Best begrijpelijk want die heeft straks twee boze lui op zijn nek.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Precies wat ik zei maar dat durft TS niet
De verkoper legt gewoon de claim bij PostNL neer. PostNL doet onderzoek en indien terecht dan betaald PostNL uit. (dat is de reden dat je verzekerd opstuurt).quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Best begrijpelijk want die heeft straks twee boze lui op zijn nek.
Maar ja, hij zal moeten anders kan hij naar zijn geld fluiten.
Ja, dit is idd de beste optie.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De verkoper legt gewoon de claim bij PostNL neer. PostNL doet onderzoek en indien terecht dan betaald PostNL uit. (dat is de reden dat je verzekerd opstuurt).
Koper kan wel klagen bij of over PostNL maar zij hebben niks van doen met de ontvanger. PostNL heeft "contract" met verzender
In dat geval moeten we ons rekening# maar naar TS gaan PM-en, gratis geldquote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Precies wat ik zei maar dat durft TS niet
Doet niet terzake maar ik gok zo maar iemand in oranje bedrijfskleding.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.
[..]
Ja, diefstal. Maar door wie??
Wat zei PostNL toen je belde?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.
meldt het ook even op twitter als je dat hebt want die kunnen misschien nog wat meer druk zetten voor je.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.
- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.
Oftewel FUCK PostNL.
Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Precies wat ik zei maar dat durft TS niet
Jep ga het op de Twitter zetten en via die webcare een aparte klacht indienen. Eigenlijk komt het er op neer dat je als ontvanger in je hemd staat als de verzendende partij niet wil participeren in dat onderzoek. Best kut maar zo te zien kan ik fluiten naar mijn spullen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
meldt het ook even op twitter als je dat hebt want die kunnen misschien nog wat meer druk zetten voor je.
Geen garantie op succes maar misschien kunnen zij nog iets voor je achterhalen waar je pakket wel is.
Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep ga het op de Twitter zetten en via die webcare een aparte klacht indienen. Eigenlijk komt het er op neer dat je als ontvanger in je hemd staat als de verzendende partij niet wil participeren in dat onderzoek. Best kut maar zo te zien kan ik fluiten naar mijn spullen.
UPS heeft een 'return' service, officieel bedoelt voor retour zendingen etc. Maar je kan op die manier zelf een pakket naar je laten opsturen. Dan moet de verkoper natquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
Ook aangetekende poststukken? Is een doodzonde!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:36 schreef Blackout70 het volgende:
maar kan wel bevestigen dan pakketbedrijven zelf aftekenen om hun looptijden te halen (Kijk, is getekend.....dus geen vertraging!)
Dat systeem is er gewoon:quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
probleem opgelost dusquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?
Heb hem nogmaals gebeld maar hij is nu al mad , subtiele bedreigingen zijn al gedaan.
"Beste Mediamarkt. Ik wil graag een GPS tracker bij u kopen. Kunt u deze wellicht al aanzetten vóór de verzending en mij de inlog-gegevens emailen? Ik vertrouw mijn pakketbezorger niet zo."quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:48 schreef hottentot het volgende:
Moet toch een markt zijn voor GPS trackers, af te halen en te bezorgen op vele centrale punten, doe je bij je pakje in en de ontvanger levert deze weer in bij bijvoorbeeld de AH, kosten 5,- en je kunt ten alle tijde je pakje live volgen, en je kunt zien op welke lokatie het is geopend.
Po-li-tie. Aan-gif-te doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.
- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.
Oftewel FUCK PostNL.
Dat je het ook enorm vervelend vindt dat er iets mis is gegaan bij het bezorgen. En dat mocht hij naar je huis komt om de boel kort en klein te slaan, hij er toch echt achter zal komen dat de betreffende fitnessartikelen zich niet in je woning bevinden.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?
Heb hem nogmaals gebeld maar hij is nu al mad , subtiele bedreigingen zijn al gedaan.
Dat kan op zich ook wel .. je koopt als koper online een verzend-sticker (en verrekent de kosten met de prijs van het product). De verkoper print die sticker uit, plakt hem er op en stuurt het product. Op die manier is de koper iig degene die de overeenkomst met het verzendbedrijf maakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
Dit. TS, als je weet waar het lokale postNL depot zit kan je daar ook even heen bellen (dus niet de algemene klantenservice). Als je even netjes naar de pakketverzorger in jouw wijk vraagt neemt die in mijn ervaring contact op. Hier wist hij toen prima te vertellen waar mijn pakje was gebleven (paar huizen verder) met excuus voor het vergeten briefje in de bus..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:30 schreef CherryLips het volgende:
Ook eens gehad dit, lag het pakketje een paar huizen verderop. PostNL stuurde me naar de verzender, de verzender ondernam niets en wilde nog even wachten. Staan er drie dagen later buren voor de deur 'ja er ligt hier nog een pakketje voor je, wist je dat?' Eh, neeZij hadden er ook niet voor getekend.
Ook eens een onleesbaar briefje in de bus gehad dat ik de bezorging van een pakket had gemist, kon alleen niet lezen op welk nummer het dan was gedumpt. Zelfde verhaal en weer stonden een paar dagen later mensen voor de deur met mijn pakketjeAlleen was de handtekening toen niet opvraagbaar op de website.
Als je op Twitter gaat klagen, reageert PostNL sneller. Maar let op, je hebt de kans dat de bezorger een paar dagen later voor de deur staat om verhaal te halen omdat je een klacht hebt ingediend.
Dan kun je gelukkig gewoon uitleggen waaromquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:30 schreef CherryLips het volgende:
Maar let op, je hebt de kans dat de bezorger een paar dagen later voor de deur staat om verhaal te halen omdat je een klacht hebt ingediend.
Als de verkoper het niet opstuurt heb je op marktplaats sowieso weinig kans om iets te doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan op zich ook wel .. je koopt als koper online een verzend-sticker (en verrekent de kosten met de prijs van het product). De verkoper print die sticker uit, plakt hem er op en stuurt het product. Op die manier is de koper iig degene die de overeenkomst met het verzendbedrijf maakt.
Maar dan is het risico dat de verkoper het pakket niet opstuurt, en de koper niets aan kan tonen mbt verzending.
Edit: oke, http://www.postnl.nl/klan(...)s-laten-ophalen.html werkt beter. Danku hhornee.
Heb ik gedaan.quote:
Dat zegt hij dus ook. Waarom zouden ze dat doen bij PostNL?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 06:44 schreef avotar het volgende:
Je bent gewoon je geld kwijt.
Als ik de verzender was en je kwam met zo'n verhaal bij mij... ik zou je ook niet geloven.
Waarom?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zegt hij dus ook. Waarom zouden ze dat doen?
Hij wil nu niks meer voor voor doen omdat zijn taak in zijn ogen gedaan is en ik getekend heb voor mijn spullen. Mag hem niet meer bellen. Heb nu aangifte gedaan wegens diefstal zoals PostNL zelf voorstelde en dat dan maar doorgemaild.
Hij denkt dat ik op geld uit ben of hem in een kwaad daglicht wil stellen, omdat als hij zelf op de site kijkt middels de track en trace zogenaamd mijn handtekening daar staat met een afleverdatum.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:08 schreef avotar het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat ik je verder niet ken. Ik heb een handtekening. Lekker makkelijk om dan PostNL de schuld te geven.
Zoals je ziet wil/durf ik best stappen te ondernemen. De vraag is alleen een beetje hoe ver je moet willen gaan voor 69.95 inclusief verzendkosten .quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 07:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
probleem opgelost dus
Klaag maar veilig via internet
Ze staan niet allemaal open voor je redenenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan kun je gelukkig gewoon uitleggen waarom
Trouwens hier de dame nooit voor uitleg aan de deur gehad. Wel is ze nu ineens poeslief als ze de pakketjes komt brengen.
Blijven melden bij PostNL is het enige advies dat ik je kan geven. Hier heeft het echt geholpen. Nu wacht ze wel tot ik open doe en loopt ze niet naar een appartement op de begande grond omdat ze te weinig zin heeft om op de lift te wachten en boven te komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze staan niet allemaal open voor je redenenEn ze doen er ook niets mee. Mijn bezorger heeft geen zin om bij iedereen aan te bellen of om te wachten tot je opendoet, van de zomer had hij ook aangebeld, ik sta op, loop naar de kamer, neem op met die intercom, geen reactie. Kijk ik van m'n balkon en dan heeft ie het beneden al bij een winkel afgegeven voor de hele straat ofzo, ook dingen waarvoor getekend moest worden. Ik probeer niet eens meer open te doen, ben toch altijd te laat. Dat is met PostNL trouwens, met GLS geen problemen gehad.
Duidelijk. Ik kan me de gedachtegang helemaal voorstellen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij denkt dat ik op geld uit ben of hem in een kwaad daglicht wil stellen, omdat als hij zelf op de site kijkt middels de track en trace zogenaamd mijn handtekening daar staat met een afleverdatum.
Dat de pakketbezorger die vervalst zou hebben wil er bij hem niet in en daarom wil hij niets meer doen en mag ik hem niet meer lastig vallen.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze staan niet allemaal open voor je redenenEn ze doen er ook niets mee. Mijn bezorger heeft geen zin om bij iedereen aan te bellen of om te wachten tot je opendoet, van de zomer had hij ook aangebeld, ik sta op, loop naar de kamer, neem op met die intercom, geen reactie. Kijk ik van m'n balkon en dan heeft ie het beneden al bij een winkel afgegeven voor de hele straat ofzo, ook dingen waarvoor getekend moest worden. Ik probeer niet eens meer open te doen, ben toch altijd te laat. Dat is met PostNL trouwens, met GLS geen problemen gehad.
De bezorger bij m'n ouders in de straat was altijd aardig, die wist op een gegeven moment dat ik vaak op zolder zat en het dus even duurde voor ik beneden was. Als er eens een ander was, liep die meteen met de brievenbus te klepperen en op de ramen te bonzen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Daar worden ze voor betaald, aanbellen, wachten afleveren
Ik had echt elke keer een klacht ingediend tot die bezorger het ging snappen
Betaling aan verkoper terug draaien?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.
- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.
Oftewel FUCK PostNL.
Oftewel: stornerenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Betaling aan verkoper terug draaien?
Ja lief van hem hequote:
Is beide mogelijk, ik ben bang dat je daar nooit achter komt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja lief van hem he![]()
Al vraag ik me af wat nou precies het verhaal er achter is. Zou hij het bewust achter gehouden hebben of in zijn bus laten liggen
Een overboeking kun je niet storneren (alleen met automatische afboekingen).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |