Meer bij NOS.quote:Het voormalige GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi (34) heeft drie jaar na het einde van zijn politieke carrière bekendgemaakt dat hij homoseksueel is. In een interview met de Volkskrant komt hij uit de kast. Hij heeft het jarenlang moeilijk gehad met zijn geaardheid: "ik wist niet hoe het moest: moslim én homo zijn".
Dibi heeft lang geloofd dat zijn homoseksualiteit weer over kon gaan. Hij zag zijn geaardheid als een djinn. In de islamitische traditie is dat een bovennatuurlijk wezen dat bezit van mensen kan nemen, maar waarvan ze ook kunnen worden verlost. Dibi schrijft erover in zijn boek Djinn, dat vandaag verschijnt.
Moedig? Ik vind het juist laf dat hij dat doet nu hij niet meer in de schijnwerpers der media staat.quote:
Typisch een linkse politicus. Links lullen om een pluche te bemachtigen, rechts graaien met wachtgeldregeling waar hij nu nog steeds in zit en zoveel vrije dagen.quote:Dibi hoopte middels zijn politieke loopbaan zijn homosensuele neigingen kwijt te raken. "Ik wilde na 11 september 2001 een voorvechter zijn voor multicultureel Nederland en dacht: dat kan niet als ik op mannen val. Dat luistert niemand met een buitenlandse achtergrond naar me".
De ex-politicus sprak in het geheim met mannen af. In New York maakte hij een afspraak via een chatbox, maar werd bij aankomst neergeslagen en seksueel misbruikt. Dat zou niet de enige keer zijn geweest dat het mis ging. "Als ik alleen wilde praten en geen seks wilde, schrok de ander soms zo dat de ontmoeting eindigde met agressiviteit en intimidatie, zodat ik mijn mond zou houden. Ik heb blauwe plekken, bloedlippen en bloedneuzen altijd goed weten te camoufleren."
Dit inderdaadquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Dit had heel dapper geweest als hij dit bekend had gemaakt op het moment dat hij heel veel te verliezen gehad zou hebben. Nu is het een laatste schreeuw om aandacht.
En dit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:36 schreef Rezania het volgende:
Toch toevallig dat hij uit de kast komt en met een boek aan komt zetten terwijl hij in de laatste maand van zijn wachtgeld zit.
Als hetero word je tenminste niet van daken afgegooigd vanwege je seksuele geaardheid in sommige landen.quote:
Dat is niet relevant voor mijn leven hier.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als hetero word je tenminste niet van daken afgegooigd vanwege je seksuele geaardheid in sommige landen.
Hier is ook nog genoeg haat jegens homo's.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:46 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dat is niet relevant voor mijn leven hier.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:38 schreef starla het volgende:
[..]
En dit.
Conclusie: Tofik is alles behalve moedig, hij is een laffe flikker.
Scherpquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:36 schreef Rezania het volgende:
Toch toevallig dat hij uit de kast komt en met een boek aan komt zetten terwijl hij in de laatste maand van zijn wachtgeld zit.
Valt wel mee. Ze hebben zelfs een eigen feestdag waarin ze collectief bejubeld worden op de grachten in Amsterdam.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hier is ook nog genoeg haat jegens homo's.
Dat was de talkshow Halve Maan. Daar waren Tofik Dibbi en Monique Samuel als gasten. Monique Samuel vroeg aan Tofik of hij dapper genoeg was om uit de kast te komen. Tofik reageerde agressief met heb je dit voorbereid? Doet dat ertoe? Je kent me niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik kan me herinneren dat iemand tijdens een uitzending van Pauw & Witteman dacht ik tegen hem riep: wanneer kom je nou eens uit de kast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |