Best een hoge druk dus, gezien je er meer dan ¤200 voor betaalt.quote:Op zondag 3 januari 2016 08:53 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Tijdens een normale rijles ook. Alleen telt het bij je examenrit mee.
Dat ligt helemaal aan jezelf. Als je gewoon goed genoeg kan autorijden is het nergens voor nodig je druk te maken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:33 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Best een hoge druk dus, gezien je er meer dan ¤200 voor betaalt.
Ik was relatief blanco wat dat betreft. Voor mij was het wel handig om het theorieboek eerst door te nemen voordat ik aan rijlessen begon. De basisregels kende ik wel, maar daar hield het ook opquote:Op zondag 3 januari 2016 09:33 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Kende je de regels niet voordat je het boek las dan? Hoe jij het hebt voorbereid lijkt (vergeleken hoe ik het heb gedaab) zwaar overdreven. Ik heb gewoon twee weken voor het examen het boek gelezen en daarna een aantal oefenexamens gemaakt.
quote:Op zondag 3 januari 2016 17:35 schreef Piperidine het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom de ene keer het bord B1 met afbuigende voorrangsweg wordt gebruikt en de andere keer bord B5.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tegenover:
[ afbeelding ]
Is dat simpelweg omdat na de afbuiging gewoon nog steeds op een voorrangsweg gereden wordt en in het andere geval is het alleen het kruispunt waar het om gaat? Nu ik dit typ klinkt dat best logisch .
Bravo, je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:35 schreef Piperidine het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom de ene keer het bord B1 met afbuigende voorrangsweg wordt gebruikt en de andere keer bord B5.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tegenover:
[ afbeelding ]
Is dat simpelweg omdat na de afbuiging gewoon nog steeds op een voorrangsweg gereden wordt en in het andere geval is het alleen het kruispunt waar het om gaat? Nu ik dit typ klinkt dat best logisch .
, ik moet om mijzelf lachen hier.quote:Op zondag 3 januari 2016 18:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bravo, je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord.
Heb je wel je theorie-boek nagelezen?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:35 schreef Piperidine het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom de ene keer het bord B1 met afbuigende voorrangsweg wordt gebruikt en de andere keer bord B5.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tegenover:
[ afbeelding ]
Is dat simpelweg omdat na de afbuiging gewoon nog steeds op een voorrangsweg gereden wordt en in het andere geval is het alleen het kruispunt waar het om gaat? Nu ik dit typ klinkt dat best logisch .
En nu lekker rustig zelf kilometers makenquote:Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef VoetenMat het volgende:
Ik had het niet verwacht! Maar mijn examinator was zo'n leuke man heb alleen maar gelachen met hem! Geen zenuwen niks een keer bijna privé terrein opgereden, snel mezelf verbeterd en 60 minuten gereden! Maar het resultaat mag er zijn, IK BEN GESLAAGD!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef VoetenMat het volgende:
Ik had het niet verwacht! Maar mijn examinator was zo'n leuke man heb alleen maar gelachen met hem! Geen zenuwen niks een keer bijna privé terrein opgereden, snel mezelf verbeterd en 60 minuten gereden! Maar het resultaat mag er zijn, IK BEN GESLAAGD!
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef VoetenMat het volgende:
Ik had het niet verwacht! Maar mijn examinator was zo'n leuke man heb alleen maar gelachen met hem! Geen zenuwen niks een keer bijna privé terrein opgereden, snel mezelf verbeterd en 60 minuten gereden! Maar het resultaat mag er zijn, IK BEN GESLAAGD!
Choet bezug!quote:Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef VoetenMat het volgende:
Ik had het niet verwacht! Maar mijn examinator was zo'n leuke man heb alleen maar gelachen met hem! Geen zenuwen niks een keer bijna privé terrein opgereden, snel mezelf verbeterd en 60 minuten gereden! Maar het resultaat mag er zijn, IK BEN GESLAAGD!
Jawel, laten we het er maar op houden dat ik niet een helder moment had .quote:Op zondag 3 januari 2016 22:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Heb je wel je theorie-boek nagelezen?
Rechts zit gas, links zit koppeling en midden zit nog meer gasquote:Op maandag 4 januari 2016 21:51 schreef Misterjack41 het volgende:
Yay, m'n eerste les aangevraagd! Donderdagmiddag begint het
Iemand nog tips?
Ik zal hem onthouden! En als ik een bocht om moet even aan de handrem trekken?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:04 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Rechts zit gas, links zit koppeling en midden zit nog meer gas
Niet over miepen en gewoon afwachten. Je bent niet de eerste, die rijschool heeft het vaker gedaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:51 schreef Misterjack41 het volgende:
Yay, m'n eerste les aangevraagd! Donderdagmiddag begint het
Iemand nog tips?
Ja, wij, van WC-Eend...quote:Op donderdag 3 december 2015 00:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niet geheimzinnig.
Een kandidaat krijgt de reden(en) waarom hij/zij niet geslaagd is gewoon te horen en kan ter plekke een weerwoord geven of naderhand een bezwaar indienen.
Van alle keren dat ik verhalen heb gehoord over kandidaten die zijn gezakt is het verhaal van de instructeur altijd "Ja, het is niet eerlijk, ik zag ook dat je het goed deed, maarja, het CBR beslist...", als een plaat met een kapotte groef. Maargoed, dat is ook het verhaal uit de tweede hand, ik was er niet bij. En natuurlijk val je als instructeur je leerling niet af.quote:Als de instructeur is meegereden kan die als de examinator idd een foute beslissing heeft genomen de kandidaat ook helpen de examinator te overtuigen en ja, dat wil wel eens helpen.
En daar zit 'm de pijn. Je rijgeschiktheid hangt af van het oordeel van een enkele examinator. De dag dat het CBR verplicht camera's laat meedraaien (en de beelden beschikbaar stelt aan de kandidaat) met ieder examen zal ik van harte toejuigen.quote:De exameneisen zijn voor iedereen duidelijk.
Er zijn examinators die ze soepel hanteren en examinators die streng zijn.
Strenger is niet erg, graag zelfs. Ik heb begrepen dat de rijopleiding in NL een van de zwaarste is, maar er mag wel iets meer bij komen kijken. Psychische gesteldheid bijvoorbeeld. Heel veel mensen wanen zich Verstappen bij de eerste keer alleen in een auto. De spoeling mag wat mij betreft een stuk dunner worden, en dat mag best beginnen bij mentaal stabiel gedrag. Scheelt een hoop mafkezen waar heel wat dashcamfilmpjes van zijn verschenen.quote:En die laatsten worden er door kandidaten vaak van beschuldigd dat ze onterecht mensen laten zakken.
Nee, ze zijn gewoon strenger.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef VoetenMat het volgende:
Ik had het niet verwacht! Maar mijn examinator was zo'n leuke man heb alleen maar gelachen met hem! Geen zenuwen niks een keer bijna privé terrein opgereden, snel mezelf verbeterd en 60 minuten gereden! Maar het resultaat mag er zijn, IK BEN GESLAAGD!
Ik persoonlijk heb 2 uur als prettig ervaren. Uurtje is net te kort. Anderhalf had ook prima geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:55 schreef Misterjack41 het volgende:
Yay, na een keer uitstel ivm ijzel eindelijk m'n eerste les gehad! en de motor is maar 2 keer afgeslagen
Verder zei mijn leraar dat 2 uur les achter elkaar vaak effectiever is, merken jullie dit ook zo? of is dat gewoon marketing praat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |