Op zondag 1 november 2015 17:41 schreef Fuhrer_Sid het volgende:Eind deze week heeft hij het ook gemeld bij mijn beste vriend.
Eigenlijk de laatste omdat hij dacht dat hij er wat weerstand op zou geven.
Gisteren was mijn maat bij mij en hebben we het erover gehad.
Mijn maat heeft er positief op gereageerd maar zoals het leidend voorwerp al dacht, voelde hij zich er niet prettig bij.
Ik en mijn vriendin hebben het gevoel dat hij een vrouw mist en bij gebrek daaraan zichzelf dit maar aan meet om het te compenseren of zich iets anders voor te doen. We hebben dit nooit verteld aan hem maar mijn maat dus wel.
Blijkbaar zette hij hem toch aan het denken want daar had hij/zij nog niet aan gedacht of het die reden heeft.
Ook vooral de signalen die hij denkt te hebben gekregen kloppen niet, "een goede klik met de meiden" volgens hem wel maar we hebben het nagevraagd bij diegene (dames) die het nu weten maar die hebben dat dus niet (en zijn hem eigenlijk liever kwijt dan rijk).
Ook is mijn maat boos op hem geworden dat hij nu allemaal deze stappen al heeft genomen (langs iedereen gaan en het vertellen) terwijl er nog niet eens goed is uitgezocht wat het nu is.
Tijdens het bezoek van hem/haar bij mijn maat werd hij gebeld door zn baas over zijn ziekte en mijn maat ving op dat hij het daar ook erover had.
Daarop heeft mijn maat tegen hem gezegd dat werk en privé gescheiden is en hij nu nog helemaal daar niet aan moet denken laat staan iets mee gaan doen, hij/zij wil al als vrouw verkleed naar het werk.
Daarnaast wil hij/zij graag in onze stad wonen maar in onze kleine gemeente is hij gewoon 1 van de weinige. Niemand kent eigenlijk iemand die zo is (geen idee of ze vaak buiten komen). Daarnaast woont ie nu in een wijk waar ze hem zullen lynchen als ie buiten komt als vrouw (lees: klein kalifaat).
Hij wijst meteen al kinderen af volgens mijn maat en hij wil eventueel als ie een meisje wil leren kennen meteen eerlijk (in de eerste date) erover zijn (ok eerlijk zijn snap ik maar dat kan ook na een tijdje).
Ook heeft hij/zij het tegen zijn ouders verteld (zijn moeder wist het al toen ik het topic opende maar was ff wat anoniemer) maar zijn vader pas net en die trok dit niet goed.
Ze hebben best wat met hem af gezien en dan komt er dit nog eens bovenop.
Na goed te hebben gepraat met mijn maat en ik zijn we tot de conclusie gekomen dat hij nu de verkeerde keuze maakt.
We zijn erg bang dat hij uiteindelijk hierin toch ook niet gelukkig zal worden of hem door iemand verteld wordt dat ie niet verder mag in de procedure (hij is echt zwaar labiel geweest in het verleden, speciaal onderwijs ook enzo).
Ook is hij/zij vroeger veel in de zeik genomen/gepest (en nee niet door ons, alhoewel het soms heel simpel was hem in de zeik te nemen) daar heeft hij het moeilijk mee gehad maar als hij dit door zet zal hij alleen nog maar een factor x meer daar mee te maken gaan krijgen (het wekt gewoon weerstand op).
Niemand, ook de dames niet, heeft ooit de indruk gehad dat hij een vrouw is of daar me struggled.
Natuurlijk wegdrukken kan, maar wij als vrienden zijn niet zo dat hij zich anders voor hoeft te doen dan dat hij zou zijn (we hebben zelfs iemand in onze vriendengroep waarvan we verwachten dat hij ooit uit de kast zal komen).
Daarnaast doet hij al jaren zo erg zn best een vriendin te krijgen wat nog nooit is gelukt waardoor je aan hem kan zien dat het hem frustreert, maar als hij dan een drankje aangeboden krijgt komt hij aan ons vragen wat ie er mee doet. Helaas heeft hij (door een vriend) een tijd lang zijn lat voor een vrouw erg hoog gelegd waardoor hij een tijdje (zeg gerust 3 jaar) niet naar meiden van zijn niveau keek (ja fotomodellen vond ie wel interessant).
Mijn maat en ik geven hem de zegen als dit wel het walhalla blijkt te zijn voor hem, maar wij twijfelen zo erg.
Hij wil naar seksuologe maar hij verwacht daar meteen een antwoord te krijgen.
Mijn maat en ik willen met andere vrienden (een groepje van 4-5) gaan checken of zij hetzelfde erover denken en dan toch onze zorgen gaan uiten bij z'n familie (waarschijnlijk zijn zus, die het ook weet).
Onze zorgen zijn nu dat we bang zijn dat het uiteindelijk toch niet is wat ie zoekt en we dan een vriend armer zijn.
Hoe krijgen wij hem zover dat hij (wellicht via zijn zus) echt professionele hulp gaat krijgen die echt met hem aan de slag gaat (ik gok geen seksuoloog alleen)?
Ook mooi Pulzzar hier reageert dat het ook iets anders kan zijn.
Ik sta er voor open maar echt ergens heeft iedereen (die ik er nu over spreek) het gevoel dat dit het niet is voor hem. En wellicht eerst een normale relatie met een vrouw moet gaan proberen voordat hij de vrouw in zichzelf zoekt (want zolang ik hem ken, zoekt hij naar een meid (en zoals iedereen hier vast weet, zodra je gaat zoeken ga je ze niet vinden).
We zijn er echt niet op tegen dat hij een vrouw wil worden, maar hij we twijfelen of dat het wel is wat ie echt wil (en dat hoeft echt niet meteen relatie met een meid te zijn, want dat is meer het idee van die maat van mij) maar hij mist gewoon iets.
Iemand wat tips hoe we dit delicaat aan kunnen pakken?