abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157078798
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Selvaria op 25-10-2015 09:50:27 ]
pi_157078881
Hap bellen kan nooit kwaad. Ik heb daar ook al eens huilend aan de telefoon gezeten. Achteraf voor niks en dat wist ik ook wel, maar als je er middenin zit is alles eng voor je kleine baby.
En ook een keer bij de hap gezeten met een vrolijke maar moeie baby, want mama maakt zich zorgen, baby speelt gewoon verder.
Hoe dan ook, het is altijd fijn dat er naar je kind gekeken wordt, ook als je er voor niks komt. Ze nemen je altijd serieus, want jij bent mama.
Maar goed, dit is ook niet niks, ik zou ook bellen. Zeggen dat je je zorgen maakt en dan mag je vaak wel langskomen.
pi_157078964
Die foto :')

Spring hoe is het met de spenen?
pi_157079103
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:59 schreef Crumpette het volgende:
Die foto :')

Spring hoe is het met de spenen?
Maatje groter gekocht, maar wil ze niet. :)

Maar vannacht heb ik r twee voedingen gegeven en heeft ze tussendoor wel beter geslapen. Zonder elke tien seconden dr speen eruit te gooien dus. Mss is dat het wel gewoon. :D

Thanks for asking!
pi_157079586
Kwak! Gefeliciteerd! Ik heb het linkje voor de tipi opgeslagen. Ik zag er ook een leuk kartonnen huisje. Vindt mijn M. vast fantastisch. 8-)
pi_157079592
Leuk hoor, wintertijd.
Y is dus echt wel een uur 'vroeger' moe, en nu is ze dus weer wakker op het moment dat ze normaal naar bed gaat. Zal me niks verbazen als ze nou ineens 3 dutjes heeft.
Hmm, misschien is dat zelfs wel een oplossing..
pi_157079705
Hier niet zoveel van gemerkt, maar van een echt vast ritme is hier toch nog niet te spreken. Ik ben wel benieuwd of ze vanavond om 9 uur ipv 10 uur moe is, ik hoop het wel. :D
pi_157079816
Oh, dweil me op! O+ O+ O+

N. heeft door dat ze het muziekje van het speelkleed zelf aan kan doen. :D O+
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:03:38 #9
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157079838
Zo daar ben ik weer. Ik zag leuke filmpjes en foto's O+
We zijn gisteren op kraamvisite geweest bij mijn broertje. Hun kleintje is dan echt een kleintje. N en L zijn dan ineens reuzen ;) Daarna naar de verjaardag van mijn oma. Mijn oom is echt een *&%@*$@. De meiden slapen al moeilijk ergens anders. En steeds als ze dan bijna in slaap vielen, maakte hij expres kabaal. Ze hebben gelukkig allebei even bij mijn tantes geslapen. Maar ze waren wel heel moe aan het einde van de dag. Het was heel de week al prut met slapen overdag. 's Nachts sliepen ze gelukkig gewoon.

Wat ik wel heel lastig vind, is dat mijn opa de meiden niet vast mag houden. Hij is gestart met chemo en het advies is om geen kleine kinderen vast te houden. (Bij de ene zeggen ze dus helemaal niet en bij de andere zeggen ze dat het na een aantal dagen wel mag). Alleen zal hij niet beter worden, maar is de chemo om hem een 'boost' te geven. Hij heeft 10 kuren achter elkaar en dat zou betekenen dat hij ze meer dan een half jaar niet vast kan houden. Als hij nog zo lang blijft leven tenminste. Hij vindt het heel erg en ik zou ook graag willen dat hij nog van de meiden kan genieten. Nu heb ik naar onze eigen arts in het ziekenhuis een mailtje gestuurd of er geen mogelijkheid is dat hij de meiden toch af en toe even vast kan houden, want dat gun ik hem zo!
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:04:05 #10
360012 Shopaholic1984
pi_157079844
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:02 schreef Selvaria het volgende:
Oh, dweil me op! O+ O+ O+

N. heeft door dat ze het muziekje van het speelkleed zelf aan kan doen. :D O+
O+ O wat leuk!!!!
pi_157079908
Ik had die oom van jou een klap voor zijn harses gegeven. Achterlijk gedrag.
En wat sneu voor opa. ;( is er niet iets te regelen met een monddoekje, extra handenwassen of weet ik het?
pi_157079939
Oke, ik had hem geen klap gegeven, ik ben een watje, maar ik zou het wel willen en ik zou er wat van gezegd hebben. Deed hij het dan nog een keer, dan ging ik naar huis, sorry oma, we komen op een ander tijdstip wel weer even langs.
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:43:47 #13
360012 Shopaholic1984
pi_157080611
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:08 schreef Risu het volgende:
Ik had die oom van jou een klap voor zijn harses gegeven. Achterlijk gedrag.
En wat sneu voor opa. ;( is er niet iets te regelen met een monddoekje, extra handenwassen of weet ik het?
Ik hoop dat er inderdaad iets te regelen is. Meiden in een deken wikkelen ofzo. Het gaat erom dat die chemo natuurlijk gif is en dat het ook via de huid naar buiten komt. Want ik gun het opa zo!
En ja, ik had mijn mond open moeten trekken, maar ben daar nooit zo goed in. Sta niet zo sterk in mijn schoenen. Ik moet dat toch echt gaan leren! 'Gelukkig' zien we hem ook niet zo vaak. Alleen bij opa en oma! Verder hoor of zie je hem niet!
pi_157081356
Ik hoop het ook Shop! Er moet vast een mogelijkheid zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157081547
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:43 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik hoop dat er inderdaad iets te regelen is. Meiden in een deken wikkelen ofzo. Het gaat erom dat die chemo natuurlijk gif is en dat het ook via de huid naar buiten komt. Want ik gun het opa zo!
En ja, ik had mijn mond open moeten trekken, maar ben daar nooit zo goed in. Sta niet zo sterk in mijn schoenen. Ik moet dat toch echt gaan leren! 'Gelukkig' zien we hem ook niet zo vaak. Alleen bij opa en oma! Verder hoor of zie je hem niet!
Wie heeft dat aangeraden Shop?
Vind het namelijk een heel bijzonder advies.
Ben zelf kinderoncologievpk en die kids houden we ook niet bij andere kindjes uit de buurt.
En onlangs met mijn eigen vader en chemo waren ook absoluut geen restricties.
Tuurlijk komt het in zweet/braaksel/urine en ontlasting eruit, maar daar worden de meiden niet mee besmeurt én het is zo mini minimaal het vasthouden qua zweetgehalte dat het verwaarloosbaar is voor die korte momenten.
pi_157081573
Ik snap het wel hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157082086
Wat een minibaby's qua maten :o Of ik heb gewoon een groot exemplaar. Maat 68 bij 4 maanden; rompers 74-80. Heel apart als je onze bouw ziet :D Ik vind het wel cute, zo'n boeddhaatje.
  zondag 25 oktober 2015 @ 12:54:11 #18
360012 Shopaholic1984
pi_157082258
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:22 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Wie heeft dat aangeraden Shop?
Vind het namelijk een heel bijzonder advies.
Ben zelf kinderoncologievpk en die kids houden we ook niet bij andere kindjes uit de buurt.
En onlangs met mijn eigen vader en chemo waren ook absoluut geen restricties.
Tuurlijk komt het in zweet/braaksel/urine en ontlasting eruit, maar daar worden de meiden niet mee besmeurt én het is zo mini minimaal het vasthouden qua zweetgehalte dat het verwaarloosbaar is voor die korte momenten.
Het stond in een papier wat ze in het ziekenhuis mee hadden gekregen. Dus vandaar dat ze zich er zo streng aan houden. Maar het kan dus voor een kort moment niet heel veel kwaad?
pi_157082354
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:15 schreef ingee het volgende:
Ik hoop het ook Shop! Er moet vast een mogelijkheid zijn.

SPOILER
Het schept verwachtingen, denk ik, nu ze alles (hopelijk tweedehands?) gekocht hebben... Tenminste, dat is bij mij :) Mijn moeder heeft ook alles staan, maar Sjaak is daar minimaal 1 dag per week en daarnaast gaan we er nog vaak op bezoek, dus dan hoeven we helemaal niets mee te slepen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:46 schreef Minarosa het volgende:
Wat een minibaby's qua maten :o Of ik heb gewoon een groot exemplaar. Maat 68 bij 4 maanden; rompers 74-80. Heel apart als je onze bouw ziet :D Ik vind het wel cute, zo'n boeddhaatje.
Sjaak is 7,5 maand en heeft net maat 68 ;) Ik vond het ook grappig om te zien dat L. van Shop gewoon al groter/even groot is als Sjaak, terwijl ze zo'n stuk eerder is geboren (31 weken bedoel ik dan he...).
pi_157082463
quote:
We hebben een baas boven baas! _O_ Ik dacht dat Ketel de grootste was, maar hij past met 4 maanden nog niet in 74-80 rompers hoor! Hij groeit nu wel langzaam maar zeker in 74. Deze week zijn eerste setje aangehad en het was maar ietsjes aan de ruime kant. Maar 68 gaat over het algemeen ook nog goed.
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:16:28 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157082759
quote:
Hier ook een grote jongen hoor, zit nu met 3 maanden in maat 62/68 (hij was afgelopen week 63 cm en 6720 gram). Maar een Boeddha is hij niet, lengte en gewicht zijn in verhouding. En wij zijn allebei ook erg smal, dus was ook wel even een :? bij zijn geboorte (4250 gram, lengte niet gemeten maar kledingmaat 50 hebben we maar overgeslagen :D ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157083079
OMG mijn eigen vent gaat gewoon even met één of ander lawaaiklusapparaat aan de gang 5 meter van R af tijdens haar middagslaapje. :(
Ze is pas bijna 8 maanden, je zou toch zeggen dat hij nu wel zou weten dat dat niet handig is.
pi_157083148
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hier ook een grote jongen hoor, zit nu met 3 maanden in maat 62/68 (hij was afgelopen week 63 cm en 6720 gram). Maar een Boeddha is hij niet, lengte en gewicht zijn in verhouding. En wij zijn allebei ook erg smal, dus was ook wel even een :? bij zijn geboorte (4250 gram, lengte niet gemeten maar kledingmaat 50 hebben we maar overgeslagen :D ).
N. is nu 11 weken en 3 dagen en is net zo zwaar en lang. Alleen was ze bij geboorte maar 3155.... 62 zit haar nu goed, maar 68 is wel echt nog te groot.
Overigens lekken haar luiers maat 3 steeds, maar het kan toch niet dat die nu al te klein zijn?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157083176
Saskia, kan wel, maar kan ook de pasvorm zijn. Heb je al een paar merken geprobeerd?
pi_157083480
Wij hebben 50 niet overgeslagen, daar zat ze ook zes weken in. In het begin zat het zelfs wat ruim. En toch was ze 3320 bij geboorte, 48cm. Dus niet extreem klein ofzo. Ze houd gewoon een heel regelmatig lijntje aan.
Maar ik weet echt niet welke mast jas ik nu moet kopen voor de winter. Ik denk dan toch een 74, maar die was van de week in de winkel nog zo groot. 68 zal ze met december echter al uitgegroeit zijn. Zit ik nou vast aan twee jassen kopen? Dat vind mijn portomonnee niet zo leuk. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')