abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:49:12 #126
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157387012
TO? Wasda?

Een werkgever mag me best bellen op m'n privé 06. Hij moet alleen niet eisen dat ik opneem. Ik betaal die rekening dus ik bepaal.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157388225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Even heel iets anders, maar het intrigeert mij: waarom zeg je zo nadrukkelijk dat je de vrouw bent van een ondernemer? Je bent zelf dus geen ondernemer. Wat voegt het zijn van een partner van een ondernemer toe aan de relevantie van jouw mening?
Mede eigenaar en ook werkzaam in het bedrijf. Om vanuit ervaring toe te lichten dat dit soort eenzijdige verhalen vanuit een werknemer vaak voor komen.
TS had het nog even mopperend over het vrouwtje van zijn baas, dat vond ik wel grappig.

Kan me ook zeker wel vinden in je eerste 2 alinea's, hoor.
Natuurlijk is het wat overdreven ongenuanceerd wat ik opper allemaal, ik geloof er alleen weinig tot niks van wat TO hier allemaal neerpent. Verder hoop ik dat hij snel een nieuwe baan heeft!

(Gunner, TO is Viva-forum-esk voor Topic Opener, ik heb zojuist geleerd dat hier alleen Topic Starters bestaan, heb ik toch te weinig meegelezen blijkbaar)
  zaterdag 7 november 2015 @ 20:37:06 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157388283
slavendrijver bedoel je
pi_157388404
Ik was liever voetbalvrouw geworden trouwens.
Dat was nog geen beroep, in de jaren '80 - helaas.
  zaterdag 7 november 2015 @ 20:43:04 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157388445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:34 schreef beaubilicious het volgende:

[..]

Mede eigenaar en ook werkzaam in het bedrijf. Om vanuit ervaring toe te lichten dat dit soort eenzijdige verhalen vanuit een werknemer vaak voor

maar goed vind jij het maar normaal dat een werkgever eisen mag stellen aan bereikbaarheid op een privé nummer?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157388604
Nee, hoeveel kost een mobiel + abo nou helemaal voor je 1 man personeel.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:00:22 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_157388870
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

maar goed vind jij het maar normaal dat een werkgever eisen mag stellen aan bereikbaarheid op een privé nummer?
En wel bereikbaar zijn voor je baas maar niet prive terwijl je de telefoon zelf betaalt? Dan mag je mogelijk nog zo'n slechte werknemer zijn, dit slaat natuurlijk nergens op. Als de werkgever wil dat je exclusief voor hem beschikbaar bent, dan is het een kleine moeite om ee pruttelefoon met sim-only prepaid te kopen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_157388979
Aangezien TS al bijna 3 jaar voor deze werkgever werkt, is het wel wat typisch dat TS nu pas bezwaren heeft tegen dat bereikbaar zijn op zijn eigen 06. Jarenlang geen probleem, nu ineens een groot issue. En dat bleek dus al, paar dagen na openen van dit topic had TS vrijwel geen baan meer.

Klinkt mij dus meer in de oren als dat TS gedacht heeft: 'Kak, ik merk dat er iets speelt, werkgever doet niet meer zo aardig tegen me, auto weg.. wtf, weet je wat, bel mij ook maar niet meer op mijn prive 06, ook al vond ik dat al die jaren geen enkel probleem en heb ik nooit een zakelijke telefoon afgedwongen'.

Goedgelovig zijn jullie bij Fok, zeg.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:06:48 #134
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_157389036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:04 schreef beaubilicious het volgende:
Aangezien TS al bijna 3 jaar voor deze werkgever werkt, is het wel wat typisch dat TS nu pas bezwaren heeft tegen dat bereikbaar zijn op zijn eigen 06. Jarenlang geen probleem, nu ineens een groot issue. En dat bleek dus al, paar dagen na openen van dit topic had TS vrijwel geen baan meer.

Klinkt mij dus meer in de oren als dat TS gedacht heeft: 'Kak, ik merk dat er iets speelt, werkgever doet niet meer zo aardig tegen me, auto weg.. wtf, weet je wat, bel mij ook maar niet meer op mijn prive 06, ook al vond ik dat al die jaren geen enkel probleem en heb ik nooit een zakelijke telefoon afgedwongen'.

NOgmaals, maar dan in andere woorden: TS is mogelijk een slechte werknemer, maar dat neemt niet weg dat het vreemd is van werkgever dat hij dit soort eisen stelt aan TS. Of TS er nou in eerste instantie mee akkoord ging of niet. Het is gewoon raar.
pi_157389038
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:04 schreef beaubilicious het volgende:

bijzonder dat jij er alles aan doet om een ondernemer te beschermen omdat jij geregeld ligt te ketsen met een ondernemer. Je liegt en insinueert, een aanwinst voor viva maar niet voor fok
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157389302
Ze werken met z'n 2-en in dat bedrijf he. Vergelijkbaar met een loodgieter of monteur die zoveel klussen heeft dat-ie er iemand bij nodig heeft. Dan zijn werkgever en werknemer eerder collega's op de werkvloer. Kan me best voorstellen dat zo'n werktelefoon vanuit werkgever nooit ter sprake is gekomen, joh. Het bedrijf is geen Philips.
pi_157389811
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:17 schreef beaubilicious het volgende:
Ze werken met z'n 2-en in dat bedrijf he. Vergelijkbaar met een loodgieter of monteur die zoveel klussen heeft dat-ie er iemand bij nodig heeft. Dan zijn werkgever en werknemer eerder collega's op de werkvloer. Kan me best voorstellen dat zo'n werktelefoon vanuit werkgever nooit ter sprake is gekomen, joh. Het bedrijf is geen Philips.
Stel dat dat zo zou zijn he, stel, dan is het toch wel heel raar dat TS verboden wordt zijn mobiel voor prive te gebruiken. Als semi-collega's verwacht je toch niet zo'n decreterende houding. Toch?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157390155
Ja, dat is heel raar. Sterker nog, als je je privé telefoon kennelijk dus ook verplicht op werk moet gebruiken dan mag werkgever lekker die abo en gesprekskosten betalen en als er privé telefoontje binnen komt wat even gevoerd moet worden terwijl je aan het werk bent, dan moet dat kunnen. Al duurt dat een half uur. Geven en nemen, heet dat.

Dat heb ik ook nooit betwist hier, hoor. Ik zet vraagtekens bij het feit dat dit kennelijk na bijna 3 jaar ineens een probleem is. Waar een topic over geopend moet.
pi_157390226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Scheer je nou iedereen op FOK! over een kam? Nee toch?
Nee zeker niet want stiekem vind ik FOK veel leuker dan Viva. Lees hier al jaren mee. Juist omdat het hier niet zo truttig is vol wijvengezeik maar in dit topic zijn ineens alle lange tenen verzameld geloof ik. Moet toeval zijn.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:53:48 #140
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_157390491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:44 schreef beaubilicious het volgende:
Ja, dat is heel raar. Sterker nog, als je je privé telefoon kennelijk dus ook verplicht op werk moet gebruiken dan mag werkgever lekker die abo en gesprekskosten betalen en als er privé telefoontje binnen komt wat even gevoerd moet worden terwijl je aan het werk bent, dan moet dat kunnen. Al duurt dat een half uur. Geven en nemen, heet dat.

Dat heb ik ook nooit betwist hier, hoor. Ik zet vraagtekens bij het feit dat dit kennelijk na bijna 3 jaar ineens een probleem is. Waar een topic over geopend moet.
Als je dit nu eerder had gezegd, waren je eerste reacties totaal anders overgekomen. Want je hebt natuurlijk gelijk: waarschijnlijk vertelt TS slechts het halve verhaal.
pi_157392096
Andere vraag: Stel, TS werkt in de bouwsector. Zijn werkgever ook maar werkgever haalt natuurlijk daarnaast ook de klantjes en opdrachten binnen en doet de planning. TS dient iedere ochtend 7u op werklocatie te zijn. TS moet telefonisch bereikbaar zijn. Gewoon,omdat dat handig is, in geval er een spoed dingetje of storing is tussendoor of omdat auto panne kan krijgen onderweg of omdat er een bestelling klaar ligt bij een leverancier, of TS dat even mee kan nemen a.u.b. onderweg. Om even een foto door te appen van de elektra kast die TS in elkaar heeft gezet, als afsluiting van een opdracht. Of zodat werkgever simpelweg gewoon adres en gegevens van nieuwe werklocatie even door kan geven, per sms of bel.

Is het naar jullie idee ook dán noodzakelijk dat een werkgever standaard een telefoon meegeeft?

Zo stelde ik mij namelijk de werksituatie van TS voor. Niet als een soort verkoper buitendienst of anderszins.
pi_157392211
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:04 schreef beaubilicious het volgende:
Is het naar jullie idee ook dán noodzakelijk dat een werkgever standaard een telefoon meegeeft?
Als werkgever wil dat TS zakelijk en prive gescheiden houdt: ja.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157392249
Oh, je bedoelt als werknemer dus ook niet zelf privé mag bellen?
Ja, dat snap ik. Maar stel dat dat geen probleem is? Dan ook?
pi_157392317
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef beaubilicious het volgende:
Oh, je bedoelt als werknemer dus ook niet zelf privé mag bellen?
Ja.
quote:
Ja, dat snap ik. Maar stel dat dat geen probleem is? Dan ook?
Dan wordt het al een heul andere situatie uiteraard. Iets met geven en nemen.
.
pi_157475680
T.S. wat heeft je werkgever als antwoord gegeven over het overwerk en de tijd voor tijd regeling die je niet kunt opnemen? Stuur een brief naar hem of een email dat je dit wil weten en als niets laat weten jij stopt met het verrichten van overwerk omdat dit toch niet uitbetaald word.

Heb je al juridische hulp gezocht? Wel doen hoor! Anders heb je een vordering die je niet kunt verzilveren of je werkgever laat vlak voor die tijd de zaak klappen en krijg je geen salaris meer.

Hoe denk je werkgever trouwens verder te gaan als jij de enigste binnen de firma met je juiste papieren gaat hij dan zonder die papieren werken? In dat geval zou ik dat de opdrachtgever even laten weten op het moment dat je vertrekt.

Sterkte ermee,en denk wat ik al eerder heb gezegd dit zaakje stinkt!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_157625830
Niet alles gelezen, maar reken er maar op dat je met einde contract het niet verlengd gaat worden.

Jij hebt geen poot om op te staan dan want dat mag gewoon.
Been there done that paar keer al. :')
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')