Goedenmiddag,
Ik heb afgelopen maart een meisje leren kennen in 'De hut van ome henne ' in Leiden. Ik stond aan de bar, en voor ik het wist kwam dat meisje naar me toe om een drankje voor me te bestellen. Dat zie je niet vaak! Dus toen gezellig met een Red Bull - bessenjenever hebben we de hele avond staan praten en wat gedanst. Natuurlijk met haar naar huis geweest in Leiden. Ze woonde apart, dat moest ik toegeven. Ze had in de achtertuin van haar ouders een klein huisje gemetseld zonder dak ( gewoon dichtgemetseld dus) en heeft daar een bank , bed en eettafel in geplaatst. Zo kon ze zich bij de gemeente gewoon inschrijven op het adres van haar ouder en een uitkering aanvragen. Slim is ze wel, ze wilde dit tafereel liever in de duinen toepassen maar bij de gemeente opgeven dat je ergens in de middle of nowhere in het katwijkse duin woont in een gemetseld huis dat kan natuurlijk niet zomaar.
Maar goed . Toen werd het zomer. Toen kreeg ik pas door waarom ze mij die ene avond op drankjes trakteerde. Ze heeft een bepaalde tik dat alles anders moet. Vrouwen horen voor de man te betalen, niet de man voor de vrouw. Zo naderde ook de zomer. Dat moest ook anders. De hele zomer van juni tot september moesten we van 'winter' genieten. Omdat je niet perse net als iedereen maar mee moet doen met de zomer. Gevolg : Ik ben met haar 4 keer per week naar snowworld geweest, de elektrische kachel in mijn huis moest op de koelstand waardoor het hier gewoon max 4 graden binnen was, we aten hutspot, andijviestampot en boerenkool en op de zaterdagavonden aten we pasteitjes met ragout en hertenbiefstuk. Ik was blind voor die vrouw. Ze was bloedmooi dus dit nam ik maar voor lief. Heb ook mijn vakantie af moeten zeggen met vrienden naar Ibiza.
Nu wordt het weer kouder buiten. Herfst en winter komt er aan. Maar nu moeten we natuurlijk omschakelen naar de zomer. Mijn vriendin heeft mijn huis vol zand gegooid en parasols. Ze heet een badkuip bij de kringloop gekocht die nu vol verwarmd water in mijn woonkamer staat. Ook staan er 5 fikse bouwlampen zodat het hier een temperatuur van 33 graden bereikt in huis. Ik zit dus met haar gewoon in mijn zwembroek in huis op een klapstoeltje in het zand met een biertje in mijn hand te chillen dus, terwijl de gordijnen open staan en ik het met bakken uit de hemel zie komen. Ik zie ook voorbijgangers met paraplu's voorbij komen die rennen omdat ze snel thuis willen zijn. Beetje apart gevoel dit.
Maar nu had ze het dus over kerst en oud en nieuw. Ik heb daar normaal hele vette feesten voor ingepland met mijn vrienden. Maar dat moet ik van haar allemaal gaan afzeggen. Met kerst wil ze met mij naar een een of ander land waar ze dan een vaag feest houden over het verzet van konijnen in de tweede wereldoorlog. Dat de konijnen ons hebben gered ipv wat er allemaal in de geschiedenisboeken staat. Geen idee meer welk land ze opnoemde, maar daar moesten we maar mee gaan feesten. Oud en nieuw mogen we ook niet aan doen want dan zetten we de paastak in huis en gaan we ons voorbereiden op Jesus die over een aantal maanden weer decenia geleden is opgestaan.
Ik vind het een heel leuk meisje , seks is goed, maar haar gewoontes breken me nu een beetje op. Wat moet ik met haar? Uitmaken of dit maar voor lief nemen?