SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfspot FTWquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat het gesprek wel wat opluchtte Dot! Zo ga je dat gesprek toch een stuk meer ontspannen in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haha Exode wij hebben ook al 5 dec cadeaus hoor, maar wij hebben het in de afgelopen maanden al verzameld, als iets in de aanbieding was oid.
Mijn dreumes drinkt uit een pakje.. met een rietje. Ze had vandaag mijn pakje wicky te pakken.. nou dat had ze rap door,en eenmaal in een pakjeshouder gezet helemaal.mijn kleine groterd.
S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Sorry, ik moest even lachen om je navelzoekprik verhaal. Saar gaat tegenwoordig bwuppen (vinger over je lippen heen en weer bewegenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Klinkt heerlijk JM! Lissabon is zo'n heerlijke stad. En fijn van het huis
!
A is alweer wakker. Elke avond rond 21:00: eerst paniek, en na troosten klaarwakker en vrolijk en NIET meer willen slapen. Terug in bed is weer groot verdriet. We zitten dus maar weer samen op de bank
. Fijn slechte RTL4 programma's kijken met een kind dat aan m'n haar trekt en m'n navel wil vinden om in te prikken
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig hier, omdat ik het heel druk heb op mijn werk, maar vooral omdat ik behoorlijk van slag ben na de uitslag van vorige week en daardoor even geen energie heb om op iedereen te reagerenm Ik gooi mijn gedoe even in een spoiler, want offtopic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
DotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig hier, omdat ik het heel druk heb op mijn werk, maar vooral omdat ik behoorlijk van slag ben na de uitslag van vorige week en daardoor even geen energie heb om op iedereen te reagerenm Ik gooi mijn gedoe even in een spoiler, want offtopic.NIKKISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016![]()
Uiteindelijk sliep A om 22.30 weer, na een uurtje TV-kijken met mama begon ze zo te gapen dat ik haar zo in bed kon leggen. Maf kind. Nu is ze op het KDV, hopelijk heeft ze het naar haar zin. Vorige week huilde ze zo toen ik haar wegbracht, en vanmorgen weer. Dat wegbrengen moet papa maar weer doen
.
Hebben jullie dreumessen ook zo'n hekel aan gevoerd worden? Hier ging het een paar weken prima (Yes, geen zooi om de stoel heen) maar nu wil ze persé weer zelf eten. Als ik de lepel alleen al laat zien slaat ze hem al weg. Prima hoor, ik ruim het wel op. Alleen is het soms zo handig om haar gewoon te kunnen voeren
. Brood eet ze wel zelf trouwens hoor, het gaat echt om warm eten. Ze lust trouwens wel alles, en eet graag, dat is heerlijk.
![]()
Lucas vindt gevoerd worden meestal wel prima, maar dat vindt hij dan eigenlijk ook van alles dat met eten te maken heeft![]()
Alleen de portugese pap-achtige meuk vond-ie
![]()
![]()
Nu pak/poging 2.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Ik ga vast een beetje meeschrijven, goed?.
I vindt gevoerd worden niets, althans: als het gepureerd spul is. Hij krijgt alleen yoghurt/pap, rijst en couscous van een lepeltje. Hij kan rijst en couscous ook zelf pakken, maar dat duurt eeuwen. Dat moet namelijk korreltje voor korreltje.
Wij hebben net gevingerverfd. Oh man. Iemand nog tips om dat een beetje handig aan te pakken?. Of moet ik gewoon nog een paar jaar wachten?
.
.
Still a little bit of your face I haven't kissed.![]()
Best heel creatief toch? Heb je ook foto's van I onder de verf
?
Hier werd het ook één grote kliederboel. Ik had de tafel met een vuilniszak afgeplakt. Volgende keer doe ik dat ook met de kinderstoel. Kind in oude romper en IKEA-verfschort aan tafel gezet. En meer tips heb ik eigenlijk niet, ze vond het prachtig. (En de verf vies
).
![]()
Hij wilde alleen maar het papier verfrommelen, vrijwel alles wat er nu aan verf opzit heb ik gedaan door zijn handje vast te pakken en op het papier te duwen.. Het papier vastplakken vind ik wel een goeie!
I zat niet onder de verf, daarvoor zat ik er te veel bovenop, denk ik..
Ik heb laatst voor Stip diep bestek met een dik handvat gekocht bij de Prenatal en daar gaat het zelf eten relatief goed mee. Wel voor prakkig eten als pap of hutspot. Anders krijgt hij gewoon niks of een taartvorkje en eet hij met z'n handen.
http://www.prenatal.nl/sh(...)servies-en-bestek/Prénatal-Prénatal-bestek-soft-grip-25950.htm
Welkom DaD! Dapper hoor, samen schilderenWij hebben Stip buiten losgelaten op een doek en die hangt nu boven de bank. Maar vriend had de hele tuin bekleed met plastic
Verder tekent hij alleen met potloden. De dikste van de Hema zijn erg fijn en ik heb pas Stabilo 3 in 1 ontdekt. Dat is eigenlijk een soort vetkrijt in een potlood dus je kunt het ook heel makkelijk van je tafel/muur/raam/stoel/ander glad oppervlak afvegen.
![]()
Ik zat er ook naast maar A houd je echt niet tegen als ze verf in haar haar / mond / oor wil smeren. Ik had het papier wel op de tafel geplakt trouwens, maar dat scheurde ze toen ze het vakkundig besmeurd beschilderd had dus los. En toen gooide ze het door de keuken.
De volgende keer laat ik trouwens het bad alvast vollopen. Want even een kind-onder-de-verf neerzetten in de badkamer was niet zo'n enorm succes, schoonmaaksgewijs.
![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Jouw kind kan vast al stevig staan danwel lopen Burdie?
die van jullie binnenkort ook hoor! Ik heb met vingerverf gewacht tot kuiken kon lopen.
![]()
Het verschilt ook heel erg per kind. M verfde met 13 maanden al met een kwast en mijn peutermeisjes kunnen pas sinds een paar maandjes een beetje fatsoenlijk verf op papier krijgen (met kwast of vingers)![]()
Speen in de mond hielp hier om de verf niet in haar mond te krijgenMaar verder was het een puinhoop
![]()
/lurk![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik zat er ook naast maar A houd je echt niet tegen als ze verf in haar haar / mond / oor wil smeren. Ik had het papier wel op de tafel geplakt trouwens, maar dat scheurde ze toen ze het vakkundig besmeurd beschilderd had dus los. En toen gooide ze het door de keuken.
De volgende keer laat ik trouwens het bad alvast vollopen. Want even een kind-onder-de-verf neerzetten in de badkamer was niet zo'n enorm succes, schoonmaaksgewijs.
![]()
*noteert tips*
Het weer laat het niet toe om het uitgebreid buiten te doen, maar in de badkamer zal ook wel lukken![]()
![]()
Lucas vindt verf aan zijn hangen vies en begint na een minuut te huilen... De held![]()
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Inderdaad. Ik vind het echt knap.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik snap overigens niet hoe ze dat op het KDV doen, vingerverfpret met 8 dreumesjes tegelijk.
![]()
![]()
Ik heb klei gehaald die is vanaf 1 jaar. Extra zout gemaakt zodat kindjes het niet eten. Al zie ik Lucas ervoor aan het wel te etenbinnenkort eens uitproberen. Niet dat ik verwacht dat hij er meer mee doet dan gooien en erin prikken
Vingerverf gaat hier op een met vuilniszakken afgedekte tafel, een natte doek ernaast, en op hoop van zegen... ik vind het gewoon te leuk om het te laten vanwege smeerboel.
Vandaag bij de dermatoloog geweest, die vermoed atopisch eczeem... nu een andere zal gekregen en over 5 weken terug, en vooral proberen de krabcyclus te doorbreken....S. 2014
J. 2016![]()
Hopelijk helpt het gm
De samenvatting van mijn dag:
- Lucas niet op de leuning klimmen
- Die stoel is niet om mee te lopen
- Het gordijn is geen speelgoed
- Lucas waar zijn je oortjes? *Lucas wijst netjes aan *
- Lucas doe de lade eens dicht... Dicht.... DICHT!
- Zachtjes met het poesje
- Niet op je stoel staan Lucas, straks val je!
- Nee nee nee laat je kleertjes maar aan!
- Wat heb ik nou gezegd? Het poesje wordt boos.
- Laat de deur maar open.
- Niet op tafel klimmen.
- Alleen maar kijken naar het plantje, met je oogjes... Dat zijn niet je oogjes.
- Wat ben jij aan het doen?!
- Auw! Een beetje zachtjes met mama.
- Niet je pasta tussen stoel en tafel frotten
- Knoei eens niet zo met je drinken
De opvoeding is begonnen![]()
![]()
hahaha Chanty! Aan de bak met dat opvoeden![]()
Nikki, als spuit elf, ik hoop dat je snel de blijschap kunt ervaren en kan gaan dromen over de toekomst voor jezelf en je gezin![]()
Hoop dat de zalf help GM!
Verven gaat hier best oke, maar wel met kwasten. Met handen heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Nu tape ik het papier vast aan de kinderstoel en geef ik hem de kwast.
Kleien heb ik nog nooit gedaan, maar op de opvang vond hij dat heel leuk. Ik had al een receptje opgezocht want je schijnt het vrij makkelijk zelf te kunnen makenMisschien komend weekend proberen.
![]()
Hahaha Chanty, je bent er druk mee. Helemaal niet herkenbaar ook![]()
B verft, kleurt en plakt al maanden, maar niet thuisBij oma heeft ie al heel wat werkjes gemaakt. Hij helpt daar ook al sinds hij kan staan mee met koken etc. Sinds een paar weken knipt hij ook bij oma (mijn schoonmoeder is enorm crea en is dus jarenlang gastouder geweest)
Vingerverven doen we (lees: mijn vrouw) wel eens met hem. Tafel helemaal afplakken en hij zo'n verfshort aan.
Hopelijk slaat de nieuwe zalf snel aan GM, fijn ook dat er nu goed naar gekeken is!
B was gisteren pas om 08:00 wakker en vandaag al om 06:00....Wilde ook niet meer bij ons in bed, alleen met de tv aan konden we het nog even rekken tot 07:00 en nu istie moe en baldadig.![]()
Meehelpen met koken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik zou Lucas ook graag erbij willen betrekken maar zou niet weten hoe. Hij is misschien ook nog net te jong.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
F kan heel goed champignons in stukjes breken![]()
verder kijk hij toe en 'speelt' met de vijzel of peper & zoutvaten, of met een pollepel![]()
Het is hier de enige manier om nog fatsoenlijk te kunnen koken, als hij honger heeft moet er echt a-la-minuut eten in, hiermee kunnen we het nog even rekken...![]()
Hier ook ja. Of alleen al als ze ziet dat we beginnen met koken, dan heeft ze al direct 0,0 geduld meerquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:02 schreef Fazzoletti het volgende:
F kan heel goed champignons in stukjes breken![]()
verder kijk hij toe en 'speelt' met de vijzel of peper & zoutvaten, of met een pollepel![]()
Het is hier de enige manier om nog fatsoenlijk te kunnen koken, als hij honger heeft moet er echt a-la-minuut eten in, hiermee kunnen we het nog even rekken...![]()
Hier wordt tegenwoordig meegeholpen met boodschappen opruimen. Het voldane snoetje dat je dan ziet als hij met de boodschappen door de kamer rent (gewoon lopen is voor mietjes geloof ik)
En dan alles op het aanrecht proberen te leggen inclusief steun en kreun als het net te hoog is.
Ik ga eens even in herhaling vallen; hij wordt steeds leuker![]()
![]()
Boodschappen opruimen helpt Lou me ook al mee![]()
Gisteren smeet ze de wortels in een hoekje en kwam heel blij met een kilo aardappels aanlopen![]()
Herkenbaar ook van de 0,0 geduld zodra ik bij het aanrecht sta![]()
![]()
![]()
iemand hier tips?
Melba kwam voorheen s ochtends op vrije dagen rond half zeven en als we vroeg weg moesten werd hij wakker van ons rond zes uur of haalden we hem uit bed. Dan fles, aankleden, boterham. Hij had dan geslapen van 19.30 door tot de ochtend.
Nu is hij ziek en komt hij regelmatig s nachts (pijn/honger want niet goed gegeten/speen kwijt you name it). Maar wat vervelender is is dat de ontbijtfles eigenlijk permanent verschoven is naar een uur of vijf/half zes. En dat is wel erg vroeg...zeker met wintertijd in aantochtbedtijd is misschien ook wel een half uurtje eerder geworden lately bedenk ik me nu (19-19.30 ipv 19.30-20). Misschien ligt het daar aan?
Iemand een tip om het weer wat later te krijgen? Het lijkt me heel lastig hem langer op te houden (als we te lang wachten is hij vaak overstuur en wil hij niet meer slapen), en ik vraag me af of het gaat helpen...
Ochtendlfes is ttouwens zijn enige fles. Die drinkt hij met enthousiasme. S middags nog een bekertje met moeite.Kwak![]()
Op het aanrecht zitten Ikea plastic kindermesje geven en zelf champignons, paprika's, tomaten etc. snijden en die dan ook al stiekem opeten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:51 schreef Chanty het volgende:
Meehelpen met koken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik zou Lucas ook graag erbij willen betrekken maar zou niet weten hoe. Hij is misschien ook nog net te jong.Ze vinden het hier helemaal de bom.
Ook dingen aangeven is supertof en elk weekend persen ze samen met papa sinaasappels voor het ontbijt.Tafel helpen dekken en afruimen is trouwens ook favoriet.
![]()
![]()
Hmmmm ik ga het ook maar eens proberen dan. Zet hem nu vaak toch maar voor de tv als mijn man nog niet thuis is, want anders hangt hij steeds aan mijn been en dat vind ik tricky met heet water en zoChanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Wij hebben overigens zo'n soort constructie gemaakt in de keuken:
![]()
Daar kan kuiken zelf op klimmen, reuze handig om bijv. papa uit te zwaaien, handjes te wassen, te 'helpen' met koken (eten wassen, aardappels voorproeven etc.).
Hij klimt tegenwoordig ook zelf in en uit zijn kinderstoel, meestal om een appel van de fruitschaal te pakken. Er liggen dan ook regelmatig appels met 1 of 2 hapjes eruit.
![]()
Chanty, mijn schoonmoeder laat hem aardappels wassen, in de pan gooien, roeren in de pan etc. Voor zijn gevoel is hij er dan echt bij en dan kan zij dus wat dingen doen terwijl hij erbij is.
Thuis helpt ie ook met schoonmaken van groente (en hapjes ervan nemen) en in de pan roeren.
Blue, boodschappen opruimen ook jaVaatwasser helpen uitruimen is ook een hit. Ik haal altijd eerst alle messen etc eruit en daarna mag hij 'helpen'.
Handig Burdie!!
B zit inderdaad vaak op het aanrecht Nikki. dat vindt ie enorm stoer.
Het enige wat we hem echt af moeten leren is aan de oven zitten. Dat ding heeft een enorme aantrekkingskracht en hij kan er makkelijk bij als hij in de keuken staat. Nu lossen we het op door hem gewoon niet in de keuken te laten als de oven staat maar dat is een hele uitdaging.![]()
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:10 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben overigens zo'n soort constructie gemaakt in de keuken:
[ afbeelding ]
Daar kan kuiken zelf op klimmen, reuze handig om bijv. papa uit te zwaaien, handjes te wassen, te 'helpen' met koken (eten wassen, aardappels voorproeven etc.).
Hij klimt tegenwoordig ook zelf in en uit zijn kinderstoel, meestal om een appel van de fruitschaal te pakken. Er liggen dan ook regelmatig appels met 1 of 2 hapjes eruit.
![]()
![]()
Mauwtje had gisteren een mandarijn te pakken. Je had die kop moeten zien
disclaimer![]()
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef Burdie het volgende:
Kuiken heeft trouwens de duplo helemaal ontdekt.
Dan bouwt hij een toren, en roept heel hard: WAUW!!!![]()
.
![]()
F is er ook sinds kort mee bezig. Elke gebouwde toren moet getoond en bewonderd worden![]()
![]()
Nohhh wat schattig.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:27 schreef Burdie het volgende:
Kuiken heeft trouwens de duplo helemaal ontdekt.
Dan bouwt hij een toren, en roept heel hard: WAUW!!!![]()
.
Toffe constructie voor in de keuken. Ik heb hem al vaker langs zien komen hier geloof ik.![]()
Tim heeft weer een wekadvies voor komende nacht. Hij is op het kdv op zijn hoofd gevallen en heeft nu een enorm ei bij zijn fontanel.Tot nu toe is hij nog niet misselijk en gewoon alert gelukkig. Ik hoop dat dat zo blijft. We gaan in ieder geval weer een fijne nacht tegemoet.
![]()
![]()
![]()
Dat ziet er super handig uit Burdie
Vaatwasser uitruimen weet ik niet of ik dat aandurf met al dat breekbare spul. Hij valt toch nog behoorlijk vaak. Eergisteren rende hij ervandoor met de koffiekop van mijn man die op tafel stond
Och wat sneu voor T.
Ah wat sneu voor T Nikki (en voor jullie vannacht!!) hopelijk valt het mee en heeft ie alleen een ei.
Chanty, ik zorg ervoor dat ie alleen dingen te pakken kan krijgen die niet kapot kunnen. Hij geeft het dan aan mij en ik berg het op. Ik moet alleen enorm opletten dat hij niet de vaatwasser inkruipt.
B heeft mijn koffie ook een keer te pakken gekregen, die kwam hij even brengen naar me. Heel lief maar overal lag koffie en ik was vooral heel blij dat hij geen koffie over zichzelf had gegooid. Hij kan nu overal bij op tafel dus we moeten nog beter opletten.![]()
Oeh ja volle beker is niet fijn. Hier was die gelukkig leeg. Maar als ie valt...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:29 schreef exode het volgende:
Ah wat sneu voor T Nikki (en voor jullie vannacht!!) hopelijk valt het mee en heeft ie alleen een ei.
Chanty, ik zorg ervoor dat ie alleen dingen te pakken kan krijgen die niet kapot kunnen. Hij geeft het dan aan mij en ik berg het op. Ik moet alleen enorm opletten dat hij niet de vaatwasser inkruipt.
B heeft mijn koffie ook een keer te pakken gekregen, die kwam hij even brengen naar me. Heel lief maar overal lag koffie en ik was vooral heel blij dat hij geen koffie over zichzelf had gegooid. Hij kan nu overal bij op tafel dus we moeten nog beter opletten.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Awww wat sneu Nikki! Hopelijk is het snel over!
Chanty, vaatwasser mag kuiken ook absoluut niet aan komen, al zou hij het wel graag willen. Hij brengt ook altijd netjes alle lege kopjes, bordjes en glazen naar de keuken. Bij de gastouder zetten ze hem zelfs in de box als er wordt gedronken, omdat kuiken anders niet ophoudt met alle bekertjes van iedereen naar de keuken brengen, ongeacht of er nog wat in zit of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |