Leuk reisje!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje van mijn hardloopvereniging dat ze een busreis naar de Berliner Halfmarathon organiseren. meteen ingeschreven
mag ik erbij in de op, mosselt?
[ code verwijderd ]
Dit klinkt echt professioneel.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja zeker wel, als ik twijfel of ik het rustiger aan moet doen of zo kijk ik één of twee weken terug naar hoe de trainingen gegaan zijn en wat ik heb opgeschreven over vermoeidheid of zo.
Ook staan al mijn wedstrijdresultaten met gemiddelde paces en uitslagen erbij, en in het schema wat de trainer heeft gemaakt wordt dat ook geplot in een mooi grafiekje met progressie en dan kun je ook zien welke afstand relatief beter is. Zonder kun je ook prima presteren natuurlijk, maar ik hou van cijfertjesMaar zeker als je een lange zware trainingscyclus hebt naar een marathon kan het nuttig zijn denk ik!
Daar hebben we allemaal weleens last vanquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug.
Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom je 10km/h wil lopen na een aantal maanden. Als je langzaam opbouwt merk je vanzelf wat jouw snelheid is.
En mag deze erbij?quote:
1 2 | [b]16 april 2016 - [url=http://bgdmarathon.org/]Belgrade Marathon (Belgrado)[/url][/b] [*] Devv - HM |
Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag les 13. Ik had het vorige week soms best lastig met de motivatie. Maar is nu weer terug.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar heb jij die lessen voor nodig? Rennen doe je toch al van nature?
LT is ook een regionale topper.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:40 schreef BK. het volgende:
[..]
Dit klinkt echt professioneel.Ik zal me er binnenkort eens meer in gaan verdiepen, dank!
Ehh, nou neequote:
Scheenbeen blessure is meestal overbelasting, wijs dus om ff te dimmen met je trainings intensiteit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug
Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijn
Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren het hardlopen overgeslagen want ik had best last van m'n benen (scheenbenen met name). Dat was vandaag weer weg, maar nadat ik hooguit 2 of 3 keer had gesprongen om een peer uit de boom te plukken (niet raar neergekomen ofzo) was het weer terug
Het verstandigste lijkt me om gewoon even niet te lopen ipv "door de pijn heen bijten" in dit geval? Het voelt anders dan spierpijn
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt als shinsplints, kan het begin van een overbelastingsblessure zijn aan de spieren rondom het scheenbeen. En inderdaad eerst even wachten tot de pijn weg is, is belangrijk! Daarna misschien toch wat rustiger opbouwen dan je nu doet, of misschien ligt het aan je schoenen?
Train dan eerst om die HM uit te lopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:39 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik train altijd naar een specifiek doel, een halve marathon in ongeveer 2 uur leek mij wel een mooi doel
Om de dag is niet zo gek nog lijkt me, zal meer om afstanden/intensiteit gaan... Drie keer per week max lijkt me een goede (dus 2 x 1 dag rust, 1 x 2 dagen rust). Maar nu idd sowieso even een stap terug (hi ha ho) en rust nemen is wel verstandig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.
Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.
Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?
Nee. Laatste tijd wat drukke periode mentaal dus zocht wat afleiding. Ben daarom begonnen. Werkt voor mij een stuk makkelijker dan de sportschool. Hier ben ik lekker alleen en hoef ik niet helemaal heen zeg maar. Ik lijk iets van discipline te ontwikkelen. Best fijn moet ik zeggen.quote:
Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schoenen zou kunnen, hoewel het geen goedkope Actionschoenen zijn en ze volgens mij wel aangemeten zijn bij een hardloopwinkel ooit.
Nou ben ik wel van 0 keer hardlopen per maand redelijk plotseling naar om de dag hardlopen gegaan en dat heb ik nu ruim 3 weken gedaan, dus misschien dat ik dat even wat moet minderen.
Wachten tot de pijn weg is en dan - voorlopig - met 2 dagen rust hardlopen ipv 1 dag ertussen?
Park niet echt, voor een bos moet ik eerst een minuut of 10 fietsen maar daar heb ik weinig zin inquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:34 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zeker als de klachten met springen weer terugkomen is het waarschijnlijk de belasting op je scheenbeenvlies (shin splints) inderdaad.
Intensiteit terug schroeven is aan te raden, want te lang doorgaan ermee maakt het niet beter (ik loop daardoor amper de afgelopen maanden bijv.).
Ik weet niet of je trouwens kan afwisselen qua ondergrond? Park of bos in de buurt? Dan kan je ook af en toe op gras trainen bijv.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |