abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157090124
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:39 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Mijn ogen staan wijd open. Jij bent degene die slaapt. Wordt wakker!
Heb jij wel moslim-collega's?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_157090195
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Heb jij wel moslim-collega's?
Waar wil je heen? Ik ken een paar moslims die ik mag ja. Maar dat neemt niet weg dat ik het een vreselijk geloof vind. Zij zijn net zo goed gehersenspoeld vanuit de jeugd. En ik merk dat ook terug uit de dingen die ze mij vertellen. Het geloof zit heel diep bij deze mensen. Zelfs geest uitdrijving is aanbod gekomen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:47:09 #78
395200 deadprez
One more rail
pi_157090257
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:44 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Waar wil je heen? Ik ken een paar moslims die ik mag ja. Maar dat neemt niet weg dat ik het een vreselijk geloof vind. Zij zijn net zo goed gehersenspoeld vanuit de jeugd. En ik merk dat ook terug uit de dingen die ze mij vertellen. Het geloof zit heel diep bij deze mensen. Zelfs geest uitdrijving is aanbod gekomen.
Zeg jij dat ook tegen die mensen, dat jij ze niet "gewoon" vindt? Dat een moslim volgens jou per definitie niet "gewoon" is?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:47:29 #79
395200 deadprez
One more rail
pi_157090264
Oh nee, irl heb je natuurlijk niet zo'n grote bek.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2015 @ 17:49:15 #80
88815 The_Emotion
98.3
pi_157090303
Dus het land gaat naar de tering, omdat moslims een eigen omroep hebben op NPO?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:49:42 #81
395200 deadprez
One more rail
pi_157090313
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:49 schreef Remqo het volgende:
Dus het land gaat naar de tering, omdat moslims een eigen omroep hebben op NPO?
Ja zoiets. En wij moeten onze ogen gewoon openen, of zo.
Stop the violence
Down with the hate
pi_157090332
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het is nooit echt aangekondigd het is er gewoon in geslopen. Morgen verkopen ze boerka's bij de C&A ik maak me zorgen.
awh, en een turkse pizza mogen ze wel verkopen?

hyp0criet
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:51:05 #83
395200 deadprez
One more rail
pi_157090363
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:50 schreef Keskin58 het volgende:

[..]

awh, en een turkse pizza mogen ze wel verkopen?

hyp0criet
It seems like the Rag-heads and Paki's are worrying your Dad
But your dad's favourite food is curry and kebab
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:51:41 #84
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_157090375
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
In eerste instantie is de Islam een godsdient en is er sprake in ons land van een grondwet waarin vrijheid van pers en meningsuiting en vrijheid van godsdienst staat omschreven.
Uiteraard, maar het is een andere vraag of het een overheidstaak is (die verschillende) religies te ondersteunen; vrijwel per definitie is een religieuze beweging voor een beperkte groep (aanhangers) en ik vraag mij af of zo'n groep dan van overheidswege gesubsidieerd moet worden.

Zoals ik al eerder schreef zijn er religieuze programma's op de commerciële omroepen; het lijkt me dus dat een religieuze (splinter) groep op mediagebied de eigen boontjes maar moet doppen. Wat dan - uiteraard - voor álle religies geldt; wie zijn religieuze denkbeelden wil propageren doet dat maar lekker op eigen kosten.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_157090379
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:47 schreef deadprez het volgende:
Oh nee, irl heb je natuurlijk niet zo'n grote bek.
Ik zeg eerlijk dat ik niet achter hun ideeën sta. En heb ook eens tegen een meisje gezegd dat ik haar extreem vond, gezien ze een hoofddoek droeg. Ligt eraan hoe de ander zich opstelt.

Als je er zelf niet veel over zegt zeg ik er ook niet veel over. Als je er met me over praat geef ik je eerlijk mijn mening. Ga echt niet zeggen dat ik het ''interessant'' of ''inspirerend'' vind. Ben er duidelijk in dat ik er niets mee heb. En ik heb openlijke gesprekken gehad met deze mensen over hun zienswijzen en gevraagd om uitleg over waarom ze denken wat ze denken.

Dat laatste heeft mijn beeld van het geloof er alleen maar slechter op gemaakt. Ze zijn per definitie tegen homo's en geloven in zeeën van vuur voor zondaars en dergelijken. Sorry hoor, maar dan ben je toch echt de weg kwijt!
pi_157090416
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:44 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Geestuitdrijving komt ook voor in de Katholieke kerk.

Deze mensen hebben een geloof, nou en. Het zijn een stel slechte mensen die de boel verpesten. Die zitten nu allemaal daar bij IS. Dat zijn net zulke mensen als uit de tijd van nazi-Duitsland. Hetzelfde soort. Niet iedere Duitser was toen slecht.
Dat geldt nu ook.
Als ik 's middags bij de lunch mijn bammetje zit te eten met die mensen, zijn het de meest doodgewone mensen. Ik vraag hun wel eens wat (zou je ook moeten doen) en dan blijkt dat ze helemaal geen zin hebben in die leer van stenigen en onthoofdingen.
Je moet niet alles over een kam halen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:53:39 #87
449596 MextersAilene
Wel hoofddoek, géén moslima...
pi_157090421
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:20 schreef joshi-hiroshi het volgende:

Moet je dit gekke wijf zien. Nederlandse troela die zich heeft bekeert omwille van een man. Nu loopt ze erbij als een zwart spook. Heb zo'n enorme minachting voor dit soort vrouwen hè. Walgelijk gewoon! :r
Dank je wel. Ik zal het noteren.

Ik ben 27, doe een management-opleiding, betaal keurig netjes belasting en huur. Ik geloof ten diepste in vrijheid van meningsuiting en zou een kogel vangen voor een land waar iedereen zichzelf kan zijn.

Ik ben 100% Nederlandse en geen moslim, maar christen. Toch loop ik er net zo bij als deze vrouw.

Dat doe ik om verschillende redenen.
1. Mijn lichaam is enkel en alleen voor mijn man bestemd. Zijn eer is het belangrijkste voor mij.
2. Op straat laat men je opmerkelijk meer met rust. Altijd fijn. Dat dat door angst ingegeven is en dat als een blad aan een boom omdraait zodra men ontdekt dat ik accentloos Nederlands spreek is eerlijk gezegd niet mijn probleem en best grappig.
3. De kleding zit heel fijn en je hoeft niet meer na te denken over hoe je gaat zitten of hoe je voorover bukt zonder dat je cup E tiet ergens uitfloept.
4. Omdat ik daar zelf voor kies.

En nee, mijn man is geen moslim. Hij is atheïst. Hij schrok zich te pletter toen ik het voorstelde, maar het idee erachter vond hij heel mooi. Daarom ging hij akkoord.

Ik draag deze kleding niet altijd en overal (er zijn wijken, straten en buurten in NL waar ik niet veilig ben in dergelijke kleding), maar desondanks loop je toch regelmatig tegen vooroordelen aan. Hoe meer moslims ik om mij heen heb, hoe beter, want hoe meer mensen om je heen eraan gewend zijn. Dus nee, het spijt me, Sneeuw_Leeuw en joshi-hiroshi, maar onterechte klacht.
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:54:05 #88
395200 deadprez
One more rail
pi_157090433
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:51 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Ik zeg eerlijk dat ik niet achter hun ideeën sta. En heb ook eens tegen een meisje gezegd dat ik haar extreem vond, gezien ze een hoofddoek droeg. Ligt eraan hoe de ander zich opstelt.

Als je er zelf niet veel over zegt zeg ik er ook niet veel over. Als je er met me over praat geef ik je eerlijk mijn mening. Ga echt niet zeggen dat ik het ''interessant'' of ''inspirerend'' vind. Ben er duidelijk in dat ik er niets mee heb. En ik heb openlijke gesprekken gehad met deze mensen over hun zienswijzen en gevraagd om uitleg over waarom ze denken wat ze denken.

Dat laatste heeft mijn beeld van het geloof er alleen maar slechter op gemaakt. Ze zijn per definitie tegen homo's en geloven in zeeën van vuur voor zondaars en dergelijken. Sorry hoor, maar dan ben je toch echt de weg kwijt!
Nou oké, dit komt in ieder geval al iets normaler over.

Die laatste alinea, nog even los van het feit dat een moslim niet per definitie tegen homoseksualiteit is, geldt toch ook voor andere religies trouwens? Ga je daar ook zo enorm fel over tekeer?
Stop the violence
Down with the hate
pi_157090516
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Geestuitdrijving komt ook voor in de Katholieke kerk.

Deze mensen hebben een geloof, nou en. Het zijn een stel slechte mensen die de boel verpesten. Die zitten nu allemaal daar bij IS. Dat zijn net zulke mensen als uit de tijd van nazi-Duitsland. Hetzelfde soort. Niet iedere Duitser was toen slecht.
Dat geldt nu ook.
Als ik 's middags bij de lunch mijn bammetje zit te eten met die mensen, zijn het de meest doodgewone mensen. Ik vraag hun wel eens wat (zou je ook moeten doen) en dan blijkt dat ze helemaal geen zin hebben in die leer van stenigen en onthoofdingen.
Je moet niet alles over een kam halen.
Boooh, wat zijn mensen als jij ergerlijk zeg! Je haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Zelfs geest uitdrijving keur je goed. Jongen jij bent ook niet goed wijs. Ze hebben vast nog wel een plekje voor je in die gestoorde kerk van ze.

Ik ben tegen religie. Het zal me een worst wezen of het ook voorkomt in de katholieke kerk. Ik ben niet katholiek. De enige reden dat ik de christen beter tolereer is omdat ze anno 2015 nauwelijks nog bezig zijn met hun geloof.

Maar met mensen als jij valt niet te praten. Uiterst vermoeiend gewoon 8)7
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:58:07 #90
395200 deadprez
One more rail
pi_157090530
Zucht.
Stop the violence
Down with the hate
pi_157090560
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Boooh, wat zijn mensen als jij ergerlijk zeg! Je haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Zelfs geest uitdrijving keur je goed. Jongen jij bent ook niet goed wijs. Ze hebben vast nog wel een plekje voor je in die gestoorde kerk van ze.

Ik ben tegen religie. Het zal me een worst wezen of het ook voorkomt in de katholieke kerk. Ik ben niet katholiek. De enige reden dat ik de christen beter tolereer is omdat ze anno 2015 nauwelijks nog bezig zijn met hun geloof.

Maar met mensen als jij valt niet te praten. Uiterst vermoeiend gewoon 8)7
Waar staat dat ik geestesuitdrijving goedkeur?
pi_157090561
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:53 schreef MextersAilene het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik zal het noteren.

Ik ben 27, doe een management-opleiding, betaal keurig netjes belasting en huur. Ik geloof ten diepste in vrijheid van meningsuiting en zou een kogel vangen voor een land waar iedereen zichzelf kan zijn.

Ik ben 100% Nederlandse en geen moslim, maar christen. Toch loop ik er net zo bij als deze vrouw.

Dat doe ik om verschillende redenen.
1. Mijn lichaam is enkel en alleen voor mijn man bestemd. Zijn eer is het belangrijkste voor mij.

Hier stopte ik met lezen :')

Beter krijg je wat zelfrespect dame. Succes ermee.
pi_157090622
Man, wat ben je negatief. En niet alleen in dit topic.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:02:37 #94
395200 deadprez
One more rail
pi_157090685
Lijkt me niet prettig om zo zuur door het leven te moeten gaan.
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:02:40 #95
449596 MextersAilene
Wel hoofddoek, géén moslima...
pi_157090687
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:59 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen :')

Beter krijg je wat zelfrespect dame. Succes ermee.
Dank je wel!

Mooi om te merken dat jij zelfrespect dus kennelijk associeert met kledij.

Een vrouw die zich bedekt is niet goed, een vrouw die zich te bloot kleedt ook niet. Wat vind jij dan wel acceptabel?
pi_157090702
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:54 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nou oké, dit komt in ieder geval al iets normaler over.

Die laatste alinea, nog even los van het feit dat een moslim niet per definitie tegen homoseksualiteit is, geldt toch ook voor andere religies trouwens? Ga je daar ook zo enorm fel over tekeer?
Ja!

Heb al vele frustrerende discussie gehad met ''It's Adam and Eve, not Adam and Steve'' mensen. Ik poep op die lui. Hoe minder er van bestaan hoe beter. Het liefst zag ik ze allemaal spontaan oplossen als suiker in de regen.

En hoe kom jij erbij dat een moslim niet per definitie tegen homoseksualiteit is? Is dat je eigen invulling aan het geheel of heb je het ze gevraagd. Ik wel namelijk, en zelfs mensen waarvan ik het niet verwachtte bleken er afkeurend tegenover te staan met de meest loze argumentatie.
pi_157090727
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:24 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Als je als christen naar Turkije verhuisd en daar belasting gaat betalen en je vervolgens boos wordt omdat er geen christelijke televisie is, dan word je keihard uitgelachen daar en zeggen ze dat je dan gewoon op moet rotten naar je eigen land. Alleen als het andersom is, zoals hier in Nederland, dan wordt dat 'racistisch' genoemd ipv de normen en waarden van een ander land accepteren. Bovendien heb je dan altijd van die debielen die andere volkeren voor gaan trekken ipv hun eigen volk, zoals dombopartijen zoals de PvdA en D66 doen.
In Turkije heb je geen moslim omroep waarom dan wel een gristen omroep?
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:04:09 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157090748
Wat vervelend nu zeg. Vrijheid van meningsuiting in Nederland. Dat moet nie tkunnen.

Meteen de kop indrukken en vervangen door PVV tokkie gekrijs.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:04:21 #99
395200 deadprez
One more rail
pi_157090759
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:02 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Ja!

Heb al vele frustrerende discussie gehad met ''It's Adam and Eve, not Adam and Steve'' mensen. Ik poep op die lui. Hoe minder er van bestaan hoe beter. Het liefst zag ik ze allemaal spontaan oplossen als suiker in de regen.

En hoe kom jij erbij dat een moslim niet per definitie tegen homoseksualiteit is? Is dat je eigen invulling aan het geheel of heb je het ze gevraagd. Ik wel namelijk, en zelfs mensen waarvan ik het niet verwachten bleken er afkeurend tegenover te staan met de meest loze argumentatie.
Ik heb het "ze" niet gevraagd nee, maar ik ken genoeg individuele moslims die geen moeite hebben met homoseksualiteit.
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:05:52 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157090789
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:24 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Als je als christen naar Turkije verhuisd en daar belasting gaat betalen en je vervolgens boos wordt omdat er geen christelijke televisie is, dan word je keihard uitgelachen daar en zeggen ze dat je dan gewoon op moet rotten naar je eigen land. \
Aha, jij pleit dus dat het hier zo wordt als in Turkije. Weten we dat ook weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')