abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156972216

Mkrabby twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 10:44:17 Perry Mason heeft weer toegeslagen in Zeist, begrijp ik: drie op een rij voor Joris van Benthem #Feyenoord #Kramer #vrijspraak reageer retweet

DimitriKoopman twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 10:36:17 Het lijkt een kwestie van tijd: 'Real Madrid, Barcelona, Bayern München en Chelsea azen op Joris van Benthem' #Feyenoord reageer retweet

VliegendeKeeper twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 10:32:12 Hattrick Joris van Benthem! Feyenoord komt op een 3-0 voorsprong tegen de KNVB #Feyenoord #Kramer reageer retweet

Eer in dit topic de man die in zijn ééntje heel Zeist droog in de poepert neukt. _O_

#jorisvanbenthemgod #schrikvanzeist #mistermaasgebouw

VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:39:09 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_156972264
_O_
pi_156972302
goed topic
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:42:53 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_156972322
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:43:23 #5
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156972330
Twee keer de Elfstedentocht winnen en nu dit _O_
pi_156972358
Overigens wist de NOS gisteren nog dit te melden:

http://nos.nl/artikel/206(...)-in-zaak-kramer.html

Joris van Benthem neemt vanaf nu dus de NOS ook al niet meer serieus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156972394
Goed topic.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:47:12 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_156972396
johanvanboven twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 10:39:05 Als er een iemand in kampioensvorm is, is het wel (of: ook) huisjurist Joris van Benthem. #feyenoord reageer retweet
pi_156972668
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:16:26 #10
269692 Divje
brr brr patapim
pi_156973194
quote:
Geweldig _O_ :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_156973713
quote:
goed gifje
pi_156973927
quote:
Ik vind dit echt een geweldig plaatje.. die ene tante die met haar armen gespreid staat naar de Feyenoord-goden _O- Gudde die een heerlijke pijpbeurt lijkt te hebben gehad.. die kerel onder hem die alleen een vuist in de lucht steekt.. Mooi plaatje ^O^
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:40:18 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_156974011
Standbeeld voor deze man. Naast Coen _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:43:37 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_156974099
Goed topic wel :7
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_156974235
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:40 schreef onlogisch het volgende:
Standbeeld voor deze man. Naast Coen _O_
Spandoekie zou niet eens zo gek zijn. :P
Van alles is weer waardeloos.
pi_156974316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een geweldig plaatje.. die ene tante die met haar armen gespreid staat naar de Feyenoord-goden _O- Gudde die een heerlijke pijpbeurt lijkt te hebben gehad.. die kerel onder hem die alleen een vuist in de lucht steekt.. Mooi plaatje ^O^
Waar is dat gifje van?
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:51:47 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156974338
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:50 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Waar is dat gifje van?
Manu die de winnende maakte tegen Zorya Luhansk in de laatste seconden. Daar stond wel wat voor de heren op het spel zeg maar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156974564
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Manu die de winnende maakte tegen Zorya Luhansk in de laatste seconden. Daar stond wel wat voor de heren op het spel zeg maar.
De wedstrijd waarna voor Mulder de emmer vol was. Ik geloof dat ze na die wedstrijd gelijk Kenneth een belletje gaven.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156974707
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

goed gifje
quote:
Ik ga die gif gebruiken voor de goal vanavond :)
graag op anoniem
pi_156974879
_O_
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:25 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156974950
quote:
Feyenoord heeft een tovenaar met stropdas in huis

Hij zou eigenlijk een midweekje op vakantie gaan, maar Joris van Benthem verzette graag zijn reisje met het gezin om Michiel Kramer vrijgesproken te krijgen. Niemand gaf een stuiver voor de kansen van de Feyenoordspits, die zijn hand in het gezicht van De Graafschap-speler Ted van de Pavert drukte, maar de huisjurist van de Rotterdammers rook bloed.

De aanklacht luidde namelijk dat Kramer zijn tegenstander had geslagen en Van Benthem wilde bewijzen dat er slechts sprake was van een duw. Dus toverde hij binnen no time een bewegingswetenschapper uit zijn hoge hoed, een Ajax-supporter nota bene. Die wist de beroepscommissie ervan te overtuigen dat Kramer inderdaad niet had geslagen, maar een duw had uitgedeeld. Zo’n actie hoort niet thuis op het voetbalveld, maar juridisch had Feyenoord dus een stok om mee te slaan.

In een paar zinnen klinkt het heel eenvoudig, maar bij Feyenoord geloven ze af en toe hun oren niet als Van Benthem weer enkele mazen in de wet heeft ontdekt. Dag en nacht pluist hij reglementen uit, op zoek naar dat ene gaatje dat hem de kans biedt om een speler uit de brand te helpen.

„Hij vindt altijd wel iets waarmee hij een aanklacht ongedaan kan maken”, zegt Pierre van Hooijdonk, die in zijn tijd als Feyenoorder twee keer werd vrijgesproken dankzij Van Benthem. Eerst na een slaande beweging richting René Bot van De Graafschap, daarna naar aanleiding van een trappende beweging naar Ajacied Jelle van Damme.

PRACHTIG
Pi-Air: „In de eerste zaak strookte de verklaring van de vierde man niet met die van de aanklager. De een zei dat ik met rechts sloeg, de ander had het over mijn linkerarm. En van de ‘trappende beweging’ naar Van Damme wist Joris een ‘ongecontroleerde beweging’ te maken. Als je in Zeist als ‘verdachte’ zit, is het prachtig om te zien hoe iemand de zaak voor jou dusdanig weet te draaien dat de aanklacht niet meer klopt.”

De zaak-Kramer is dit seizoen al de derde klinkende overwinning van Feyenoord op de aanklager betaald voetbal. Van Benthem zorgde eerst dat Karsdorp werd vrijgesproken, terwijl hem ‘ernstig gemeen spel’ ten laste werd gelegd. De huisjurist haalde tijdens de zitting vergelijkbare overtredingen aan, waarvoor in andere eredivisiewedstrijden slechts geel werd gegeven.

VERGETEN
Daarna sloeg de tovenaar met stropdas zijn slag door te voorkomen dat Elia werd geschorst. In een wedstrijd van Jong Feyenoord zou de flankaanvaller een kopstoot hebben uitgedeeld, maar de jurist kwam erachter dat de scheidsrechter was vergeten het voorval op het wedstrijdformulier te zetten.

Voor Van Benthem is het succesvolle drieluik geen reden om te koop te lopen met zijn prestaties. Interviewverzoeken laat hij door de persafdeling resoluut van de hand wijzen. Werken in de luwte past hem het best. „Laat mij maar gewoon in de materie duiken”, zegt Van Benthem dan.

Dinsdag stapte hij na de uitspraak alsnog in het vliegtuig om zijn gezin achterna te reizen. Zaterdag keert hij terug, zodat hij een dag later weer in het stadion kan zitten tijdens de wedstrijd tegen AZ. Want naast dat hij juridisch geen steekje laat vallen, mist hij ook geen enkele wedstrijd van zijn favoriete club. Als Feyenoord aan het eind van dit seizoen op de Coolsingel staat, mogen de spelers best een plaatsje op het bordes voor Van Benthem vrijmaken.
http://www.metronieuws.nl(...)met-stropdas-in-huis
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156975127
Wereldtopic _O_
Ik ben inmiddels overleden.
pi_156975913
Terechte uitspraak. Als je iemand duwt is hij uit balans. En als je iemand slaat blijft hij op dezelfde positie staan.

Als die aanklager toch wil gaan scoren, kan hij beter die mafkees van een Lokedia aanpakken.
pi_156977945
Baas _O_
BFF met GGMM
pi_156978173
Ontzettende held _O_

Leuk om die ervaringen van pi-air te lezen. En ik weet niet wie die tweet bedacht heeft, maar hij is geniaal: 2x Elfstedentocht gewonnen en 3-0 tegen de aanklager
pi_156978686
Better Call van Benthem. :')
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:22:51 #28
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_156982008
goed topic _O_
Ride Or Die Lalalalalalalala
  woensdag 21 oktober 2015 @ 08:02:21 #29
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156984896
_O_
pi_156984998
De Bent _O_
pi_156985054
Tenenenenene Bentman.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156985419
Legioen draagt 'Joris Driepunter' op handen

Michiel Kramer dacht een flinke tijd te moeten brommen na zijn duw , maar dankzij Joris van Benthem kan hij gewoon in actie komen voor Feyenoord.

Michiel Kramer kan bijna niet geloven dat het de advocaat gelukt is om hem vrij te pleiten.

Als Feyenoord aan het eind van dit seizoen met de kampioensschaal op de Coolsingel belandt, wil het legioen naast de selectie één man op het balkon van het stadhuis. Joris van Benthem, de huisadvocaat van de Rotterdammers, is goud waard voor de huidige nummer twee van de eredivisie.

In de voetbalwereld, onder collega’s van andere profclubs en bij de KNVB, staat hij al zestien seizoenen bekend als de beste jurist van Nederland. Die reputatie bevestigde hij voor het grote publiek dit seizoen door drie ‘wedstrijden’ op rij te winnen. Van Benthem (44) slaagde erin om vrijspraak te krijgen in de grote tuchtzaken rond Eljero Elia, Rick Karsdorp en Michiel Kramer.

Mede daardoor staat Feyenoord naast Ajax aan kop in de eredivisie. Dankzij Joris 'Driepunter', zoals de supporters hem noemen, kan de Rotterdamse ploeg ook in de serie topduels (AZ thuis en twee keer Ajax, voor beker en competitie, achter elkaar) gewoon beschikken over spits Kramer.

Je suis Joris

Onder de fans gaat al een t-shirt rond met de opdruk 'Je suis Joris, who the fuck are you?'Supporter Chiel zegt dat zijn volgende tatoo er eentje wordt van Van Benthem. De supportersvereniging van Feyenoord vindt na de laatste stunt (vrijspraak in plaats van vier wedstrijden schorsing voor Kramer) Van Benthem in een selectie met Botteghin, Kongolo en Van Beek de beste verdediger.

De adoratie van de fans richting de jurist gaat nog verder. ,,Wat een held’’, zegt oer-Feyenoorder Gerard met een knipoog naar schaatsicoon en naamgenoot (Evert) van Benthem, ,,twee keer de Elfstedentocht winnen en nu dit.’’

De verwachting is dat er voor Van Benthem zondag in De Kuip een groot spandoek hangt. De Rotterdamse jurist zal er niet bij gaan staan juichen. Hij is de man die, hoe belangrijk ook is voor Feyenoord, eeuwig op de achtergrond blijft. Een vriendelijke huisvader, die op zaterdagmorgen in alle vroegte leider is van het pupillenteam van zijn zoontje bij het Rotterdamse VOC.

Van Benthem is op de achtergrond het grote brein van Rotterdamse club

Van Benthem studeerde aan de Rotterdamse Erasmus-universiteit, werkte drie jaar voor een advocatenkantoor en trad toen in dienst bij Feyenoord. Inmiddels beroemd om zijn fenomenale dossierkennis en ondanks alle nederlagen die de KNVB-aanklagers recentelijk leden zeer gerespecteerd in Zeist.

Ajacied

Het is een publiek geheim dat andere voetbaljuristen bij Van Benthem aankloppen als ze het echt niet meer weten. Zelfs in de moeilijkste strafzaken ziet hij openingen. Intern vinden ze de verdediging van Kramer het absolute toppunt dit seizoen. Niemand gaf een stuiver voor de kans op vrijspraak. De jurist van Feyenoord wist dat er voor duwen slechts een gele kaart staat in de reglementen. En nergens, wist hij, wordt onderscheid gemaakt tussen een duw op de schouder of het hoofd. Dat hij ook nog eens een Ajacied, die docent bewegingwetenschappen is, kon laten getuigen was helemaal briljant. ,,Ik zit hier niet om Feyenoord te verdedigen want ik ben voor Ajax’’, sprak docent Jo de Ruiter tegen de tuchtrechters. ,,Maar ik leg u wel uit wat het verschil is tussen een duw en een klap…’’

Kortom, 3-0 voor Feyenoord. Van Benthem is op de achtergrond het brein van de Rotterdamse club. In de loop der jaren heeft hij met slimme constructies in contracten, rechtszaken en adviezen op alle fronten miljoenen verdiend voor zijn club. Als hij ze nu ook nog helpt kampioen te worden, kan hij bij het legioen nooit meer stuk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:28:46 #33
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_156986864
_O_
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:35:19 #34
263417 Keyos
Like a Boss
pi_156986981
Hebben we eigenlijk een foto van die aanklager van de KNVB? Die kan denk ik beter een baantje zoeken als juridisch medewerker bij de gemeente Zoetermeer als je zo erg faalt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_156987048
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:35 schreef Keyos het volgende:
Hebben we eigenlijk een foto van die aanklager van de KNVB? Die kan denk ik beter een baantje zoeken als juridisch medewerker bij de gemeente Zoetermeer als je zo erg faalt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156990259
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:38 schreef Caland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:28:31 #38
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156992064
Hij heeft niet geslagen, maar duwde slechts zijn gezicht. Echt hoe verzin je het _O-
En welke mongool trapt nou in zo'n woordspelletje _O-
pi_156992325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hij heeft niet geslagen, maar duwde slechts zijn gezicht. Echt hoe verzin je het _O-
Moet de aanklager maar zorgen dat hij zijn zaakjes op orde heeft.

Bentgod _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156992806
quote:
Precies ja, daarom vind ik dit uiterst knap :D
pi_156996285
quote:
Een duw is minder ernstig volgens de reglementen. Daar kun je volgens mij nog steeds voor geschorst worden, maar niet vier wedstrijden. De aanklager had alles ingezet op slaan en 4 wedstrijden, maar dat er sprake was van slaan kon niet worden bewezen, want het was een duw.

Gewoon dom van de aanklager, die heeft te hoog ingezet. Als hij twee wedstrijden had geëist voor duwen wat gewoon logisch is, had Feyenoord de straf waarschijnlijk direct geaccepteerd.
pi_156998815
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Boh _O_
Children of the night. What music they make.
pi_156999286
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:42 schreef Pascalus het volgende:

[..]

Een duw is minder ernstig volgens de reglementen. Daar kun je volgens mij nog steeds voor geschorst worden, maar niet vier wedstrijden. De aanklager had alles ingezet op slaan en 4 wedstrijden, maar dat er sprake was van slaan kon niet worden bewezen, want het was een duw.

Gewoon dom van de aanklager, die heeft te hoog ingezet. Als hij twee wedstrijden had geëist voor duwen wat gewoon logisch is, had Feyenoord de straf waarschijnlijk direct geaccepteerd.
Nee, duw is geel, in de reglementen staat niet waar de duw moet plaatsvinden voor geel, een duw is altijd geel. Als jij iemand op z'n knie duwt kan je geel krijgen, op z'n schouder, in z'n nek of op z'n hoofd, het is volgens de regels altijd geel
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:35:31 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_157108091
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157108118
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:35 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
:')
pi_157108366
quote:
[ afbeelding ]
Rugnummer 3 was leuker geweest
* Verwijderd *
pi_157108855
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_157117787
quote:
[ afbeelding ]
_O_
pi_157118108
Benthem Hooligans
pi_159964628
De zaak tussen Feyenoord en de UEFA bij het CAS dient woensdag in Lausanne. Ze gaan de beschuldiging van racisme daar aanvechten. [Rijnmond]

Huisjurist Joris van Benthem reist namens Feyenoord af naar Zwitserland om de club te verdedigen.

#InBentgodWeTrust
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')