Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft mijn naam geschreven in grote blokletters, lijkt niet eens op mijn handtekening.
Hij zei ik geef je die code dan zoek je het zelf maar verder uit. PostNL ga ik morgen sowieso even bellenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:44 schreef tailfox het volgende:
[..]
Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.
Verder TNT lastig vallen
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?quote:
jaquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Diefstal. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Hmmm weet niet of ik dat durf hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doen
Nee.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 01:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Is de verzender niet gewoon naar jou adres gegaan en,heeft hij hem niet zelf aangenomen?
Van oplichting?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Aangifte doen. Kopietje daarna naar PostNL en naar verkoper. Daarna kijken hoe het loopt.
Dit dus.quote:
Dan moet je gewoon je verlies nemen. En er verder geen tijd aan spenderen.quote:
Heb je mijn post wel gelezen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Elan het volgende:
Voor wat moet ik nu aangifte doen dan.
- Valsheid in geschrifte. Lijkt me duidelijk.
- Oplichting? Er staat dat het pakket bezorgd is met een handtekening en al. Als hij al wil meewerken, wat kennelijk zijn taak is gaat dat me een hoop gedonder met de verkoper opleveren.
Het is voor mij wel duidelijk dat de fout niet bij hem ligt. Wil hem eigenlijk niet lastig vallen laat staan politie op zijn dak sturen. Als marktplaats er lucht van krijgt kan hij er nog een ban overeen verwachten.
Die jongen heeft gewoon keurig gehandeld conform wat we hadden afgesproken. PostNL verpest het vervolgens.
Ja, diefstal. Maar door wie??quote:
Diefstal door de pakketbezorger lijkt mij.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.
[..]
Ja, diefstal. Maar door wie??
Ga geen aangifte doen tegen die gast het is me de problemen die dat gaat opleveren niet waard. Daarbij heeft hij gehandeld naar eer en geweten.
Raar dat het zo moet.
Dat is toch niet direct relevant bij de aangifte? Als er bij je is ingebroken weet je ook niet wie het is. Door aangifte te doen laat je PostNL en de verkoper tenminste weten dat je serieus bent. PostNL zal daarna sowieso wel actie ondernemen.quote:
Precies wat ik zei maar dat durft TS nietquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:54 schreef Fe2O3 het volgende:
De enige juiste vorm van actie:
VERKOPER aanspreken op niet ontvangen pakket
VERKOPER bewijs van fraude bij post.nl sturen (nep handtekening)
VERKOPER vragen actie te ondernemen bij post.nl
VERKOPER vragen het product alsnog te leveren, of geld terug te geven binnen een redelijke termijn.
Als verkoper niet alsnog levert of geld terug geeft aangifte doen van oplichting
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |