
Iets vaker scannen -> mailen dus.
pi_157106857
quote:
19s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik vind het wel een aparte ontwikkeling. Product duurder maken maak je de dienst nog onaantrekkelijker terwijl ze dat wel ermee proberen te bereiken.
Ik denk dat dit niet een ontwikkeling is waarbij de prijzen laag houden gaat helpen. Het alternatief is immers gratis en vaak sneller, voor veel dingen dus een prima medium.
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:29:07 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157106980
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:21 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet een ontwikkeling is waarbij de prijzen laag houden gaat helpen. Het alternatief is immers gratis en vaak sneller, voor veel dingen dus een prima medium.
De prijzen zo enorm omhoog gooien lijkt me anders ook niet de oplossing... Ik vind PostNL zo weinig creatief hierin. Ze hebben wel eens 'een kaartje is leuker' campagnes, en dat je je eigen postzegels kunt ontwerpen, en nog een paar van dat soort acties, maar ze proberen helemaal niet om het sturen van post (weer) populair te maken.
Het is best even heel erg "in" (geweest?) om met papier aan de slag te gaan... kaartjes, boekjes, stickers, washitape, etc. Het hele papieren agenda systeem is zelfs weer populair geworden door filofax, en moleskin boekjes zijn nog altijd enorm populair.
Alleen PostNL doet er niks mee. Die investeren in "printbezorger", wie gebruikt dat nou?
KuikenGuppy
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:50:04 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_157107346
[tong80]De eerste keer dat ik een postzegel gebruikte , was het deze

[/tong80]

:P
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:32:54 #15
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_157108041
Wat is dit nou weer voor geklets. Kort tijdje terug kostte het gewoon nog 40 cent.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_157108107
quote:
19s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Er is dan ook geen droog brood mee te verdienen maar ze zijn wettelijk verplicht om de dienst aan te bieden. De particuliere postzegelmarkt is het stukje van de markt wat niemand wil. Het brengt zeer weinig op maar kost veel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:44:11 #17
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_157108290
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:32 schreef VeX- het volgende:
Wat is dit nou weer voor geklets. Kort tijdje terug kostte het gewoon nog 40 cent.
https://nl.m.wikipedia.or(...)arieven_in_Nederland

In 2006...
pi_157110379
Dus als minder mensen gebruik maken van deze dienst, dan gooien we de prijs omhoog aan consumenten die nog wel loyaal zijn aan de postdienst. :?
pi_157110415
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:32 schreef MakkieR het volgende:
Dus als minder mensen gebruik maken van deze dienst, dan gooien we de prijs omhoog aan consumenten die nog wel loyaal zijn aan de postdienst. :?
Aan de ene kant een vreemde redenatie, maar aan de andere kant denk ik niet dat mensen ineens massaal brieven gaan sturen als het 20 cent wordt.
pi_157110420
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:32 schreef MakkieR het volgende:
Ja, om de boel kostendekkend te houden. Vandaar ook de bemoeienis van de ACM. Je kan van een privaat bedrijf niet verwachten dat ze uit pure liefdadigheid verlies lijden op een dienst die ze eigenlijk het liefste op zouden doeken...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 26 oktober 2015 @ 13:34:48 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157110422
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
met 19 cent omhoog in twee jaar :{ :(.
daarom zetten ze er een 1 of 2 op, zodat je die vieze plannen niet doorhebt
Dit, dat overstappen op die 1 en 2 was gewoon om prijsstijgingen te markeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157110541
Met mijn gemiddelde gebruik van postzegels gaat me dat in 2016 toch al snel 4 cent extra kosten. :X
pi_157110607
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, om de boel kostendekkend te houden. Vandaar ook de bemoeienis van de ACM. Je kan van een privaat bedrijf niet verwachten dat ze uit pure liefdadigheid verlies lijden op een dienst die ze eigenlijk het liefste op zouden doeken...
Is dat niet een beetje hetzelfde als minder mensen gebruik maken van de auto verhogen we de wegenbelasting, benzineprijs en aanschafwaarde auto?
pi_157110680
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje hetzelfde als minder mensen gebruik maken van de auto verhogen we de wegenbelasting, benzineprijs en aanschafwaarde auto?
Als de overhead toeneemt dan zal dat idd ook gebeuren bij auto's of om het even welk ander product...
pi_157110717
Wat is 73 cent nu in verhouding met hoevaak je nog een postzegel nodig hebt.
pi_157110749
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:50 schreef Odaiba het volgende:
voor een bedrijf kan het wel schelen als het om een of andere reden geen gebruik maakt van digitale post.
pi_157110774
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:50 schreef Odaiba het volgende:
Niks, de jaarlijks terugkerende verontwaardiging snap ik dan ook niet. Ja, procentueel is het heel hard gegaan de afgelopen jaren met de postzegelprijs. Qua werkelijke kosten verwacht ik dat mensen elk jaar steeds minder hebben uitgegeven aan postzegels. Ik kan me de laatste keer dat ik er één gebruikte niet herinneren.
pi_157110810
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

voor een bedrijf kan het wel schelen als het om een of andere reden geen gebruik maakt van digitale post.
Zakelijke klanten gaan sowieso geen postzegels plakken en hebben goedkopere tarieven. Los daarvan: die 4 cent extra kan je rustig doorberekenen aan je klanten, daar gaat niemand van rennen.
pi_157110904
Grappig ik bedacht me onlangs dat ik het maar goedkoop vind. Ik zou er ook zo een euro voor betalen. Geen probleem.
  Forum Admin maandag 26 oktober 2015 @ 14:12:29 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157111116
PostNL is een kut bedrijf dat aan alle kanten geld bloedt. Los daarvan lopen ze te janken over dalende postvolumes maar houden ze wijs hun mond over de pakketten. Want dat stijgt als een gek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Colorchick maandag 26 oktober 2015 @ 16:01:16 #31
382129 crew  Donna
pi_157113048
Jammer. Internationaal gaat van ¤1,15 naar ¤1,25. Postcrossing wordt een stuk minder leuk zo.
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:07:39 #32
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_157113214
Wat me recent irriteerde is dat ik bij het postkantoor niet gewoon één postzegel kon kopen. Heb die dingen eigenlijk normaal nooit nodig, dus met een velletje postzegels kon ik niets. Ik werd door de medewerker naar een kantoorboekhandel in de buurt gestuurd, waar de man achter de toonbank bijna ontplofte omdat de posterijen schijnbaar voortdurend mensen naar hem stuurde. Maar bij hem is het zuiver een serviceproduct voor mensen die een kaart of iets dergelijks kopen.

Nu heb ik al bijna een jaar een velletje postzegels liggen, waar er precies eentje is gebruikt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator / Colorchick maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:18 #33
382129 crew  Donna
pi_157113323
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:07 schreef Dwersdriever het volgende:
Wat me recent irriteerde is dat ik bij het postkantoor niet gewoon één postzegel kon kopen. Heb die dingen eigenlijk normaal nooit nodig, dus met een velletje postzegels kon ik niets. Ik werd door de medewerker naar een kantoorboekhandel in de buurt gestuurd, waar de man achter de toonbank bijna ontplofte omdat de posterijen schijnbaar voortdurend mensen naar hem stuurde. Maar bij hem is het zuiver een serviceproduct voor mensen die een kaart of iets dergelijks kopen.

Nu heb ik al bijna een jaar een velletje postzegels liggen, waar er precies eentje is gebruikt.
Echt he? Voorheen kon je brievenbuspost gewoon laten wegen en dan kwam er een stickertje/postzegel op met de prijs. Dat kan schijnbaar niet meer idd. Ik wilde laatst ook zo een brief versturen op het postkantoor, maar moest een heel velletje zegels kopen. :?
Ze plakte de zegel er dan wel voor me op. :')
pi_157113382
Briefpost versturen :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_157114993
Ik probeer echt te bedenken wanneer ik ooit in mijn leven postzegels heb gekocht.... Dat is echt jaren en jaren geleden... ik weet het niet eens meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157115008
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2015 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
PostNL is een kut bedrijf dat aan alle kanten geld bloedt. Los daarvan lopen ze te janken over dalende postvolumes maar houden ze wijs hun mond over de pakketten. Want dat stijgt als een gek.
Ze bezorgen ook nog eens kut.... Al 5x zijn er bezorgers in mijn wijk ontslagen omdat ze post achterhielden.
Maar goed, je krijgt wat je betaald, dus het is op zich niet vreemd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157115309
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 09:43 schreef Gunner het volgende:
Postzegel gaat volgend jaar 73 cent kosten

[..]

Grappig. Je zou verwachten dat de prijs zou dalen om een dienst aantrekkelijker te maken.
Niet bij een monopolist natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_157117655
Briefpost.... seriously :') :') :')
Ik weet niet eens hoe een postzegel er tegenwoordig ziet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')