Ik vind het jammer dat bruine piet zoveel stemmen krijgt. Als ze dan nagenoeg traditioneel stemmen ga dan ook dat stapje verder en stem zwart.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou, ik vind het maar verdacht.
[..]
bruine piet carlos is bijna net zo populair. carlos moet een spanjaard voorstellen, denk ik, toch?
dus, wat vind je daar dan van?
nou okee.quote:Op zondag 25 oktober 2015 22:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat bruine piet zoveel stemmen krijgt. Als ze dan nagenoeg traditioneel stemmen ga dan ook dat stapje verder en stem zwart.
Ik vermoed dat veel 'bruin' stemmers óf niet op de hoogte zijn van de oorsprong van Zwarte Piet óf misschien toch geïntimideerd zijn door de anti-Pieten en daarom niet helemaal traditioneel zwart stemmen...of misschien is het de vraagstelling waardoor zij uitkomen op een bruine piet?quote:Op zondag 25 oktober 2015 22:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou okee.
maar heel veel nederlanders denken daar toch anders over, kennelijk. die willen best een bruine zwarte piet. het sinterklaasjournaal heeft bruine zwarte pieten die diego heten.
dus tja, dan dacht ik helaas; als ie maar allochtoon is ofzo? en bij deze mensen kan je toch moeilijk ontkennen dat hun ideeen over ZP niet een raciaal tintje hebben...
denk dat je er teveel achter zoekt. zwart is voor veel mensen gewoon bruin. een nederlandse 'zwarte' school zit vol met marokkanen en turken.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat veel 'bruin' stemmers óf niet op de hoogte zijn van de oorsprong van Zwarte Piet óf misschien toch geïntimideerd zijn door de anti-Pieten en daarom niet helemaal traditioneel zwart stemmen...of misschien is het de vraagstelling waardoor zij uitkomen op een bruine piet?
Maar dat is allemaal giswerk. 'Waarom' lijkt me best interessant voor een eventueel vervolgonderzoek.
Nogmaalsquote:Nederland kleurt steeds zwarter
Op 350 plaatsen intocht met Zwarte Piet
RTL Nederland zit achter deze sitequote:Op maandag 26 oktober 2015 08:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nogmaals![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.zwartepieterma(...)eurt-steeds-zwarter/
Blond haar, hè!quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:58 schreef Zith het volgende:
Blanke piet, geen lippenstift en wel oorbellen, lang stijl haar.
Viking piet
Oh, Kelly!!quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:58 schreef Zith het volgende:
Blanke piet, geen lippenstift en wel oorbellen, lang stijl haar.
Goed initiatief.quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nogmaals![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.zwartepieterma(...)eurt-steeds-zwarter/
Of men is gewoon gewend aan de bruine piet en ziet dat als de traditionele piet van nu. Want de "officiele" pieten zijn al langer bruin.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat veel 'bruin' stemmers óf niet op de hoogte zijn van de oorsprong van Zwarte Piet óf misschien toch geïntimideerd zijn door de anti-Pieten en daarom niet helemaal traditioneel zwart stemmen...of misschien is het de vraagstelling waardoor zij uitkomen op een bruine piet?
Maar dat is allemaal giswerk. 'Waarom' lijkt me best interessant voor een eventueel vervolgonderzoek.
Je kunt dit ook anders lezen, namelijk de meerderheid van de mensen stemmen NIET op traditionele Zwarte Pietquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
?
Volgens mij staat de meest traditionele Zwarte Piet (de gitzwarte dus) op 1. Top!
Daarnaast kan je ook nog de conclusie trekken dat al die rare politiek correcte pieten op bijzonder weinig steun kunnen rekenen. Daar is totaal geen draagvlak voor.
Verder is je laatste zin natuurlijk een beetje jammer.
Dat kan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je kunt dit ook anders lezen, namelijk de meerderheid van de mensen stemmen NIET op traditionele Zwarte Piet
oorbellen lijken inderdaad te verdwijnen, dat is al weer winst.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:12 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is uberhaupt niemand geinteresseert in die oorbellen, rode lippen en kroeshaar
ik heb nog nooit iemand gehoord die juist die aspecten wil behouden eerlijk gezegd ... sterker nog die paar pieten met lippenstift op die ik bij mijn weten ooit gezien heb waren vrouwen
Wat een idioot. Als je je verkleed als etnisch stereotype van een etnische groep waartoe je zelf niet behoort, dan is dat redelijk lomp ja.quote:
nee.quote:Op zondag 25 oktober 2015 22:50 schreef sp3c het volgende:
maar bruin of zwart betekend niet per definitie allochtoon, die suggestie heeft ook een raciaal tintje lijkt mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |