1 Aretha Franklin - Kate Bush(dit had de finale kunnen zijn.)
2 Janis Joplin - Madonna
Jeetje had je niet Kate tegenover Madonna en Janis tegenover Aretha kunnen zetten
Die Madonna is z\'on beetje bij gebrek aan beter tegenstanders zover gekomen, dus daar stem ik tegen. en Aretha - Kate is een lullige beide zangeressen hebben een totaal verschillende stijl en zijn allebij goed . :\'(
nu ja .. ik heb gestemt .. maar Madonna moet er uit ...
Proteststem voor Janis dus.
hoe kan het in vredesnaam dat Janis en Madonna zover gekomen zijn?
Slechts een tegenstem tegen Madonna. Hoe kan iemand die alleen bekend is om het veranderen van image hier nog staan... Onbegrijpelijk.
quote:En dan stem je maar op iemand die slechts 3 jaar hitjes heeft gescoord? Zelfs de spice girls hebben geloof ik langer bestaan...
Op dinsdag 19 november 2002 09:38 schreef nirvana het volgende:
Slechts een tegenstem tegen Madonna. Hoe kan iemand die alleen bekend is om het veranderen van image hier nog staan... Onbegrijpelijk.
1 Aretha Franklin - Kate Bush
2 Janis Joplin - Madonna
Snap nog steeds niet wat mensen tegen Madonna hebben, de grootste artieste in de muziekwereld van de eeuw. Volgens mij is er in de afgelopen 100 jaar geen zangeres geweest die meer hits heeft gescoord en bekender is dan haar en waar vaker over gesproken is
En omdat je toevallig een hekel aan haar hebt, doe je een proteststem uitbrengen....stem dan alsjeblieft niet, dan vervuilt de stemming niet zo!
-edit- Ook al hou ik absoluut niet van haar meeste werk, ik probeer een beetje objectief te blijven
[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 19-11-2002 12:34]
quote:Ach, alsof hoe lang je aan de top staat en hits scoort werkelijk er toe doet als het over muzikale kwaliteiten gaat. Anders zaten Mariah Carey, Whitney Houston en Britney Spears nu ook in de kwartfinale naast Madonna. Er komt toch duidelijk meer bij kijken hoor...
Op dinsdag 19 november 2002 12:27 schreef Vamos het volgende:[..]
En dan stem je maar op iemand die slechts 3 jaar hitjes heeft gescoord? Zelfs de spice girls hebben geloof ik langer bestaan...
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-11-2002 12:49]
2 Janis Joplin - Madonna
In het topic Toernooi - solozangeressen - de voorbereiding... is de selectie geweest van 256 solozangeressen welke met elkaar de strijd aangaan.
We gaan hier de meest favoriete solozangeres kiezen, dus kies per tweetal namen degene die jij het liefst hoort (of het minst erg vind).
Inmiddels zijn er al 6 ronden geweest, zie Toernooi - Solozangeressen - de strijd (1) en Toernooi- solozangeressen - de strijd (2) en zijn er nog 4 zangeressen over.
Voor het overzicht en mijn gemak met het tellen is het het makkelijkst als je jouw keus bold maakt.
Voor discussies die te lang duren of te ver offtopic gaan adviseer ik het topic Toernooi - zangeressen - nominatie en slowchat te gebruiken. Hierin staat ook de score van dit spel zoals ik dat speel op een yahoo-groep.
En dit is-m dus:
* De halve finale
2 Janis Joplin - Madonna
quote:Moet ik op haar stemmen omdat ze veel hits scoort en erg bekend is? Madonna is voor mij alleen image en dat image verkoopt. Ik heb nog geen nummer van Madonna gehoord dat mij iets doet, dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik op haar zou stemmen. Janis Joplin heeft in ieder geval wel iets eigens. En ik heb meer cd's van Janis Joplin (1) dan van Madonna (0)...
Snap nog steeds niet wat mensen tegen Madonna hebben, de grootste artieste in de muziekwereld van de eeuw. Volgens mij is er in de afgelopen 100 jaar geen zangeres geweest die meer hits heeft gescoord en bekender is dan haar en waar vaker over gesproken isEn omdat je toevallig een hekel aan haar hebt, doe je een proteststem uitbrengen....stem dan alsjeblieft niet, dan vervuilt de stemming niet zo!
-edit- Ook al hou ik absoluut niet van haar meeste werk, ik probeer een beetje objectief te blijven
quote:Mee eens
Op dinsdag 19 november 2002 13:21 schreef nirvana het volgende:[..]
Moet ik op haar stemmen omdat ze veel hits scoort en erg bekend is? Madonna is voor mij alleen image en dat image verkoopt. Ik heb nog geen nummer van Madonna gehoord dat mij iets doet, dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik op haar zou stemmen. Janis Joplin heeft in ieder geval wel iets eigens. En ik heb meer cd's van Janis Joplin (1) dan van Madonna (0)...
En Madonna heeft mijn 2 favorieten uitgeschakeld (PJ Harvey en Bjork), goede redenen voor een tegenstem.
quote:Nee ik wil dat je op haar stemt omdat je haar beter vind dan Janis. Als je dat niet vind, dan moet je op Janis stemmen omdat je haar beter vind.
Op dinsdag 19 november 2002 13:21 schreef nirvana het volgende:[..]
Moet ik op haar stemmen omdat ze veel hits scoort en erg bekend is? Madonna is voor mij alleen image en dat image verkoopt. Ik heb nog geen nummer van Madonna gehoord dat mij iets doet, dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik op haar zou stemmen. Janis Joplin heeft in ieder geval wel iets eigens. En ik heb meer cd's van Janis Joplin (1) dan van Madonna (0)...
En Madonna heeft mijn 2 favorieten uitgeschakeld (PJ Harvey en Bjork), goede redenen voor een tegenstem.
Maar benadrukken dat het 'een tegenstem' voor Madonna is, dat kan niet want dat doet af aan het hele toernooi principe. Zeg er dan niets bij en stem gewoon op Janis.
* De halve finale
2 Janis Joplin - Madonna
Kate Bush betekent voor mij net wat meer dan Aretha, en beide hebben ze ongeveer even veel betekent voor de muziekwereld. Op hun eigen manier dan. Maar evenzogoed stem ik toch naar persoonlijke voorkeur, Kate wint dat makkelijk met nummers als Running up that hill en Withering heights.
Madonna heb ik gewoon altijd goed gevonden, vanaf Like a virgin, daarna 1st album ontdekt die ik nu eigenlijk beter vind, True blue, ze had een wat mindere periode met Erotica en Bedtime stories maar met Ray of light was ze weer helemaal terug... tja...
Alhoewel ik geen hekel heb aan Madonna, zie ik het verschil tussen haar en de andere drie als volgt:
Madonna is de enige van de vier die op een dag bedacht heeft dat ze beroemd wilde worden. Eigenlijk maakte het helemaal niet zo veel uit waarmee, maar ze moest en zou beroemd worden. En dat is haar gelukt (waarvoor hulde), door middel van de goede mensen kennen, goede marketing, een oor voor hitgevoeligheid en haar talent voor...eh...'beroemd zijn'. En ach, die nummers die ze heeft gemaakt klinken vaak best lekker hoor, maar echte meesterwerkjes zijn het niet. En echt een geweldige zangeres is ze ook niet.
Zoals Bette Midler ooit zei, toen ze haar aankondigde bij Live Aid: "She pulled herself up by her bra straps".
De andere drie hebben het gemaakt vanwege hun muzikale talent en niet ondanks een zeker gebrek daaraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |