http://www.nu.nl/achterkl(...)ele-geaardheid-.htmlquote:Tofik Dibi zweeg jarenlang over seksuele geaardheid
Foto: ANP
Gepubliceerd: 23 oktober 2015 09:12
Laatste update: 23 oktober 2015 09:24
Tofik Dibi heeft een boek geschreven over zijn leven en zijn homoseksualiteit. "Dit is geen 'ik ben eindelijk vrij en nu is alles cool'-verhaal", zegt hij in een interview met de Volkskrant.
De 34-jarige Dibi kreeg altijd veel vragen over zijn geaardheid, maar ontweek het antwoord jarenlang. Hij zat jarenlang in de Tweede Kamer voor GroenLinks, waarin hij zich onder meer inzette voor homoseksuelen.
"Ik kon geen spiegel voor hen zijn, maar wel hun vrijheid verdedigen", zegt hij in het interview.
Dibi is benieuwd hoe het boek valt bij zijn familie in Marokko. "Er zullen gasten zijn die voortaan met een boogje om me heen lopen."
Het boek, dat vrijdag uitkomt, is getiteld Djinn. De titel verwijst naar de Islamitische overlevering, waarin het staat voor een onzichtbaar, bovennatuurlijk wezen dat bezit kan nemen van mensen, schrijft de krant.
Dibi zag zijn homoseksualiteit zelf ook lange tijd als iets dat weer weg kan gaan. "Als ik het aan naam geef, wordt het tastbaar."
Door: NU.nl
Hier heb je geen gaydar voor nodig nee. Ogen hebben is genoeg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:37 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wist iedereen toch allang.
Stel premier Mark Rutte komt uit de kast, dan is dat ook topicwaardig toch?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik hoop nog steeds dat er een tijd gaat komen dat dit niet topicwaardig is.
In SHO?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:39 schreef polderturk het volgende:
Stel premier Mark Rutte komt uit de kast, dan is dat ook topicwaardig toch?
Ja, ik verwacht binnen een week Tofik in een glitterjurk met nepwimpers op de voorpagina van de Story.quote:
Die komt pas uit de kast als hij geen Premier meer is, das niet goed voor de handel met het MO.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Stel premier Mark Rutte komt uit de kast, dan is dat ook topicwaardig toch?
Tofik Dibi is z'n artiestennaam toch? Mag ik hopen?quote:
Hij is zelf degene die er blijkbaar jarenlang een punt van maakt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het is gewoon nog afwijkend. Anders zou niemand er een probleem van hebben gemaakt in de historie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Volgens mij is dat in de geschiedenis niet altijd een probleem geweest in Europa.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:43 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Het is gewoon nog afwijkend. Anders zou niemand er een probleem van hebben gemaakt in de historie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |