Heel simpel. Het is een kwestie van scheiding aanvragen, alle bezittingen (inclusief schulden) op een hoop gooien en in tweeën splitsen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:27 schreef kikkerinjebil het volgende:
Het gaat hier om een huurhuis waarbij alleen haar naam op het contract staat. Ze betalen wel beiden. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar ze hebben geen gedeelde rekening.
Het is een huurhuis he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie is eigenaar van het huis? Dat lijkt me ook niet onbelangrijk. Iemand uit zijn eigen huis zetten lijkt me niet makkelijk, zo niet onmogelijk.
Wat je in ieder geval niet moet doen is daar gewoon intrekken. Er zijn kinderen in het spel, dan ga je niet daar opeens intrekken. Dat is ten eerste nogal verwarrend voor kinderen, ten tweede kun je er vergif op innemen dat de situatie spanningen gaat opleveren. Daar zet je een kind niet tussen.
Ik vind het trouwens maar een vreemd verhaal. Ze vraagt al een jaar aan de man of hij vertrekt, hij doet het niet, maar de scheiding is niet eens aangevraagd. Tja....wat verwacht je dan?
Waarom vertrekt zij niet?
Ik neem aan de woningbouwquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie is eigenaar van het huis? Dat lijkt me ook niet onbelangrijk. Iemand uit zijn eigen huis zetten lijkt me niet makkelijk, zo niet onmogelijk.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien een wat gekke gedachte, maar waarom trekt zij niet bij jou in? Verder snap ik niet dat ze nog een jaar getrouwd blijft met iemand die schulden heeft- bij gemeenschap van goederen is zij daar evenzeer verantwoordelijk voor he! Stap 1 is een advocaat om het proces in gang te zetten en die helpt haar ook met de vervolgstappen.
Verder krijg ik hier nogal een 'Run, Forrest!'-gevoel bij, maar ze zal wel heel bijzonder zijn, zullen we maar zeggen![]()
Weet ik, maar ik doe zomaar een gokje dat dit geen particuliere huur is. Raraquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou ook nog een pensioenfonds of particulier kunnen zijn..
Ik had even gemist dat het om een huurhuis ging.quote:
Ja, of je wacht gewoon nog een jaartje en vraagt af en toe eens of hij weg wil gaan uiteraardquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik had even gemist dat het om een huurhuis ging.
Maar het lijkt mij niet zo moeilijk allemaal. Scheiding aanvragen, en het moet wel heel vreemd lopen wil een gescheiden moeder met kinderen het huis niet toegewezen krijgen.
Dat is inderdaad niet eens gek gedacht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, of je wacht gewoon nog een jaartje en vraagt af en toe eens of hij weg wil gaan uiteraard
TS, zou het kunnen zijn dat je gefopt wordt? Betaal je weleens iets voor haar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |