trein2000 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:07 |
![]() Komend weekend staat de Grand Prix van de Verenigde Staten op het programma. In Austin, Texas rijden de coureurs op Circuit of the Americas. De baan heeft al veel spektakel gebracht en de verwachting is dat het dit jaar wederom het geval zal zijn. Vorig jaar mocht Max Verstappen rijden tijdens de eerste vrije training. De race werd een prooi voor Lewis Hamilton nadat hij zijn Mercedes-teamgenoot en polesitter Nico Rosberg vroeg in de wedstrijd wist te passeren. De derde positie was voor Red Bull-coureur Daniel Ricciardo die hiermee het maximale resultaat behaalde. Smaakmaker was Sebastian Vettel die met de Red Bull vanuit de pits startte en vier stops verder op plek zeven eindigde. Dit weekend kan Hamilton zijn derde wereldtitel in de Formule 1 veiligstellen, al heeft hij hier wel de hulp van tegenstrevers Vettel en Rosberg voor nodig. Bij Manor neemt Alexander Rossi het stuur weer over van Roberto Merhi, waardoor er in ieder geval een thuisrijder te zien zal zijn. Wat kan de Amerikaan klaarspelen? Behaalt Hamilton zijn tweede titel op rij? En wat kan Verstappen? We weten het vanaf zondag 20.00 uur. ![]() ![]() Grand Prix van Amerika informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeur: ![]() *** Constructeurkampioen ![]() ![]() ![]() ![]() NB: De race wordt LIVE uitgezonden op Veronica! ![]() ![]() Het actuele weer in Austin Linkjes voor streams vind je HIERRRRRR | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Homo!! | |
trein2000 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Wat deed rosberg? | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Seb ![]() | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Rosberg was too agressive ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Topicjatter ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Zijn overwinning weggooien. En later een petje terugtiefen wat Lewis hem toewierp. | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
| |
Nattekat | zondag 25 oktober 2015 @ 23:08 |
Sky wilt over de start praten, antwoord Rosberg: "First I want to talk about something else..." daarna zeuren dat hij de hele tijd de race kon controleren en door zijn eigen fout alles verloor. | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:09 |
![]() | |
Beach | zondag 25 oktober 2015 @ 23:09 |
wat een held die Rosberg | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:09 |
HAAL MAX VOOR DE CAMERA SKY WAT EEN KUTSHOW IS DIT?!?!?!? ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:09 |
Zeker. Lekker frusti. Heerlijk. ![]() | |
trein2000 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:10 |
![]() | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:10 |
Seb kan bij mij niet veel verkeerd doen. Wat een topvent, op en naast de baan. | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:10 |
![]() ![]() | |
twiFight | zondag 25 oktober 2015 @ 23:10 |
TBF is ROS nog wel mans genoeg om het zijn eigen fout te noemen | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:11 |
![]() ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 25 oktober 2015 @ 23:11 |
alleen omdat lewis kampioen is anders was t alleen maar verstappe | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:11 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:11 |
![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:11 |
Capgate noemt Sky het nu. | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:12 |
![]() ![]() | |
Columbiafan | zondag 25 oktober 2015 @ 23:12 |
Hanna Prater? ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 25 oktober 2015 @ 23:12 |
![]() | |
-Schorpioen- | zondag 25 oktober 2015 @ 23:13 |
Beste race dit seizoen !! Wat heb ik genoten en geen moment is de race saai geweest, Top race !! | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:13 |
Ted Kravitz vraagt zich oprecht af, of Rosberg volgend jaar mij Mercedes rijdt. Echt wel hoor. | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:13 |
The Notebook nu bij Sky. | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:14 |
Stream houdt er hier zo mee op ![]() Geen max gezien ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:14 |
![]() ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 25 oktober 2015 @ 23:14 |
doet bbc nix met f1? | |
Fer | zondag 25 oktober 2015 @ 23:15 |
Nee, Britta Roeske | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:15 |
![]() Geen dank ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
bbc geilt wat meer op VER | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
Jawel, maar deze race niet. Sky heeft de rechten voor alle races (en dat doen ze goed qua verslaggeving), BBC doet sommige races live. De rest hebben ze (denk ik? ![]() | |
Beach | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
Wan Pablo ![]() | |
motorbloempje | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
zal nog uitgebreide samenvatting doen later... ? | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
Montoya. Held bij Sky. | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:16 |
Doet me ineens denken aan Fall Out die plaat overigens, maar dat heb geen kut met racen te maken ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:17 |
![]() ![]() Ik heb ineens zin om te knikkeren ![]() | |
SuzukiSwift | zondag 25 oktober 2015 @ 23:17 |
Dit! | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:17 |
Montoya, ook zo eentje die gewoon zegt waar het op staat. ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:18 |
JPM, paar grijze haren erbij gekregen. Blijft wel een held. ![]() | |
twiFight | zondag 25 oktober 2015 @ 23:18 |
Montoya met grijs haar. Hoe lang kijk ik al F1? | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:18 |
Misschien morgen maar ergens een Telegraafje halen.. En het AD.. Die knaap gaat alle voorpagina's halen ! | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:19 |
Geen idee, maar ik zou de komende 10-20 jaar zeker nog blijven kijken als ik jou was ![]() | |
Beach | zondag 25 oktober 2015 @ 23:19 |
Ik lees de Trouw. Daar krijgt het hooguit een kleine kolom ![]() | |
Nattekat | zondag 25 oktober 2015 @ 23:19 |
Oja, die cowboyhoedjes ontbraken ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:19 |
Voorpagina gaat pas zijn bij zn eerste podium denk ik. Terecht ook. ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 23:20 |
mja, willen ze volgend jaar de beste coureurs in de Benzen of een onstuimige nummer een en een duidelijke nummer twee? | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:23 |
Next years Honda engine ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:23 |
Max ster van de race van Ted. | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:24 |
STAR of the race bij Ted Kravitz. | |
SuzukiSwift | zondag 25 oktober 2015 @ 23:24 |
Alweer ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:24 |
The star of the future ![]() | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:24 |
Laten ze ajb die Honda engine lepelen in die STR.. Als je ziet welke progressie ze maken.. Dan geloof ik wel in een vet seizoentje volgend jaar ! | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:25 |
Mercedes en Ferrari zetten ook een stap. Die staan qua motoren echt nog boven Honda volgend jaar | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:25 |
De cameraman van Ted zoomde in op een generator of iets en toen zei Ted er wat van en toen zei die cameraman Honda engine next year ![]() | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:26 |
Hopelijk is Teds notebook morgenochtend al op YT.. Eerst BBC herhalen dan teds notebook kijken. | |
Kleffe_Dop | zondag 25 oktober 2015 @ 23:27 |
Honda zal zeker stappen maken, dat wordt ook van ze verwacht. Maar de rest zit ook niet stil. Voorspelde jij in het begin van het seizoen ook al niet dat Honda binnen afzienbare tijd zou zorgen voor podiums voor McLaren? Geef Honda nog even de tijd... | |
gbm | zondag 25 oktober 2015 @ 23:28 |
Geen Rosberg bij de foto... ![]() ![]() edit: daar is ie al ![]() | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:28 |
Klopt, wat dat betreft valt die progressie mij wel wat tegen, maar dat is meer dat ik het probleem heb onderschat van die hybrid power geneuzel. Qua chassis en verbrandingsmotor zitten ze wel goed. | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:29 |
Nico nico nico. Slappe zak. ![]() Ik had al in de kroeg gezeten in zijn geval. Optiefen met die kutzooi ![]() | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:29 |
En nico al weer weg. | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 23:29 |
Die compressor is te klein en aan de ERS schort het nog bij Honda, maar voor de rest hebben ze toch wel grote stappen gezet dit jaar | |
twiFight | zondag 25 oktober 2015 @ 23:31 |
Wat ze parten speelt zijn de beperkingen op de aanpassingen die ze mogen maken. Ze zitten in zekere zin vast aan de gehomoliseerde motor. Voor een nieuwe motor is dat vrij kut | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:32 |
Max Verstappen zijn inhaal actie op Vettel ( dat ik dit zou typen) | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:33 |
Schön gemacht von Max Verstappen ![]() | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:34 |
![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 25 oktober 2015 @ 23:37 |
Mooie prestatie van Max. Foutloos tot aan de finish. | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:45 |
Alleen maar Lewis nieuws op de grote sites. Wel begrijpelijk natuurlijk, maar de grote teams hebben die P4 van Max echt wel gezien. Mooi weekend was het. Nog 1 biertje en dan ga ik maar eens naar bed ![]() | |
Smoofie | zondag 25 oktober 2015 @ 23:48 |
Regels veranderen toch in 2017? | |
Meike26 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:50 |
Net even op Twitter gezocht met "Rosberg" en "Loser" , maar hij krijgt toch wel een hoop zooi over zich heen nu ![]() ![]() Heeft Claudia De Breij haar hit alvertaald naar het Duits? Zou hij mogelijk steun in kunnen vinden.. | |
twiFight | zondag 25 oktober 2015 @ 23:51 |
Globaal gezien is Max ook gewoon maar een rookie. Een goed presterende, maar toch. Dat heel Nederland voor de tv zit te fappen maakt voor de internationale media niet zoveel verschil. | |
Geralt | zondag 25 oktober 2015 @ 23:53 |
En toch ziet de internationale media het verschil wel tussen Max en een willekeurige andere rookie van de afgelopen jaren ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 23:55 |
Dit. Hij ligt jaren voor op zijn leeftijdsgenoten en ook ligt hij voor op andere rookies qua gedrag op en buiten de baan. | |
APK | zondag 25 oktober 2015 @ 23:56 |
Jos Verstappen: Max heeft gewoon de perfecte race gereden "Hij heeft de perfecte race gereden." Jos Verstappen maakte zijn zoon Max zondagavond een groot compliment. Na een gecompliceerde Grand Prix in Austin, waar het slechte weer dagenlang de coureurs in de Formule 1 in de tang hield, was de vierde plaats in Amerika reden voor een feestje. Verstappen senior heeft zelf twee keer een derde plaats als beste resultaat in de Formule 1 achter zijn naam staan. In 1994 stond hij in Hongarije op het podium en kreeg hij vervolgens bij de race in België pas laat op de dag te horen dat hij derde was geworden, omdat Michael Schumacher tegen een diskwalificatie was aangelopen. Zondag zag hij zijn zoon ook in de buurt van het podium finishen. Mooier dan vierde plaats in Hongarije "Het was ontzettend spannend. Max heeft geen voet verkeerd gezet in de race. En dat in zijn eerste jaar. Zo'n sterk optreden. Ik ben ontzettend trots. Hij heeft het perfect gedaan en het team ook", keek Verstappen terug op de enerverende race. "Ik denk dat deze vierde plaats mooier is dan die van Hongarije", vergeleek de oud-coureur beide prestaties van zijn zoon. De onvoorspelbaarheid van het weer maakte het voor alle coureurs lastig in Austin. "Ik denk dat hij wel weet hoe hij met een bolide in de regen moet rijden. Het komt neer op gevoel en daar hebben we bij Max nooit aan getwijfeld", zei Verstappen. Jan Lammers was ook in Austin aanwezig. De voormalige Formule 1-coureur noemde het optreden van de jonge Nederlander indrukwekkend. "Ik heb hem de hele race niet op één fout kunnen betrappen. Alles wat hij deed klopte. Teams als Ferrari en Mercedes zien dat ook. Heel indrukwekkend." nos.nl | |
Doevelaer | zondag 25 oktober 2015 @ 23:57 |
Alleen is deze foto van Hongarije volgens mij. ![]() | |
alwaysonhold | zondag 25 oktober 2015 @ 23:59 |
Nope.....is van vanavond. | |
twiFight | zondag 25 oktober 2015 @ 23:59 |
Jawel, maar dat maakt voor de coverage voorlopig nog niet uit. Pas als Max podiums gaat scoren. Voorlopig trekken HAM artikelen nog wel wat meer page views en zo commercieel zijn de media dan ook weer wel ![]() | |
Doevelaer | maandag 26 oktober 2015 @ 00:02 |
Je hebt gelijk! ![]() | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 00:03 |
Nee. Hongarije heeft geen rode "fietspaden" naast de weg. En lekkere palacsinta's ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 00:04 |
En niet te vergeten: De pitmuur aan de rechterkant van de baan, niet de linkerkant ![]() | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 00:04 |
Ja dat is ook wel een klein verschilletje inderdaad ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 00:05 |
BBC Is heel lovend over Max. ![]() | |
rubbereend | maandag 26 oktober 2015 @ 00:08 |
wat een race ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 00:30 |
Raikkonen over Max Ferrari’s Kimi Raikkonen has said he wasn’t criticizing Max Verstappen following their early-race clash in the US Grand Prix at Austin, but that his angry radio message was directed at the stewards instead. Verstappen, who went on to finish fourth, banged wheels with Raikkonen at Turn 12 as the Finn attempted to pass him around the outside. Raikkonen said on the radio: “That guy keeps pushing me off the circuit every time, if that’s legal I will do the same next time.” After the race, Raikkonen claimed he said this because he wants the specific rules clarifying on when it's necessary to leave rivals a car’s width on the track. “I just wanted to ask if it’s OK, when you are next to another car, and they try to defend the inside and you go round the outside, and at some point at the exit of the corner you’re allowed to push the car onto the kerbs,” said Raikkonen. “If that’s fine, I want to ask if it’s OK, but apparently it is fine. That’s OK. As long as everybody has the same rules, I don’t mind. “There’s so many rules these days in F1, there are rules that you should not move under braking, you should leave the other guy a car’s space when he’s next to you, is that under braking and not in the corner, it’s not leaving any space if you push the other guy wide – it’s fine. “I don’t complain he’s doing something wrong, but as long as it’s fine always, and different next time, when you do it to somebody the same way and get penalized. That’s not right. “I don’t complain about what he did this time, but they should be more clear for everybody so we can know what we can do. “I think we touched once, just slightly, it’s fine and it’s racing in the end. It was very close.” Crash was “my mistake” Raikkonen admitted the crash that ultimately led to his exit with overheating brakes was his fault. “It was quite slippery there, and I didn’t see a little bit of water, and I lost the rear,” he said. “I tried to turn, and thought it would be OK to hit the wall sideways, but the front got stuck on the advertising board, so I tried to work with the steering wheel to get the board off the wheel. “I think we had a flat front, maybe flat rear too, and they had to pull the right-front brake duct out. That meant the front brakes overheated and we had to stop. “My mistake, which was an unfortunate thing as we had good pace. The car worked pretty well in those conditions. Even with the damage, it felt good. Not an ideal end.” | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 00:36 |
Ik had ook niet anders van Kimi verwacht. Klonk aardig gefrustreerd, maar hij vond het wel een mooi gevecht. Hij heb wel respect voor Max ![]() | |
aesop | maandag 26 oktober 2015 @ 00:37 |
Kimi what happened... Het zou me niets verbazen als hij de eer aan zichzelf houdt na dit seizoen. | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 00:42 |
Gaat niet gebeuren. | |
marcodej | maandag 26 oktober 2015 @ 00:56 |
"I liked the battle with Kimi a lot. Maybe he didn't. But I did!" | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 01:13 |
Zijn zelfvertrouwen groeit. Hier staat een meervoudig WK. For sure. Hamilton en co, maak je borst maar nat vanaf 2017 😃👌 | |
THEFXR | maandag 26 oktober 2015 @ 02:05 |
gast, laten we eerst beginnen met podiums en races te winnen, daarna zien wel weer. | |
MakkieR | maandag 26 oktober 2015 @ 03:44 |
We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat deze jongens reageren in de heetst van de strijd. Het is daarom goed dat Kimi kan reageren wanneer de rust is bedaard. | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2015 @ 07:28 |
Kimi heeft ook wel een punt. Het is overigens niet alleen Verstappen, het lijkt tegenwoordig wel standaard om de ander maar van de baan te duwen. Hamilton heeft er ook een handje van, Rosberg deed het ook terug bij Hamilton. Vettel doet het ook met regelmaat. | |
nils7 | maandag 26 oktober 2015 @ 07:29 |
En dat mocht ook. Kimi verdraait zn woorden tenminste niet. En Kimi wist toch wel dat ie op het droge m voorbij zou razen! | |
xzaz | maandag 26 oktober 2015 @ 08:09 |
Er is altijd wat met Ham wanneer hij niet eerste staat ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 08:13 |
Hij heeft in ieder geval een punt dat de regels voor iedereen hetzelfde moeten zijn, en dan dus ook gehandhaafd moeten worden. | |
MakkieR | maandag 26 oktober 2015 @ 08:18 |
Wat ik trouwens niet begrijp is dat Kimi trachtte Max in te halen terwijl het wringen was dat moment. Vettel daarentegen pakte het slimmer aan door gewoon even langer te wachten tot het wat rustiger is op de weg en puur op snelheid langs te gaan op de daarvoor bestemde locaties. Is Vettel daarmee iets intelligenter en Kimi wat impulsiever als coureur? | |
sasquatsch | maandag 26 oktober 2015 @ 08:26 |
Staat gewoon in de regels. Iemand die voor ligt mag zijn lijn door de bocht bepalen en daarbij de volledige breedte van de baan gebruiken. Alleen bij het van je lijn afwijken op het rechte stuk en dan weer teruggaan naar de racelijn moet je een wagenbreedte ruimte overlaten. | |
nils7 | maandag 26 oktober 2015 @ 08:34 |
naast de baan "drukken" zonder contact en lichtjes zodat beide gewoon door kunnen of eraf rammen (zoals in Sochi) is wel een verschil en dat moet Kimi wel snappen. | |
nils7 | maandag 26 oktober 2015 @ 08:34 |
Je mag ook maar 1x van je lijn gaan. | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 08:40 |
Als je de auto naar buiten mag laten lopen zodat degene aan de buitenkant buiten de baan moet dan moet je dus zorgen dat je daar niet uitkomt, en dat betekent dat je een inhaalactie of een verdedigende actie ook anders in moet zetten. De regels bepalen welke dueltactiek zinnig is. | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 08:46 |
Precies, dat is niet anders dan in bijv toerwagen racerij of endurance, er voor zorgen dat je niet buiten de baan word gedrukt. Alonso, Button, Hamilton of Verstappen heb ik dat eigenlijk nooit zien doen. Het draait om positioneren, anticiperen en consolideren. Echte racers hebben (om in Olav's termen te schrijven), iets meer schijfruimte over, door beter op het goede moment op de goede plek te zitten. Massa, Hulkenberg of Stokbrood bijv zitten juist vaak op verkeerde plek op verkeerde moment. | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 08:54 |
Weet iemand waar ik Teds Notebook terug kan kijken? ![]() | |
LWD-Godius | maandag 26 oktober 2015 @ 09:58 |
https://vimeo.com/143559570 | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 09:59 |
Dit weekend verven met de F1 erbij ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 10:03 |
Verstappen deed dat wel bij Ricardo in een van de eerste races van het jaar. Het is dat ricardo daar goed oplette, anders was hij zijn vleugel kwijt ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 10:04 |
Wat ik ook tekenend vond ( en dan hou ik op over de lofzang) is dat Max gewoon Vettel liet gaan op het laatst. Uiterst cool, niet vechten om zo je kans op een goed resultaat weg te gooien en je oude banden aan gort rijden. Alles voor het resultaat, dan heb je dus ook gewoon die extra schijfruimte in je kop om zo de race steady te finischen. Hulde. | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 10:06 |
Los van dat hij dat wrsch zelf sowieso zou doen, kreeg hij dat ook via de radio te horen ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 10:26 |
"This is not your battle." | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 10:28 |
P'cies! ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 10:43 |
Hoe hoorde jullie deze team radio, heb niks voorbij zien komen ![]() | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 10:44 |
Werd gewoon uitgezonden! ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 10:44 |
Was gewoon op Sky. Als je zoveel mogelijk wil missen van wat er in de race gebeurt moet je Mol aanzetten, die wil dat zelf ook. | |
KingRadler | maandag 26 oktober 2015 @ 10:56 |
Max komt ook goed over bij de Pers. Heb het gevoel dat zijn Engels steeds beter word elke race. | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 11:00 |
Max krijgt goede ratings in Duitsland http://www.auto-motor-und(...)em=3#fotoshow_item=5 | |
VXXLL | maandag 26 oktober 2015 @ 11:18 |
Hoe kunnen ze Rosberg nou een 8 geven ![]() | |
TargaFlorio | maandag 26 oktober 2015 @ 11:18 |
Heb je geen beamer? Op die net wit geverfde muren moet dat prima gaan. ![]() | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:19 |
Nee, maar in ons volgende huis (over een jaar of 5 á 7) komt er wel degelijk een beamer/filmkamer! ![]() | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 11:20 |
duitser | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 11:23 |
Teds Notebook op Vimeo ![]() https://vimeo.com/143559570 | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 11:26 |
wat wordt daar mee bedoelt? | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:27 |
Met wat? | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 11:28 |
teds notebook? | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:30 |
Da's gewoon een 'item' in de Sky F1 show, na de race ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 11:34 |
Precies, en gewoon zijn eigen mening geven, op een leuke manier ook en ik ben het heeel vaak met hem eens.. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 11:37 |
Ze gaven Hamilton een 9, dat sloeg ook helemaal nergens op. | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:38 |
Wat kreeg Max dan? | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 11:45 |
Iedereen die de race heeft uitgereden verdient een 9 voor het spektakel. | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 11:45 |
9 | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:46 |
Ik kan er gewoon nog van nagenieten. Dit was echt de race van het seizoen, en niet alleen omdat Max het zo goed deed. Wát gebeurde er een hoop. En tóch hebben er nog zoveel mensen anoniem rondgereden. Perez bijvoorbeeld. ja, die reed daar ergens 'voorin', maar die reed daar maar 'n beetje. Zelfde voor een Maldonado en de overgebleven Sauber ![]() | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:48 |
Of reden er nog twee Saubers? Als wel: point made. ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 11:49 |
Wat te denken van de MacLarens? Hebben nou ook niet echt lekker in de kijkere gereden, het waren voornamelijk de 4 Redbull coureurs die er een grote show van maakten in de top 8 ! | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:50 |
Even denken, uit m'n hoofd, twaalf finishers: HAM ROS VET VES PER BUT SAI HUL RIC ALO ROSsi (ROI toch?) En een sauber dan ergens daar nog tussen? | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 11:52 |
Gaat het eigenlijk niet heel erg goed met de F1? We hebben één auto die er met kop en schouders bovenuit steekt, terwijl er van een eerlijke strijd tussen die coureurs niet echt sprake is. Dat kan gebeuren in de F1, maar het is wel een recept voor een suf seizoen. Dan hebben we ook nog eens minimaal regen gehad, maar dit was zeker niet de eerste schitterende race van dit seizoen, terwijl er ook nog eens een heleboel zeer vermakelijke races waren. | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 11:54 |
Volgens mij was Nasr Rossi nog voorbij gegaan eind van de race. En indd, Rossi.. Manor zou echt gek zijn als ze hem niet contracteren !! Naast Wehrlein wellicht een sterk rijdersduo met wat ik verwacht ook het meest verrassende team van 2016 (ik tip ze nu al voor de manager.. ! Sauber word volgend jaar echt de hekkensluiter ! | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:55 |
Ah! Nasr reed dan nog rond ja! ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 11:55 |
Nasr sowieso. Ericsson durf ik niet te zeggen ![]() Hülkenberg is trouwens uitgevallen. | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:56 |
Nasr dan nog wel ergens daarvoor, wánt ALO zat net buiten de punten, RIC had het laatste puntje en Rossi was 12e, dus dan was Nasr 9e? (even checken ![]() | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:57 |
Oooh jaaa, Maldonado, Hulk niet. MAL op 8, Nasr op 9 inderdaad. | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 11:57 |
http://www.bnr.nl/feeds/a(...)mpioen-zijn-geworden Ze zijn geloof ik niet echt onder de indruk van Lewis. | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 11:58 |
Zo uit het blote hoofd: Ham, Ros, Vet, Ves, Per, Sai, But, Alo, Nas, Ric, Rossi | |
Frozen-assassin | maandag 26 oktober 2015 @ 11:59 |
HAM, ROS, VET, VES, PER, SAI, BUT, MAL, NAS, RIC, ALO, ROI | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 11:59 |
Nee dus Ham, Ros, Vet, Ves, Per, But, Sai, Mal, Nas, Ric, Alo, Roi | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 12:00 |
Alonso die wilde kappen, en z'n team 'maar je rijdt nog in de puntennnnnn...!!!!!!!!!' en vervolgens toch geen punt scoren ![]() | |
Sinister-D- | maandag 26 oktober 2015 @ 12:00 |
ja neem hem ipv de uiterst sterk presterende Stoffel die voor hem geëindigd is in de GP2! | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 12:01 |
Oja, Maldonado zat er nog tussen ![]() Ik had uitgerekend dat Sainz nog voor Button zou eindigen met die straf, blijkbaar niet dus. | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 12:02 |
Oja, hij ging stuk ![]() Gebeurde te veel ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 26 oktober 2015 @ 12:03 |
Jan Lammers is sowieso een groot Max fan ![]() | |
Sinister-D- | maandag 26 oktober 2015 @ 12:04 |
waar Alonso zich bij Ferrari zich eerst profileerde als een doorzetter, komt die nu over als een loser die het allemaal niet aankan.... | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 12:05 |
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. En ook aan het verschil met Verstappen die ondanks een niet 100% motor vorige race toch maar gewoon door en door en door bleef gaan tot het einde van de race. | |
Bitcoin_klo0n | maandag 26 oktober 2015 @ 12:06 |
samenvatting: http://grandprixradio.nl/video/sport1-samenvatting | |
4-elements | maandag 26 oktober 2015 @ 12:07 |
Hij had op het einde problemen, anders was hij gewoon in de punten geëindigd. En snap zijn frustratie wel: telkens als hij een beetje kans lijkt te maken op punten gaat er iets kapot. | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 12:07 |
En wéér die duivelse Button die beter scoort dan zijn (op papier betere) teamgenoot Alonso.. Button is echt nog geen veldvulling coureur zoals Massa of Kimi. | |
TheFreshPrince | maandag 26 oktober 2015 @ 12:08 |
Max is natuurlijk nog jong, gretig en wil zich bewijzen ![]() Dat vuur had Alonso vroeger ook, knokken om de laatste punt. | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 12:09 |
Mwah.. Hulkenberg is wat minderjong en wil zich ook nog steeds bewijzen maar mengt zich wel vaak in crashes waar hij toch al vaker echt zelf de schuld aan heeft. | |
TheFreshPrince | maandag 26 oktober 2015 @ 12:15 |
Dat met Massa op Singapore was idd zo'n voorbeeld. Die van gisteren heeft hij geen straf voor gekregen omdat het door schade aan zijn voorvleugel zou zijn gekomen dat hij te ver doorschoot. | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 12:16 |
Alonso had motorproblemen... dus hij vroeg of hij mocht kappen, maar z'n team zei, rijd verder want de andere liggen ver achter. Uiteindelijk toch nog een puntje. | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 12:17 |
Ja. En Nee, geen puntje. WANT HIJ WAS FUCKING 11e! | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 12:18 |
o dat had ik net gemist | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 12:18 |
![]() | |
Loekoe | maandag 26 oktober 2015 @ 12:49 |
Phoeh wat een weekend. Ik vind dit het beste weekend wat Max tot dusver heeft gereden. Hij was het hele weekend gefocust, reed een hele goede kwalificatie en een goede race. Het mooie aan F1 is dat je niet altijd de prestaties behaalt die je wil behalen (soms heb je gewoon pech), maar dat je wel kunt maximaliseren. Max heeft dit weekend absoluut het maximale uit z'n auto gehaald. Hamilton doet dat dit hele seizoen al ongeveer en ook Vettel rijdt fantastisch. Volgens mij is Max al ongeveer wereldtop; ik zou niet weten waarin hij nog moet groeien. Ik zie hem heel erg graag snel in één van die Redbulls. | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 12:50 |
Allemaal even op Max stemmen voor F1 Racing uk blad. http://surveys.haymarket.(...)ortId=NjQxNzcyMzAwS0 | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 12:51 |
Die ver terug vielen toen het droog werd. Doe maar niet ![]() | |
Loekoe | maandag 26 oktober 2015 @ 12:55 |
Deze race ja ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 12:57 |
Liever zo'n race op 4, dan zo'n race kapot in de vangrail ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 12:58 |
Driver error. Zoals zo vaak van kvyat. | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 13:06 |
Nou was dat ook niet echt vanaf de meest kansrijke positie. | |
Wereldgozer | maandag 26 oktober 2015 @ 13:12 |
wel je pilletjes innemen he | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 13:21 |
Bij Ferrari werd hij vooral als briljante coureur in een waardeloze auto geprofileerd, hij was de eigenlijke wereldkampioen, terwijl in de cruciale weekenden Massa met die waardeloze auto vaak sneller was. | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 13:23 |
Ik weet wel welke beste inhaalactie er als winnaar uit de bus gaat komen. Verstappen buitenlangs Nasr in Blanchimont. There; I said it. ![]() | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 13:28 |
Ik heb op Max gestemd waar je Max kon kiezen 😳 | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 13:30 |
Was een defecte sensor ![]() | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 13:40 |
Done, natuurlijk! | |
Sinister-D- | maandag 26 oktober 2015 @ 13:41 |
en wat was daar het gevolg van? Een verkeerde uitlezing/telemetrie en voor de rest een normaal draaiende motor, of effectief een scheef lopend blok? | |
rubbereend | maandag 26 oktober 2015 @ 13:43 |
is ook wel ingegeven door al dat asfalt langs de baan, als iemand erlangs komt kunnen ze toch wel verder. Zouden ze ze vast komen te zitten in het grind dan zou het veel minder voor komen | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 13:43 |
waarschijnlijk een blok waarbij het vermogen wat teruggeschroefd wordt | |
sasquatsch | maandag 26 oktober 2015 @ 14:31 |
Dan zou degene die buitenom probeert in te halen eerder zijn gas los laten in plaats van hem te laten staan. | |
potjecreme | maandag 26 oktober 2015 @ 14:51 |
Ik geniet nu weer van de samenvatting op bbc. ![]() | |
Fer | maandag 26 oktober 2015 @ 15:10 |
Misschien als is was gestopt alleen de sensor en nu door het doorrijden drijfstang door de cilinder? | |
M.Melandri | maandag 26 oktober 2015 @ 15:11 |
Was bij Sky ook te horen dat Wolff aan Rosberg de opdracht gaf om het gras te maaien? | |
tralalala | maandag 26 oktober 2015 @ 15:15 |
![]() ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 15:15 |
Nee. Op de Belg zeiden ze trouwens dat er vier SC's waren, allemaal in het voordeel van Hamilton. Zoiets hoor je ook niet op Sky. | |
motorbloempje | maandag 26 oktober 2015 @ 15:38 |
![]() | |
Tarado | maandag 26 oktober 2015 @ 15:40 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 16:19 |
Het is dan ook niet waar als je stops/posities er naast legt. Direct na afloop van de eerste VSC gaf Rosberg al gas, terwijl de rest nog wat anders zat te doen. Leverde hem 2 plaatsen op. Tijdens de 2e VSC stopte Rosberg voor de tweede en laatste maal, terwijl Hamilton buiten bleef. Ook die was in het voordeel van Rosberg. De twee SC's waren wel in het voordeel van Hamilton | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 16:28 |
Vergeet het voordeel ten opzichte van Vettel niet. Ik vond in ieder geval niet dat Hamilton een sterke race reed, hij krijg het in de schoot geworpen terwijl hij tot het droog was behoorlijk liep te kloten en hoezeer we er inmiddels ook aan gewend zijn, het ontlopen van een straf voor het van de baan beuken van een tegenstander pleit ook niet voor hem. Maar, foutloze race, foutloos seizoen, overtuigend kampioen, in de voetsporen van Senna, blablabla. | |
tja77 | maandag 26 oktober 2015 @ 16:37 |
Hij mag de pinda's uit de stront van Senna niet eens eten. | |
sasquatsch | maandag 26 oktober 2015 @ 16:50 |
Dat mag gewoon. Is niet buiten de baan beuken, maar je lijn kiezen in de bocht en deze vasthouden. Je mag alleen geen plotselinge bewegingen naar buiten maken. Hij haalde de bocht gewoon zonder naar buiten te sturen. Rosberg stuurde te vroeg in (omdat Hamilton daar al zat) waardoor ze elkaar raakten. Kimi vroeg ook al of wat Max deed (je auto in de bocht naar buiten laten lopen) toegestaan was, maar dat is al jaren zo. | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 17:24 |
is nog zover weg. Er kan in een paar dagen nog van alles gebeuren. Zat savonds te kijken in Austin voor zondag en gaven ze 15% kans ik keek om 3 uur snachts nog een keer en toen was het 95% kans op regen tijdens de race en smorgens was het weer 25% kortom afwachten dus. | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 17:36 |
![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 17:37 |
Hoe is het mogelijk ![]() | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 17:40 |
tja 362 dagen per jaar dit weer. 3 dagen slecht weer. ![]() | |
BeamofLight | maandag 26 oktober 2015 @ 17:56 |
Niks is zo veranderlijk als | |
aesop | maandag 26 oktober 2015 @ 18:07 |
Maar twee van de vijf acties zijn van Max??? | |
TargaFlorio | maandag 26 oktober 2015 @ 18:59 |
Pesten op het werk. ![]() ![]() | |
Fer | maandag 26 oktober 2015 @ 19:36 |
Ik zou het toch gewoon fijner vinden als er twee rijders zijn, liefst van verschillende teams, die het hele seizoen vechten om de titel. Daarnaast had je vroeger ook nog zaken als verschillende pitstrategien tussen de toppers, iets meer verrassingen tijdens de start (ze hebben nog steeds ingestelde bitepoints bijv.) en tegenwoordig is de snelste in de kwalificatie ook de snelste in de race, altijd. | |
Weltschmerz | maandag 26 oktober 2015 @ 19:45 |
Het is nou eenmaal een gegeven dat er af en toe seizoenen zijn dat een auto er met kop en schouders bovenuit steekt. Dat wordt dus nooit een fantastisch seizoen, en als beide coureurs van dat team ook nog eens niet in een felle strijd om de titel verwikkeld zijn is er ook niet het kampioenschap om races leuker te maken. Ik heb ondanks dat veel leuke races gezien, en zelfs een paar hele fraaie. Dan moeten we niet zomaar gaan roepen dat de F1 in een crisis zit. | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 19:49 |
Bij SkySports F1 krijgt Max Verstappen dit lovende stukje, en Best driver of the race: There's just no stopping Max Verstappen. A superstar of the future but a star of the present already, Verstappen described his US GP as "the most complete race of the season", heady praise given the number of outstanding drives he has already delivered this year. Nevertheless, it was a justified accolade for an accomplished performance which saw him charge to fourth from the outskirts of the top 10. All this at the age of 18, and in his rookie season to boot, and at a circuit where he had never previously driven. He's special alright. Perhaps the most remarkable detail of his race was the confirmation that it was Verstappen himself who made the decision behind his perfectly-timed change for slicks. As an exasperated Kimi Raikkonen found to his cost, not only is Verstappen precociously talented but he is also blessed with an old head on F1's youngest shoulders. | |
franklop | maandag 26 oktober 2015 @ 19:58 |
https://vimeo.com/143559570 TEd's notebook van gisteren | |
WheeledWarrior | maandag 26 oktober 2015 @ 19:58 |
Ook op buitenlandse fora en in buitenlandse media zijn ze (weer) lyrisch over Verstappen. Die podiumplaatsen, die gaan echt wel komen in de (nabije) toekomst ! ![]() | |
tralalala | maandag 26 oktober 2015 @ 20:04 |
Wat een vies lang recht stuk bij de start tot de eerste bocht in Mexico zeg. ![]() | |
beantherio | maandag 26 oktober 2015 @ 20:05 |
Ik hoop echt dat ie volgend jaar bij een goed team terecht komt. Maar dat gaat nog een hele uitdaging worden. Dit jaar had/heeft ie een auto waarmee ie zich kan onderscheiden, maar ik ben benieuwd of ie volgend jaar weer in die situatie zit. Door de motorensituatie is er er zoveel onzekerheid bij zoveel teams. De enige zekerheid heb je bij Ferrari en Mercedes: bij alle andere teams is het koffiedikkijken wat ze gaan presteren in 2016. ![]() | |
franklop | maandag 26 oktober 2015 @ 20:06 |
gezien de starts van Max dit jaar zal hij daar al wat plekken verliezen | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 20:07 |
langste van de kalender volgens mij | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 20:22 |
Was dat niet Abu Dhabi? China heeft het langste rechte stuk van de kalender. | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 20:26 |
Volgens mij is deze net ietsje langer | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 20:28 |
China heeft de langste rechte stuk. hoeft niet perse start/finish gedeelte te zijn. | |
alwaysonhold | maandag 26 oktober 2015 @ 20:30 |
Dan hoop ik voor Max dat hij al een deal heeft voor 2017 bij een Ferrari of Mercedes. Het zou mij niks verbazen. | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 20:34 |
Trouwens wat ik me al een tijdje heb afvraag, de Medium en Hard zijn "langzamer" dan de Soft en Super Soft, maar zijn de Medium en Hard niet veel sneller op de straights? | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 20:34 |
slechts 1170 meter is dat rechte stuk lang | |
Swetsenegger | maandag 26 oktober 2015 @ 20:35 |
Nee, waarom? Gaat om zoveel mogelijk grip. Hoe zachter de band, des te meer grip. | |
WEST | maandag 26 oktober 2015 @ 20:35 |
ik lees dan ook weer. The track itself was designed with racing in mind. As well as the waterside marina area, there are high-speed sections (including the longest straight on the F1 calendar), tight corners for overtaking, and even a twisty street circuit-style sector. Overall, its diverse elements come together to create one of the longest and most demanding tracks in the world, where close and competitive racing is guaranteed. Over Abu dhabi | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 20:38 |
Je kan dat ook andersom benaderen... hoe harder de band hoe minder grip en dus minder weerstand. In de bochten snap ik wel dat de S en SS meer grip hebben dus dat je er sneller door heen kan, maar op de straight dus niet. | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 20:40 |
Volgens mij dus niet meer de langste | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 20:41 |
mja, daar zijn de rechte stukken tekort voor. Race je op een oval dan heb je wel voordeel van de hardere banden | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 20:48 |
ah ok thanks! Zat al een tijdje te tobben hierover. | |
potjecreme | maandag 26 oktober 2015 @ 20:56 |
Onderstaand vind ik wel een leuk artikel. A trip down memory lane for all the reaction to Lewis Hamilton's bombshell defection from his boyhood team three years ago... http://www.skysports.com/(...)ren-to-join-mercedes | |
beantherio | maandag 26 oktober 2015 @ 20:58 |
Quote uit het artikel:
![]() ![]() Verder kun je achteraf wel stellen dat het een gouden keuze is geweest van Lewis. ![]() | |
SnowOokami | maandag 26 oktober 2015 @ 21:13 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ax-kampioen-geweest/ <-- Ze kunnen ook gaan overdrijven... pff. | |
beantherio | maandag 26 oktober 2015 @ 21:32 |
Knap trouwens dat Tyrrell nu voor de 6e keer een wereldkampioenschap bij de coureurs heeft gepakt. ![]() | |
Meike26 | maandag 26 oktober 2015 @ 22:03 |
Wat ik mij afvraag, is er hier eventueel interesse om een apart en kort topic aan te maken (tot 31-12-15) met ieders verwachtingen hoe de stoeltjes in 2017 gevuld zullen zijn? Lijkt me wel leuk om te zien wie er het dichts bij zit dan (veel contracten lopen af eind 2016). | |
Beach | maandag 26 oktober 2015 @ 22:04 |
niet van mijn kant | |
Fer | maandag 26 oktober 2015 @ 23:18 |
Meer grip, kun je harder door een bocht en ook eerder op het gas, beide geeft je een hogere snelheid de bocht uit en daardoor een hogere snelheid om het rechte stuk mee te beginnen. | |
Fopje | maandag 26 oktober 2015 @ 23:31 |
Bijna alles staat al vast ![]() edit: Oh shit, je hebt het over 2017. NVM ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Fopje op 27-10-2015 01:28:20 ] | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 23:40 |
Een soort silly season topic? ![]() Is een ideetje ja, maar nog veel te vroeg. | |
Bitcoin_klo0n | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:15 |
Maar dan ben ik bang dat we een hoop minder inhaalacties zullen zien ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:46 |
Zo een topic was (of is? ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:49 |
SPT / [Formule 1] Silly Season 2016: De strijd voor stoeltjes en motoren Die dus. Dat kan daar toch gewoon of ben ik nou gek? ![]() | |
Meike26 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:45 |
Ja, maar ik heb hef over 2017 he? ![]() Soort topic wat ook altijd eind van het jaar weer word gehouden mef welke celebs er het komende jaar er tussenuit piepen (vrijwillig of niet). Daarom juist leuk/geinig om te zien wat wij nu voorspellen (of eerder gokken?) voor het jaar 2017 en ergens in Maart 2017 rakelen we dat topic dan weer op en kijken wie de meeste dingen goed had. | |
Cheiron | dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:25 |
Ik vind het seizoen op zichzelf heel erg vermakelijk, met een aantal puike races. Wat ik wel jammet vind is dat na de Mercedes - Red Bull dominantie nu weer 1 team veel sterker is dan de rest. Dat maakt dan ook dat ik alle lof voor Hamilton behoorlijk overtrokken vind; het zou bijna schande zijn als hij geen kampioen was geworden. Volgend jaar nog een spannende titelstrijd, dan heb ik helemaal nietsvmeer te klagen ![]() | |
nils7 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:31 |
Als Ferrari de lijn door trekt.... | |
HerrFritz | dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:46 |
Je bedoelt de 3 die ze al hadden, die ene van Brawn met Button en nu 2 keer Hamilton met Mercedes? | |
Weltschmerz | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:12 |
Red Bull heeft nooit zo'n dominantie gehad, totaal onvergelijkbaar. Zelfs in 2013 was het nog een kwestie van hard weglopen met een klein snelheidsverschil. Deze Mercedes is dominant in de McLaren MP4/4 categorie. Inderdaad, het gekloot in Hongarije, Singapore en Monaco, andere coureurs buiten de baan duwen, rijden met een illegale auto, dat zijn dingen waarmee normaal gesproken een coureur in een zwaarbevochten seizoen het WK mee verliest. Het voordeel is dat je twee soorten coureurs hebt die een seizoen spannend maken dat het anders niet wat geweest, zij die met een mindere auto de dominante auto weten uit te dagen, en zij die met een dominante auto coureurs in mindere auto's een kans weten te geven. Hamilton behoort tot de tweede categorie. Ferrari moet er nog iets dichter op kruipen, en Rosberg moet ophouden zich te laten piepelen, en dan doet de combinatie van druk en Hamilton de rest. | |
Re | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:37 |
beetje senna-prost, schumacher-hill strijd is altijd wel mooi om naar te kijken | |
Meike26 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:47 |
Ik ga er van uit dat Vettel nog wel wat weet cq herinnerd uit zijn RedBull tijd wat betreft het chassis, daar was hij ook bij met de ontwikkeling. Met de power van Ferrari en een meer RedBull-achtig chassis voor het slingerwerk, hoop en verwacht ik dat die 2016 wagen wel eens een hele sterke kan worden ! | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:14 |
Die krijgen we in de toekomst wel met Verstappen en Stoffel of Ocon denk ik ![]() En over dat gokken op 2017; dan gok ik alvast dat zowel Button als Alonso er in 2017 niet meer bij zijn. Kimi ook niet en Hulkenberg ook niet trouwens. | |
Sinister-D- | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:32 |
Es2ban Ocon ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:42 |
Je moet het natuurlijk wel even doen maar wel met je eens dat het leuker is als twee constructeurs ook om plek 1 met elkaar strijden, nu ben ik niet zo goed in geschiedenis maar dat is toch wel een tijdje geleden, dat cadeautje aan Kimi van McLaren en het jaar erop Hamilton? | |
Meike26 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:44 |
Leuke uitspraak van Monisha Kaltenborn over aanvaring van beide coureurs :Dus eeh eigenlijk moeten ze het vaker doen? ![]() http://www.f1today.net/nl(...)-spreken-met-rijders | |
Frozen-assassin | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:52 |
Nee, ze zegt juist dat ze het niet meer moeten doen | |
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:52 |
In 2010 en 2012 deed Alonso nog in de laatste race mee om de titel. | |
Tarado | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:57 |
wat ik al zei, niet zo goed in geschiedenis ![]() | |
Beach | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:58 |
Will Stevens naast Vettel in de Ferrari. | |
Bitcoin_klo0n | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:19 |
| |
Abdus18 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:22 |
Een futuristische champignon ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:30 |
Tost denkt dat zonder de laatste SC Verstappen op het podium had geëindigd omdat volgens hem de Mercs dan nog een keer naar binnen hadden gemoeten. | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:31 |
Zet hem dan volgend jaar maar in je auto. Großmaul. ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:34 |
Overigens verbaast het me keer op keer hoe een kerel in zijn positie er mee weg komt door zo slecht Engels te spreken. Ofja er mee weg komen is een groot woord, maar ik verwacht van iemand op zo een positie toch wel een stuk beter Engels eerlijk gezegd. | |
SlamD | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:41 |
Het zal hem ook wel niet echt zijn... veel te weinig volgers, en zo te zien helemaal geen F1 journalisten daaronder. | |
Geralt | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:42 |
Maar hij spreekt wel belabberd Engels. Of is die knaker op TV tijdens de GP weekenden dan ook niet de echte???? ![]() ![]() | |
pvdplanet | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:50 |
Ik vind 'm een sympatieke gozer, lijkt bijna alsof hij beter bij BMW past. Norbert was wat dat betreft een echte stereotyp: dikke Duitse taxichauffeur met E-Klasse | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:56 |
Verstappen dan ook lijkt me. | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:06 |
Zolang zijn Schotse vrouw hem.maar verstaat. | |
SnowOokami | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:26 |
Bijna november en nog geen update over de motor perikelen van STR/RB | |
THEFXR | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:27 |
vraag me af of de 2016 wagens zijn ontworpen? | |
SnowOokami | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:30 |
Ik denk dat STR/RB al een zeer goede basis hebben, het gaat nu alleen nog om de motor en daarna de balans vinden tussen het chassis en de motor. | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:35 |
Dat denk ik niet. Grote van de koel openingen in de sidepods en de vorm van de motor cover zijn vrij integraal onderdeel van het hele chassis ontwerp. | |
SnowOokami | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:37 |
Dan hebben ze nog een leuke uitdaging voor de boeg... maar tis nog steeds wachten op een definitieve motor. | |
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:55 |
Gezien het feit dat Mercedes, Ferrari en Honda ze geen motoren wil leveren, blijft er maar 1 partij over. Die zullen echter eerst een beslissing over het overnemen van Lotus moeten nemen en er zullen wat verzoenende gesprekken mee gehouden moeten worden. | |
SnowOokami | dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:59 |
Honda mag (nog) niet leveren. Ben overigens benieuwd of dat "verbod" standhoud van Ron Dennis... Zou een prima motor zijn voor STR volgend jaar | |
alwaysonhold | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:10 |
Mooi om te zien hoe lang Max in gevecht was met Vettel gezien vanuit de cockpit van Raikkonen. Max rijdt bijna de helft van de tijd andere lijnen dan de rest zie ik nu pas, ene Senna deed dat ook..... http://m.videa.hu/videok/(...)5-t-zTZHvgWj9wwf5Wbk | |
Beach | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:11 |
ene Senna parkeerde hem ook in de muur in 1994 Hopelijk doet Max dat niet | |
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:14 |
STR gaat waarschijnlijk rijden met de 2015 Ferrari motor. RB zou gaan rijden met de Honda. En even opgezocht: Oorspronkelijk was die exclusiviteit alleen voor 2015, maar later blijkbaar verlengd tot en met 2016. | |
alwaysonhold | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:29 |
Fake Twitter account..... | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:42 |
Kan met de huidige f1 wagens, zonder vergelijkbare afloop. | |
TheFreshPrince | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:44 |
Kon toen ook, zolang je stuurstang maar goed gefabriceerd was... alhoewel... dat was de oorzaak... hmm ja... was ook domme pech... | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:45 |
Eigenlijk onvoorstelbaar, gezien het aantal miljoen wat de Japanners in McLaren pompen. Ze zouden zowat in de directie moeten zitten. | |
THEFXR | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:11 |
no way! dat RB met een gp2 motor gaat rijden, die willen wat veel beters dan Renault. Dan doen ze gewoon niet mee, ander worden door STR om hun oren gereden. | |
SnowOokami | dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:40 |
denk je echt dat Honda met een "gp2" motor komt volgend jaar? Japanners kennende en de negatieve uitlatingen naar hun "gp2" motor toe verwacht ik een nieuwe motor die Mercedes en Ferrari 1 sec per rondje achter zich laat ![]() | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:11 |
Als je ziet hoe ze nu al uit de trage chicanes wegtrekken, zit dat top (ice) vermogen wel goed. Als ze de ERS fixen, maken ze net zo'n sprong als Ferrari dit jaar. | |
THEFXR | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:15 |
Alsof die andere motoren stilstaan in ontwikkeling.... | |
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:33 |
Geruchten gingen dat ze met Honda gepraat hebben. Daarbij is niet meedoen ook geen optie omdat ze dan $ 500 miljoen moeten betalen en een bedrag van eenzelfde orde (en waarschijnlijk zelfs meer) aan exposure (en dus inkomsten) mislopen. Mercedes heeft afgelopen jaar al aangegeven dat de F1 ze ruim 2 miljard aan advertentie waarde heeft opgeleverd. Een van de redenen dat Ferrari ook niet adverteert omdat de exposure in de F1 genoeg voor ze is om hun sportwagens te verkopen. | |
twiFight | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:41 |
Volgens de geruchten hebben ze al lang en breed met elke fabrikant gepraat en hebben ze zo ondertussen ook al een tweede ronde gehad bij al die fabrikanten (al dan niet via Ecclestone). | |
Dale__Cooper | dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:01 |
Mooi filmpje! | |
sasquatsch | dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:09 |
Geruchten gingen over vorige week. En ja, ze hebben met elke fabrikant gepraat. | |
Fer | dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:35 |
Mercedes heeft in 2015 een kleine stap gezet, gezien dat Williams nu voor Redbull staat, ipv erachter in 2014. Maar Ferrari heeft een giga stap gemaakt, waardoor ze van achter Renault nu bijna op gelijke hoogte staan met Mercedes. Van wat Honda dit jaar heeft laten zien, denk ik dat een vergelijkbare stap kunnen maken als Ferrari. Bedenk ook dat de voortgang in steeds kleinere stapjes zal gaan. Ik maak mij meer zorgen om Renault. Die zijn momenteel net zover als bij hun debuut in 2014, het is jammer dat we nog even moeten wachten om de nieuwe motor in actie te zien. | |
Djoetma | dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:43 |
Klopt het trouwens dat Olav Mol met Ron Dennis gesproken heeft? Is dat gesprek op de een of andere manier nog terug te zien? | |
Bitcoin_klo0n | woensdag 28 oktober 2015 @ 00:05 |
die ferrari's komen hem toch lastig voorbij. | |
sasquatsch | woensdag 28 oktober 2015 @ 00:23 |
Bijna iedereen heeft meer achterstand op Mercedes opgelopen dan vorig jaar. Alleen Ferrari is dichterbij gekomen, maar hun achterstand is nog altijd groter dan die van Red Bull en Williams vorig jaar. | |
Geralt | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:04 |
Mooi om te zien bij Max inderdaad die onbevangenheid en het scherpe randje van het karten nog eraan. Dat hebben er meer die net komen kijken in de F1 en dat ebt vaak flink weg met de jaren. Hopelijk kan Max dat een beetje in stand houden. ![]() | |
THEFXR | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:08 |
Met welke motor dan?, het is bijna nov, ze moeten die wagen om de motor heen ontwerpen en daarna nog van alles testen, zijn ze dus te laat klaar voor volgende seizoen. | |
Geralt | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:09 |
Weet ik veel met welke motor. Dat is iets voor Horner en Mateschitz en Bernie en de andere teams om te regelen. Dat doet toch niet ter zake als het gaat om Max zijn rijstijl? ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 28 oktober 2015 @ 07:48 |
Sowieso is 80% mbt die motor politiek en van geen enkel pragmatisch belang. | |
Atreidez | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:19 |
Wist niet dat dat nieuwe circuit in Mexico zo hoog lag (2200m) ![]() http://www.motorsport.com(...)uncharted-territory/ | |
Weltschmerz | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:10 |
Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik hem als heel groot talent zie en niet als een soort Alesi, met alle respect. Uiteindelijk is snelheid immers het belangrijkste, en het verschil met Sainz qua snelheid is nou ook weer niet zo indrukwekkend, en we weten niet waar Sainz staat. Maar zijn vermogen om te improviseren, om snelheid te vinden buiten de ideale lijn en met een later of vroeger rempunt de bocht hard te nemen, duidt op een heel goed gevoel voor de limiet en daarmee kun je heel hard gaan. Dat improvisatievermogen laat hij eigenlijk al het hele jaar zien. | |
THEFXR | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:31 |
omdat je hem anders volgend jaar niet ziet rijden, daarom ![]() | |
zoem | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:31 |
Misschien een oud filmpje maar toch ![]() "Goed nieuws voor de F1-liefhebber: het motorgeluid is eindelijk aangepast!" | |
THEFXR | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:31 |
ja, de longen van de coureurs hebben er geen last van ![]() | |
Geralt | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:32 |
Misschien zie ik hem dan wel hier in het dorp een keer rijden als ie op bezoek is bij zn tante. ![]() | |
Pagan | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:32 |
Suggestie voor de TT van het nieuwe deel: [F1 Algemeen] 2015 Formula 1 GP's #126 Grand Prix van Maxico [ Bericht 0% gewijzigd door Pagan op 28-10-2015 12:33:26 (typo) ] | |
rockstah | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42 |
Rosberg wordt echt helemaal kapot gemaakt door de media. Te triest voor woorden van Sky, een tijdje geleden hebben ze het nog herkend en nu gaan ze er gewoon weer vrolijk mee door. | |
KingRadler | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:49 |
dat doe je toch niet als Sky zijnde | |
Weltschmerz | woensdag 28 oktober 2015 @ 12:57 |
Wat doen ze dan? Gewoon hun gebruikelijke geschiedvervalsing, of deze keer meer? | |
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:07 |
Valt op zich mee. Atmosferische motoren hebben meer last van de hoogte. Hier moet je alleen oppassen voor koeling en de turbo, zoals ook in het artikel gemeld. | |
Atreidez | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:07 |
![]() | |
THEFXR | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:10 |
hell yeah | |
rockstah | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:02 |
Mwah, ik erger me gewoon aan hoe inconsistent ze zijn op dit gebied. Uiteindelijk zijn zij namelijk een van de weinigen die achteraf nog dingen nuanceren en ze zijn destijds zelfs een actieve anti-haat campagne gestart toen het Vettel overkwam, maar nu wanneer het erop aankomt laten ze het gewoon weer gebeuren. He ironische is dat ze hem een aantal weken geleden nog aanvielen op het feit dat hij te aardig was voor Hamilton en wat assertiever moest worden. Je ziet wat er van komt. Ik erger me hier overigens al veel langer aan, zeker omdat ze zich een aantal races geleden nog volop af aan het vragen waren hoe het toch komt dat Hamilton's fouten elke keer van hem af lijken te glijden terwijl Rosberg elke keer zoveel woede over zich heen gestort krijgt. Ja hoe zou dat toch komen.. Neem nou de beruchte aanrijding van Rosberg op Hamilton (die sky zelfs in hun intro verwerkt heeft), waarna direct geconcludeerd werd dat Rosberg gewoon niet kan racen. Pas enkele races later merkte er eindelijk iemand op (Webber) dat Hamilton een race eerder nog op precies dezelfde manier een aanrijding had veroorzaakt. Een beetje hetzelfde als vandaag, Hamilton is tijdens de race volgens mij wel 10 keer snoeihard uit de bocht gevlogen. Vorig seizoen zag je een soortgelijk verhaal, Hamilton heeft altijd pech. Hamilton is een superster. Hamilton is een natuurlijke racer en Rosberg moet het van zijn engineers hebben. Het is allemaal nergens op gebaseerd maar als je het vaak genoeg herhaalt wordt het vanzelf de waarheid. Ik herinner me nog toen Hamilton begon bij Mercedes, de PR mensen van Mercedes werd toen nog naar hun mening gevraagd en zij waren helemaal lyrisch over Rosberg. Hij was immers sympathiek, gezellig en sprak meerdere talen. Hamilton was toen de norse gesloten Brit die altijd het gewicht van de wereld op zijn schouders leek te dragen. Nu is Hamilton ineens een superster en Rosberg de duivel zelve. Wat is er gebeurd? Hetzelfde als altijd: Britten worden als halve goden geframed en Duitsers worden afgebrand, zoals ook Vettel heeft mogen ondervinden. Dit omdat alle belangrijke Media Brits zijn en een groot deel van het vocale publiek ook. Sky is hier minder erg in dan de BBC, maar ze gaan er wel weer lekker in mee als dat ze uitkomt. | |
Beach | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:34 |
Rosberg wordt overal als de norse verliezer getoond vanwege even het momentje teleurstelling (met de pet). Maar ondertussen genoeg beeldmateriaal dat hij meefeest. | |
Weltschmerz | woensdag 28 oktober 2015 @ 14:35 |
Ik deel hier al geruime tijd met enige regelmaat de observatie dat de Britten in deze een hysterisch volkje zijn met een schaamteloos chauvinisme waar De Gaulle en Hitler zich nog voor zouden schamen. Het is een voortdurend bombardement van grote en kleine geschiedvervalsingen die de publieke opinie wel degelijk beinvloedt. Het begon al toen Hamilton debuteerde en net zo snel was als Alons. Na jaren afzien met de superieure Schumacher moest en zou de berenhuid verkocht worden nog voordat het geweer geladen was, Hamilton zou het record van Schumacher verbreken en kon misschien wel tienvoudig WK worden. En toen bleek het een choker en een brokkenpiloot, en was daar ineens Vettel als de nieuwe topcoureur, weer Duitser. En nog erger, nog een sympathieke humoristische Duitser ook. Toen volgde er een alsmaar voortdurend tapijtbombardement van uit verband getrokken feitjes en in verband geplaatste ficties om af te doen aan de prestaties van Vettel. Tussendoor mocht Barrichello nog even langskomen om een wereldtitel van Schumacher te claimen. Bij de Duitsers is het de auto, en bij de Engelsen/Britten en zelfs Commonwealthers ligt het nooit in positieve zin aan de auto. Als Hamilton iets sneller is dan Rosberg in de VT's, dan domineert hij het weekend. Als Hamilton eventjes de snelste lijkt in de regen, dan is hij de regenkoning. Als Rosberg veel sneller is op een opdrogende baan, dan heeft Hamilton een bandenprobleem. En als er echt helemaal geen feiten zijn, dan gaan ze in de hoofden kijken en verzinnen hoe Hamilton een fout omdraait in iets positiefs zoals extra focus of zo. Het zou allemaal erg vermakelijk zijn, ware het niet dat de F1 meer business dan sport is, en Hamilton door al die spin de moneymaker is. Voor zowel Mercedes als de F1, dus Mercedes bevoordeelt Hamilton, en de F1 is wel heel erg aardig voor hem als om straffen gaat. |