Ook nog een vissersdorp dus eigen familie. Dan krijg je dat.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:44 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
klinkt alsof ie een beetje te veel lullen heeft gezogen de dag ervoor.
Nico Waasdorp staat de hele dag op de markt te schreeuwen.quote:
Mannelijke viswijf?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Nico Waasdorp staat de hele dag op de markt te schreeuwen.
Dit was trouwens bij hem in IJmuiden gefilmd tijdens een dag zonder publiek, want normaal staat die zaak barstensvol klanten.
Geen liefhebber van visolie?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beetje saaie aflevering deze week.
Dat is niet wat er bedoeld wordt met vette vis, hoewel het natuurlijk wel vette vis is.quote:[b]Op vrijdag 30 oktober 2015 14:16 schreef xzaz het volgende:[/k
Zijn er mensen die deze shit kopen? Je kan beter een bakkie kibbeling halen.
Ik heb meegewerkt aan een onderzoek en er is in de hele Noordzee en in het noordelijk deel van de Atlantische oceaan geen kibbeling aangetroffen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:02 schreef k_man het volgende:
Bovendien is kibbeling tegenwoordig een bedreigde soort, dus niet heel ethisch om dat nog te eten.
Het meest mishandelde stukje kib, kib!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:02 schreef k_man het volgende:
Bovendien is kibbeling tegenwoordig een bedreigde soort, dus niet heel ethisch om dat nog te eten.
In de grachten van Amsterdam schijnt wel kibbeling te zitten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb meegewerkt aan een onderzoek en er is in de hele Noordzee en in het noordelijk deel van de Atlantische oceaan geen kibbeling aangetroffen.
Hoop dat ze wat verder gaan dan "Oh mijn god, er zit maar 5% Cheddar in!quote:Op donderdag 5 november 2015 12:21 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus de uitzending over Cheddar.
Het is de meest eigenaardige kaas die je kopen kan. Cheddar. Verscholen achter plastic. Ieder plakje een eigen plasticje. De Keuringsdienst wil de cheese van de cheeseburger doorgronden. Hij is knalgeel en zakt in elkaar als je ernaar kijkt. Kledder cheddar.
5% zou me al verbazen eigenlijkquote:Op donderdag 5 november 2015 12:45 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Hoop dat ze wat verder gaan dan "Oh mijn god, er zit maar 5% Cheddar in!![]()
![]()
"
ik denk en hoop dat ze die andere 95% gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:45 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Hoop dat ze wat verder gaan dan "Oh mijn god, er zit maar 5% Cheddar in!![]()
![]()
"
Volgens mij zitten er niet zulke rare dingen hoor, inderdaad zo'n 5% cheddar maar de rest bestaat uit goedkope "kaas", smeltzouten, weipoeder en er zal nog wel wat kleurstof in zitten.quote:Op donderdag 5 november 2015 15:53 schreef fespo het volgende:
[..]
ik denk en hoop dat ze die andere 95% gaan onderzoeken.
Vond ik tamelijk irritant eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:51 schreef chufi het volgende:
Er zit maar 5% Cheddar in,... Meisje aan de foon: En ja wat is het probleem![]()
![]()
Kon m'n lach niet inhouden, maar waarschijnlijk is ze te dom om te poepenquote:Op donderdag 5 november 2015 20:51 schreef chufi het volgende:
Er zit maar 5% Cheddar in,... Meisje aan de foon: En ja wat is het probleem![]()
![]()
Is het wel goed gespeld?quote:Op donderdag 5 november 2015 21:41 schreef yosander het volgende:
[..]
Kon m'n lach niet inhouden, maar waarschijnlijk is ze te dom om te poepen.
Zie dat er de verpakking van mijn cheddar plakken heel klein 'met' voor het woord Cheddar staat
Let vooral op het voorvoegselquote:
*rent naar koelkast*quote:
En veel zout.quote:Op vrijdag 6 november 2015 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Wat je bij een hamburger vooral proeft is de overheersende saus
quote:Doorbraak
James L. Kraft hield zich bezig met het verhitten en mixen van kazen, om een langer houdbare en een beter te exporteren kaas te maken. Uiteindelijk had Kraft in 1916 een doorbraak. Door stukjes cheddar al roerend te verhitten tot 175 graden kreeg hij een kaas die lang houdbaar was, goed tegen warmere klimaten kon en bij de juiste temperatuur makkelijk smolt. Dat laatste was niet waarom Kraft de kaas ontwikkelde, maar mooi meegenomen was het wel.
Familie business
Broer Norman Kraft had ook kaas gegeten van productontwikkeling. Hij werd het hoofd van de researchafdeling. Norman wilde de kaas nog gebruiksvriendelijker maken door het voor te snijden. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Kraft deed tot dat moment de cheddar, terwijl het nog warm was, in glazen potten. Zo verkocht hij het product ook. Maar naast het feit dat het snijden van gesmolten kaas onmogelijk is, zat het ook al in een pot.
Eureka moment
Norman bedacht een oplossing: hij goot de kaas op een aluminium tafel en streek het uit met een koude deegrol. Pas vijftien jaar later werd de techniek bedacht om de cheddar op grote schaal in plakjes te snijden. De gesmolten cheddar werd tot een platte sliert gemaakt tussen twee enorme gekoelde ‘deegrollen’, waarna ze door een machine in perfect gelijke plakjes gesneden werden. Die plakjes werden op elkaar gestapeld en verpakt. Van dat blok kon je vervolgens de plakjes afpeuteren. De naam: Kraft De Luxe Process Slices.
Scheurtje in het concept
Alle problemen van de normale plakjes kaas waren voorbij en de Amerikaanse supermarkten meldden een stijging van 150% in de verkoop van kaasproducten door deze superkaas. Maar er was nog één probleem. Het van elkaar trekken van de plakjes cheddar was moeilijk en vaak scheurde de kaas. Daar had een ander, Arnold Nawrocki, een oplossing voor. Hij werkte zelf in een kaasfabriek in Pennsylvania en bedacht een manier om kaas te verpakken in cellofaan. Hierdoor bleef de kaas zes maanden langer houdbaar. In 1965 kon Kraft dit idee overnemen, waardoor het gebruiksgemak maximaal werd. De Kraft Single was geboren.
Luxe en comfort
De Kraft Single was een mondiaal succes. Terwijl we tegenwoordig het liefst de boer die onze kaas maakt bij naam kennen, was lokaal geproduceerde kaas destijds juist geen pré, want de kwaliteit en veiligheid verschilde sterk. Kraft wist met het schoon verpakte plakje kaas van constante kwaliteit die problemen te verhelpen. Het werd het summum van luxe en comfort. Ook de marketing van Kraft droeg bij aan het succes. Kraft beweerde dat er ‘five ounces of milk’ in de per plak verpakte Singles zat. Dat staat gelijk aan ongeveer 10 eetlepels melk. Hierdoor was een Kraft Single veel gezonder dan imitatiekaas, beweerde Kraft zelf. De schattige commercial van de promotie van Kraft Single droeg bij aan het succes: .
Aangezien er slechts twee procent melk in de plakjes zit, moest Kraft van de Federal Trade Commission in 1992 stoppen met deze misleiding.
Neem eens een plak échte kaas op je burgerquote:Op donderdag 5 november 2015 22:09 schreef Miauw_Zedong het volgende:
En toch is die vieze goedkope neptroep soms best lekker op een hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |