Dit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Je komt in het crematorium eerst in een ontvangstruimte terecht. Daarna ga je met iedereen een zaal in voor de dienst. Muziek, toespraken. Na afloop loop je langs de kist naar buiten naar de koffieruimte óf de kist zakt de grond in, maar net waar de nabestaanden voor hebben gekozen. Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
bron?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
Dat is niet helemaal waar..quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
Hangt van de directe familie af. Die besluiten dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:54 schreef RedFever007 het volgende:
mag je als gast ook kijken bij het ovenschuiven
Hoeft niet perse.quote:
Wat vond je dan precies killer in vergelijking met 'het traditionele'? Volgens mij kan je beide varianten (traditioneel en 'modern') kil en niet kil invullen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:09 schreef kree het volgende:
[..]
Hoeft niet perse.
Toen ik onlangs een crematie had toen bleef ie gewoon staan en liep iedereen daarlangs.
Wat er daarna verder gebeurt is weet ik niet want was ik niet bij.
Maar die kist stond niet op een platform ofzo, maar gewoon op een verrijdbaar ding, net als bij een reguliere begrafenis.
Vond het persoonlijk nogal een kille bedoening eigenlijk, dan ben ik toch meer voor het traditionele, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Dat hangt inderdaad af van iemands keuzen, wat ook gebruikelijk is, is dat de kist zakt in bijzijn van zeer naasten, bovendien kunnen ze dan ook nog 1 keer afscheid nemen in hele besloten kring.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:09 schreef kree het volgende:
[..]
Hoeft niet perse.
Toen ik onlangs een crematie had toen bleef ie gewoon staan en liep iedereen daarlangs.
Wat er daarna verder gebeurt is weet ik niet want was ik niet bij.
Maar die kist stond niet op een platform ofzo, maar gewoon op een verrijdbaar ding, net als bij een reguliere begrafenis.
Vond het persoonlijk nogal een kille bedoening eigenlijk, dan ben ik toch meer voor het traditionele, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Klopt, maar ik vergelijk het dan met mijn eigen ervaringen, het is ook persoonlijk,quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:13 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat vond je dan precies killer in vergelijking met 'het traditionele'? Volgens mij kan je beide varianten (traditioneel en 'modern') kil en niet kil invullen.
Als er met familie 'ovengeschoven' wordt (ja dit kan), is enkel de meest naaste familie daarbij. De rest wacht dan in de koffiekamer met alvast een kopje koffie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:54 schreef RedFever007 het volgende:
mag je als gast ook kijken bij het ovenschuiven
Je bent niet de enige die denkt van dat je nou niet seriues wordt genomen hoor, alles gerapporteerd enzoquote:
die is duidelijk.quote:
Ach ja, het is FOK! he... was dit maar een troll.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:42 schreef kree het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die denkt van dat je nou niet seriues wordt genomen hoor, alles gerapporteerd enzo
voor anderen doe eens serieus ook als het een serieuze zaak is enzo, dit is geen troll ofzo???
Ja dat wisten we en een lolletje mag best, maar ok dit leek me nou ook niet meer een troll topic, vandaar, en we moeten fok even een kans geven met t verbeteren van t imago dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:53 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ach ja, het is FOK! he... was dit maar een troll.
Achja, gelukkig ken ik de overlende niet heel goed anders was het pijnlijker geweest.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:54 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat wisten we en een lolletje mag best, maar ok dit leek me nou ook niet meer een troll topic, vandaar, en we moeten fok even een kans geven met t verbeteren van t imago dus.
Maargoed des te triester voor jou, ik snap nl wel dat je daar best vragen over hebt.
Nja ik wil je niet teleur stellen, maar het worden er altijd meer, zo een vraag stellen is niet heel gek namelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Achja, gelukkig ken ik de overlende niet heel goed anders was het pijnlijker geweest.
En ja, heb amper ervaringen met uitvaarten, laatste keer was ik 8.
Ja, ik weet het. Ik besef me oo dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn ouders moet wegbrengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:59 schreef kree het volgende:
[..]
Nja ik wil je niet teleur stellen, maar het worden er altijd meer, zo een vraag stellen is niet heel gek namelijk.
Ik maakte de traditionele begrafenissen mee tot afgelopen jaar nl, en geen idee ook hoe dat dus ging met een crematie
ach ja later lijkt me?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:03 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik besef me oo dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn ouders moet wegbrengen.
We zien wel hoe het loopt, ik heb nu een idee.
Ze zijn nog jong, dus hopelijk duur het nog even.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:06 schreef kree het volgende:
[..]
ach ja later lijkt me?
Maar om wie "van je" gaat het nu dan?
(voor een mod, denk meer R&P dit nu? nog beetje serieus daar )
Moeilijk mee zelf?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze zijn nog jong, dus hopelijk duur het nog even.
Het is de vader van m'n schoonzus.
Het gaat wel. Ik had geen sterke band met hem.quote:
Maar toch vraag je erover, dus je moet er mee zitten op 1 of andere manier?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:09 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het gaat wel. Ik had geen sterke band met hem.
En terecht.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:42 schreef kree het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die denkt van dat je nou niet seriues wordt genomen hoor, alles gerapporteerd enzo
voor anderen doe eens serieus ook als het een serieuze zaak is enzo, dit is geen troll ofzo???
Ja nouja ik trek me dat aan enzo en niet van alles hoeft een grap gemaakt te worden, dus naja maar ok thx modsquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
En terecht.
Thx voor je input![]()
En sterkte TS
Ik mocht hem wel graag, dus leuk is het natuurlijk niet. Ik heb alleen als jong kind uitvaarten meegemaakt. Dus dat is even geleden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:12 schreef kree het volgende:
[..]
Maar toch vraag je erover, dus je moet er mee zitten op 1 of andere manier?
Heb je veel begrafenissen mee gemaakt tot nu toe?
Ik had er wel moeite mee nl, maar helaas gaat het zo een beetje wennen nu, is niet anders eigenlijk ook.
Bedankt, Fopjequote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
En terecht.
Thx voor je input![]()
En sterkte TS
Ja snap je, leuk zijn die dingen nooit enzo ik heb er keihard moeite mee, elke keer weer en echt wennen doet het ook niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:50 schreef Psy-freak het volgende:
Ik mocht hem wel graag, dus leuk is het natuurlijk niet. Ik heb alleen als jong kind uitvaarten meegemaakt. Dus dat is even geleden.
*knuffel*quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:54 schreef kree het volgende:
[..]
Ja snap je, leuk zijn die dingen nooit enzo ik heb er keihard moeite mee, elke keer weer en echt wennen doet het ook niet.
Tis nooit leuk om van iemand afscheid te nemen die je dierbaar is op wat voor manier ook dan.quote:
Het is helaas onvermijdelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:59 schreef kree het volgende:
[..]
Tis nooit leuk om van iemand afscheid te nemen die je dierbaar is op wat voor manier ook dan.
En ik kan echt wel zeggen, dat is het lastigste wat ik in mijn leven heb gehad, maarja ok t gebeurt enzo en je moet ermee leven, ermee omgaan is het tweede doel.
Maar voor nu voor jou ook sterkte, tis lastig ik weet het.
het enige wat me oma al zei, er is maar 1 ding zeker in het leven jongen en dat is dat je dood gaat.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:09 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het is helaas onvermijdelijk.
Bedankt.
Inderdaad. Maar ze zijn pas echt dood als ze vergeten zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:16 schreef kree het volgende:
[..]
het enige wat me oma al zei, er is maar 1 ding zeker in het leven jongen en dat is dat je dood gaat.
Best schrale troost zo achteraf, maar het is wel waar.
Owh vergeten is er niet, dat maakt het juist lastiger achteraf zeg maar denk ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ze zijn pas echt dood als ze vergeten zijn.
mee eensquote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
Verschilt heel erg per dienst hoe het is. Die diensten waar constant God erbij wordt gehaald heb ik niet zoveel mee. Maar soms heb je ook hele persoonlijke verhalen met foto's via een scherm oid op de achtergrond met hoe die persoon was en passende muziek tussendoor. Dan vind ik het wel weer wat aangrijpender, ook al ken je de persoon niet goed.
Ja hoor eens ook, maar het hangt heel erg van af van hoe je zelf en je familie was ook dus.over hoe een uitvaart geregeld is, beste is van de persoon zelf, maar helaas kan dat niet altijd dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
Verschilt heel erg per dienst hoe het is. Die diensten waar constant God erbij wordt gehaald heb ik niet zoveel mee. Maar soms heb je ook hele persoonlijke verhalen met foto's via een scherm oid op de achtergrond met hoe die persoon was en passende muziek tussendoor. Dan vind ik het wel weer wat aangrijpender, ook al ken je de persoon niet goed.
Inderdaad...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef kree het volgende:
[..]
Owh vergeten is er niet, dat maakt het juist lastiger achteraf zeg maar denk ik.
Ze zijn niet gelovig, ik heb daar ook niks mee. Maar ik heb ook geen idee wat ze besproken hebben. Ik ben vrij emotioneel dus het zal me wel aangrijpen. Was gewoon een toffe vent. En te jong.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
Mijn ouders hebben beide een mapje met de verzekeringspapieren en wensen. Dat is wel prettig. Pa wil blauwe bloemen en ma witte bloemen. Zo zie je maar.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:21 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor eens ook, maar het hangt heel erg van af van hoe je zelf en je familie was ook dus.over hoe een uitvaart geregeld is, beste is van de persoon zelf, maar helaas kan dat niet altijd dus.
IK heb alleen nog mn ma, en ok broertje zusje, maar vraag het nog wel eens van hoe wil jij t dan? maar ok dat is een kut onderwerp om over te praten enzo, en hoe het later gaat, geen idee.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:22 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben beide een mapje met de verzekeringspapieren en wensen. Dat is wel prettig. Pa wil blauwe bloemen en ma witte bloemen. Zo zie je maar.
Da's naar. Ik snap dat je het daar moeilijk mee hebt, natuurlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:26 schreef kree het volgende:
[..]
IK heb alleen nog mn ma, en ok broertje zusje, maar vraag het nog wel eens van hoe wil jij t dan? maar ok dat is een kut onderwerp om over te praten enzo, en hoe het later gaat, geen idee.
Ik ben een beetje bevooroordeeld, want mn pa overleed vrij plotseling oop 56 aan kanker, en ok 1 oma wat oudr richting 80 die heb ik alleen maar af zien takelen aan dementie, die andere werd in de 90 gezond, enige waar ik vrede mee heb.
Vraag je me naar mn opas die waren allemaal al dood 1 voor ikgeboren werd andere aan kanker toen ik 4 was ofzo.
Vrede mee nu? absoluut niet dus.
ja het is een lastig ondwerp zoiets.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Da's naar. Ik snap dat je het daar moeilijk mee hebt, natuurlijk.
Ik laat het aan de nabestaanden over maar ik heb voorkeur voor een graf. Pa wil ons weer niet opzadelen met onderhoud van een graf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |