abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2015 @ 09:12:21 #101
43556 miss_dynastie
pi_157329749
Het leukste is als de school allerlei eisen oplegt en de juf zelf een cupcake én een zakje chips trakteert. Sta je daar als kind met je verplichte fruitegel op je eigen verjaardag :P
pi_157329784
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef laziness het volgende:
Mwah ik vind het een beetje doorslaan.
Ik snap heus waar het vandaan komt maar ik kreeg een mailtje over O.'s te maken afscheid traktatie. Het moet gezond zijn, geen vlees, geen noten en geen dierlijke producten. Blijkbaar islamitisch, noten allergie en een veganist in de klas.
Ik zie dus op foto's alleen maar prikkers met tomaat en komkommer en fruit voorbij komen als traktatie.
Kleuters vinden het vast nog grappig maar groteren kijken niet meer uit naar zo'n prikker lijkt me.
Waar is die tijd gebleven dat je een ijsje of appelflap of zakje chips kreeg en daar van genoot?
Origineel zijn houdt na 30 jarigen met enkel komkommer en fruit ook wel op zeg maar :P
Vroegah was je de bom als je chips uitdeelde. En ik vind het behoorlijk doorslaan dat het allemaal maar ecologisch biologisch gezond en verantwoord moet zijn. Dat is mijn standpunt en dat weet school. Mijn kinderen delen dus chips uit. Die mogen die dag gewoon de bom zijn.

Dat ouders zelf thuis hun kind teveel volproppen met ongezond eten is niet mijn probleem. Maar die paar keer dat er op school een ongezonde lekkernij wordt uitgedeeld, daar krijg je geen kinderen van met overgewicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157329882
Helemaal mee eens hoor dat t doorslaat en ik vind het af en toe te krampachtig.
Maar snap t ook wel dat het vervelend is als je je kind semi-suikervrij probeert op te voeden en er dan zo vaak getrakteerd wordt. Want iedereen trakteert overal en dan kom je op:
30 kinderen+2 juffen=32 x school
+/- 16 kinderen +2 juffen=18x BSO
24 kinderen +trainer = 21 x sportclub

Dat is totaal al 74 keer (ca 2 x per schoolweek dus)
pi_157329935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:

Dat is totaal al 74 keer (ca 2 x per schoolweek dus)
Dat is toch geen gemiddelde? Hier geen kind op de BSO en op sport wordt er niet getrakteerd.

Gemiddeld 20 traktaties per jaar, in de klas.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vroegah was je de bom als je chips uitdeelde. En ik vind het behoorlijk doorslaan dat het allemaal maar ecologisch biologisch gezond en verantwoord moet zijn. Dat is mijn standpunt en dat weet school. Mijn kinderen delen dus chips uit. Die mogen die dag gewoon de bom zijn.

Dat ouders zelf thuis hun kind teveel volproppen met ongezond eten is niet mijn probleem. Maar die paar keer dat er op school een ongezonde lekkernij wordt uitgedeeld, daar krijg je geen kinderen van met overgewicht.
Mijn idee ook :)
Laat het maar lekker feest zijn als je jarig bent. Thuis snoepen we weinig en letten we er zelf op.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_157329939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Helemaal mee eens hoor dat t doorslaat en ik vind het af en toe te krampachtig.
Maar snap t ook wel dat het vervelend is als je je kind semi-suikervrij probeert op te voeden en er dan zo vaak getrakteerd wordt. Want iedereen trakteert overal en dan kom je op:
30 kinderen+2 juffen=32 x school
+/- 16 kinderen +2 juffen=18x BSO
24 kinderen +trainer = 21 x sportclub

Dat is totaal al 74 keer (ca 2 x per schoolweek dus)
Waarom zou je kind ook op de bso nog uitdelen EN bij de sportclub?
Daar ben je als ouder ook wel bij hoor.

Hier zitten er 50 leerlingen op de hele school, vaak wordt dan ook de hele school uitgedeeld. Dat is dus net iets meer dan 1x per week. En ik zie ook dat er vaak een klein kadootje wordt uitgedeeld. En er zijn ook zat creatieve moeders die wel wat gezonds maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2015 @ 09:30:53 #106
43556 miss_dynastie
pi_157329970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Helemaal mee eens hoor dat t doorslaat en ik vind het af en toe te krampachtig.
Maar snap t ook wel dat het vervelend is als je je kind semi-suikervrij probeert op te voeden en er dan zo vaak getrakteerd wordt. Want iedereen trakteert overal en dan kom je op:
30 kinderen+2 juffen=32 x school
+/- 16 kinderen +2 juffen=18x BSO
24 kinderen +trainer = 21 x sportclub

Dat is totaal al 74 keer (ca 2 x per schoolweek dus)
Ik denk dat de oplossing dan ligt in niet overal trakteren. En kleinere klassen :+
pi_157330005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat is toch geen gemiddelde? Hier geen kind op de BSO en op sport wordt er niet getrakteerd.

Gemiddeld 20 traktaties per jaar, in de klas.

[..]

Mijn idee ook :)
Laat het maar lekker feest zijn als je jarig bent. Thuis snoepen we weinig en letten we er zelf op.
Ik heb thuis nooit snoep in huis. Mijn kinderen zijn ook niet echt zoetekauwen. Ze krijgen wel eens een koekje, maar dat zijn dan die droge biscuits of een speculaasje.
In het weekend wil ik ze nog wel eens een bakje chips geven ofzo, maar eigenlijk gaan ze los zodra de fruitmand weer is gevuld....

Op zaterdag gaan we tegenwoordig groente en fruit halen bij de bio boer. Dan mogen staan ze als eerste bij de bak bananen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157330070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:09 schreef Moonah het volgende:
Klopt. Ik had ook kunnen schrijven prikkers met komkommer. ;)
Mijn punt is dat als het feest is wordt er over het algemeen meer gesnoept/minder gezond gegeten.
Dat klopt, maar eigenlijk is dat iets waar we best eens iets aan zouden mogen doen, denk ik. Doen wij zelf thuis ook te weinig, hoor, maar waarom moet feest gevierd worden met snoep en ander slecht spul? Dat is er in geslopen, dat was vroeger natuurlijk ook luxe extra's op een feestdag, maar dat is toch tegenwoordig niet zo?

Dat gezegd hebbend, S mag van mij trakteren wat ze wil. Veel jaren is dat iets van fruit geweest. Vorig jaar een verse smoothie met een spekje (veel kinderen keken heel vies bij de smoothie en dronken hem niet op, namen alleen het spekje) en afgelopen keer een sleutelhanger met een snoepsleutel.

Toch vind ik het soms wel ver gaan. Gisteren had ze een kinderfeestje, waar uiteraard veel gesnoept werd, maar waar ze ook een snoepzakje meekregen met een enorme spek, een snoepketting, een partij hartjes, een aantal van die grote, zoete gevulde hartjes en nog wat van die winegumachtige snoepjes. Dat kan best minder, denk ik dan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157330274
Bij Kim op school is het vaak zoet trakteren. Uitdeelzakje pepernoten was er de vorige keer. Soms cake, koek en chips. En heel soms kaas, worst, komkommer prikkers. Wel zonder varkensvlees voor oa de moslims in de klas. Kim is alvast aan het nadenken voor volgende maand ( 6 dec jarig)
Tot nu toe komen er drollenkoekjes, cupcake, chipsketting en prikkers met kaas, worst en komkommer voorbij.
Mij maakt het niet uit als het zoet/ongezond is. Hoort erbij met trakteren vind ik. En met 16 kinderen in de klas valt dat ook wel mee. :)
pi_157330822
Ik vind dat er met een verjaardag echt wel wat lekkers uitgedeeld mag worden.
Amber heeft pas getrakteerd. Ik had mini appelkruimeltaartjes gemaakt. Er gingen ook nog 3 bussen slagroom mee naar school. De kinderen vonden het onwijs lekker en leuk.
Er is 1 jongetje met gluten allergie en daar had een een zakje koekjes voor gehaald.

Tess had een moslim meisje. Prima, dan een minicroissantje met kaas ipv knakworstje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_157330982
haha, ik ben zelf ook niet tegen zoet trakteren hoor. Laat dat duidelijk zijn. Maar ik wilde alleen aangeven waarom sommigen er toch een probleem mee hebben. (heb nog geen kleuter overigens, maar op scouting waar ik leiding geef wordt wel getrakteerd en de buurkinderen gingen bij de BSO wel trakteren en ook bij de sportclub, dus ik dacht dat dat gewoon was).

Kreeg al wel een brief van de school waar peuter bijna heen gaat en daar stond dat ze graag gezonde traktaties willen. Ze hadden het onderbouwt als volgt: Volgens de laatste peiling trakteerde 95% van de bovenbouw en 90% van de kleuters ongezond. Mijn eerste reactie was dan ook dat ik mijn kind niet wil uitzonderen door haar de 10 of 5 % te laten zijn.. brief heeft op mij dus een tegenovergesteld effect..

[ Bericht 0% gewijzigd door watmoetikkiezen op 05-11-2015 10:52:50 ]
pi_157348868
Ongezond trakteren is prima, maar de traktaties bij mijn zoon zijn vaak zo groot/uitgebreid dat een deel nirt op school wordt opgegeten, maar meegaat naar huis. :')
Zo'n zak snoepjes met speelgoed en dat mijn kind dan vertelt dat er ook nog een zakje ships bij zat.... Waarom zo veel?? Of dat ie twéé stroopwafels krijgt. Waarom?
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 november 2015 @ 12:59:38 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157357666
even binnenwalsen hoor ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:45:06 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157358586
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:59 schreef DJMO het volgende:
even binnenwalsen hoor ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ wat heerlijk voor jullie! En spannend wel, dat reizen in dr eentje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 november 2015 @ 20:27:02 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157367055
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

O+ wat heerlijk voor jullie! En spannend wel, dat reizen in dr eentje!
echt wel, in beide opzichten. Ik hou m'n hart vast. Ik vermoed dat ik het nog spannender vind dan zij :')

ben gisteren in allerijl wel op zoek gegaan naar oplossingen voor hier in huis zodat ze, als het morgen goed gaat, ze in de toekomst misschien wel een nachtje (of een weekend) over mag blijven :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:49:56 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157393028
Is het reizen goed gegaan, DJMO? En een leuke dag gehad?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 00:04:49 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157393365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:49 schreef livelink het volgende:
Is het reizen goed gegaan, DJMO? En een leuke dag gehad?
Ik hield m'n hart vast, maar echt waar. Mijn moederhart gloeit van trots en blijdschap. Ze draaide haar hand niet om voor de treinreis. Op het moment dat ze de weg kwijt was op utrecht centraal (terwijl ik haar aan de telefoon had notabene!) vroeg ze keurig aan iemand de weg (volgens mij een conducteur), en haalde ze zonder problemen haar overstap.

mijn kleine meisje . een zelfstandige jonge vrouw. Ik ben trots, supertrots op haar!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 00:31:53 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157393946
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 00:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik hield m'n hart vast, maar echt waar. Mijn moederhart gloeit van trots en blijdschap. Ze draaide haar hand niet om voor de treinreis. Op het moment dat ze de weg kwijt was op utrecht centraal (terwijl ik haar aan de telefoon had notabene!) vroeg ze keurig aan iemand de weg (volgens mij een conducteur), en haalde ze zonder problemen haar overstap.

mijn kleine meisje . een zelfstandige jonge vrouw. Ik ben trots, supertrots op haar!
Fijn!!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157395530
Wat fijn dat het goed gegaan is dmjo.

Ean kwam van donderdag op vrijdagnacht vertellen dat ze jeuk had in haar knieholte. Na inspectie zagen we een klein bultje. Ik dacht nog een muggenbult van de vakantie. Vrijdagmorgen bleek ze helemaal onder de bulten te zitten. Ik hoopte de waterpokken mag het zag er toch anders uit. Even langs de ha geweest want muggenbulten waren het ook niet. Die wist het ook niet helaas. Inmiddels trekken ze weg en komt er niks meer bij maar geen idee wat het geweest is.
  zondag 8 november 2015 @ 09:13:36 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157395873
Vreemd F-r.
Hopelijk niks ernstigs.

Fijn DJMO, terecht dat je trots bent. Utrecht CS is ook wel heel groot!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 09:17:35 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157395893
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 09:13 schreef amaranta het volgende:
Vreemd F-r.
Hopelijk niks ernstigs.

Fijn DJMO, terecht dat je trots bent. Utrecht CS is ook wel heel groot!
ik moet er zelf ook altijd goed zoeken idd. Vond het echt een klein wonder dat ze zonder problemen juist daar is overgestapt :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 09:36:00 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157396047
Mijn dochter was laatst ook alleen met vrienden naar de Efteling gegaan en moest toen overstappen op Utrecht CS. Een groepje 13/14-jarigen zo samen, ik hield ook mijn hart vast. Maar dan merk ik wel dat het handig is dat ze al gewend is om te reizen met het OV. Het is niet helemaal onbekend. En dat het ook wel heel handig is dat ze tegenwoordig in het tijdperk van de mobieltjes leven. Toen ze op de terugweg ergens gestrand waren had ik mijn dochter aan de telefoon en ik hoorde dat haar vrienden ook aan het bellen waren met hun ouders. En op die manier konden we ze op afstand toch nog naar huis loodsen via wat alternatieve routes. Was wel grappig. Ik zei dan dat ze het beste die bus konden nemen en dan hoorde ik mijn dochter zeggen tegen haar vrienden: "volgens mijn moeder kunnen we het beste dat doen" en dan werd dat voorgelegd aan de andere ouders en pas toen alle ouders gezegd hadden dat dat inderdaad het beste was, geloofden ze het ook. Tot zover het vertrouwen in mijn oordeel ;)

Wat raar dat de huisarts het niet wist, ferrari-rood. Ik dacht bij jouw omschrijving aan netelroos, maar dat zou de ha wel herkend hebben. Kennelijk een overgevoelige reactie dan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 09:40:56 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157396090
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:36 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter was laatst ook alleen met vrienden naar de Efteling gegaan en moest toen overstappen op Utrecht CS. Een groepje 13/14-jarigen zo samen, ik hield ook mijn hart vast. Maar dan merk ik wel dat het handig is dat ze al gewend is om te reizen met het OV. Het is niet helemaal onbekend. En dat het ook wel heel handig is dat ze tegenwoordig in het tijdperk van de mobieltjes leven. Toen ze op de terugweg ergens gestrand waren had ik mijn dochter aan de telefoon en ik hoorde dat haar vrienden ook aan het bellen waren met hun ouders. En op die manier konden we ze op afstand toch nog naar huis loodsen via wat alternatieve routes. Was wel grappig. Ik zei dan dat ze het beste die bus konden nemen en dan hoorde ik mijn dochter zeggen tegen haar vrienden: "volgens mijn moeder kunnen we het beste dat doen" en dan werd dat voorgelegd aan de andere ouders en pas toen alle ouders gezegd hadden dat dat inderdaad het beste was, geloofden ze het ook. Tot zover het vertrouwen in mijn oordeel ;)

Wat raar dat de huisarts het niet wist, ferrari-rood. Ik dacht bij jouw omschrijving aan netelroos, maar dat zou de ha wel herkend hebben. Kennelijk een overgevoelige reactie dan.
dat gaat dus niet meer over voorlopig begrijp ik? Jan gelooft mij ook nooit als iets zeg, hij moet het altijd eerst van anderen horen/bevestigd krijgen voor hij het wil geloven :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 10:54:58 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157396867
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat gaat dus niet meer over voorlopig begrijp ik? Jan gelooft mij ook nooit als iets zeg, hij moet het altijd eerst van anderen horen/bevestigd krijgen voor hij het wil geloven :')
Bij mij begint het nu pas. Vroeger was ik de alwetende en almachtige. Dat voelde ook niet altijd even goed trouwens :s)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157396968
Ik weet niet hoe ik mobiel spoilers mobiel krijg. Als er een mod voorbij komt wil je de foto's dan in een spoiler zetten?
Hier wat foto's van de bulten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door F_r op 08-11-2015 11:36:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')