abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:07:14 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157040957
Politiek gezien net zo relevant als Tofik Dibi tegenwoordig zelf is geworden.
pi_157041561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook in reactie op Braindead2000 hierboven: je ziet progressieve partijen wel vaker worstelen met deze materie. Want als je werkelijk progressief en vrijdenkend bent, dan neem je krachtig afstand van conservatieve religies, zeker als het gaat om de neiging van dergelijke gelovigen om andersdenkenden en anders-gelovigen te veroordelen.

Progressief zijn gaat totaal niet samen met het binnenlaten van grote groepen conservatieve moslims in dit land. Het gaat ook niet samen met het krampachtig verdedigen van de islam als een soort "vreedzame", "gematigde" religie. Helaas hebben partijen als GroenLinks, D66 en de PvdA daar desondanks toch een handje van.
hier ben ik het niet mee eens iedereen heeft het recht om zo conservatief of gelovig te zijn als hij of zij wil. zo lang je daar andere niet mee schaadt hebben progresieve partijen daar helemaal geen problemen mee. ik vind daarom niet dat vrijzinnigen en progrosieve partijen krachtig afstand daarvan moeten nemen.

de vraag is wel of je dan vervolgens die conservatieve gelovige politiek actief moeten laten zijn voor je partij. zoals bijvoorbeeld bij die Kuzu en Ozturk bij de PvdA. Maar volgens mij is Tofik Dibi helemaal geen conservatieve Moslim (zo komt hij niet op mij over in ieder geval)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:45:49 #53
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157044230
Now here's a surprise. :')

Ik dacht dat het al lang 'in the open' was trouwens.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:48:14 #54
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157044286
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:05 schreef ems. het volgende:
Altijd die vervelende djinn's ook. Mensen homo's maken omdat het kan. Gelukkig kan hij er nog van worden verlost, eventueel met hulp van gandalf.
Kamerleden die niet gespeend zijn van enige nuchterheid zou ik in de toekomst wel kunnen waarderen, in plaats van dit soort excuus-charlatans die aan sprookjes geloven of aan voodoobezweringen en wat meer van dies zij.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_157045150
Als je partij dit soort campagnes heeft dan is het een beetje hypocriet om zo lang te wachten met uit de kast te komen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nken-over-seks.dhtml
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:42:40 #56
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157045210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je partij dit soort campagnes heeft dan is het een beetje hypocriet om zo lang te wachten met uit de kast te komen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nken-over-seks.dhtml
Zijn ze ook in Amsterdam-West geweest: lijkt mij een stuk sociaal-conservatiever dan de Biblebelt.........
pi_157045313
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 17:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zijn ze ook in Amsterdam-West geweest: lijkt mij een stuk sociaal-conservatiever dan de Biblebelt.........
Nee natuurlijk niet. Als het over problemen met Marokkanen gaat dan wringen ze zich in allerlei bochten om het een Nederlands probleem te maken maar als het over de Biblebelt gaat dan hebben ze geen enkele moeite om die bevolkingsgroep uit te lichten.
pi_157047785
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:16 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Bron: Tofik Dibi komt (eindelijk) uit de kast

Gezien zijn functie in de Nederlandse politiek de afgelopen jaren lijkt dit nieuws me belangrijk genoeg voor een POL-topic. Wat zijn de meningen over deze late coming out?
Geen mening. Heeft ook niks in POL te zoeken. Is NWS en anders eventueel R&P.
pi_157056125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

hier ben ik het niet mee eens iedereen heeft het recht om zo conservatief of gelovig te zijn als hij of zij wil. zo lang je daar andere niet mee schaadt hebben progresieve partijen daar helemaal geen problemen mee. ik vind daarom niet dat vrijzinnigen en progrosieve partijen krachtig afstand daarvan moeten nemen.

de vraag is wel of je dan vervolgens die conservatieve gelovige politiek actief moeten laten zijn voor je partij. zoals bijvoorbeeld bij die Kuzu en Ozturk bij de PvdA. Maar volgens mij is Tofik Dibi helemaal geen conservatieve Moslim (zo komt hij niet op mij over in ieder geval)
Maar anderen worden wél geschaad. Onze samenleving als totaal heeft geen enkel voordeel, belang of baat bij de komst van grote groepen conservatief gelovigen die een religie aanhangen die in veel opzichten haaks staat op onze cultuur. Het is een recept voor meer problemen en spanningen in de samenleving.

En ook op individueel niveau worden mensen geschaad. Ik herinner me hoe Ehsan Jami door radicale moslims werd belaagd nadat hij uit de islam stapte. En zo zijn er nog meer dan genoeg andere voorbeelden van agressie in de richting van niet- of anders-gelovigen, joden en homo's.

Partijen als de PvdA hebben veel te lang hun eigen, seculiere waarden verkwanseld en ruim baan gegeven aan conservatieve moslims en hun cliëntelisme. Ik schreef trouwens nergens dat Dibi een conservatieve moslim is.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:42:01 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157058455
In ieder geval lijkt het erop dat Dibi een tamelijk labiel en opportunistisch persoontje is.
pi_157058666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 00:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar anderen worden wél geschaad. Onze samenleving als totaal heeft geen enkel voordeel, belang of baat bij de komst van grote groepen conservatief gelovigen die een religie aanhangen die in veel opzichten haaks staat op onze cultuur. Het is een recept voor meer problemen en spanningen in de samenleving.

En ook op individueel niveau worden mensen geschaad. Ik herinner me hoe Ehsan Jami door radicale moslims werd belaagd nadat hij uit de islam stapte. En zo zijn er nog meer dan genoeg andere voorbeelden van agressie in de richting van niet- of anders-gelovigen, joden en homo's.
zodra er andere worden geschaad moet er worden ingegrepen, en dat gebeurd ook. daar hebben we wetten voor. het uitoefenen van een geloof of levensovertuiging kan nooit een reden zijn om iemand anders te bedreigen of geweld aan te doen. Maar binnen die wetten kun jij zo conservatief je geloof belijden zoals jij dat wil. en ik denk ook niet dat iemand daar schade aan ondervind.

overigens komt geweld en bedreigingen richting andersdenkende bij elke bevolkingsgroep voor. dat wordt nu weer pijnlijk duidelijk met de vluchtelingen discussie die speelt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_157079932
Dit soort reacties uit van moslims zijn dan toch wel jammer

Met het importeren van buitenlanders importeren we ook 100 jaar achterstand.
pi_157083061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zijn zat subsidieslurpende linkse clubjes die hem maar al te graag willen hebben. Hij heeft gewoon geen zin.
Ik denk ook zomaar dat je tijdens die wachtgeld-regeling toch niet al het beschikbare werk aan hoeft te nemen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157083103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
bijzonder vind ik dat hij ondanks dat hij kamerlid was voor een van de progresiefste en vrijdenkende partij in het parlement. hij het toch moeilijk vond om er voor uit te komen dat hij Homo is.
Diep triest toch eigenlijk. Dat hij denkt dat zoiets überhaupt nodig is. Zegt toch eigenlijk al weer genoeg over bepaalde mensen ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_157083941
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:10 schreef Odaiba het volgende:
Dit soort reacties uit van moslims zijn dan toch wel jammer

[ afbeelding ]

Met het importeren van buitenlanders importeren we ook 100 jaar achterstand.
Vind dit meevallen.
pi_157085167
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:05 schreef skrn het volgende:

[..]

Vind dit meevallen.
Jammer.
pi_157085582
Vreemd eigenlijk dat politici van linkse partijen zo opportunisch blijken, terwijl rechtse politici in (de nadagen van) hun carrière minder materialistisch blijken, en meer idealistisch.

Voorbeelden:
Ina Brouwer. Corrupt. Want belangenverstrelling met vriend/pianist Laurens van Rooyen.
Tara Singh Varma. Corrupt. Gefingeerde ziekte.... etc.... zoek maar op.
Wim Kok. Commissariaten bij diverse grote bedrijven. Terwijl in het verleden hij vakbondsman was tijdens Den Uyl. Dus Den Uyl was nog niet links genoeg.
Tofik Dibi: weten we nu ook.
etc.

Rechtse politici:
Mark Rutte: Bij mijn weten (correct me if I am wrong) geeft hij nog 1x per week les aan een VMBO.
Ruud Lubbers: Zet zich in voor de UNHCR.
Dries van Agt: Zet zich in voor de palestijnen.

Als het niet klopt hoor ik het graag.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157088733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:45 schreef DestroyerPiet het volgende:
bijzonder vind ik dat hij ondanks dat hij kamerlid was voor een van de progresiefste en vrijdenkende partij in het parlement. hij het toch moeilijk vond om er voor uit te komen dat hij Homo is.
Waarom zou hij uit de kast moeten komen? Zijn geaardheid is toch helemaal niet relevant voor zijn werk. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_157088894
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vreemd eigenlijk dat politici van linkse partijen zo opportunisch blijken, terwijl rechtse politici in (de nadagen van) hun carrière minder materialistisch blijken, en meer idealistisch.

Voorbeelden:
Ina Brouwer. Corrupt. Want belangenverstrelling met vriend/pianist Laurens van Rooyen.
Tara Singh Varma. Corrupt. Gefingeerde ziekte.... etc.... zoek maar op.
Wim Kok. Commissariaten bij diverse grote bedrijven. Terwijl in het verleden hij vakbondsman was tijdens Den Uyl. Dus Den Uyl was nog niet links genoeg.
Tofik Dibi: weten we nu ook.
etc.

Rechtse politici:
Mark Rutte: Bij mijn weten (correct me if I am wrong) geeft hij nog 1x per week les aan een VMBO.
Ruud Lubbers: Zet zich in voor de UNHCR.
Dries van Agt: Zet zich in voor de palestijnen.

Als het niet klopt hoor ik het graag.
je kunt in dat lijstje ook Zalm noemen en al die lpf knakkers die hun wachtgeld al te graag inden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 oktober 2015 @ 16:59:12 #70
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157088928
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou hij uit de kast moeten komen? Zijn geaardheid is toch helemaal niet relevant voor zijn werk. :?
Het is wel een beetje raar wanneer je een sociaal-progressieve en kosmopolitische, dat claimen ze toch, partij vertegenwoordigd hebt.
pi_157091750
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Jammer.
Ja, homoseksualiteit wordt niet getolereerd binnen de islam. Dat is jammer. Maar : Tofik Dibi is volgens deze reactie nog steeds een moslim, een die geholpen wordt worden. Er is geen sprake van verstoting, en van dreiging. En dat zie ik als iets positiefs.
pi_157091970
Een beetje op dezelfde manier positief als dat Hitler misschien niet altijd een even aardige meneer was maar in ieder geval dol was op z'n hond.
Conscience do cost.
pi_157093211
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:50 schreef ems. het volgende:
Een beetje op dezelfde manier positief als dat Hitler misschien niet altijd een even aardige meneer was maar in ieder geval dol was op z'n hond.
Wat heeft Hitler er nu mee te maken?

Wat een rare wending.
pi_157095163
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De man is jarenlang politicus voor GroenLinks geweest, deed zelfs een gooi naar het lijsttrekkerschap (die achteraf ook nog verband blijkt te houden met het ontkennen en verdringen van zijn geaardheid). Hij was jarenlang een boegbeeld voor allochtoon Nederland in de politiek, heeft zich recent in het publieke debat nog zeer kritisch uitgelaten over bijvoorbeeld Geert Wilders.

We gaan nu zien hoe er van de moslimgemeenschap in Nederland wordt gereageerd op de coming out van Dibi. Het lijkt me een zeer relevante zaak om te volgen.
Het boegbeeld van allochtonen in de tweede kamer? Hij was een parlementariër in een kleine splinterpartij en heeft nooit wat noemenswaardig gedaan.
pi_157097753
Hij radicaliseerde na zijn val, met de opmerkingen van joden als dieptepunt. Ik hoop dat de beste man gewoon de draad kan oppakken.

Maar .. het is toch veelzeggend dat Tofik zelf zegt dat hij niet als homo de vertegenwoordiger van zijn achterbam kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')