Je hebt toch wel een WA verzekering?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:06 schreef Blackout70 het volgende:
Helaas zijn de kortdenkers met 'opvoeden' vaak de mensen die juist dit soort problematiek veroorzaken (en dus ook zorgen dat zoon niet juist kan meedraaien in maatschappij)
Zou het gebeuren dan denk ik inderdaad dat een advocaat nog wel eens duurder kan zijn, daarom dat ik maar vast ga polsen. Er zijn al meerdere gesprekken in de afgelopen weken geweest waarin de verantwoordelijkheden van school en ons besproken zijn (Wij voldoen zeker aan onze verantwoordelijkheden trouwens.)
Nou dan krijgen ze van mij een tik voor de reet!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef Adames het volgende:
[..]
jij hebt geen kinderen met driftbuien zeker?
Ja ik wel. Al is ze er nu overheen maar ik zou het niet eens in mijn hoofd halen een ander aansprakelijk te stellen als mijn dochter iets kapot zou maken in een driftbui.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef Adames het volgende:
[..]
jij hebt geen kinderen met driftbuien zeker?
Opvoeding is de verantwoordelijkheid van de maatschappij! De regering is er verantwoordelijk voor als iemands kind een raam kapot trapt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja ik wel. Al is ze er nu overheen maar ik zou het niet eens in mijn hoofd halen een ander aansprakelijk te stellen als mijn dochter iets kapot zou maken in een driftbui.
Hoe haal je het in je hoofd
Wacht even. Zeg je hier nu serieus dat het de schuld van anderen is dat je zoon niet goed mee kan komen? Het is de schuld van kortdenkers? Is het niet jouw zoon die een driftbui krijgt en een ruit sloopt?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:06 schreef Blackout70 het volgende:
Helaas zijn de kortdenkers met 'opvoeden' vaak de mensen die juist dit soort problematiek veroorzaken (en dus ook zorgen dat zoon niet juist kan meedraaien in maatschappij)
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb niks met jouw kinderen te maken en jij niks met de mijne. Ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat is zelfs bij wet zo geregeld. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kind.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Opvoeding is de verantwoordelijkheid van de maatschappij! De regering is er verantwoordelijk voor als iemands kind een raam kapot trapt.
Sarcasm, bro.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb niks met jouw kinderen te maken en jij niks met de mijne. Ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat is zelfs bij wet zo geregeld. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kind.
Dat je kind driftbuien heeft wil niet zeggen dat het slecht is opgevoed naar dat ontslaat jou niet van je verantwoordelijkheid.
Gelukkig. Maar je hebt echt mensen die zo denken.quote:
Heb ik even voor je gefixed.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou dan krijgen ze van mij een tik voor de reet!
Wil nog wel eens helpen.
Kom zeg, kinderen een beetje een driftbui laten krijgen.
No way! Opvoeden is ook een taak van de ouders.
Sommige kinderen kun je gewoon normaal opvoeden door met ze te praten en uitleg te geven wat wel en niet hoort, sommigen moeten het gewoon even voelen.
Pets!
Stel je niet zo aan kind.
Je gedraagt je schandelijk.
Gelukkig hoefde ik nooit een pets uit te delen, omdat mijn kind voordenkbeeldig is!
Duidelijkheid is belangrijk bij kinderen.
Heel irritante mensen inderdaad, groot gelijk heb je...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:06 schreef Blackout70 het volgende:
Helaas zijn de kortdenkers met 'opvoeden'
.... toch niet dus. Als er een heel stappenplan ligt om je zoon te de-escaleren en "de school" heeft dat niet opgevolgd, is die school wellicht niet de beste plek voor je zoon omdat duidelijk niet de juiste aandacht aan hem kunnen geven.quote:vaak de mensen die juist dit soort problematiek veroorzaken (en dus ook zorgen dat zoon niet juist kan meedraaien in maatschappij)
Ja, want ze zijn daar om jouw kind op te voedenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:53 schreef Blackout70 het volgende:
Maar dan blijkt dat school verkeerd heeft opgetreden in de aanloop naar de driftbui van zoon
Als we zo krom kunnen redeneren...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:53 schreef Blackout70 het volgende:
Wie zou hier aansprakelijk zijn? Normaal zou ik aansprakelijk zijn, maar in dit geval zou school specifiek weten hoe ze dit soort situaties moeten voorkomen, dit doen ze alleen niet, met als gevolg dat zoontje alleen maar escaleert naar een driftbui waarin hij, rustig aan ontoerekeningsvatbaar is.
Of je legt het gewoon wel bij je AVP neer en laat hen, met al hun specifieke ervaring op dit gebied, beslissen wie(ns verzekering) deze kosten moet dekken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:35 schreef Blackout70 het volgende:
WA en AVP (Aansprakelijkheids Verzekering Particulier) zijn twee andere beestjes.
Maar ik heb wel AVP (Geen WA, geen auto.) , maar we gaan natuurlijk niet naar onze verzekering als school zelf dingen fout blijkt te doen.
Uit TS haat verhaal haal ik dat haar kind naar speciaal onderwijs gaat. Dus deze hele vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Een basisschool heeft 8 groepen van elk, laten we het erg minimaal berekenen, 20 leelingen. Da's 160 kinderen. Op, laten we grofweg eens zeggen, 10 leerkrachten/hulpjes.
In elke klas zitten er, laten we zeggen, 1 a 2 "moeilijke gevallen"; da's 12. Wie gaat die moeilijke gevallen en de andere leerlingen in toom houden?
Ik bedoel maar te zeggen: het ligt aan de situatie of de school er überhaupt iets aan kon doen.
Volgens mij leest iedereen over dat specifieke zorgplan heen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Uit TS haat verhaal haal ik dat haar kind naar speciaal onderwijs gaat. Dus deze hele vlieger gaat niet op.
Dat zegt ze nergens. Haar zoon heeft blijkbaar een (gedrag)stoornis waarvoor hij extra begeleiding hoort te krijgen vanuit school. Hier zijn afspraken over gemaakt en deze zijn niet nagekomen, wat moet TS dan nog meer?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wacht even. Zeg je hier nu serieus dat het de schuld van anderen is dat je zoon niet goed mee kan komen? Het is de schuld van kortdenkers? Is het niet jouw zoon die een driftbui krijgt en een ruit sloopt?
Het aantal leerlingen per klas in de rekensom was dan ook al niet representatief voor het reguliere onderwijs, dan zitten ze namelijk met de helft meer in de klas.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Uit TS haat verhaal haal ik dat haar kind naar speciaal onderwijs gaat. Dus deze hele vlieger gaat niet op.
Dit dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat zegt ze nergens. Haar zoon heeft blijkbaar een (gedrag)stoornis waarvoor hij extra begeleiding hoort te krijgen vanuit school. Hier zijn afspraken over gemaakt en deze zijn niet nagekomen, wat moet TS dan nog meer?
Mensen moeten eens stoppen met doen alsof iemand kiest voor zulke gebeurtenissen omdat het wel "makkelijk" is. Er is niks makkelijks aan het hebben van een kind met zulke problemen en niemand kiest daarvoor en iedereen zou het liever anders zien. Maar dat veranderd de werkelijkheid niet.
Ik zou zeggen, ben blij dat je het niet snapt want dan heb je nooit in een dergelijke situatie gezeten. Het is juist die individualisering die ervoor zorgt dat zulke kinderen en volwassenen vast lopen. Die hele "ik kan het ook, dus een ander moet het ook maar kunnen ongeacht welke (psychische) problematiek daar achter zit" houding is om misselijk van te worden.
Goh misschien hebben wij dan allemaal wel een gedragsstoornisquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:11 schreef Blackout70 het volgende:
[..]
Dit dus.
Gelukkig dat er dan dus ook nog volk is wat wél kan lezen, en niet alleen de stukjes eruit halen die makkelijk lezen.
Met de school in gesprek treden. Maar daar gaat het niet om, TS wil de aansprakelijkheid voor de vernieling van de ruit van zich afwentelen en dat is mij een brug te ver.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat zegt ze nergens. Haar zoon heeft blijkbaar een (gedrag)stoornis waarvoor hij extra begeleiding hoort te krijgen vanuit school. Hier zijn afspraken over gemaakt en deze zijn niet nagekomen, wat moet TS dan nog meer?
Niemand beweert dat het makkelijk is maarhet hebben van een moeilijk kind betekent niet dat je dan opeens niet meer verantwoordelijk of aansprakelijk bent.quote:Mensen moeten eens stoppen met doen alsof iemand kiest voor zulke gebeurtenissen omdat het wel "makkelijk" is. Er is niks makkelijks aan het hebben van een kind met zulke problemen en niemand kiest daarvoor en iedereen zou het liever anders zien. Maar dat veranderd de werkelijkheid niet.
Dat heb jij natuurlijk geen flauw idee van.quote:Ik zou zeggen, ben blij dat je het niet snapt want dan heb je nooit in een dergelijke situatie gezeten.
Totaal onzinnige redenatie. Als 90% van de mensen wel kan meekomen en 10% niet is het natuurlijk het ontkennen van de realiteit om de schuld daarvan bij de 90% te leggen. Daar los je ook niks mee op. Het zoontje kan niet meekomen omdat er om wat voor reden dan ook belemmerende factoren zijn.bij hem, niet bij de massa die wel meekomt.quote:Het is juist die individualisering die ervoor zorgt dat zulke kinderen en volwassenen vast lopen. Die hele "ik kan het ook, dus een ander moet het ook maar kunnen ongeacht welke (psychische) problematiek daar achter zit" houding is om misselijk van te worden.
TS is al lang met school in gesprek geweest om ervoor te zorgen dat zoiets niet gebeurd. School heeft toegezegd om volgens een de-escalatie methode te werken en dit niet gedaan. Dus ja ik kan haar redenatie wel begrijpen dat het in dit geval de school zijn aansprakelijkheid is. Ouders kunnen niet continue aanwezig zijn, ze kunnen wel maatregelen nemen om dergelijke situaties te voorkomen en dat heeft TS gedaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met de school in gesprek treden. Maar daar gaat het niet om, TS wil de aansprakelijkheid voor de vernieling van de ruit van zich afwentelen en dat is mij een brug te ver.
[..]
Niemand beweert dat het makkelijk is maarhet hebben van een moeilijk kind betekent niet dat je dan opeens niet meer verantwoordelijk of aansprakelijk bent.
[..]
Dat heb jij natuurlijk geen flauw idee van.
[..]
Totaal onzinnige redenatie. Als 90% van de mensen wel kan meekomen en 10% niet is het natuurlijk het ontkennen van de realiteit om de schuld daarvan bij de 90% te leggen. Daar los je ook niks mee op. Het zoontje kan niet meekomen omdat er om wat voor reden dan ook belemmerende factoren zijn.bij hem, niet bij de massa die wel meekomt.
Maar als TS nu zonder mokken die rekening betaalt, al dan niet via de verzekering, komt school er op de makkelijke manier mee weg door te zeggen "wij willen die verantwoordelijkheid niet nemen, ook al hebben we dat wel toegezegd" en doen ze de volgende keer weer precies hetzelfde. Want blijkbaar is het minder moeite om dat kind ergens weg te zetten en de ouders voor de kosten op te laten draaien dan het plan te volgen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:41 schreef jroz het volgende:
WTF, wat een schandalige reacties in dit topic zeg. Sommige zouden zich moeten schamen. Blijkbaar denken bepaalde mensen dat elk psychisch probleem met een harde opvoeding wel te corrigeren is. Guess what: dat kan het alleen maar ernstiger maken, met nóg meer problemen om later goed in de maatschappij te kunnen functioneren.
Vraag is, is de school verantwoordelijk voor gedrag van jou zoon. Zijn ze verplicht zich aan het zorgplan te houden, of is dit slechts een leidraad/ hulpmiddel.
Ik zou er niet teveel moeite insteken, 1x aangeven dat als school zich aan het zorgplan had gehouden, dit niet was gebeurt. Gaan ze daar tegenin, dan maar op je eigen AVP gooien. Het is het gevecht niet waard. het is geen autoverzekering waarbij je vervolgens 100 treden terugvalt.
Mocht het gebeuren, dan wil ik inderdaad best een rekening betalen, maar wel zolang ook school kan zeggen dat ze zich aan de afspraken houden, en zoon niet zomaar wegzetten in een hokje.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:04 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Maar als TS nu zonder mokken die rekening betaalt, al dan niet via de verzekering, komt school er op de makkelijke manier mee weg door te zeggen "wij willen die verantwoordelijkheid niet nemen, ook al hebben we dat wel toegezegd" en doen ze de volgende keer weer precies hetzelfde. Want blijkbaar is het minder moeite om dat kind ergens weg te zetten en de ouders voor de kosten op te laten draaien ipv het plan te volgen.
ja natuurlijk, die willen hem zo snel mogelijk in een bezemkast flikkeren om te voorkomen dat er weer een ruit sneuveld.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:16 schreef Blackout70 het volgende:
De meeste buien resulteren in wat luidruchtig gegrom en gestamp, maar school heeft al eens bewezen dat ze rustig aan zoon aan de schouder meeslepen, wat een flink agressieve bui tot gevolg heeft.
Even voor de beeldvorming: gaat dit later geen belemmering voor hem zijn? Mag hij vrijelijk de maatschappij in als hij zich niet onder controle kan houden?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:16 schreef Blackout70 het volgende:
Voor de geïnteresseerden; in het medisch dossier is aangegeven dat zoon geen controle heeft, en totaal geen herinneringen van gebeurtenissen tijdens dit soort driftbuien heeft.
I don't even ... Ik ben al vanaf post 1 duidelijk dat ik ervoor zorg dat zoon die extra aandacht krijgt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
Vroeger had je dan gewoon een lastig kind die wat extra aandacht (van school en ouders) nodig had.
Nu wordt er een medisch dossier opgesteld waarmee je de school om de oren kan slaan als er een keer een ruit sneuveld. Zeg nou niet dat ik hem in een hokje zet wan dat doe je zelf door te roeptoeteren dat ie een dossier heeft. Daarmee heb je hem juist zelf in een hokje gezet.
[..]
ja natuurlijk, die willen hem zo snel mogelijk in een bezemkast flikkeren om te voorkomen dat er weer een ruit sneuveld.
Dat is het idee van behandelen en de speciale zorg - ervoor zorgen dat hij leert om te gaan met zijn problemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming: gaat dit later geen belemmering voor hem zijn? Mag hij vrijelijk de maatschappij in als hij zich niet onder controle kan houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |