abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157007658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij heeft mijn naam geschreven in grote blokletters, lijkt niet eens op mijn handtekening :D .
Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.
Verder TNT lastig vallen
pi_157007741
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:44 schreef tailfox het volgende:

[..]

Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.
Verder TNT lastig vallen
Hij zei ik geef je die code dan zoek je het zelf maar verder uit. PostNL ga ik morgen sowieso even bellen :Y al verwacht ik daar niet al teveel van.

Op TROS radar staat een heel item over dit soort praktijken. Blijkbaar is het schering en inslag.
blablablabla
pi_157007785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Doe aangifte.
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
blablablabla
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 21 oktober 2015 @ 23:50:34 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_157007821
Voor dit soort acties zou je dus eigenlijk als ontvanger bij postNL een T&Tcode moeten kopen voor de verzending, sturen naar de verzender en deze plakt hem er op en brengt hem naar het postkantoor.
Dan kun je als ontvanger tenminste iets doen, aangezien je dan zelf degene bent die betaald heeft.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157007845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
ja
pi_157007850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doen
pi_157007882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Diefstal. Niet meer, niet minder.
pi_157007983
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doen
Hmmm weet niet of ik dat durf hoor :@ . Hij heeft mijn adres ofc en het is een Joegoslaaf en hij aan de foon al redelijk geagiteerd laat staan als ik begin over oplichting.

Eerlijk gezegd zou ik ook boos worden aangezien op de site gewoon staat dat het pakketje al afgeleverd is en er voor getekend is :D .

Kan hem natuurlijk wel proberen te overtuigen dat de fout echt niet bij hem ligt maar bij PostNL maar hij gaf duidelijk aan dat hij het zag als mijn probleem omdat er getekend en alles zou zijn voor het pakket. Al zal de wettelijke verantwoordelijkheid bij hem liggen weet niet hoever ik dat moet doorzetten, straks staat hij aan mijn deur want hij heeft een hele toko op Marktplaats.
blablablabla
pi_157009248
Is de verzender niet gewoon naar jou adres gegaan en,heeft hij hem niet zelf aangenomen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_157009296
Aangifte doen. Kopietje daarna naar PostNL en naar verkoper. Daarna kijken hoe het loopt.
pi_157011641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Is de verzender niet gewoon naar jou adres gegaan en,heeft hij hem niet zelf aangenomen?
Nee.
Er zit een sticker op van PostNL en het pakket is traceerbaar via de site.
blablablabla
pi_157011696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Aangifte doen. Kopietje daarna naar PostNL en naar verkoper. Daarna kijken hoe het loopt.
Van oplichting?
Las net in een ander soortgelijk topic dat je het beste via webcare kan klagen niet via de telefoon omdat ze daar dagelijks duizenden van dit soort berichten ontvangen. Zitten een paar uitzendkrachten begripvol de boel te noteren that's it. Niemand geeft ene neuk verder laat staan dat men wat doet.
blablablabla
pi_157011949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Doe aangifte.
Dit dus.

En vergeet niet om luid en duidelijk bij postnl te klagen dat iemand zich als jou uitgeeft.

Maar vergeet niet dat jij nu de problemen van de verkoper gaat oplossen, verzending is zijn verantwoording.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157012481
Voor wat moet ik nu aangifte doen dan.

- Valsheid in geschrifte. Lijkt me duidelijk.

- Oplichting? Er staat dat het pakket bezorgd is met een handtekening en al. Als hij al wil meewerken, wat kennelijk zijn taak is gaat dat me een hoop gedonder met de verkoper opleveren.

Het is voor mij wel duidelijk dat de fout niet bij hem ligt. Wil hem eigenlijk niet lastig vallen laat staan politie op zijn dak sturen. Als marktplaats er lucht van krijgt kan hij er nog een ban overeen verwachten.

Die jongen heeft gewoon keurig gehandeld conform wat we hadden afgesproken. PostNL verpest het vervolgens.
blablablabla
pi_157012599
Lastig, als eerste screenshot maken van de handtekening op de website.

Daarna post NL bellen en zeggen dat de postbode gefraudeerd heeft.

Bij ons als zakelijke klant heeft dat geholpen en postbode is ontslagen.

[ Bericht 38% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 22-10-2015 11:16:25 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157012823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Elan het volgende:
Wil hem eigenlijk niet lastig vallen
Dan moet je gewoon je verlies nemen. En er verder geen tijd aan spenderen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157013513
Dit wordt regelmatig door pakketbezorgers zelf gedaan. Bedrijven "dwingen" de bezorgers om vrijwel alle pakketten op eerste poging af te leveren. Maargoed... dat lukt heel vaak niet, omdat de geadresseerde niet thuis is. De bezorger zet dan zelf een krabbel, bewaart het pakket achter in z'n bus en probeert het de dag(en) erna opnieuw.

Een schandalige praktijk en als geadresseerde is dit hoogst vervelend. Maar het gebeurd regelmatig.

Even vandaag afwachten en/of PostNL bellen met de vraag of ze de bezorger kunnen contacteren waar het pakket is.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_157018694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Elan het volgende:
Voor wat moet ik nu aangifte doen dan.

- Valsheid in geschrifte. Lijkt me duidelijk.

- Oplichting? Er staat dat het pakket bezorgd is met een handtekening en al. Als hij al wil meewerken, wat kennelijk zijn taak is gaat dat me een hoop gedonder met de verkoper opleveren.

Het is voor mij wel duidelijk dat de fout niet bij hem ligt. Wil hem eigenlijk niet lastig vallen laat staan politie op zijn dak sturen. Als marktplaats er lucht van krijgt kan hij er nog een ban overeen verwachten.

Die jongen heeft gewoon keurig gehandeld conform wat we hadden afgesproken. PostNL verpest het vervolgens.
Heb je mijn post wel gelezen?
pi_157018874
Via twitter bij postnl klagen, dan proberen ze het zeker op te lossen voor je (ze willen immers geen negatieve reclame)
pi_157019329
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen?
Ja, diefstal. Maar door wie??
Ga geen aangifte doen tegen die gast het is me de problemen die dat gaat opleveren niet waard. Daarbij heeft hij gehandeld naar eer en geweten.

Raar dat het zo moet.
blablablabla
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 22 oktober 2015 @ 16:34:09 #46
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_157019493
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

[..]

Ja, diefstal. Maar door wie??
Ga geen aangifte doen tegen die gast het is me de problemen die dat gaat opleveren niet waard. Daarbij heeft hij gehandeld naar eer en geweten.

Raar dat het zo moet.
Diefstal door de pakketbezorger lijkt mij.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157021427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:

Ja, diefstal. Maar door wie??
Dat is toch niet direct relevant bij de aangifte? Als er bij je is ingebroken weet je ook niet wie het is. Door aangifte te doen laat je PostNL en de verkoper tenminste weten dat je serieus bent. PostNL zal daarna sowieso wel actie ondernemen.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:54:38 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_157021485
HIJ is verantwoordelijk!
Hij heeft een overeenkomst met postnl dus hij moet het oplossen.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:54:32 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_157022876
De enige juiste vorm van actie:

VERKOPER aanspreken op niet ontvangen pakket
VERKOPER bewijs van fraude bij post.nl sturen (nep handtekening)
VERKOPER vragen actie te ondernemen bij post.nl
VERKOPER vragen het product alsnog te leveren, of geld terug te geven binnen een redelijke termijn.

Als verkoper niet alsnog levert of geld terug geeft aangifte doen van oplichting
Dum de dum
pi_157023593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:54 schreef Fe2O3 het volgende:
De enige juiste vorm van actie:

VERKOPER aanspreken op niet ontvangen pakket
VERKOPER bewijs van fraude bij post.nl sturen (nep handtekening)
VERKOPER vragen actie te ondernemen bij post.nl
VERKOPER vragen het product alsnog te leveren, of geld terug te geven binnen een redelijke termijn.

Als verkoper niet alsnog levert of geld terug geeft aangifte doen van oplichting
Precies wat ik zei maar dat durft TS niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')